تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۷۵۷۸۴

اخبار ویژه روزنامه‌ها 11 خرداد


روزنامه کیهان **

الاهرام: چرا اسرائیل خط‌قرمز است و داعش فقط با مسلمان‌ها می‌جنگد؟!

آیا عجیب نیست که گروه‌‌های تندرو نظیر داعش حتی به اسرائیل هم نزدیک نمی‌شوند و فقط با مسلمان‌ها می‌جنگد؟

روزنامه مصری الاهرام با اشاره به تحرکات اخیر داعش در عراق و سوریه نوشت: این تحرکات آن هم در سایه حملات هوایی ائتلاف مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا، پرسش‌های بسیاری را به وجود آورده است. از جمله این که آیا واقعا آمریکا به داعش حمله می‌کند یا تنها راه را در برابر آن می‌گشاید تا بتواند بر مناطق بیشتری مسلط شود و سرزمین‌های عربی بیشتری را به اشغال خود درآورد. به نظر می‌رسد که تمام این تحرکات و فعل و انفعالات به شکل غریب و غامضی با نیات و اهداف اسرائیل مرتبط هستند. تنها اسرائیل در خاورمیانه و شاید بتوان گفت در جهان است که از داعش نگرانی ندارد همان طور که در گذشته از القاعده نگرانی نداشت. در حالی که انتظار می‌رود جریان‌های جهادی تندروی تروریستی مثل داعش که به طرفهًْ‌العینی متولد می‌شوند قبل از هر چیز حیات و بنیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند. واقعیت کاملا برعکس است. براساس واقعیت‌های موجود این گروه‌های تروریستی حتی به اسرائیل نزدیک هم نمی‌شوند. داعش فقط علیه مسلمانان و اعراب وارد عمل می‌شود و آنها را می‌کشد و بی‌خانمان می‌کند و سرزمین‌ها و ناموس و زن و بچه‌شان را به تصرف خود درمی‌آورد.

به گزارش  دیپلماسی ایرانی، الاهرام افزود:  حقایق مرتبط با داعش باز هم این سوال را به وجود می‌آورد که واقعا نقش اسرائیل در افزایش تنش در منطقه چیست؟ شکی نیست که اسرائیل نقشی خطرناک در ایجاد و تشدید این تنش‌ها ایفا می‌کند و با استفاده از ابزارها و وسایل گوناگون نظامی نسل چهارم جنگ‌ها تلاش دارد به اهداف شوم خود بدون دخالت مستقیم نظامی برسد. براساس واقعیت‌های جدید نتانیاهو نمی‌تواند جنگ‌های مستقیم نظامی انجام دهد، برای همین تنها گزینه جایگزین برای او تخریب از درون کشورهای هدف است. دولت نتانیاهو به نقش همیشگی خود در بازی افزایش تنش ادامه می‌دهد که نه تنها از صلح فرار کند بلکه بتواند بر منطقه نیز مسلط شود.

 

هزینه بی‌تدبیری‌های دولت را نباید مردم بپردازند

مردم نباید هزینه ناتوانی دولت در اتخاذ سیاست‌های دولت را بدهند.

حسین راغفر اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا با بیان این مطلب گفت نارضایتی و سلب اعتماد مردم، اصلی‌ترین آسیب‌ سیاست‌های اقتصادی فعلی دولت است.

این اقتصاددان اصلاح‌طلب در مصاحبه با فرارو، افزایش قیمت و آثار تورمی ناشی از افزایش نرخ حامل‌های انرژی را بدیهی و روشن دانست و گفت: بدون شک در مرحله اول شرکت‌های شبه دولتی مانند خودروسازان و... به بهانه افزایش سوخت قیمت‌ها را بالا می‌برند، بعد هم نوبت به کارخانجات‌ لبنی و ... در بخش‌های دولتی و خصوصی می‌رسد.

راغفر ادامه داد: براساس تجربیات گذشته گام بعد از افزایش نرخ کالاها، افزایش نرخ ارز است. این همان سناریو تکراری است که دولت‌های گذشته نیز آن را رقم زده‌اند و باید آن را مارپیچ‌ تورمی نامید زیرا بعد از افزایش ارز دوباره قیمت کالاها افزایش می‌یابد و این روند تکرار می‌شود.

وی نارضایتی مردم و عدم اعتماد به دولت را اصلی‌ترین آسیب این سیاست دانست و افزود: دولت یازدهم برای چندمین بار در دو سال گذشته دست به افزایش نرخ حامل‌های انرژی زده و این به خاطر ناتوانی در اتخاذ سیاست‌ها درست مانند کنترل تورم، تصحیح نظام مالیاتی و کسب درآمد از این طریق، هزینه کلان پرداخت نقدی یارانه‌ها و... است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم نباید هزینه ناتوانی دولت در این بخش‌ها را بپردازند، گفت: دولت یازدهم سرمایه بزرگ اجتماعی که همان حمایت مردم است را به خاطر عملکرد تخریبی و نادرست دولت گذشته به دست آورد اما ادامه همان روش‌ها این سرمایه را از بین می‌برد. اعتماد مردم یک سرمایه اجتماعی است و به فرد خاصی تعلق ندارد که بتواند به سادگی آن را هدر داده یا هر جا که خواست خرج کند.

راغفر در پاسخ به این سوال که دولت در این شرایط چطور باید پیامدهای مخرب این اقدام را کنترل کند، گفت: دولت خود مسئول این پیامدها است و کاری نمی‌تواند انجام دهد. این دولت که با شعار کنترل تورم روی کار آمده است وظیفه دارد که قیمت‌ها را کنترل کند.

وی در واکنش به اینکه دولت میان دو راه افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف گروهی از یارانه‌بگیران که هر دو با نارضایتی جامعه همراه می‌شود؛ مانده است، گفت: یکی از دلایل این تورم ناشی از همین تزریق نقدینگی از طریق یارانه به جامعه بوده است. دولت در این خصوص با ملاحظات سیاسی تصمیم می‌گیرد و بیش از مردم، امنیت ملی، بیکاری و آسیب‌های اقتصادی به امنیت و ملاحظات سیاسی خود توجه دارد و این صحیح نیست.

 

بولتن آمریکایی: تحریم‌ها قابل دوام نیست حتی در صورت شکست مذاکرات

بولتن تخصصی دانشمندان اتمی آمریکا در تحلیلی نوشت: کار این تحریم‌ها با زوال سلطه اقتصادی آمریکا بر جهان رو به افول گذاشته و حتی اوباما شک دارد که در صورت شکست مذاکرات با ایران، رژیم تحریم‌ها به قوت خود باقی بماند.

این بولتن در گزارشی تحلیلی ضمن به چالش کشیدن برخی افسانه‌های واقع‌نما نوشت: پیشنهاد تشدید تحریم‌ها برای دستیابی به توافق بهتر با ایران، بسیاری از واقعیت‌ها را در نظر نمی‌گیرد و بر فرضیات و افسانه‌های کاملا غیرواقعی استوار است. افسانه اول این است: «همکاران بین‌المللی آمریکا، از تحریم‌ها علیه ایران حمایت خواهند کرد.» تصور اینکه تحریم‌های شدید ایران را به پای میز مذاکره آورد، سخت نیست اما فقط درصد معدودی از دانشمندان برجسته بر این باورند که یک استراتژی حاوی افزایش تحریم‌ها به یک توافق بهتر با ایران منجر خواهد شد.

بولتن دانشمندان اتمی آمریکا می‌افزاید: یک دلیل آن است که مشخص نیست آیا آمریکا خواهد توانست ائتلاف بین‌المللی حامی تحریم‌ها علیه ایران را همچنان حفظ کند؟ در حقیقت، سیاست کاهش تحریم‌ها در ازای محدود شدن فعالیت‌های هسته‌ای ایران برای رسیدن به یک توافق بهتر احتمالا به دلیل کاهش حمایت‌های بین‌المللی از تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا تاثیر خود را از دست داده است.

این بولتن تصریح کرد: اوباما حتی گفته است که شک دارد در صورت شکست مذاکرات، رژیم تحریم‌ها به قوت خود باقی بماند. نفت در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند. تحریم‌های شدیدتر منجر به کاهش بیشتر واردات نفت از ایران می‌شود که احتمالا اجرای آن برای آمریکا سخت خواهد بود. مصرف‌کنندگان بزرگ نفت ایران، به جای آنکه تحریم‌های آمریکا را یک راه‌حل بدانند، آنها را ابزاری برای رسیدن به راه حل می‌دانند. از منظر همکاران بین‌المللی آمریکا، با شکست دیپلماسی دیگر دلیلی برای پذیرش کاهش بیشتر واردات نفت از ایران وجود ندارد.

بولتن دانشمندان آمریکایی درباره افسانه خلاف واقع دوم می‌نویسد: افسانه دوم می‌گوید: «آمریکا می‌تواند به کنترل سیستم مالی جهان ادامه دهد. مقررات برون‌مرزی تحریم‌ها به رهبری آمریکا سد محکمی برای انزوای اقتصادی ایجاد کرده است.» حقیقت این است که تغییرات اساسی در بانکداری بین‌المللی به شدت دورنمای حفظ یک رژیم قدرتمند تحریم را تضعیف می‌کند.

برای مثال برخی از شدیدترین تحریم‌ها در سال 2012 به وجود آمد، وقتی شرکت سویفت واقع در بلژیک (بزرگترین سیستم مالی پیامی جهان) به عنوان بخشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا، ایران را از این سیستم حذف کرد. این اقدام هشداری برای دیگر کشورها بود و آنها را تشویق کرد تا برای جلوگیری از خطر حذف شدن از سیستم یاد شده، اقدام‌هایی را انجام دهند. برای مثال، چین درصدد است یک سیستم سویفت جایگزین راه‌اندازی کند که احتمالا در اواخر سال میلادی جاری راه‌اندازی خواهد شد. این سیستم که نظام پرداخت بین‌المللی چین نام دارد، رنمینبی را یک پول رایج جهانی خواهد کرد و جایگزین قانونی را برای سویفت فراهم می‌کند.

روسیه نیز اخیرا سیستم جایگزین خود برای سویفت را برای پرداخت‌های داخلی راه‌اندازی کرد که به عنوان بخشی از یک اقدام وسیع برای دور شدن از سیستم مالی بین‌المللی در کنترل غرب بود، به ویژه با استناد به نگرانی حذف شدن از سویفت در نتیجه تحریم‌های غرب در بحران اوکراین.

بولتن آمریکایی در پایان می‌نویسد: واقعیت در برابر داستان؛ خواستار توافق بهتر شدن با اتکا بر تشدید تحریم‌ها، حقیقت وضعیت فعلی رژیم تحریم‌ها علیه ایران را در نظر نمی‌گیرد. سیستم در حال تغییر است. چند دهه تحریم، پیامدهای جهانی به وجود آورده و گرایش‌های نوظهور نشان می‌دهند که تحریم‌های بین‌المللی به رهبری آمریکا دیگر تاثیر گذشته خود را نخواهند داشت. حقیقت این است که بدون شواهد بهتر بر اساس سیاست‌گذاری‌ها، آمریکا خود را آماده برای برخورد با پیامدهای وسیع تحریم‌ها نخواهد یافت.

 

آقای وزیر جلسه خبرنگاران را شخم زد!

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به کرمان با شماری از خبرنگاران درگیری لفظی پیدا کرد.

محمود حجتی هفته گذشته نشستی با حضور نمایندگان جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل منطقه و اصحاب رسانه برگزار کرد.

حجتی در بخشی از صحبت‌هایش در این نشست گفت: «در آنتالیا و آلمان دنیایی از گلخانه‌هاست و محیط‌زیست بیخود کرده مانع احداث گلخانه می‌شود». اما ناگهان متوجه تصویربردار صدا و سیما شد و خطاب به تصویربردار صدا و سیما گفت: شما سوءاستفاده‌چی هستید. بیخود کرده کسی که شما را به این جلسه راه داده است.

سپس مسئول حفاظت وزیر دوربین صدا و سیما را گرفت تا تصویر مورد نظر را پاک کند اما چون نتوانست بازگشت و از خبرنگار و تصویربردار صدا و سیما خواست تصویر را پاک کنند.

وقتی مسئول خبری صدا و سیما در جنوب کرمان دوربین را برداشت تا با خود ببرد، مسئول حفاظت این ‌بار به نیروهای انتظامی حاضر در محل گفت: اینها را بازداشت کنید! با گفتن این جمله سایر خبرنگاران نیز واکنش نشان دادند و گفتند اگر قرار بر بازداشت است همه باید با هم بازداشت شویم.

در ادامه ماجرا نیروی حفاظت با تصویربردار صدا و سیما درگیری فیزیکی پیدا کرد و کف دست تصویربردار نیز دچار جراحت شد.

در این میان سایر خبرنگاران تلاش کردند خبرنگار و تصویربردار و دوربین صدا و سیما را از این معرکه برهانند.

به گزارش ایرنا، سرانجام خبرنگاران، سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان را ترک کردند و وزیر جهاد کشاورزی را در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه به این منطقه همراهی نکردند.

جنوب استان کرمان با هفت شهرستان، سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد و از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رود.

 

شهروند: تحریم‌ها حتی با توافق در مذاکرات لغو نمی‌شود

«تحریم‌ها حتی با حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای لغو نخواهد شد.»

روزنامه دولتی شهروند از قول ابوالقاسم حکیمی‌پور نوشت: واقعیت این است که در صورت حصول توافق یا شکست مذاکرات هسته‌ای، تحریم‌ها، علیه نظام بانکی ایران لغو نخواهد شد. این بدان معناست که با فرض توافق نهایی براساس تفاهم اولیه لوزان، تحریم‌های نفتی و بانکی به قوت خود باقی خواهد ماند. به عبارت دیگر تنها 17 درصد از تحریم‌ها علیه ایران لغو خواهد شد که این رقم هم قطعا نمی‌تواند تحول چشمگیری برای اقتصاد ایران به همراه آورد.

او ادامه داد: البته این امکان وجود دارد که در توافق نهایی، بندی در خصوص لغو این دسته از تحریم‌ها هم درج شود اما دست‌کم فعلا و براساس تفاهم اولیه، خبری از نقض این دسته از تحریم‌‌ها نیست.

حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر واقعیت این است که بانک مرکزی هم اعتقاد راسخ دارد که قیمت واقعی دلار در اقتصاد ایران کمتر از 3 هزار و 400 تومان نیست.

این کارشناس اقتصادی تصریح می‌کند: بازار ارز ایران صرفا تحت تأثیر سیاست‌های بانک مرکزی نیست. به عبارت دیگر نمی‌توان این بانک را تنها متولی و  هدایت کننده بازار دانست و افزود: افراد دیگری هستند که تصمیمات‌شان بر قیمت‌ها در بازار ارز تأثیر می‌گذارد. کسانی که در دوبی و آمریکا فعالیت می‌کنند اما اثرات تصمیمات‌شان، قیمت‌ها را در ایران تکان می‌دهد. با این اوصاف بانک مرکزی هم نمی‌تواند مدعی شود که نرخ ارز را تحت کنترل خود دارد.

حکیمی‌پور تصریح می‌کند: باید بپذیریم که بانک مرکزی اعتقادی به تک نرخی شدن قیمت ارز ندارد. علاوه بر این بانک تصمیم دارد قیمت ارز دولتی را گران‌تر و به قیمت بازار نزدیک کند یا دست‌کم این که تلاش دارد فاصله موجود بین قیمت دولتی و آزاد را حفظ کند.

******************************************************

روزنامه جمهوری اسلامی ****

* دختر حضرت امام خمینی(ره) گفت:‌ آقای هاشمی رفسنجانی بسیار مرد نجیب و صبوری است و به همین جهت در سال‌های مختلف به ایشان تهمت‌ها زده شد و ساکت بودند. این خیلی بی‌انصافی است که به ایشان تهمت دروغ زدند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، خانم زهرا مصطفوی دیروز یکشنبه، در نشست خبری «همایش بین‌المللی امام، فلسطین و مقاومت اسلامی» با اشاره به اظهارنظرهایی که درخصوص تحریف آرای امام خمینی(ره) شده است،‌ افزود: حرف‌هایی که برخی‌ها می‌زنند به این معنا بود که خواستند بگویند هاشمی دروغ می‌گوید و آقای هاشمی آقایی کرده که شکایت نکرده است. وی ادامه داد: مادر من فوت کرده اما من،‌ دخترم، پسرم و خواهرم زنده هستیم و همه ما در مجلسی بودیم که آقای هاشمی تشریف آورد و مادر من خودشان به آقای هاشمی گفتند که بیا و مادرم بعد از صحبت‌های مختلف گفتند آقا من شنیده‌ام که نمی‌خواهید برای ریاست جمهوری کاندید شوید، امام(ره) انقلاب را به دست شماها سپرده است آن وقت شما می‌خواهید فرار کنید؟ عین این جمله بود که مادر ما گفت و من در آن جلسه بودم.

* شیخ یوسف قرضاوی، که به خصومت شدید علیه شیعه و ایران معروف است،‌ در سخنانی مدعی شد جنگ یمن نتیجه تغییر مذهب حوثی‌ها از زیدیه به مذهب جعفری دوازده امامی است. به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه روزنامه الشرق قطر، قرضاوی که در گفتگو با همین روزنامه سخن می‌گفت، در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران، گسترش مذهب شیعه را رهبری می‌کند و دیگر گفتگوی تقریب بین مذاهب با آن فایده ندارد به طوری که هدف تاسیس شورای اعلای انقلاب فرهنگی، گسترش تشیع در کشورهای عربی و اسلامی و بین اقلیت‌های مسلمان در سراسر جهان اسلام و سوءاستفاده از فقر مردم در این زمینه بوده است. قرضاوی که تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارد، گفت اختلاف میان شیعه و سنی بر سر اصول است نه فقط فروع. وی در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از طریق روبروی هم قرار دادن شیعه و سنی به عمل آورده است.

* داعش وزارت آثار باستانی تاسیس کرد! روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» از تاسیس وزارت آثار باستانی توسط داعش جهت اداره عملیات غارت آثار باستانی در سوریه و عراق خبر داد. این روزنامه نوشت: داعش با غارت و فروش آثار باستانی موزه‌های تاریخی سوریه ده‌ها میلیون دلار به دست آورده و این مبالغ بسیار بیشتر از پول‌هایی است که این گروه تروریستی به عنوان باج در ازای آزادسازی گروگان‌های غربی به دست آورده است. این روزنامه افزود: داعش از زمان پیشروی در عراق و سوریه شروع به تاسیس یک سازمان اداری کرده تا بتواند امور مناطق تحت کنترل خود را اداره کند و از جمله اقدامات داعش تاسیس وزارتخانه‌ها و ادارات بوده است. ساندی تایمز نوشت: داعش غارت آثار باستانی را به تجارت سازماندهی شده برای خود تبدیل کرده است و در زمان کنترل بر شهر موصل، نمرود و الحضر در عراق و تدمر سوریه آثار باستانی این شهرها را به غارت برده است.

******************************************************

روزنامه خراسان*****

پارس نيوز مدعي شد

تيم رسانه اي دولت يازدهم تصميم بر تقويت گروه سياسي روزنامه ايران کرده اند. طبق مصوبه تيم رسانه اي دولت يازدهم، روزنامه ايران بايد رويکرد خود نسبت به منتقدان دولت را تغيير بدهد و با شدت بيشتري به جدال رسانه اي منتقدان دولت پاسخ بدهد و علاوه بر آن جهت گيري تهاجمي و فعال در برابر منتقدان دولت داشته باشد. اتخاذ اين تصميم از سوي تيم رسانه اي دولت يازدهم به دو دليل محوري صورت گرفته است؛ 1. فشار رسانه هاي اصلاح طلب نسبت به تيم رسانه اي به بالاترين سطح خود رسيده است. 2. در تحليل هاي دروني تيم رسانه اي دولت مساوي انگاشتن تحليل دولت با اصلاح طلبان در افکار عمومي مناسب ارزيابي نشده است.

 

 آفتاب نيوز نوشت

پورمختار رييس کميسيون اصل نودم مجلس با انتقاد از عدم ارسال استعلام ها درباره نامزدهاي انتخاباتي دريافت کننده پول از محمدرضا رحيمي گفت: منتظر هستيم از دادگستري تا وظيفه اش را انجام دهد. اگر مستندي وجود دارد، اعلام کند وگرنه نيز اعلام کند مستندي وجود ندارد. بالاخره انتخابات نزديک است و حساسيت ها بيشتر و بيشتر از قبل مي شود چون مشخص نشدن نتيجه اين پرونده مي تواند در انتخابات دهم تاثيرگذار باشد.

******************************************************

روزنامه ایران******

پرونده  بابک زنجانی به دادگاه انقلاب ارسال شد

 سخنگوی قوه قضائیه ‌درباره وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: «کیفرخواست این پرونده صادر و به دادگاه انقلاب  ارسال شده است، منتظر تعیین وقت برای این پرونده از سوی دادگاه هستیم تا به آن رسیدگی شود».  به گزارش «تسنیم»، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای  روز گذشته در جمع خبرنگاران در اراک درخصوص آخرین وضعیت پرونده «مهدی هاشمی» اظهار داشت: این پرونده در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد و هنوز دادگاه تجدید نظر، اعلام نظری درباره تجدیدنظرخواهی اعلام نکرده است. وی  در مورد پرونده جیسون رضائیان گفت: «یک جلسه از دادگاه وی برگزار شده و جلسات دادرسی همچنان ادامه دارد».

 

تیرماه؛ ادامه دادگاه مرتضوی

 سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران با اشاره به وصول پاسخ استعلام‌های دادگاه از وزارت کار در پرونده مرتضوی به «فارس» گفت: «پنجمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی در تیرماه برگزار می شود».

 

امریکا: در عراق کنار ایران نمی‌جنگیم

 نماینده ویژه رئیس جمهوری امریکا در ائتلاف جهانی برای مقابله با «داعش» در گفت‌وگو با شبکه «فرانس 24»، حمایت از نیروهای شیعه حامی ایران را در مبارزه با داعش در عراق تکذیب کرد.  به گزارش «انتخاب»، جان آلن تأکید کرد: «ما قصد داریم از حیدر العبادی و نیروهای امنیتی عراق که بخشی از آنها نیروهای بسیج مردمی هستند، در آزادسازی و نهایتاً بازسازی الرمادی و استان الانبار، حمایت کنیم.»

 

تکذیب فعالیت انصاری به عنوان رابط انتخاباتی 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری  پیرامون خبرهای منتشره درباره فعالیت وی به عنوان رابط انتخاباتی  دولت و اصلاح‌طلبان  به ایرنا  گفت: «این خبر به هیچ وجه صحت ندارد.» خبرگزاری «تسنیم» روز شنبه به نقل از  محسن رهامی، رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، مطلبی منتشر کرده بود که بر اساس آن «آقای مجید انصاری به شکلی ارتباط بین اصلاح‌طلبان و دولت را برقرار کرده‌اند.»  اما محسن رهامی دیروز  در گفت‌وگویی با سایت خبری «ندای ایرانیان» تأکید کرد: «من هیچ گاه نگفتم آقای انصاری رابط دولت و اصلاح‌طلبان است. من پیش‌تر هم این نکته را ذکر کرده‌ام که اصلاح‌طلبان جلسات متعددی را با رئیس جمهوری، وزیر کشور و معاونان‌اش، انصاری، یونسی، جهانگیری و... داشته‌اند و در این جلسات دغدغه‌ها وپیشنهادهای خود را مطرح کرده‌اند. بنابراین آقای انصاری کار ویژه‌ای برای ارتباط با جریان اصلاح‌طلب ندارند.»  رهامی  با بیان اینکه آن مصاحبه دو ماه پیش انجام شده بود، تصریح کرد: «من در هیچ جای مصاحبه نگفتم که ما با دولت از طریق آقای انصاری ارتباط ویژه داریم و از صبح چند بار تیتر مصاحبه را به دوستان گوشزد و به آنها توصیه کردم که عوض کنند.»  وی تأکید کرد: «جریانی می‌خواهد میان ما و دولت فاصله ایجاد کند، ما هم از دولت چیزی نمی‌خواهیم جز تضمین برگزاری انتخابات صحیح به‌نحوی که به مردم اطمینان دهیم در انتخابات کسانی که صالح هستند، تأیید صلاحیت می‌شوند.»

 

جمع آوری بنرهای سالگرد  مرحوم آیت‌الله طاهری

 فرزند مرحوم آیت‌الله محمد طاهری در مورد جمع‌آوری برخی از بنرهای مربوط به مراسم  سالگرد  رحلت پدرش از سطح شهر اصفهان گفت: «طبق تفاهم شفاهی که با شهردار به عمل آمده بود٬ قرار شد بنرهایی در سطح شهر و از جمله در محدوده مسجد اعظم حسین آباد نصب شود٬ اما متاسفانه این بنرها توسط ماموران منتسب به شهرداری پایین آورده شد». محمد طاهری در گفت‌وگو با «ایلنا٬»  افزود :« این مراسم سالگرد 12 خرداد ماه ،  در مسجد اعظم حسین‌آباد اصفهان  و به سخنرانی  حجت‌الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات  برگزار خواهد شد».

******************************************************

 روزنامه جام جم**

شاهرودی: دشمن می‌خواهد با ترفند تیم مذاکره‌کننده را مات کند

 نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بدعهدی‌ها و حیله‌گری‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: دشمن خدعه‌گر است و امکان دارد با ترفندی تیم مذاکره‌کننده را مات کند، یا این‌که به قول آقای صالحی دبه دربیاورد. به گزارش فارس، آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از مواضع رهبر انقلاب در زمینه مذاکرات هسته‌ای که دیروز در مدرسه فیضیه برگزار شد، گفت: فرمایشات و سخنان رهبر معظم انقلاب باید فصل الخطاب باشد و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای توجه داشته باشد باید به سخنان رهبر انقلاب جامه عمل بپوشاند.

دعوت از ناطق برای مدیریت سیاسی

محمدرضا باهنر، دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره حضور ناطق‌نوری در مجلس گفت: آقای ناطق نوری اعلام کرده که برای ورود به انتخابات احساس تکلیف نمی‌کند و لذا بحث ورود و نامزدی وی مطرح نیست ولی من تاکید می‌کنم که ایشان باید وارد مدیریت سیاسی کشور شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، او افزوده است: برخی اعلام کردند که ناطق باید وارد عرصه سیاسی شود و با ما کار کند، اما ما شرط نمی‌گذاریم بلکه می‌گوییم که وی ظرفیت اصولگرایی است و نمی‌تواند اصلاح‌طلب باشد لذا ما بدون شرط وی را دعوت به حضور در عرصه مدیریت سیاسی کشور کرده‌ایم.

فروش کمک‌های انسان‌دوستانه

تسنیم در گزارشی به نقل از پایگاه خبری «عدن‌الغد» یمن نوشت منابعی از بندر جیبوتی فاش کردند کمک‌های انسانی ارسال شده برای ملت یمن از سوی برخی از مسئولان این کشور به تجار عرب و آفریقایی فروخته شده است. در این گزارش آمده است که نابسامانی در مدیریت عملیات امدادرسانی باعث شده برخی مسئولان بارز در کمیته امدادرسان با فروش کشتی‌های حامل کمک‌های انسانی به تجار محلی در کنیا، آفریقای جنوبی و مصر، معاملاتی به ارزش صدها میلیون دلار انجام دهند.

توصیه‌های انتخاباتی موحدی کرمانی

آیت‌الله موحدی کرمانی درنشست جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد با ارائه توضیحاتی در رابطه با وحدت و اصولگرایی به حاضران توصیه کرد که در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی از جامعتین الهام بگیرند. به گزارش ایسنا، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرده است: لیستی که این دو جامعه می‌دهند وزین خواهد بود. مراقبت کنید مبادا لیست دیگری بیاید که زرق و برق به آن بدهد و جوانگرایی را مطرح کند؛ چرا که خبرگان باید انسان‌هایی باشند که امتحان داده‌اند و وفاداری خود را ثابت کرده‌اند.

پیش‌بینی جواد لاریجانی درباره سقوط آل‌سعود

محمدجواد لاریجانی، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به تحولات یمن به تسنیم گفت: آل‌سعود در این تجاوز نظامی مانند کسی است که سرش را محکم به سنگی زده است. رژیم آل‌سعود در کمتر از ۱۰ سال سقوط می‌کرد و با حمله به یمن سرعت سقوطش به‌مراتب بالا رفته است. او افزوده است: شانس یمن برای پیروزی بر تجاوز نظامی آل‌سعود بسیار بالاست.

جلسه‌ای دیگر برای تدوین رژیم حقوقی خزر

چهلمین اجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر فردا در سطح معاونان وزرای امور خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر در تهران برگزار می‌شود. به گزارش اداره‌ کل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه، در این نشست که برگزاری آن به صورت دوره‌ای در پایتخت‌های کشورهای ساحلی دریای خزر است، مفاد پیش‌نویس کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. اجلاس پیشین گروه کاری در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شده بود.

 **********************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات