تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۷۶۶۵۸

بمب های 4 هزار تومانی مستهجن در فروشگاه‌ های کشور!

مدتیست که در برخی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها، انیمیشن‌هایی مربوط به شخصیت‌هایی مثل «باربی» فروخته می‌شود که دارای دوبله فارسی و حتی پروانه نمایش! هستند.

187940_119

 مدتی است که در برخی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها، انیمیشن‌هایی مربوط به شخصیت‌هایی مثل «باربی» فروخته می‌شود که دارای دوبله فارسی و حتی پروانه نمایش! هستند.

در این انمیشین‌ها که مروّج لایف‌ استایل ضد اسلامی و ضدایرانی هستند؛ برهنگی، رقص، رابطه با جنس مخالف، عشق و … گاهی بعنوان موضوع اصلی کارتون و گاهی بعنوان استایل جنبی قهرمان داستان نشان داده می‌شود.

جالب آنکه حتی برخی تصاویر کارتونی چاپ شده روی بسته‌های توزیع این انیمیشن‌ها نیز مضمون برهنگی دارد و در رسانه قابل انتشار نیست.

تصاویری که در ادامه می‌بینید مربوط به همین انیمیشن‌ها و بسته‌های حاوی DVD آنهاست که در فروشگاه‌ها به قیمت 4 هزار تومان عرضه می‌شود!

نشان‌های مربوط به دوبله فارسی، پروانه نمایش و شماره پروانه نمایش در عکس‌های فوق مشخص است!

*درباره این اتفاق که می‌توان مطمئن بود مضرّات آن هزار بار خطرناک‌تر از آسیب ماهواره‌ها نیز هست، ابعاد گوناگونی وجود دارد که برای جلوگیری از اطاله کلام؛ فقط به دو مورد آن اشاره می‌کنیم.

یکم: مشخص نیست کدام نهاد و دستگاه نظارتی به این انیمیشن‌ها یا به عبارت بهتر به این «بمب‌های 4 هزار تومانی»! پروانه نمایش اعطا کرده و این کارتون‌ها در کدام استودیوها به زبان فارسی دوبله می‌شوند!

آیا وزارت ارشاد در جریان سبک غلط باربی، محتوا و تصاویر غلط و گاه مستهجن این انیمیشن‌ها و ضرر خطرناک‌تر از بمب این محصولات ضدّ فرهنگی در میدان جنگ نرم هست؟!

و دوم: توزیع این انیمیشن‌ها در فروشگاه‌های ایران در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های انیمیشن‌ساز وطنی به دلیل مشکلات مالی، بی‌مهری عمده دستگاه‌های فرهنگی، بی‌توجهی رسانه‌ها و سوء تدبیر مسئولان امر در بحران ورشکستگی قرار دارند و آثارشان به بازارهای داخلی کشور راه نمی‌یابد.

و قبح این رخداد برای مسئولان در آنجا بیشتر می‌شود که در بازار داخلی کشور نیاز فراوانی به انواع انیمیشن سالم و همخوان با سبک زندگی اسلامی و ایرانی وجود دارد که همانطور که در تصاویر هم مشاهده می‌شود، در نبود آنها؛ انیمیشن‌های موهن راه خود را به خانه کودکان و نوجوانان ایرانی باز می‌کنند.

در همین زمینه، سایت سینماپرس چندی قبل به نقل از روانبخش صادقی، رییس انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران (آسیفا) گزارش داد که بسیاری از استودیوهای تولید انیمیشن – در ایران – با مشکل مالی مواجه شده و تا امروز بین 75 تا 80 درصد از این استودیوها تعطیل شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرده بود: در حال حاضر وضعیت حضور انیمیشن (ایرانی) در بازارهای جهانی و حتی بازارهای داخلی در حد صفر است!

جالب آنکه حتی برخی از شرکت‌ها و گروه‌هایی که در جشنواره‌های داخلی انیمیشن ایران حائز مقام‌های مختلف و حتی گاهی اول شده‌اند نیز به دلایل پیش‌گفته در معرض فروپاشی قرار گرفته و یا ورشکسته شده‌اند.

منبع: عمارنامه

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات