تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۷۴۷۶۶

اخبارویژه روزنامه‌ها 7 اردیبهشت


روزنامه کیهان **

سردبیرت را بچسب پالایش پیشکش!

یک روزنامه اجاره‌ای می‌گوید «مجلس باید پالایش شود».

روزنامه آفتاب تیتر اول خود را به این عنوان اختصاص داده که «چرا مجلس باید پالایش شود؟» و پاسخ را هم این طور داده که باید به جای افراطیون نیروهای متعادل و خردگرای بیشتری در آن حضور یابند.

بازی با کلماتی نظیر اعتدال و عقلانیت و افراطی‌گری در حالی است که سردبیر روزنامه مورد اشاره پس از وطن‌فروشی و ارتکاب خیانت‌های متعدد از کشور گریخت و در آمریکا پناهندگی گرفت و در صف نیروهای میدانی VOA درآمد. «مجتبی-و» مدت‌ها عنوان مشاور کروبی را به دوش می‌کشید و با همین عنوان سوءاستفاده می‌کرد. اما سرانجام پرده از نقاب برداشت و علیه جمهوری اسلامی و انقلاب فحاشی کرد. با این اوصاف  به نظر می‌رسد معقول‌تر باشد گردانندگان آفتاب یزد به جای پرسش از پالایش مجلس به این پرسش پاسخ دهند که این روزنامه کی از عناصر نفوذی‌ متظاهر به اصلاح‌طلبی یا اعتدال و خرد پالایش می‌شود؟

 

هانس بلیکس: هیچ دلیلی برای بازرسی نامحدود از ایران وجود ندارد

 مدیر کل اسبق آژانس رفتار بد غرب را موجب مصمم شدن ایران برای خودکفایی در زمینه غنی‌سازی اورانیوم دانست.

هانس بلیکس در مصاحبه با صدای آمریکا هر چند گفت «کره‌جنوبی و سوئد با وجود داشتن رآکتور اتمی غنی‌سازی نمی‌کنند» اما تصریح کرد: ایران تجربه بدی در این زمینه داشت چرا که درخواست خرید او رد شد و در دهه 1980 دیگر نتوانست اورانیوم غنی شده خریداری کند و این زمینه‌ساز تصمیم آنان برای خودکفایی شد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: طبق پروتکل الحاقی، آژانس می‌تواند درخواست بازرسی از اماکن و مصاحبه با افراد را داشته باشد؛ البته در صورتی که دلیلی داشته باشد که فعالیت‌های هسته‌ای در آن مکان‌ها یا به وسیله آن اشخاص انجام شده است.

او اظهار داشت: اینکه ایران یک بار پذیرفت آژانس از پارچین بازرسی کند، خوب بود؛ از طرف دیگر مخالفت ایران با بازرسی‌های نامحدود از یک پایگاه نظامی را می‌توان درک کرد و دلیلی هم برای این وجود ندارد که لازم باشد آژانس به طور نامحدود دست به چنین اقداماتی بزند.

بلیکس با اشاره به اینکه گزینه دیگری هم وجود دارد، ادامه داد: این گزینه می‌تواند بازرسی تحت کنترل کشور مورد نظر باشد؛ در این مورد ایران می‌تواند بازرسان را فقط به ساختمان‌های مورد ظن کارشناسان ببرد نه اینکه آنها به تمامی پایگاه که حتما بخش‌های محرمانه هم دارد، دسترسی داشته باشند.

 

91 درصد فرمانداران برکنار شدند 75 درصد دیگر هم باید برکنار شوند!

در حالی که وزیر کشور می‌گوید 91 درصد فرمانداران با نظر دولت تغییر کرده‌اند، وزیر کشور دولت اصلاحات مدعی شد 75 درصد فرمانداران با دیدگاه‌های دولت همراه نیستند!

موسوی‌لاری در مصاحبه با ایلنا مدعی شد: بالاخره مدیریت محلی توسط استانداران، فرمانداران یا بخشداران باید پا به پای دولت حرکت کند. یکی از انتقادات جدی که در حال حاضر وجود دارد، این است که خیلی از این مدیران محلی یعنی حدود 75 درصد آنها افرادی هستند که با مشی دولت و دیدگاه‌های دولت همراه نیستند.

وی ادامه می‌دهد: هم‌اکنون در بسیاری از شهرستان‌ها بخش عمده نیروها معتقد به مشی دولت نیستند که این مسئله یک چالش پیش روی دولت محسوب می‌شود که باید وزیر کشور و معاون سیاسی او به آن بپردازد.

عضو افراطیون مجمع روحانیون در ادامه در پاسخ این سؤال که برخی معتقدند نیروهای اصلاح‌طلب نقش به‌سزایی در پیروزی روحانی در انتخابات سال 92 داشتند، اگر بخواهیم این رابطه را دو طرفه تعریف کنیم، دولت تاکنون چقدر پیگیر مطالبات اصلاح‌طلبان بوده است؟ گفت: در این رابطه باید بحث را از هم جدا کرد؛ اول اینکه اصلاح‌طلبان از شخص رئیس دولت حمایت کردند و حمایت اصلاح‌طلبان باعث شد تقریبا معادله انتخابات به هم بریزد. نتیجه تدبیر اصلاح‌طلبان هم دولتی شد که امروز با آن سر و کار داریم. بحث دیگر این است که دولت چقدر نگاه اصلاح‌طلبانه دارد. واقعیت این است که به دلیل مشکلاتی که پیش پای دولت قرار داشته، خیلی از مسائل همچنان باقی است. دولت هنوز در حوزه‌های بسیاری با وعده آقای روحانی در میتینگ‌های انتخاباتی فاصله زیادی دارد. معتقدم آقای روحانی هنوز به طور کامل موفق نشده منویات خود را محقق کند، دولت به همین نسبت و بلکه بیشتر با استقرار دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان هم فاصله دارد.

یادآور می‌شود افراطیون مدعی اصلاحات از ابتدا بنای خود را بر تحت فشار گذاشتن دولت و بدهکار نگه داشتن آن در زمینه عزل و نصب‌ها و مطالبات گذاشته‌اند تا بدین ترتیب باج بیشتری گرفته و در عین حال مسئولیت عملکرد دولت را نیز بر عهده نگیرند.

موسوی لاری در حالی که گروه متبوع وی یکی از ارگان رفتارهای به دور از عقلانیت و قانونگرایی و آمیخته با ساختارشکنی در سال 88 بود، به ایلنا می‌گوید: همیشه گفته‌ایم علاقمندیم اصولگرایان معتدل، صدای غالب جریان اصولگرایی باشند، نه جریان افراطی و ساختارشکن. جریان افراطی همانطور که به خودشان لطمه می‌زنند، به معنای عام به اصولگرایان هم آسیب می‌رسانند. افراطی‌گرایی و چارچوب نداشتن و فقدان اصول، از عواملی بوده که تاکنون اصولگرایان از آن ضربه خوردند. از حضور عقلای جریان اصلاحات در صحنه استقبال می‌کنیم، چون احساس می‌کنیم آنها به اصل رقابت وفادار هستند. همه حرف ما این است؛ جریان‌هایی که به اصل جمهوری اسلامی وفادارند و قانون اساسی را به عنوان میثاق ملی قبول دارند، باید به صحنه آمده و با یکدیگر به رقابت بپردازند. بیش از اینکه اصلاح‌طلبان نسبت به افراطیون موضع داشته باشند، اصولگرایان معتدل و عاقل باید نسبت به آنها حساسیت نشان دهند، تا آنها بلندگو و سخنگوی جریان اصولگرا تلقی نشوند.

گفتنی است شعار علیه ولایت‌فقیه و تاکید بر حذف جمهوری اسلامی و اهانت به امام و رهبری و بالاتر از آن هتاکی به ساحت امام حسین(ع) از جمله عملکردهای شرم‌آور مدعیان اصلاح‌طلبی در آشوب سال 88 بود ضمن اینکه جماعت افراطیون در مقابل رای مردم- که حق‌الناس بود- ایستادند.

 

اصلاح‌طلبان سر پیچ خطرناک دیگر تخته‌گاز نمی‌روند!

عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم می‌گوید: اصلاح طلبان دیگر اشتباه استراتژیک نمی‌کنند.

ابراهیم امینی (از اعضای بعدی حزب اعتماد ملی) در مصاحبه با روزنامه اعتماد، ناکامی‌های گذشته را «نتیجه اشتباه در استراتژی و غرور کاذب اصلاح طلبان» دانست و گفت: نبود یک اتاق فکر در میان اصلاح‌طلبان یکی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که در مجلس ششم داشتیم. اتاق فکری که بتواند برنامه‌ها را نهادینه کند. فقدان این اتاق فکر باعث شد هر کسی چیزی را که تصور می‌کرد برای اداره کشور خوب است از طریق رسانه‌ها مطرح کند. همین اتفاق باعث ایجاد برخی چالش‌ها شد که از آن به عنوان یکی از مشکلات جدی مجلس ششم می‌توان یاد کرد.

وی در توصیف اشتباهات استراتژیک می‌گوید: در مسیر، برخی جاها پیچ‌های خطرناکی وجود دارد. در پیچ خطرناک اجازه ندارید بیشتر از 10 یا 20 کیلومتر سرعت داشته باشید. اگر بیش از این سرعت داشته باشیم واژگون می‌شویم. جاهایی هم اتوبان است و با سرعت بالا می‌توان به سمت هدف حرکت کرد. آنچه تجربه به ما داده این است که کجا با سرعت می‌توانیم حرکت کنیم و کجا برای جلوگیری از واژگونی باید با سرعت مطمئنه برانیم. اصلاح‌طلبان می‌دانند از هول حلیم نباید در دیگ بیفتند. اصلاح‌طلبان همان تابلوی معروف دیررسیدن بهتر از اصلا نرسیدن را پیش روی چشمان‌شان نصب کرده‌اند. فکر می‌کنم که این تجربه به اندازه کافی برای اصلاح‌سطلبان به دست آمده است.

امینی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره ائتلاف‌های انتخاباتی اظهار داشت: الان یکی از چیزهایی که استشمام می‌شود، این است که آقای روحانی و آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس دهم ائتلاف کنند.

در واقع جریانات هوادار او مدنظر است. حزب اعتدال و توسعه که آقای نوبخت دبیرکل آن است در حال فعالیت هستند. احساس می‌شود که بدشان نمی‌آید بین حامیان آقای لاریجانی و آقای روحانی ائتلافی ایجاد شود.

وی در پاسخ این سؤال که «در واقع اصلاح‌طلبان هم در این ائتلاف سهیم خواهند بود؟» می‌گوید:  خیر. اینکه اصلاح‌طلبان در این ائتلاف حضور پیدا کنند یا نه و آیا اصلاح‌طلبان حاضر می‌شوند که لیست‌شان با جریان آقای لاریجانی مشترک باشد جای بحث دارد. با وجود احترامی که اصلاح‌طلبان برای آقای لاریجانی در مقایسه با سایر اصولگرایان قایلند ولی اختلاف دیدگاه‌ها بین جریان آقای لاریجانی و جریان منسوب به او و اصلاح‌طلبان به گونه‌ای نیست که به لیست مشترک برسند، ضمن اینکه خود آقای لاریجانی با توجه به ذهنیتی که نسبت به اصلاح‌طلبان در بخش‌هایی از حاکمیت وجود دارد، بعید است که چنین ریسکی بکند.

عضو حزب اعتماد ملی ادامه می‌دهد: اگر این مسئله باعث جداشدن مسیر آقای روحانی و حامیان آقای روحانی با اصلاح طلبان بشود که در واقع عقبه رأی آقای روحانی متعلق به اصلاح‌طلبان است. به عقیده من این یک زنگ خطر برای آقای روحانی است. اگر چنین شود اولا موجب می‌شود بقیه طیف‌های اصولگرا در مقابل ائتلاف لاریجانی واکنش به خرج دهند و شرایطی برای وحدت‌شان ایجاد شود.

ضمن اینکه این اتفاق هم ممکن است موجب جدا شدن مسیر آقای روحانی و اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شود که خطرناک است. براین اساس فکر می‌کنم مصلحت آقای روحانی ایجاب می‌کند که با همان عقبه رایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته است در ائتلاف باشد.

وی می‌گوید اگر طیف‌های جریان اصولگرا احساس خطر کنند قطعا به سمت ائتلاف می‌روند.

امینی همچنین کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه را بازوهای چپ و راست هاشمی توصیف کرد و ناطق‌نوری را نزدیک به این طیف‌ها توصیف کرد که اصولگرایان روی خوشی به وی نشان نمی‌دهند.

 

جای خالی تدبیر در تأیید و تکذیب‌های دولت

«اظهار ضد و نقیض مسئولان دولتی درباره حذف یارانه برخی گروه‌ها موجب آشفتگی در افکار عمومی شده است.»

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان با درج این مطلب نوشت: ماجرای پرداخت یارانه‌ها بیش از هر چیزی در تنور بگومگوهای مسئولین مرتبط داغ می‌شود و همین امر سبب التهاب و نگرانی میان مردمی خواهد شد که خبری از پشت پرده این اخبار بعضا متناقض ندارند. در چند روز گذشته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در یک نشست خبری رسما از عدم حذف یارانه نقدی افراد خبر داد و تاکید کرد بودجه سال 94 با تاخیر به دولت رسید و هنوز آیین‌نامه حذف یارانه نقدی اقشار پردرآمد جامعه، به تصویب نرسیده است اما رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حرف دیگری به خبرگزاری‌ها می‌زند و در این میان باز هم تنها مردم بودند که در منگنه اخبار متناقض مسئولین تحت فشار قرار گرفتند و متوجه نشدند آخر این قصه به کجا می‌رسد.

آرمان می‌افزاید: یکی از نابسامانی‌های رسانه‌ای در این موضوع عدم شفافیت در پوشش اخبار مرتبط به آن می‌باشد که مورد زیر می‌تواند ذکر مثالی بر این امر بوده و چرایی نگرانی مردم را نشان دهد. مسئول بخش یارانه سازمان هدفمندی در پاسخ به این سوال که نوبخت اعلام کرد یارانه هیچ کس قطع نشده است، گفت: «به نوشته‌های روزنامه‌ها و رسانه‌ها توجه نکنید، از اسفندماه یارانه افرادی از گروه‌ها که اعلام کردیم، حذف شده است و اینها به عبارتی جزو اقشار پردرآمد و در زیرمجموعه 5 گروه محسوب شدند که طی بخشنامه‌ای از دریافت  یارانه محروم شدند.»

این روزنامه افزود: اما این تشویش در پوشش صحیح و دقیق رسانه‌ای همچنان ادامه یافت و شاهد تغییری از مواضع سخنگوی دولت در موضوع هدفمندسازی یارانه بودیم... دولت بهتر است با تدبیر رسانه‌ای دقیق، آشفتگی را از خاطر مردم بکاهد.

اما روزنامه ابتکار از دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز در یادداشتی نوشت: فلسفه پرداخت یارانه برای کاهش شکاف‌های عظیم طبقاتی است. برای همین پرداخت آن به کسانی که از انواع مواهب مادی و رانت‌ها و یارانه‌های نامرئی برخوردارند نقض غرض است.

کسانی که خودروهای لوکس چندصد میلیونی دارند قطعا 50 هزار تومان در ماه پول چند بار ویراژ دادن آنان در اتوبان‌های شهر نیست. اصلا خود این اتوبان‌ها به عنوان یارانه برای آنان است. یا پزشکان و وکلایی که از انواع امکانات برای درآمد بیشتر برخوردارند قطعا مستحق دریافت یارانه نیستند. صرافانی که از رانت متغیر بودن قیمت ارز و طلا بر دارایی‌شان افزوده می‌شود الان یارانه بزرگی می‌گیرند که 50 هزار تومان در مقابل آن پول خرد هم حساب نمی‌شود. پرداخت یارانه به اقشار ثروتمند فلسفه وجودی یارانه را زیر سوال می‌برد.

این روزنامه افزود: عقلانی‌تر و البته انسانی‌تر این است که به جای آن که نان گران شود که بر دوش اکثریت عظیمی از مردم که قوت غالبشان نان است فشار آورده شود اقشار ثروتمند اندکی احساس مسئولیت بکنند و یارانه دریافت نکنند. آن هم در سیستم اقتصادی که مالیات بر درآمدهای کلان هنوز درست برقرار نشده است و انواع رانت‌ها و مواهب دیگر برای پردرآمدها بیداد می‌کند.

******************************************************

روزنامه قدس **

هشدار درباره داروهای «ناصرخسرو»

فردا: دکتر رسول دیناروند، رئیس سامان غذا و دارو ضمن اعلام آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور در خصوص عملکرد بازار دارویی ناصرخسرو نیز هشدار داد. وی گفت: عملکرد «ناصرخسرو» برای جبران کمبود دارویی نیست، بلکه 98 درصد پاسخ به نیازهای غیرواقعی و غیرقانونی است که برای موضوعاتی چون دوپینگ، بدنسازی، مسایل جنسی، موادمخدر، سقط جنین و... کاربرد دارد که داروخانه‌های ما نمی‌توانند پاسخگوی آن باشند.

 

شیوع سالک در 17 استان

عصرایران: دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت از شیوع بیماری سالک در 17 استان کشور خبرداد و گفت: بیماری سالک به دلیل افزایش کاشت صیفی جات در برخی شهرها و نیز نابسامانی وضعیت نخاله‌های ساختمانی افزایش یافته است.

 

اصرار برای انتشار فکت شیت ایرانی

قدس آنلاین: محمد حسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با تشکر از تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای و موضعگیری قاطع رئیس جمهور، از وزارت خارجه خواست فکت شیت ایرانی را منتشر کند تا اگر ابهامی وجود دارد، برطرف شود.

 

زد وبند مؤسسه‌های مالی غیرمجاز!

ایکنا: نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس گفت: بدون تبانی مؤسسه‌های مالی و اعتباری غیرمجاز با بانک مرکزی، این مؤسسه‌ها نمی‌توانند به حیات مخرب خود ادامه دهند. وی افزود: این مؤسسه‌ها باعث شده‌اند تا پولهای سرگردان از بانکهای دولتی به این مؤسسه‌های غیرقانونی سوق داده شود و با پدیدآمدن هرکدام از این مؤسسه‌های بدون مجوز، دولت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و برای فرمانداران شهرستان، نیروی انتظامی، استانداران، مسؤولان قوه قضاییه، نمایندگان مجلس و خود مردم مشکلات فراوانی پدید خواهد آمد.

 

بازداشت یک سرشبکه بین المللی قاچاق

ایرنا: یک مقام امنیتی در وزارت اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) هفته گذشته یکی از سرشبکه‌های بین المللی قاچاق مواد مخدر با نام (ر.ن) را با گذرنامه و اسناد جعلی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شناسایی و دستگیر کردند.  وی افزود: این فرد در قاچاق کوکایین و مواد مخدر سنتی و صنعتی فعالیت چشمگیری داشته است.

 

کاری سیاسی بود

ایسنا: فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) گفت: جلوگیری از پذیرش هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ هما در فرودگاه جده بیشتر به تنشهای سیاسی مربوط می‌شود.

 

 احضار مشاور جاسبی به دادگاه

جهان: محمدحسین پرکره، مشاور رئیس سابق دانشگاه آزاد که نسبت به برخی عملکردهای مدیریتی این دانشگاه انتقاد کرده بود، با شکایت دانشگاه آزاد برای تفهیم اتهام به دادگاه فراخوانده شد. براساس این گزارش، اعتراض و انتقاد به افزایش شهریه‌ها و تبدیل شدن دانشگاه آزاد به باشگاه سیاسی علت اصلی شکایت بوده است.

 

دعوت از تیم هسته‌ای برای شرکت درکنسرت!

فارس: محمدرضا وصفی، رایزن فرهنگی ایران در اتریش از نماینده و سفیر دایم ایران در سازمان ملل خواست تا چنانچه طرفهای مذاکرات هسته‌ای، در زمان برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در وین مشغول مذاکره باشند، به دیدن این کنسرت دعوت شوند. کنسرت علیرضا قربانی با عنوان «با من بمان»، ۱۸ اردیبهشت ماه در سالن موتزارت کنسرت هاوس وین برگزار می‌شود.

 

بی‌سر و صدا یارانه‌ها حذف شود!

جهان: ربیعی، وزیر رفاه گفت: قبل از عید، آقای دکتر روحانی به من گفتند، بی‌سروصدا حذف یارانه‌ها را شروع کنید. من هم قبل از عید برنامه‌ریزی کردم، چون این پروژه‌ای اجتماعی است، اجرای آن سخت است. ربیعی افزود: همچنین در کنار آن، نظام اعتراض به حذف یارانه را طراحی و اجرا کردیم. ربیعی خاطرنشان کرد: قصد خبری کردن این موضوع را نداشتیم، اما یکی از نشریات خبری زد و مجبور به موضعگیری  شدیم.

 

ثبت احوال: از دنیا عقبیم

ایرنا: سیدعلیرضا آوایی، رئیس جدید سازمان ثبت احوال کشور گفت: با همه پیشرفتهایی که این سازمان دارد، اما هنوز نسبت به سازمانهای مشابه در کشورهای دنیا عقب است.

 

 میزگرد درباره تصادف «پورشه زرد»!

خبرآنلاین: گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب تلویزیون درباره آسیبهای نوپدید در زمینه ارتباطات در فضای مجازی، بوده است. چرایی و چگونگی این آسیبها، از جمله نحوه مواجهه جامعه با مسایلی مانند گل زدن لیونل مسی به ایران، ماجرای تصادف سرنشینان پورشه زرد و مرگ مرحوم پاشایی در این میزگرد بررسی شده است.

 

نان 2هزار تومانی، تحویل در محل!

آنا: بتازگی یکی از نانوایی‌های آزادپز واقع در منطقه قیطریه، ارسال نان سفارشی به در منزل مشتریان را به عنوان خدمتی جدید معرفی کرده‌است. نرخ هر نان سنگک در این واحد دو هزار تومان است. به گفته فرد پاسخگو در این واحد، هزینه پیک هم بر اساس مسافت در همان منطقه بین سه تا پنج هزار تومان است.

 

لایحه ورشکستگی!

فارس: شاپور محمدی، معاون وزیر اقتصاد از آماده شدن لایحه ورشکستگی تا دو ماه آینده خبر داد.

 

تجمع دانشجویان رو به روی مجلس

خانه ملت: جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در اعتراض به ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی و پاسخگو نبودن مسؤولان مقابل مجلس تجمع کردند.

 

5/3 تن روده برای تولید سوسيس!

تابناک: سرهنگ خيرخواه، معاون اجتماعي نيروي انتظامي گيلان گفت:  5/3 تن روده گاو جاسازي شده در يك خاور باري كه قرار بود از كارخانه سوسيس و كالباس سردرآورد، توسط مأموران ايست بازرسي سه راه قلعه آستارا توقيف شد.

 

سایه رکود بر سر اقتصاد

مهر: محمد علی امانی، قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در جمع دبیران این حزب گفت: تلاشهای دولت درباره مهار تورم قابل تقدیر است اما همانطور که وزیر اقتصاد گفت، قیمت‌ها در حال بالا رفتن است مردم انتظار دارند با کاهش تورم قیمت‌ها هم کاهش یابد. وی افزود: چه تحریم‌ها برداشته شود و چه برداشته نشود دولت باید با تکیه به ظرفیت‌های داخل نسخه قابل قبولی برای افزایش تولید داخلی، حل مشکل بیکاری و عبور از رکود داشته باشد.

 

خانه‌دار شدن با پرتاب انبه!

تابناک: یک خانم ونزوئلایی با پرتاب یک انبه به سمت رئیس جمهور این کشور، از نداشتن مسکن و مشکلاتش برای پیدا کردن سر پناه، شکایت کرد و صاحب خانه شد.

«نیکولاس مادورا»، رئیس جمهور ونزوئلا هم در تلویزیون با نشان دادن انبه ای که روی آن چیزی نوشته شده بود، خطاب به پرتاب کننده آن گفت: «پیام شما را دریافت کردم و از اینکه در ونزوئلا با این وسعت خانه ای ندارید، بسیار ناراحت شدم. ما برای شما یک خانه تهیه می کنیم.»

******************************************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* وزیر رفاه گفت: فردی مراجعه کرده و می‌گوید یارانه‌ام قطع شده است وقتی سیستم اطلاعات را مشاهده کردیم دیدیم این شخص سوار ماشین 200 میلیون تومانی است. علی ربیعی در همایش روز جهانی سلامت با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه حذف بعضی یارانه‌بگیران وجود دارد با ذکر مثالی گفت: «فردی مراجعه کرده و می‌گوید یارانه‌ام قطع شده است وقتی سیستم اطلاعات را مشاهده کردیم دیدیم این شخص سوار ماشین 200 میلیون تومانی است به او گفتم یارانه ماهیانه تو یک باک بنزین ماشینت است، چرا پول می‌خواهی؟ او در جواب گفت این پول امام زمان(عج) است و باید به من بدهید! من نمی‌دانستم معنی پول امام زمان(عج) چیست پرس و جو که کردم متوجه شدم که شخصی درگذشته به مردم گفته است یارانه‌ها پول امام زمان(عج) است.» پیدا کنید شخصی که چنین سخنی گفته است را...

* یک امام جماعت مسجدالحرام در مصاحبه با شبکه تلویزیونی جنو تی وی پاکستان خواستار اتحاد مردم عربستان و ایران شد. به گزارش «تابناک»، شیخ خالد الغامدی روز یکشنبه در مصاحبه‌ای در برنامه تلویزیونی جرگه از مردم عربستان سعودی و ایران خواست با توسل به قرآن مجید و سنت با یکدیگر متحد شوند و از آنها خواست اختلافات را کنار بگذارند. وی در ادامه افزود: دشمنان می‌خواهند با ایجاد اختلاف در میان مذاهب اسلامی، به مسلمانان ضربه بزنند و به همین دلیل اتحاد در میان امت اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است. وی با اشاره به فعالیت گروه‌های شبه نظامی طالبان و داعش گفت: «تفسیر نادرست آنها از قرآن، این گروه‌ها را از دین خارج کرده است و آنها در میان دیگر مسلمانان به نوعی از دین خارج شده هستند.» این سخنان که می‌تواند بازتاب دهنده تازه‌ترین مواضع مسئولان عربستان باشد، نشانه تغییری اصولی در سیاست این کشور در قبال مسائل منطقه است.

******************************************************

روزنامه خراسان**

درخواست براي افزايش حقوق و مزاياي يک مسئول رسانه اي دولت

بر اساس نامه روزهاي اخير يک مسئول اجرايي به برخي مديران نهاد رياست جمهوري، درخواست شده است که با توجه به اختيارات قانوني و اجرايي هيئت دولت، نسبت به همترازي حقوق و مزا ياي يکي از مديران موجود در بخش رسانه اي دولت با برخي مديران مهم اجرايي مندرج در ماده 71 قانون مديريت خدمات کشوري اقدام شود که اين درخواست فعلا به کميسيون امور اجتماعي و دولت الکترونيک هيئت دولت ارسال شده است.

دستور دولت به طيب نيا و ظريف درباره ايالات متحده مکزيک

بر اساس مصوبه هيئت وزيران که توسط معاون اول رييس جمهور به طيب نيا و ظريف ابلاغ شده، وزارت امور اقتصادي و دارايي موظف شده است با هماهنگي وزارت امور خارجه نسبت به انجام مذاکره، پيش امضا (پاراف) و امضاي موقت موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و جلوگيري از فرار مالياتي در مورد ماليات هاي بر درآمد و سرمايه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت ايالات متحده مکزيک ظرف سه سال از تاريخ ابلاغ اين تصويب نامه، اقدام و مراحل قانوني را تا تصويب نهايي پيگيري کند.

جهان نيوز مدعي شد

"سعيد ليلاز، قائم مقام حزب کارگزاران سازندگي، روزنامه نگار و تحليلگر مسائل اقتصادي و سردبير هفته نامه اصلاح طلب «صدا» قرار است به عنوان يکي از معاونت هاي گروه خودروسازي سايپا انتخاب شود."خبر انتصاب ليلاز در سايپا- به عنوان يک چهره سياسي و حزبي فعال- که يقينا در طراحي و سازماندهي منابع براي موفقيت حزب متبوعش در انتخابات مجلس دهم نقش برجسته‌اي دارد، نگران‌کننده است.

 

سايت فردا مدعي شد

روزنامه جديد اصلاح طلبان با يک عنوان جالب از چند روز گذشته منتشر شد." کليد " عنوان روزنامه اي است که گفته مي شود به  موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام(ره) وابسته است و روزنامه نگاران اصلاح طلب در بخش هاي مختلف آن فعاليت دارند. استفاده از عنوان کليد به عنوان شعار انتخاباتي حسن روحاني  نشان مي دهد که اين روزنامه در آستانه انتخابات و در راستاي خط دولت پا به عرصه فعاليت گذاشته است.

 

خبرآنلاين نوشت

کمال الدين پيرموذن نماينده مردم اردبيل که در جريان اظهارات رحيمي مبني بر پرداخت پول به 170 کانديداي انتخابات مجلس خواستار افشاي اسامي اين نمايندگان شده بود در اين باره اظهار داشت: اسامي اين 170 نماينده نزد روساي دو قوه قضاييه و مقننه و همين طور کميسيون هاي اصل نود و قضايي مجلس محفوظ است. وي گفت: در مراجعاتي که داشتم مسئولين دو قوه و روساي دو کميسيون قول قاطع داده اند که اين اسامي را به زودي منتشر خواهند کرد.

 

خبرگزاري دانشجو مدعي شد

نبويان از نمايندگان وابسته به جبهه پايداري گفت:درباره دو نکته از لاريجاني گله جدي داريم که خوب است از سوي لاريجاني اصلاح شود نکته اول اين است که وي به يکي از رئوس فتنه پيام مي‌دهد و ما گله جدي داريم چرا پيام داده است؟ دوم اينکه در جلسه‌اي شرکت مي‌کند و کنار موسوي خوئيني‌ها پدر خاکستري فتنه مي‌نشيند اين ابهامات براي ما وجود دارد .

 

انتخاب خبرداد

شبکه الميادين گزارش داد: هشدار ايران به عربستان سعودي درباره تاثير منفي ادامه حملات هوايي اين کشور به يمن بر امنيت و صلح منطقه اي نشان مي دهد صبر تهران در برابر اين تهاجم در حال تمام شدن است.

 

سايت اميد مدعي شد

مدير يکي از سايتهاي خبري متعلق به قرارگاه فضاي مجازي يکي از نهادهاي نظامي در ضيافت ناهاري در منطقه فرحزاد تهران پذيراي ياسر هاشمي فرزند آيت ا... هاشمي بود.مدير اين سايت خبري که ديگر فعالان رسانه اي اصولگرا را هم به اين ضيافت دعوت کرده بود در يک گروه ارتباطي مجازي به‌نام «چلنج» براي اين ضيافت برنامه ريزي کرده بود.اين رسانه هاي بعضا تندروي اصولگرا در هجمه به اصلاح طلبان و شخص هاشمي رفسنجاني طي ساليان اخير کمر همت بسته بودند.

******************************************************

روزنامه ایران**

حمله تند نماینده جمهوریخواه به اوباما

 عضو برجسته مجلس نمایندگان امریکا از حزب جمهوریخواه بشدت باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور را مورد حمله قرار داده و موضع او را در اوضاع یمن «ضعیف» توصیف کرد. «الینا راس لتینن» در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان»  گفت: «سیاست اوباما دچار «شیزوفرنی» است به گونه‌ای که همپیمانان امریکا اعتماد خود را از دست داده‌اند و باعث شده است ایران در منطقه عرض اندام کند.» او در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی جلوگیری از تبدیل شدن یمن به سوریه‌ای جدید گفت: «باید پیامی واضح به ایران بفرستیم. گمان نمی‌کنم اوباما اینجا رفتار درستی از خود نشان دهد. هنگامی که ما بر سر توافق اتمی ضعیف مذاکره می‌کنیم، ایران هم با ما همچون احمق‌ها رفتار می‌کند.» «لتینن» ادامه داد: «اوباما همان شخصی است که وعده از هم گسستن زیرساخت برنامه اتمی ایران را داد. ایران امروز می‌داند که این وعده محقق نخواهد شد. او همان رئیس جمهوری است که وعده تشدید تحریم‌های ایران را داد در حالی که امروز به سمت لغو این تحریم‌ها پیش می‌رویم.»

 

اوباما؛ پیگیر وضعیت «جیسون رضائیان»

رئیس‌جمهوری امریکا گفت: «تا زمانی که جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست آزاد نشود، دست از تلاش برنخواهیم داشت.» ایسنا،  ضمن انتشار این خبربه نقل از  روزنامه واشنگتن پست، افزود: رئیس جمهوری در ضیافت شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید که برادر جیسون رضائیان نیز در آن حضور داشت، گفت که من به برادر وی شخصاً گفته‌ام تا زمانی که وی را در امنیت کامل به خانه بازنگردانیم دست از تلاش برنخواهیم داشت.» به گزارش ایسنا، جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست تابستان سال گذشته به همراه همسرش در تهران بازداشت شد. همسر رضائیان مدتی بعد در پی رفع اتهاماتش از زندان آزاد شد اما رضائیان هنوز در بازداشت به سر می‌برد.

 

ممانعت از پرواز شیعیان عربستانی به ایران

 مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از مذاکرات هما با سازمان هواپیمایی عربستان خبر داد. به گزارش ایسنا، فرهاد پرورش درباره آخرین وضعیت مذاکرات شرکت هما با سازمان هواپیمایی عربستان به دلیل عدم پذیرش بوئینگ ۷۴۷ فرودگاه هما در جده به بهانه سن بیش از ۲۵ سال این هواپیما گفت: «به دلیل برخی تنش‌های سیاسی که طی چند هفته گذشته اتفاق افتاد یکسری بازرسی‌هایی از هواپیماهای شرکت‌های ایرانی انجام شد که خوشبختانه ایراد خاصی پیدا نکردند، اما حدود دو هفته گذشته از دو پرواز هما در مسیر دمام- مشهد که شیعیان عربستان را برای زیارت بارگاه امام رضا(ع) به مشهد منتقل می‌کرد و همچنین پرواز اصفهان به جده که زائران ایرانی را به عربستان جابه‌جا می‌کرد، جلوگیری کردند.»

 

انتقاد از رفتار دوگانه در قبال خاطرات هاشمی

«عصر ایران» نوشت: «رئیس مؤسسه کیهان که امروز هاشمی رفسنجانی را به خاطر نقل خاطره از درگذشتگان سرزنش می‌کند، در سال 82 در مقدمه کتاب «بی پرده با هاشمی رفسنجانی» از او با عنوان صندوقچه اسرار نظام یاد کرده و بارها در مقام مصاحبه کننده خواسته خاطرات خود را از کسانی که در قید حیات نیستند بازگوید.» این سایت ضمن بازخوانی بخشی از گفت‌وگوی حسین شریعتمداری با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزوده است: «همان طور که مشاهده می‌کنید، در بخش‌های مختلف این کتاب که تنها به بخشی از آن در سطرهای بالا به آن اشاره شد، بارها از هاشمی می‌خواهد از خاطرات خود از امام(ره) بگوید و حتی می‌خواهد هاشمی نظرات امام(ره) را تحلیل کند. حالا اما همان حسین شریعتمداری به دلیل اینکه هاشمی مخالف نظر او سخن می‌گوید، بر تمام خاطرات هاشمی نقد وارد می‌کند و حرف‌های او را فاقد سند می‌داند.  به عبارت دیگر آقای شریعتمداری که دیروز هاشمی را ستایش و به گفتن دعوت می‌کرد، امروز به خاطر نقل همان خاطرات سرزنش می‌کند!»

******************************************************

روزنامه جام جم **

دستگیری 3 عضو انصار الفرقان

 روابط عمومی اداره ‌کل اطلاعات استان بوشهر اعلام کرد، سه نفر از اعضای گروهک تروریستی انصار الفرقان به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان بوشهر دستگیر شدند. به گزارش ایرنا، در پی ورود سه نفر از اعضای گروهک تروریستی انصار الفرقان به استان و به قصد انجام اقدامات خرابکارانه، با پیگیری‌های اطلاعاتی و شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) عنصر تروریستی که با هویت جعلی در استان مستقر بود شناسایی و طی یک عملیات موفقیت‌آمیز به همراه دو نفر از مرتبطان از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند. در این گزارش آمده است که ترور شهروندان برای ایجاد تفرقه و حمله به پایگاه و مراکز اقتصادی بیشترین هدف گروهک تروریستی انصار الفرقان بوده است.

 

در نشست سه‌جانبه بزرگان اصولگرا چه گذشت؟

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت در گفت‌وگویی با مهر، درباره نشست سه‌جانبه آیت‌الله یزدی، موحدی‌کرمانی و مصباح‌یزدی، به نقل از دبیرکل جامعه روحانیت به تشریح جزئیات این نشست پرداخت و گفت: این جلسه در جامعه مدرسین برگزار شد و آیت‌الله مصباح که تشریف آوردند سوالشان این بود «که چرا من را دعوت کردید؟ همواره برای انتخابات، جامعتین بودند که ورود می‌کردند. امروز هم باید همین‌گونه باشد. من ریاست حزبی را ندارم. اگر خواستید با احزاب جلسه بگذارید، من رئیس حزبی نیستم. دوستان پایداری می‌آیند با من مشورت می‌کنند و من مشورت می‌دهم، ولی این‌گونه نیست که رهبری حزبی را به‌عهده گرفته باشم» و توصیه کردند که همچنان باید محوریت، جامعتین باشد.

همزمان، تسنیم نوشت که سعید جلیلی عصر دیروز در قم به دیدار آیت‌الله مصباح‌یزدی رفت.

 

اشتغالزایی برای جوانان چینی!

فارس به نقل از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور که دیروز در مراسم گشایش یک نمایشگاه تهران به ایراد سخن پرداخته بود، نوشت: در سال‌های گذشته 700 میلیارد دلار پول مملکت خرج شد و کسی نمی‌گوید روزی که این پول وارد کشور شد چند نفر در کشور شاغل وجود داشت و روزی که تمام شد چند نفر شاغل داشتیم؛ آمار می‌گوید در هر دو دوره تعداد شاغلان مساوی بود یعنی خرج این پول سبب اشتغال جوان چینی و کشورهای دیگر شد.

 

حوصله مردم سر رفته است!

امیرعباس سلطانی، نماینده بروجن در مجلس و عضو کمیته پیگیری تخلف بابک زنجانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده بابک زنجانی گفت: پرونده غیرفعال مانده و حوصله مردم سر رفته است.

 

برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات مرتضوی

دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در رابطه با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در پرونده تامین اجتماعی، دیروز به صورت غیرعلنی به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی، رئیس شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. به گزارش ایسنا، مرتضوی پس از خروج از دادگاه کیفری استان تهران، با بیان این‌که رئیس دادگاه تقاضای ما را مبنی بر برگزاری علنی دادگاه رد کرد، گفت: به همین دلیل نمی‌توانم درباره محتویات جلسه دادگاه صحبت کنم. وی افزود: جلسه بعدی دادگاه روز دوشنبه (فردا) برگزار می‌شود و در این جلسه به موضوع پرونده کهریزک پرداخته خواهد شد.

 

تذکری درباره جلسه حزبی کاخ سعدآباد

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با مهر، با طرح این پرسش که چرا جهانگیری جلسه حزبی را در کاخ سعدآباد برگزار می‌کند، گفت: رئیس‌جمهور باید با آن دسته از دولتمردانی که با امکانات دولتی به یک جناح خاص کمک می‌کنند، برخورد کند.

**********************************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات