تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۷۶۴۲۴

تشییع شهدا به مذاکرات هسته ای ارتباط داشت


 بی بی سی فارسی با اعتراف به حضور گسترده مردم در تشیع پیکر شهدای غواص شیطنت اختلاف افکنی را کنار نگذاشت و تشیع کنندگان را مخالفان دولت در ایران خواند.
 بی بی سی فارسی با مخالف دولت خواندن تجمع تشیع کنندگان پیکر 275 شهید دفاع مقدس گفت: در ایران دولت حسن روحانی از مخالفانش انتقاد کرده که چرا صدای اعتراض شان را به خیابان ها و مراسم تشییع جنازه 175 غواص کشاندند.
این شبکه با اعتراف به حضور گسترده مردم افزود: دیروز مراسم تشییع کشته شدگان جنگ ایران و عراق با حضور دهها هزار نفر در تهران برگزار شد. بسیاری از مردم از طیف ها و طبقات اجتماعی مختلف در این مراسم شرکت کردند اما حضور نزدیکان به حکومت پر رنگ تر بود و حضور کسانی که خود را دلواپس نظام می نامند و نگران توافق هسته ای پر صدا تر.
گزارشگر این شبکه نیز در گزارشی گفت: این اولین بار نیست اجساد کشف شده از سربازان جنگ ایران و عراق تشییع می شود ولی این مراسم با دیگر مراسم تشییع از این دست متفاوت بود. کشف اجساد 175 غواص دست بسته عملیات کربلای 4 از همان ابتدا در شبکه های اجتماعی و در اقشار مختلف مردم واکنش های زیادی را ایجاد کرد. و روز گذشته هم مراسم تشییع پیکرهایشان، مردم را از هر قشر و طیف سیاسی به خیابان کشید. اگر چه قشر نزدیک به جناح حاکمیت از همه بیشتر بود.
گزارشگر سپس ادعا کرد، تنها 2 هفته مانده به مهلت نهایی توافق جامع هسته ای بین ایران و کشورهای پنج به علاوه یک، حضور گروهی از تندروها بر این مراسم سایه انداخت. آنها با پلاکارت ها و پوسترهای سیاسی برای وداع با کشته شدگان جنگ ایران و عراق آمده بودند و بعضی با سخنان پر حرارت پشت تریبون آمدند.
گزارشگر شبکه در ادامه هوچی گریها شعارهای و خواسته های به حق مردم را اختلافات سیاسی خواند و افزود: سرازیر شدن اختلافات سیاسی داخلی به چنین مراسمی واکنش های متفاوتی را برانگیخت و دولت حسن روحانی در انتقاد از این کار درنگ نکرد. سخنگوی دولت امروز گفته که افرادی که در مجامع ملی علیه دولت شعار می دهند خلاف منافع ملی عمل می کنند. دولت حسن روحانی این کار منتقدانش را سوء استفاده ابزاری از شهدا خوانده است.
گزارشگری بی بی سی در پایان اضافه کرد، اختلافات بر سر مذاکرات هسته ای و توافق احتمالی با غرب مدتی است بالا گرفته است. وزارت کشور حدود دو هفته پیش هر گونه تجمع موافق یا مخالف این مذاکرات را ممنوع اعلام کرد ولی حالا این صف کشی های سیاسی پایش به مراسم تشییع سربازانی باز شده که سال ها قبل از این مذاکرات و اختلافات کشته شدند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات