تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۷۵۱۶۲

یادداشت: چرا آتش‌بس؟!


پایگاه بصیرت- مبارزان یمنی متشکل از کمیته‌های مردمی و ارتش یمن به پیشنهاد آتش‌بس موقت واکنش مشابه نشان دادند. شورای سیاسی انصارالله با تأکید بر ضرورت دفع فوری محاصره ظالمانه یمن اعلام کرد: با هر اقدام مثبت برای رفع درد و رنج ملت یمن همراهی خواهد کرد. شرف محفوظ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز ضمن اعلام موافقت با آتش‌بس گفت: طی این مدت باید به کشتی‌های تجاری اجازه داده شود تا در بنادر یمن پهلو بگیرند.

با توجه به اینکه در اصل، خود آل‌سعود به‌دنبال این آتش‌بس بود، باید پرسید که علت روی‌آوردن آل‌سعود به این آتش‌بس چیست؟ با اینکه طی چهل‌وشش روز گذشته هواپیماهای متجاوز آل‌سعود تقریباً تمام زیربناهای یمن را نابود کردند، مقاومت مردم یمن، سرکردگان آل‌سعود را درباره دستیابی به اهداف‌شان در تردید جدی قرار داده است. سران خونخوار آل‌سعود که این روزها بیش از هر زمان دیگری شباهت‌شان به صهیونیست‌ها را آشکار کرده‌اند، می‌دانند به‌سبب رفتار وحشیانه و نابودساختن یمن اعتبار و آبروی‌شان را از دست داده‌اند؛ اما نمی‌دانند با وجود چنین هزینه کلان و جبران‌ناپذیری به خواسته‌های‌شان که مهم‌ترین آن بازگشت به قدرت منصورهادی است، نزدیک شده‌اند یا خیر؛ از این‌رو به این آتش‌بس متزلزل و ابزاری تن دادند تا وضعیت طرف مقابل را پس از این همه جنایت بپذیرند.

شورای سیاسی انصارالله در اولین واکنش در پی اعلام پذیرش آتش‌بس، تأکید کرد: گفت‌وگوهای ملی یمن باید با نظارت سازمان ملل از همان نقطه که به‌دلیل تجاوز عربستان پایان یافت، از سر گرفته شود. این موضع‌گیری انصارالله نشان می‌دهد، با وجود همه جنایت‌های آل‌سعود پلید، در عرصه سیاسی یمن چیزی تغییر نکرده و مبارزان و مردم یمن مصرّانه مسیری را که از پیش انتخاب کرده‌اند، دنبال می‌کنند؛ بنابراین باید منتظر واکنش سردمداران صهیونیست آل‌سعود بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات