تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۷۴۵۶۱

شکست‌ها و بقای داعش!


علی رئوفی

روزانه اخبار پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی سوریه را از بخش‌های مختلف خبری می‌شنویم، خبر پیروزی ساکنان کوبانی بر هجوم سنگدلانه تروریست‌ها در رسانه‌ها منعکس می‌شود و خبرگزاری‌‌ها از به هلاکت رسیدن تروریست‌های داعش خبر می‌دهند، اما با وجود تحمیل شکست‌ها، مقاومت‌های جانانه مردم سوریه و پیشروی ارتش با حمایت مردم این کشور، بازهم شاهد جنایت‌های تازه هستیم، نمایش جنون تکفیری‌ها در ویدئوهایی به سبک هالیوود در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود. حکایتی که هر جا پای تروریسم سلفی در میان است، تکرار می شود. تکراری که این پرسش را در ذهن هر بیننده‌ای به وجود می‌آورد: راز بقای داعش چیست؟‍ چرا شکست‌های پیاپی در سوریه و عراق این گروهگ جلاد را از پای در نمی‌آورد؟

پاسخ این پرسش همان گفته مقام معظم رهبری است که در دیدار مردم آذربایجان، حضرت ایشان بیان داشتند و فرمودند: «آمریکایی‌ها گفتند ما از داعش حمایت نمی‌کنیم، اما چند روز بعد تصاویر کمک‌های نظامی آمریکا به داعش منتشر شد.» دلیل زنده ماندن داعش تکفیری، حمایت و پشتیبانی است که از این گروهک تروریستی می‌شود. حمایت دولت آمریکا و بازیگران منطقه‌ای که خیال می‌کنند حمایت از این گروهک‌ها به نفع‌شان است، تنها دلیل ادامه حیات نحس این گروهک‌هاست، موضوعی که نشانه‌های تازه‌ای از آن هم هویدا شده است. یک نماینده پارلمان ترکیه در این‌باره می‌گوید دولت ترکیه طی سال‌های گذشته 50 هزار تروریست را برای مقابله با نظام سوریه جذب کرده است. «شاواک بایف» نماینده حزب جمهوریخواه خلق ادامه می‌دهد: «گروه تروریستی داعش پس از شکست در عین‌العرب (کوبانی) با اطلاع سازمان اطلاعات و ارتش ترکیه سلاح‌های سنگین و مهمات خود را به ترکیه منتقل کردند.» حمایتی که نه‌تنها در اقدامات محرمانه پیگیری می‌شود، بلکه به‌تازگی ترکیه و ایالات متحده آمریکا توافقی رسمی را در این‌باره امضا کرده‌اند. توافقی که براساس آن پیش‌بینی شده است افرادی برای نبردهای نظامی در خاک ترکیه و با کمک آمریکا آموزش خواهند دید! و بر اساس آن ارتش آمریکا بیش از چهارصد مستشار را برای آموزش افراد نظامی راهی ترکیه خواهد کرد.

موضوعی که به خوبی یک بام و دو هوای سیاستمداران غرب را به تصویر می‌کشد. ائتلافی به اصطلاح جهانی با هدف از بین بردن گروهک‌های تروریستی از یک‌سو و برنامه‌ریزی برای حمایت از همین گروهک‌های تروریستی از سوی دیگر!

موضوعی که با کمی دقیق شدن در آن، می‌توان اهداف نظام سلطه را در چرایی این اقدامات دریافت، که در ادامه آنها را بر می‌شمریم:

۱ـ غرب از یک‌سو ژست ضدتروریستی خود را با تشکیل ائتلاف‌هایی با پسوند بین‌ المللی که نام‌های فریبنده و اما درونی پوچ دارند، حفظ می‌کند، و به مدد غول‌های رسانه‌ای خود، چهره‌ای ضد تروریسم و خیرخواه از خود به نمایش می‌گذارد.

۲ـ براساس این سناریو، آمریکا تلاش می‌کند با ابزار گروهک‌های تروریستی منافع دست نشانده‌ها منطقه‌ای‌اش را تامین می‌کند.

۳ـ آمریکا با تقویت و حمایت از گروهک‌هایی همچون داعش جنگ فرسایشی را در منطقه ایجاد کرده است که نوک پیکان آن به سوی نیروها و کشورهای محور مقاومت است، جنگی که سوریه، عراق و حزب الله لبنان را بیش ازهمه درگیر کرده است. درگیری‌هایی که وقت و انرژی نیروهای مقاومت را به هدر می ‌دهد و در سایه این موضوع آمریکا به تعهد خود برای حفظ امنیت رژیم غاصب صهیونیستی جامه عمل می‌پوشاند.

۴ـ نکته بسیار مهم‌تر و جدی‌تر که در پس این ماجرا وجود دارد، همانا ارائه تصویری غلط درباره اسلام است، تصویر موهن از مسلمانی و آیین پیامبراسلام(ص)، که به دلیل ترس از گسترش و بارز شدن آیین اسلام دربرابر تفکر لیبرالیستی غربی. انجام می‌گیرد. چراکه اگر اسلام آنچنان که هست به جهانیان شناسانده شود، اثری از نفوذ و سلطه غرب باقی نخواهد ماند. ان‌شاءالله

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات