تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۷۵۴۸۸

یادداشت 2: روند افزایش بی‌اعتمادی


پایگاه بصیرت: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمانده معظم کل قوا، در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) نکات بسیار مهمی بیان کردند، از جمله درباره مسائل جاری میان ایران و آمریکا که فرمودند: «حالا در همین مذاکرات باز حرف‌های تازه‌ای می‌زنند. [مثلاً] بازرسی‌ها، گفتیم که اجازه نمی‌دهیم از هیچ‌یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی‌ای ازسوی بیگانگان صورت بگیرد. می‌گویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم، یعنی درواقع بازجویی کنیم. ما اجازه نمی‌دهیم به حریم دانشمندان هسته‌ای ما و دانشمندان در هر رشته حساس و مهمی، اندک اهانتی بشود. من اجازه نمی‌دهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما، با فرزندان برجسته و عزیز ملت ایران که این دانش گسترده را به اینجا رسانده‌اند، بخواهند بنشینند، حرف بزنند... مسئولین عزیز ما که در این میدان با شجاعت حرکت می‌کنند، بدانند تنها راه مقابله با دشمن وقیح، عزم راسخ و عدم انفعال است؛ اینها باید بتوانند پیام ملت ایران و عظمت ملت ایران را در مذاکرات نشان بدهند... همه ما وظیفه داریم در مقابل زورگویی دشمن، در مقابل وقاحت دشمن، در مقابل توقعات بی‌جای دشمن و در مقابل توطئه‌های دشمن با کمال قدرت و استقامت بایستیم».

مطالبات وقیحانه مقامات آمریکا که این روزها یکی پس از دیگری اظهار می‌شود، از جمله علت‌هایی است که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) براساس آن بارها اعلام کرده‌اند که به آمریکا «اعتماد» نداریم. آمریکایی‌های وقیح با این ادعاها و مطالبات قصد دارند، به سرّی‌ترین عرصه‌های نظام که برای همه حکومت‌ها و ازجمله آمریکا بسیار مهم است، پا بگذارند و این درحالی است که آمریکایی‌ها حاضر نیستند، چنین اجازه‌ای را به دیگران برای دسترسی به مواردی نازل‌تر از آنچه درباره ایران دنبال می‌کنند، بدهند. اگرچه آمریکایی‌ها از طرح این مطالبات طرفی نمی‌بندند- ان‌شاءالله- اما دلایل بی‌اعتمادی ایرانیان به آمریکا بیشتر از گذشته آشکار می‌شود و این «بی‌اعتمادی» ارزشمند را نیز بیشتر می‌کند و نیز این هوشیاری را در مذاکره‌کنندگان ایرانی ایجاد می‌کند که باید هرچه بیشتر و هوشمندانه‌تر از خطوط قرمز نظام مراقبت کنند و فریب دشمن را نخورند. ان‌شاءالله

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات