تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۷۴۴۹۰

اخبارویژه روزنامه‌ها 2 اردیبهشت


روزنامه کیهان **

آشوبگران برای مدعیان اصلاح‌طلبی راهبرد انتخاباتی می‌نویسند؟

دورخیز اصحاب فتنه برای حضور پررنگ در انتخابات مجلس 94 با لباس اصلاح‌طلبی وارد مرحله جدیدی شده است، به نحوی که هفته گذشته این جریان با اعلام موجودیت تشکلی با عنوان «کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان» و با عضویت عناصری رادیکال که غالبا سابقه محکومیت و زندان  در ایام فتنه 88 و حتی 78 را دارند، حضور در صحنه انتخابات مجلس را اعلام کرد.

به گزارش رجانیوز، هفته گذشته خبرگزاری ایلنا که به محافل اصلاح‌طلبی نزدیک است، در گزارشی از تشکیل کمیته راهبردی اصلاح‌طلبان خبر داد که هدف از ایجاد آن را هماهنگی میان دو مجموعه اصلاح‌طلبان، یعنی شورای مشورتی و شورای هماهنگی و رصد فضای سیاسی موجود عنوان کرده بود.

این در حالی است که افرادی به عنوان اعضای این شورای راهبردی معرفی شده‌اند که از تندترین چهره‌های سیاسی طیف چپ، وابسته به احزاب منحله و غیرمشروع و دارای سوابق محکومیت و زندان در ماجرای فتنه 78 و 88 بوده‌اند.

رجانیوز، حسین مرعشی، آذر منصوری، مرتضی حاجی، عبدالله ناصری، احمد حکیمی‌پور، محسن رهامی را در زمره این افراد معرفی کرد و نوشت: حسین مرعشی که در فتنه سال 88 نقش موثری داشته بود و به حکم دادگاه به یک سال حبس و محرومیت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد محکوم شده بود ظاهرا به عنوان نماینده حزب کارگزاران به عضویت این شورا درآمده است.

از سوی دیگر آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب منحله و ضدانقلاب مشارکت که در سال 88 یکی از ارکان هدایت فتنه همه جانبه  علیه نظام اسلامی بود، به عنوان عضو دیگر این شورا جای تامل دارد. وی در سابقه خود به موجب فعالیت در فتنه سال 88 و به موجب اخلال در نظم عمومی، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به سه سال حبس محکوم شده بود.

مرتضی حاجی یکی از اعضای برجسته این کمیته، از تندروترین وزرای کابینه اصلاحات به شمار می‌رود که در دوران وزارت خود حاشیه‌آفرینی‌های سیاسی بسیاری را سامان داد. وی که از اعضای موسس حزب منحله مشارکت و از موسسین بنیاد باران وابسته به یکی از سران فتنه به شمار می‌رود پس از فاجعه عاشورای 88 و هتک حرمت اصحاب فتنه به عزاداری سیدالشهداء(ع) به مدت دو هفته بازداشت شد.

 18 ماه این دست و آن دست وزیر می‌گوید سخنگو تکذیب می‌کند!

وزیر اقتصاد که سال گذشته از تهیه لیست 10 میلیون ثروتمند و آمادگی برای حذف یارانه آنها خبر داد و گفت: فرآیند حذف یارانه‌های نقدی در دهک‌های درآمدی بالا آغاز شده است. اما سخنگوی دولت در ادعای متفاوتی گفته است، یارانه هیچ کس قطع نشده است!

علی طیب‌نیا در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به این پرسش که آیا 5 دهک بالای درآمدی از دریافت یارانه‌های نقدی حذف می‌شوند یا خیر گفت: در مورد یارانه‌ها باید از آقای ربیعی سؤال شود زیرا مسئولیت حذف یارانه‌های نقدی بر عهده ایشان است اما فرآیند شناسایی و حذف شروع شده و ادامه دارد.

طیب‌نیا درباره تعداد افرادی که از دریافت یارانه‌های نقدی حذف شده‌اند گفت:‌تعداد این افراد هنوز مشخص و قابل ذکر نیست اما می‌توان اشاره کرد که کماکان تعداد قابل ملاحظه‌ای از دریافت یارانه‌های نقدی حذف نشده‌اند.

کمتر از 24 ساعت از بیان سخنان وزیر اقتصاد، محمدباقر نوبخت اظهارات متفاوتی را بیان کرد و به تناقض‌گویی‌ها درباره حذف یارانه نقدی دامن زد. سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران، در پاسخ به برخی خبرها مبنی بر قطع یارانه اقشار پردرآمد از سوی دولت، گفت: یارانه هیچ گروهی قطع نشده است.

سخنگوی دولت درباره برخی خبرها درباره حذف یارانه نان، خاطرنشان کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای حذف یارانه نان ندارد و تمامی اخبار در این خصوص غیرواقعی است و تنها قرار است برخی نانوایی‌ها آزادپز شوند.

از سوی دیگر برخی از یارانه‌بگیران عنوان کرده‌اند که یارانه نقدی آنان از فروردین ماه قطع شده است.

به گزارش جهان‌نیوز هنوز روشن نیست که علت تداوم تناقض‌گویی دولتمردان در این باره و پنهانکاری آنان از مردم چیست اما برخی ناظران سیاسی این موضوع را بی‌ارتباط با انتخابات پیش رو نمی‌دانند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئيس جمهور و رئيس شورای مرکزی حزب کارگزاران در جلسه انتخاباتی شورای مرکزی این حزب که روز 29 فروردین تشکیل شد، گفت: در بحث یارانه‌ها اگر بخواهیم به همه یارانه پرداخت کنیم 16-15 هزار میلیارد تومان کسری داریم. الان برخی بحث حذف یارانه اقشار پردرآمد را مطرح می‌کنند و برخی حذف کل یارانه‌ها را مطرح می‌کنند. گروهی هم می‌گویند که در سال انتخابات نباید دست به ریسک زد.

تعلل در حذف یارانه افراد پردرآمد در حالی است که دولت طی 18 ماه اخیر چند بار اقدام به گران کردن قیمت آب و گاز و برق و نان کرده که عملا فشار آن به اقشار ضعیف جامعه منتقل شده است.

 وقتی آلودگان پول‌های کثیف آدرس غلط می‌دهند

روزنامه آلوده به پول‌های کثیف، ژست افشاگری درباره پول‌های کثیف گرفته است.

روزنامه اعتماد  به سیاق برخی روزنامه‌های دیگر به بازی با کلید واژه «پول‌های کثیف» پرداخت و بدون اینکه سندی ارائه کند، از افشاگری درباره پول‌های کثیف نوشت. این روزنامه مدعی وجود پول‌های کثیف در حوزه‌های دارو و قاچاق شده بی‌‌آن که آدرس و مشخصات درستی ارائه دهد. اعتماد همچنین درباره مدارک تقلبی اظهار نگرانی کرده است.

یادآور می‌شود مدیرمسئول روزنامه اعتماد به هنگام نمایندگی مجلس ششم جزو نمایندگان اصلاح‌طلبی بود که به واسطه رفاقت با یک مفسد اقتصادی به نام شهرام جزایری پول‌های نه چندان تمیز! هنگفتی از وی دریافت کرد آلودگی نمایندگان مجلس ششم به این مفسد اقتصادی درحالی بود که نامبرده به عنوان مشاور اقتصادی به مجلس و کمیسیون‌های آن تردد داشت و از جمله پیشنهاد حذف اخذ وثیقه از دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان بانکی داده بود که اتفاقاً تصویب هم شد!

با این اوصاف خیلی وقاحت می‌خواهد که مجرمان اصلی دریافت پول‌های کثیف و آلوده، به اعتبار کوتاهی در برخورد با آنان از موضع طلبکاری وارد شوند و «آی دزد! آی دزد!» کنند.

همزمان با اعتماد، روزنامه شرق نیز در اقدامی که هماهنگی نشریات زنجیره‌ای برای عملیات فریب را نشان می‌دهد از قول عطریانفر در صفحه اول خود از «مخاطرات هزینه‌های غیرشفاف در انتخابات» و «دوپینگ اقتصادی برای مقاصد سیاسی» سخن گفته است.

پیش از این نیک‌آهنگ کوثر کاریکاتوریست طیفی از نشریات کارگزاران و اصلاح‌طلب با مرور خاطرات گذشته و از جمله مدیران کارگزارانی همشهری در دوره شهرداری کرباسچی (مدیرمسئولی عطریانفر) تصریح کرده بود: بسیاری از شما نام احمد-س را هم نشنیده‌اید. او را ژنرال می‌نامیدند و بسیاری بدون اجازه‌اش آب نمی‌خوردند. در ماجرای دادگاه کرباسچی دو بار نامش مطرح شد و از کرباسچی پرسیدند چرا چاپخانه متعلق به شهرداری را به قیمتی بسیار نازل به «س» فروخته است. «س» زمانی مدیرکل مطبوعات داخلی بود و چند ماهی سردبیر همشهری شد... با راه افتادن صبح امروز (به مدیرمسئولی سعید حجاریان) «س» عملاً سکاندار روزنامه بود... زمانی که روزنامه‌های صبح امروز و آفتاب امروز توقیف شدند، گفته می‌شود سود «س» بالغ بر 750 میلیون تومان بود. در روزگاری که اکثر روزنامه‌ها ضرر می‌دادند، او توانست ساختمان دیگری برای صبح امروز خریداری کند... هزینه اصلاح‌طلبی را روزنامه‌نگاران دادند ولی آدم‌های پشت پرده‌ای چون «س» نه تنها هزینه ندادند که هزینه‌های بقیه را در قلک اندوختند... بهار 76 اوج کار ما در همشهری بود... ویژه‌نامه‌های انتخاباتی ستاد خاتمی را که حاجی مسئول آن بود، در همشهری صفحه‌بندی و چاپ می‌کردند ولی به دلیل منع قانونی به نام روزنامه‌های دیگر چاپ می‌شد... همشهری موسسه عریض و طویلی بود، کاغذبازی در اوج و عشق خدمت ته چاه افتاده بود.

وی می‌افزاید: «رواج روابط غیرحرفه‌ای بخصوص در روزنامه‌های تازه شکل گرفته اقتصادی از حالت نهفته، تبدیل به روال عادی می‌شود در گرفتن آگهی، پورسانتاژ، جذب دختران خبرنگار فاقد کیفیت ژورنالیستی و واجد کیفیات فیزیکی... بعداً در روزنامه‌های دیگر دیدم که چگونه مدیر فلان وزارتخانه می‌تواند اخبار مورد نظرش را در مطبوعات موردنظر به چاپ برساند و اخبار انتقادی را راهی سطل زباله کند، فقط کمی خرج دارد. یادمان می‌رود که با چه هدفی وارد مطبوعات شده‌ایم... وقتی روزنامه لطیف صفری (نشاط) توقیف شد، (شمس‌الواعظین) با صاحب مجوز عصر آزادگان به توافق رسید. حس کردم که صفری از پشت خنجر خورده و کسی آنچنان تحویلش نمی‌گیرد... سرخم کردن جلوی (عطریانفر) خیلی سخت بود... آمده بود اخبار اقتصاد و دنبال شمس می‌گشت. آمده بود آنجا تا قرار آگهی کارگزاران با عصر آزادگان را بگذارد و همان مسئله‌ای شد که بعدها میان بچه‌های مطبوعات دهان به دهان گشت. طرفداری شمس از هاشمی به بهانه 48 میلیون تومان آگهی... بچه‌های عصر آزادگان سر چرخش مشهود به آن سمت معترض بودند. قیافه محمد قوچانی هم دیدنی بود و گاه شمس مجبور می‌شد برای رد گم کردن، مطلبی انتقادی علیه هاشمی چاپ کند. هر وقت سر و کله فرنود آنجا پیدا می‌شد می‌توانستیم حدس بزنیم آگهی جدیدی، عکس جدیدی انداخته یا...».

 یواس‌ای‌تودی: اختلاف‌ها برای توافق هسته‌ای اساسی است

روزنامه یواس‌ای‌تودی گزارش داد اختلافات ایران و آمریکا بر سر توافق هسته‌ای افزایش یافته است.

این روزنامه نوشت: دو هفته پس از آنکه قدرت‌های غربی و ایران از دستیابی به یک چارچوب توافق برای مهار کردن برنامه هسته‌ای تهران خبر دادند، شکاف‌های فزاینده میان دو طرف در حال نمایان شدن است. در حالی که مذاکره‌کنندگان آماده می‌شوند از هفته آینده کار را روی توافق نهایی در وین آغاز کنند، آمریکا و ایران بر سر مسائل کلیدی اختلاف دارند که مبنای توافق دوم آوریل لوزان سوئیس است. این مسائل شامل زمان لغو تحریم‌های ایران، تعداد سانتریفیوژهایی که ایران می‌تواند برای غنی‌سازی اورانیوم حفظ کند و مدت توافق نهایی می‌شود.

یو‌اس‌ای‌تودی خاطر نشان کرد: سه‌شنبه گذشته سنای آمریکا بر سر یک طرح فراجناحی به توافق رسید که به این نهاد حق اظهارنظر درباره توافق احتمالی را می‌دهد. این نیز به دشواری‌های مذاکرات هسته‌ای افزود. کاخ‌سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا این طرح را، که برای وتو کردن هرگونه توافق نهایی احتمالی به دو سوم آراء سنا نیاز خواهد داشت، امضا خواهد کرد.

اوباما در عین حال گفته که این یک پیمان رسمی نیست.

این روزنامه خاطر نشان کرد براساس اظهارات مقامات آمریکایی و ایرانی اختلافات اساسی به چشم می‌خورد که عبارتند از:

-تحریم‌ها: مجلس ایران می‌گوید وقتی(اجرای) توافق جامع شروع می‌شود، همه تحریم‌های آمریکا و (اتحادیه اروپا) پایان خواهد یافت، و ایران اجرای تعهدات خود را براساس توافق شروع خواهد کرد. کاخ‌سفید اعلام کرد تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای در حالی که ایران به تعهداتش در توافق عمل می‌کند و بازرسان سازمان ملل اقداماتش را راستی‌آزمایی می‌کنند، به حال تعلیق درمی‌آید.

-سانتریفیوژها: فکت‌شیت ایران می‌گفت!! ایران باید حدود 10 هزار سانتریفیوژ غنی‌سازی او��انیوم را فعال نگه دارد. کاخ‌سفید اعلام کرد چارچوب توافق از ایران می‌خواهد تعداد سانتریفیوژهای فعال را به 5060 کاهش دهد تا کار برای تولید سوخت بمب هسته‌ای دشوارتر شود.

- فردو: فکت شیت ایران!! می‌گفت تاسیسات مستحکم شده زیرکوه در فردو به غنی‌سازی اورانیوم و فعالیت‌های تحقیق و توسعه برای آماده کردن سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر در پنج سال آینده ادامه خواهد داد. کاخ‌سفید اعلام کرد فردو به یک مرکز تحقیق و توسعه تبدیل خواهد شد که فعالیت غنی‌سازی اورانیوم نخواهد داشت.

- بازرسی‌ها: کاخ‌سفید اعلام کرد بازرسان سازمان ملل به «همه تاسیسات هسته‌ای ایران»، شامل سایت‌های اعلام نشده، دسترسی خواهند داشت. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، بازرسی از سایت‌های نظامی را با صراحت رد کرد.

- مدت توافق: مجلس ایران خواستار یک محدودیت پنج ساله در برنامه هسته‌ای ایران شد. کاخ‌سفید اعلام کرد برخی جنبه‌های توافق 10 سال و برخی 25 سال طول خواهد کشید.

******************************************************

روزنامه قدس ***

واردات گوشت گاومیش از دهه 70!

تابناک: مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در برنامه تلویزیونی پایش عنوان کرد که از دهه 70 تاکنون، گوشت منجمد گاومیش از هندوستان وارد کشور شده است.

 تنبیه بدنی دختردانش‌آموز درهمدان

باشگاه خبرنگاران: عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش همدان درخصوص موضوع تنبیه بدنی یک دانش آموز دختر پایه پنجم دبستان توسط آموزگارش در روستای قره رود این استان گفت: این موضوع درحال بررسی است و معلم خاطی تا بررسی کامل حادثه از کار معلق شد. خبرها حاکی است که این دختر دانش آموز به علت شدت جراحات ناشی از این تنبیه بدنی در بیمارستان بستری شده است.

 نظام‌اقتصادي مسؤول بيكاري است

بولتن نيوز: سيد محمد حسين ميرمحمدي، نماینده مجلس با اشاره به محورهاي مورد نظر استيضاح كنندگان وزير تعاون، كار ورفاه اجتماعي گفت: مسؤوليت بيكاري كشور با نظام اقتصادي، دولت، عملكرد نهادها و وزارتخانه‌هاي مختلف، سرمايه گذاران، بخش خصوصي و... است و نمي توان يك وزارتخانه و يك وزير را مسؤول بيكاري كشور معرفي كرد و اين استيضاح كارشناسي نيست.

هنوز عذرخواهی نکرده است!

مهر: حسین نوش آبادی، معاون پارلمانی وزیر ارشاد با بیان اینکه تعلیق پروازهای عمره همچنان ادامه دارد، گفت: دولت عربستان سعودی بابت رخداد فرودگاه جده هنوز عذرخواهی رسمی نکرده است.

 افزایش تحصیلکرده های بیکار

قدس آنلاین: مروارید، استاندار ایلام گفت: آمار افراد بیکار تحصیلکرده در ایلام در حال افزایش است.

 عربستان نپذیرفته!

تسنیم: عبدا... المعلمی، سفیر عربستان سعودی در آمریکا گفت که دبیرکل سازمان ملل خواهان توقف سریع جنگ یمن شده، اما دولت ما آن را نپذیرفته است.

 انتقاد وزیر بهداشت از برخی پرستاران

تسنیم: سید حسن هاشمی، وزیربهداشت در پاسخ به ادامه گلایه پرستاران گفت:برخی پرستاران مقداری کم‌لطفی کردند،اگر مقایسه کنند با دو سه سال قبل، متوجه می‌شوند ما در این حوزه کم کار نکردیم،واقعاً جاهایی دست ما بسته است وگرنه من از خدا می‌خواهم همه آنها را رسمی کنم.

 تجمع مقابل کنسولگری افغانستان

تابناک: جمعی از دانشجویان زاهدان در اعتراض به سیاستهای کشور افغانستان مبنی بر عدم تعهد به تأمین حقابه هامون، مقابل کنسولگری این کشور تجمع کردند.

 ورشکستگی صنایع فولاد و سیمان

مهر: کمیسیون عمران مجلس با انتشار گزارشی از عملکرد وزارت راه در زمینه اتمام پروژه های مسکن مهر بشدت انتقاد کرد و ادامه سیاستهای موجود را موجب افزایش شدید قیمت مسکن و ورشکستگی صنایع فولاد وسیمان خواند.

 ممانعت از سفر علمی استاد دانشگاه فردوسی

ایرنا: دانشیار تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد از ممانعت سفارت فرانسه در تهران از سفر علمی وی به این کشور و ارایه مقاله در کنفرانس ایران شناسی خبر داد. دکتر هادی وکیلی گفت: از سفارت فرانسه درخواست ویزا کردم که به صورت کتبی به من اعلام شد که شما برای امنیت اروپا خطرناک هستید، برای همین به شما ویزا نمی دهیم.

******************************************************

روزنامه جمهوری اسلامی ****

* نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انجام عملیات دیوارکشی اطراف ساختمان مجلس، این کار را غیرمنطقی و غیرضرور و دارای تعبات منفی دانست و گفت این اقدام القای فضای ناامنی در جامعه است. غلامعلی جعفرزاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز (سه شنبه) مجلس، افزود: من به دیوارکشی اطراف مجلس اعتراض دارم. حالا که مذاکرات مجلس مستقیماً به گوش مردم می‌رسد مجلس باید از همه جهات اتاق شیشه‌ای باشد و نباید ارتباطش با مردم قطع شود. وی با تاکید بر اینکه انجام هزینه دیوارکشی غیرمنطقی و غیرضروری است، یادآور شد: این کار تبعات منفی شدیدی دارد و نفس این اقدام القای فضای ناامنی در جامعه است. شنیده شده که این نظر پدافند غیرعامل است و در رابطه با نهاد ریاست جمهوری نیز اقدام مشابهی درحال انجام است، اما من به عنوان نماینده مردم خواستار برچیده شدن دیوار بین خادمین ملت یا مردم هستم.

* بیش از 5/1 میلیون مرد سیاه‌پوست آمریکایی مفقود هستند، یعنی هیچکس حتی خیریه‌ها خبری از حال و روز آنها ندارند. به گزارش پرس تی وی، براساس یک گزارش که از تجزیه و تحلیل آمارهای مربوط به سرشماری سال 1389 در آمریکا به دست آمده بیش از 5/1 میلیون آمریکایی سیاه‌پوست ناپدید هستند. هنوز مشخص نیست این افراد فوت کرده‌اند، بی‌خانمان هستند یا از شرایط جسمی و روحی نامناسب برخوردارند یا خیر. این آمار بدان معنی است که از هر 6 سیاه پوست آمریکایی یکی ناپدید است. این آمار شامل 120 هزار سیاه پوست در نیویورک، 45 هزار نفر در شیکاگو، 30 هزار نفر در فیلادلفیا و هزاران نفر دیگر در نقاط مختلف آمریکاست. با این حال نسبت سیاهپوستان مفقود شده به نسبت جمعیت، بیش از هر جای دیگری در آمریکا در فرگوسن در ایالت میسوری بیشتر است. 10 هزار نفر از سیاهپوستان این شهر هم اکنون ناپدید هستند. این شهر صحنه شدیدترین اعتراضات به نژادپرستی پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا بوده است.

* یک مسئول امنیتی بارز کانادایی گفت: شمار اتباع کانادایی ملحق شده به گروه تروریستی داعش در چند ماه گذشته به میزان 50 درصد افزایش یافته است. به گزارش مشرق، «میشل کلمبی» رئیس اداره اطلاعات امنیت کانادا در جلسه کمیته سنای این کشور گفت: خطر تروریست‌ها برای منافع امنیت ملی کانادا هیچ گاه تا این حد مستقیم یا فوری نبوده است. خبرگزاری رویترز به نقل از این مسئول امنیتی کانادایی تاکید کرد: شمار کانادایی‌هایی که به عراق و سوریه برای جنگ رفته‌اند از 50 نفر به 75 نفر در سه یا چهار ماه گذشته جهش داشته است.

******************************************************

روزنامه خراسان*****

هشدار درباره بي توجهي دستگاه ها به علامت استاندارد

بر اساس ابلاغيه يک مقام مسئول اجرايي به همه وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي، تاکيد شده است که با توجه به وصول گزارش هايي مبني بر شرکت برخي توليدکنندگان فاقد علامت استاندارد در تعدادي از مناقصه ها، حسب ماده 155 قانون برنامه پنجم توسعه که تاکيد مي کند کليه دستگاه هاي اجرايي موظفند در اجراي پروژه هاي خود، مقررات فني و استانداردهاي ملي را رعايت کنند، از خريد هرگونه کالا و خدمات فاقد علامت استاندارد خودداري کنند و اجازه پرداخت هيچگونه مبلغي به اين افراد حقيقي و حقوقي وجود ندارد.

ذره بين دولت روي مصرف سوخت پلاک قرمزها

بر اساس ابلاغيه يک مدير مهم دولتي به همه دستگاه هاي اجرايي، تاکيد شده است که با توجه به ابلاغ برنامه مديريت سبز به همه ادارات و تاکيدات ماده 190 قانون برنامه پنجم توسعه، بايد در اسرع وقت نسبت به تکميل فرم هاي مربوط به اين برنامه همچون ارائه فهرست مصرف سوخت وسايل نقليه موجود در آن دستگاه اجرايي طي 3 سال گذشته بر اساس دوره هاي 3 ماهه و فعاليت هاي صورت گرفته براي تغيير سوخت مصرفي اين خودروها اقدام کنند.

تابناک مدعي شد

هم اکنون نام دو گزينه براي استانداري استان مرکزي بيش از ديگران مطرح است؛ محمدحسين فروزان مهر و محمود زماني قمي، دو نامزدي هستند که از سوي گروه هاي مشورتي براي تصدي گري اين پست به هيئت دولت معرفي شده اند. البته مجمع نمايندگان استان، سه فرد را براي اين کار به وزارت کشور معرفي کرده  که در اين بين ، نام محمدحسين ف��وزان مهر ديده مي شود، ولي شنيده ها حاکي از آن است که دولت تمايل دارد تا از زماني قمي استفاده کند.

 آخرين نيوز مدعي شد

علي رغم اين که روز دوشنبه دفتر رييس دولت اصلاحات خبر ديدار او با آيت ا... هاشمي رفسنجاني را رسما تکذيب کرد، سيد محمدعلي ابطحي ضمن تاييد خبر، با انتشار عکسي از جلسه مجمع روحانيون مبارز نوشت : آقاي هاشمي رفسنجاني هم اخيرا به منزل رييس دولت اصلاحات رفته است، باهدف تسليت. کمي از محتواي آن ديدار شنيديم و البته گلايه رئيس دولت اصلاحات از بعضي حرف هاي غيرواقعي که بعضي خبرگزاري ها به آن ديدار نسبت داده اند.

 سايت برنا مدعي شد

 يک جريان خاص سياسي فعاليت گسترده اي را براي حضور در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با يک هزينه کرد نجومي آغاز کرده است . سران اين جريان سياسي با دعوت از سرگروه هاي استاني خود به تهران و برگزاري نشست هاي مختلف در مرکز فرماندهي اين جريان در شمال غرب شهر تهران ضمن توجه به عمليات انتخاباتي خود، هزينه برگزاري مجالس سياسي به صرف غذاي مفصل را پرداخت کرده اند. يکي از سرحلقه هاي اصلي اين جريان سياسي در اقدامي تعجب برانگيز يک نسخه از کتابي که اخيرا نوشته را همراه با يک تراول ۵۰ هزار توماني به مردم شهرش در شمال غرب کشور هديه مي دهد.

 سايت پارس نيوز مدعي شد

 دکتر علي اکبر صالحي وزير خارجه سابق کشورمان در جلسه اي با تعدادي از عناصر جريان اصلاحات، بخش هاي کمي از جريان مذاکرات ايران و آمريکا در زمان رياست جمهوري محمود احمدي نژاد را بيان کرد.وي با اشاره به مذاکرات هسته اي در زمان حضور دکتر سعيد جليلي گفت: در زمان آقاي دکتر جليلي به دليل نبود موضع بي طرفي در ميان کشورهاي درگير موضوع به نت��جه خاصي نرسيد. ما شاهد بوديم که فاصله نشست ها نامنظم بود و از فاصله نشست قبلي تا بعدي همه چيز يکباره تغيير مي کرد و طرف هاي مذاکره با رويکرد جديدي وارد مذاکرات مي شدند.

******************************************************

روزنامه ایران******

واکنش امریکا به مقاله ظریف در «نیویورک تایمز»

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به یادداشت وزیر خارجه ایران در روزنامه نیوریورک تایمز که خواستار توجه جهانی به ریشه‌های ناآرامی در منطقه شده است، گفت: «مشخص نیست در مقاله او دقیقاً چه پیشنهادی ارائه می‌شود.» به گزارش صدای امریکا، «ماری هارف» در یک نشست خبری افزود: «منطقه مورد بحث منطقه‌ای پیچیده است و بازیگران زیادی در آنجا هستند که یکی از آنها ایران است.» سخنگوی وزارت خارجه امریکا با بیان اینکه «ایالات متحده شاید به مطرح کردن مشکلات با ایران اکتفا کند»، گفت: «ما به دنبال یافتن راه برای همکاری با متحدان خود در خلیج فارس هستیم.» سخنگوی وزارت خارجه امریکا به عنوان نمونه به عراق اشاره کرد و گفت: «بهتر است در مبارزه علیه داعش، ایران به طور مستقیم از دولت آن کشور حمایت و با آن همکاری کند، تا اینکه صرفاً مسائل قومی و مذهبی را در نظر گیرد.» وی ادامه داد: «امریکا عملکرد ایران را در عراق تحت نظر دارد.» محمدجواد ظریف در یادداشتی با عنوان «پیامی از جانب ایران» در روزنامه نیویورک تایمز که روز دوشنبه منتشر شد، با اشاره به تفاهم ایران و غرب برای دستیابی به توافقی جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و رفع نگرانی‌های بین‌المللی در این زمینه گفت وقت آن است به مسائل مهم‌تری مانند ناآرامی‌های اخیر در خاورمیانه پرداخته شود.

 اعزام دو ناو امریکایی به سمت یمن

 نیویورک تایمز نوشت: «ناو هواپیمابر تئودور روزولت و یک رزمناو مجهز به موشک‌های هدایت شونده به سمت یمن حرکت کردند تا در آنجا به 10 کشتی جنگی دیگر امریکا پیوسته و به این ترتیب، درباره ارسال احتمالی سلاح از سوی ایران برای حوثی‌ها به این کشور هشدار دهند.» به گزارش تابناک، این روزنامه نوشت: «مقامات امریکایی گفته‌اند این اقدام اساساً و در درجه اول حرکتی برای نشان دادن قدرت امریکا در منطقه است؛ اما این ناوگان می‌تواند به منظور رهگیری سلاح‌های ارسالی از سوی ایران برای حوثی‌ها نیز به کار رود.»

 صدور کیفرخواست جیسون رضاییان

 وکیل جیسون رضاییان از صدور کیفرخواست دادستانی خبر داد و به تسنیم گفت: «موکلم از سوی دادستانی تهران به جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور درخصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و قراردادن آن در اختیار افراد غیر صالح متهم شده است.»

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: «موضوع بازداشت آقای رضاییان در هر دور از مذاکره هسته‌ای با نمایندگان ایران مطرح شده است.» «ماری هاف» اما در پاسخ به این سؤال که آیا در چنین شرایطی، امریکا باید همچنان به مذاکرات اتمی ادامه دهد یا نه، تأکید کرد: «پرونده جیسون رضاییان و مذاکرات اتمی واقعاً دو موضوع کاملاً مجزا هستند.» به گزارش بی‌بی‌سی، وی در عین حال مدعی شد اتهامات جیسون رضاییان، «بی‌معنی» است و خواستار «آزادی فوری» خبرنگار و مسئول دفتر روزنامه «واشنگتن پست» در تهران شد.

 اسد: نظامیان ایران در سوریه حضور ندارند

 رئیس جمهوری سوریه با توصیف ایران به عنوان اصلی‌ترین متحد منطقه‌ای دمشق، گفت: «نظامیان ایران در سوریه حضور ندارند.» به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «بشار اسد» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فرانس دو» در پاسخ به پرسشی درباره حمایت راهبردی ایران و حزب‌الله گفت: «هیچ‌ کشوری حق ندارد بدون دعوت در مناقشه سوریه دخالت کند. ما از حزب‌الله دعوت کرده‌ایم اما از ایرانی‌ها نه. نظامیان ایرانی در سوریه حضور ندارند و آنان هیچ نیرویی اعزام نکرده‌اند.» وی تأکید کرد: «ارتباط نظامی ایران و سوریه در راستای همکاری موجود به مدت‌ها قبل باز می‌گردد، فرماندهان و افسران میان دو کشور رفت و آمد می‌کنند و این موضوع با مشارکت در نبردها تفاوت دارد.»

******************************************************

روزنامه جام جم *******

خبرنگار اسرائیلی جاسوس نبود

پس از واکنش‌های گسترده به سفر یک خبرنگار فعال در اراضی اشغالی فلسطین به ایران، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که خبرنگار رژیم صهیونیستی که به ایران سفر کرده بود جاسوس نبوده است، گفت که برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی خواستار جلوگیری از ورود متولدان اسرائیل به ایران هستیم./ ایسنا

فابیوس هم نگران شد!

پس از آن‌که بنیامین نتانیاهو درباره توانمندی دفاعی ایران واکنشی همراه با عصبانیت نشان داد، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه هم مدعی شد که تصمیم روسیه برای تحویل سامانه‌های دفاع موشکی به ایران می‌تواند بر نتایج رایزنی‌های هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 تاثیر بگذارد. فایننشال‌تایمز، به نقل از فابیوس نوشت: توافق با ایران قرار است از منع گسترش سلاح‌های اتمی در منطقه جلوگیری کند، اما باید در سطحی وسیع‌تر از تنش‌ها هم بکاهد. ما نباید این برداشت را ایجاد کنیم که برهه زمانی که داخل آن هستیم، به تجدید مسلح کردن (ایران) ختم می‌شود. این اقدام باعث ایجاد فضایی نامطلوب و جسور کردن مخالفان توافق می‌شود./ نسیم

آخرین خبرها از پرونده جیسون رضاییان

رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه اولین گردهمایی سازماندهی رابطین فرهنگی دادگستری استان تهران در پاسخ به پرسشی درباره پرونده جیسون رضاییان گفت: پرونده خبرنگار واشنگتن‌پست دارای زوایای مختلفی است و حجم پرونده نیز زیاد است.

وی افزود: پرونده به شعبه‌ای در دادگاه انقلاب ارجاع شده و در حال رسیدگی است. اسماعیلی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: پرونده در خدمت دادستان است و هنوز به دادگاه نرفته است./ ایسنا

توافق سه‌ضلعی برای انتخابات

محمدرضا تابش، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که جبهه اصلاحات، اعتدالیون و اصولگرایان میانه‌رو درنهایت برای انتخابات مجلس به توافق می‌رسند، نسبت به شکل‌گیری مجلسی کارآمد و منطقی ابراز امیدواری کرد. او در عین حال گفت: ائتلاف مکتوب میان جبهه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بسیار بعید به نظر می‌آید.‌/ ‌فرارو

 میانجیگری آلمان

شبکه ARD آلمان، به نقل از فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که برلین بین ایران و عربستان میانجیگری خواهد کرد تا به یک راهکار سیاسی برای پایان‌دادن به مناقشه یمن دست یابد.

او با یادآوری این‌که فقط تهران و ریاض می‌توانند طرف‌های درگیر در یمن را به پای میز مذاکره بکشانند، هدف از سفر اخیر معاون خود به تهران و ریاض را در راستای میانجیگری آلمان توصیف کرد./‌ دیپلماسی ایرانی

 بازی «حدس بزن» در خاورمیانه!

فرانس‌پرس در گزارشی پیرامون بحران‌های موجود در خاورمیانه همزمان با مذاکرات هسته‌ای نوشت: چالش‌هایی که فراروی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد، متعدد است و به نظر می‌رسد که واشنگتن برخلاف میل خود وارد یک بازی «حدس بزن» شده است و اکنون باید بداند که بحران بعدی در کجای خاورمیانه اتفاق خواهد افتاد.

در این تحلیل آمده است: اگر میان این محدودیت‌های هسته‌ای و سیاسی ارتباطی وجود نداشته باشد، متحدان سنتی آمریکا در منطقه خاورمیانه به این نتیجه خواهند رسید که واشنگتن در ازای همکاری هسته‌ای موقت ایران، به نفوذ بیشتر این کشور چراغ سبز نشان داده است./ ‌انتخاب

 رایزنی با لاریجانی برای استیضاح ربیعی

محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از جلسه روز سه‌شنبه استیضاح‌کنندگان وزیر کار با رئیس مجلس برای تصمیم‌گیری نهایی درخصوص استیضاح علی ربیعی خبر داد و گفت: به احتمال قوی روز چهارشنبه هفته جاری استیضاح اعلام وصول می‌شود. وی افزود: طرح استیضاح وزیر کار پیش از این با بیش از 40 امضا به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شده و ما منتظر اعلام وصول آن هستیم.‌/‌ فارس

 موضع آیت‌الله مصباح درباره وحدت اصولگرایان

اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار کردند. آیت‌الله مصباح یزدی در این دیدار با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: هر کجا انسان احتمال می‌دهد که ارتباط داشتن با دیگر گروه‌ها می‌تواند بیشتر سبب تحقق هدف الهی و تقویت نظام اسلامی شود، باید اقدام کند.‌/‌ فارس

 خبری که تکذیب شد

روابط ‌عمومی سازمان بازرسی کل کشور طی اطلاعیه‌ای اظهارات منتسب به ناصر سراج درباره «ارسال گزارش مفاسد مالی به محضر رهبر معظم انقلاب» را تکذیب کرد.‌/‌ ایرنا

 حزب رهروان تشکیل می‌شود؟

پس از آن که خبرهایی حکایت از تشکیل حزب از سوی علی لاریجانی داشت، دیروز حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به پرسشی درباره تشکیل حزب ��هروان ولایت گفت: تاکنون هیچ درخواستی برای تشکیل حزب رهروان ولایت به وزارت کشور ارسال نشده است.‌/‌ فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات