تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۷۷۰۹۷

اخبار ویژه روزنامه ها 18 تیر


روزنامه کیهان **

فقط جشن بگیرید حرف زدن از توافق بد ممنوع!

روزنامه وطن امروز در صفحه اختصاصی خود در یک شبکه اجتماعی، از جلسه یکی از مدیران دولتی با برخی رسانه‌ها برای توجیه مطبوعات! برای ایام پس از توافق و ممنوعیت استفاده از واژه «توافق بد» در تحلیل‌ها و گزارش‌ها خبر داد.

در گزارش وطن امروز آمده است: «امروز صبح (سه‌شنبه)‌ یک مدیر دولتی، رسانه‌ها رو دعوت کردند و به آنها گفته‌اند که فردا شب (چهارشنبه) توافق با سخنرانی رئیس‌جمهور اعلام می‌شود و فرموده‌اند هیچ رسانه‌ای حق ندارد  از تعبیر «توافق بد» برای توافقی که اعلام می‌شود استفاده کند(!) و برای منتقدان و با ارائه کدهایی برای وطن امروز خط و نشان کشیدند. پس از این جلسه، فعالیت سازماندهی شده‌ای در فضای مجازی راه افتاد برای تدارک آنچه که جشن توافق می‌خوانندش. اما ساعاتی از جلسه صبح نگذشته بود که خبر آمد مذاکرات تا جمعه تمدید شده یعنی کل حرف‌های آقای مدیر شوربختانه پر شده بود که فردا شب توافقه و رئیس‌جمهور نطق می‌کنند و... واقعا چه اصراری بر نمایش ذوق‌مرگی از توافق در داخل وجود دارد وقتی هنوز مذاکرات به سرانجام نرسیده؟ آیا این کمک به تیم مذاکره‌کننده در چانه‌زنی‌هایشان است یا بالعکس؟!»

ظاهرا نگرانی برخی مدیران دولتی از روشنگری و تبیین خطوط قرمز نظام تمامی ندارد و باعث می‌شود آنها هرازگاهی به اشکال مختلف و به بهانه‌ها و زبان‌های گوناگون، رسانه‌ها را فراخوان کنند و برایشان خط مشی تعیین کنند و تهدید کنند که اگر به فرامین صادره التفات نکنید، چنین و چنان می‌شود!

گفتنی است اخبار منتشره و گفته‌های مقامات غربی و برخی مقامات مذاکره‌کننده از کمرنگ شدن نگران‌کننده خط قرمزها حکایت می‌کند و ظاهرا نگرانی برخی مدیران دولتی از این است که رسانه‌ها، مردم را در جریان ماوقع قرار داده و به ترفندهای مختلف دشمن در مذاکرات بپردازند. حال باید پرسید چرا برخی مدیران دولتی به جای تلاش برای حفظ حقوق مردم و به جای تلاش برای افزایش آگاهی عمومی، نگران بیداری مردم و اطلاع از ماوقع مذاکرات هستند و می‌کوشند با خاموش کردن صدای منتقدان و روشنگران، جاده صاف‌کن زیاده‌خواهی دشمنان ایران شوند و شرایط را برای تحمیل یک «توافق بد» و به ارمغان آوردن «توافق به هر قیمت» فراهم کنند!

*************************************

روزنامه قدس ***

ماجرای تماس اوباما با کری

قدس آنلاین: یک منبع آگاه غربی درباره تمدید مهلت مذاکرات هسته ای در وین گفت: دلیل اصلی نرسیدن به  جمع‌بندی مذاکرات در ساعات باقی مانده ضرب الاجل ۷ جولای، تماس تلفنی اوباما با جان کری بود.  این منبع غربی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا به دلایل گوناگون همچنان نتوانسته در برابر فشارهای سنگین لابی‌های تندروی داخلی و صهیونیستها ایستادگی کند و همین مسأله به لحاظ روانی دیگر وزیران 1+5 را نیز بشدت کلافه کرده است.

 

قتل سیاسی شهروند ایرانی در مالزی

ایسنا: لیم کیت سیانگ، از اعضای ارشد حزب اقدام دموکراتیک (حزب مخالف دولت مالزی) خواستار بازگشایی پرونده قتل رئیس ایرانی‌ تبار AM Bank به دلیل احتمال ارتباط آن با اتهام فساد مالی به نخست‌وزیر مالزی شد.

 

مدیریت مذاکرات توسط 3 تیم

تابناک: خبرها حاکی است تیم مذاکراتی  ایران، در سه میز یا گروه مختلف در صف و ستاد،مذاکرات هسته‌ای را به جلو می برند.

 

مصوبه جدید سازمان صداوسیما

تسنیم:‌ سید رمضان شجاعی کیاسری، عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظارت بر صداوسیما گفت:‌در جلسه شورای نظارت مصوب شد از همکاری رسانه ملی با هنرمندانی که تصاویر خلاف شرع از خود در فضای مجازی منتشر کرده‌اند جلوگیری شود.

 

اگر گره ها در وین باز نشود...

مهر: جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مذاکرات وین یک آزمون سخت برای دیپلماسی دنیاست گفت: تمام کشورهای دارای نظام دیپلماتیک وارد مذاکرات شده اند و اگر نتوانند گره‌ها را در وین باز کنند، توافق در آینده بعید است.

 

اعلام موضع درباره انتخابات مجلس

عصرایران: دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی استانها گفت: این دانشگاه در انتخابات مجلس، در حمایت یا علیه جناح یا شخص خاصی وارد عمل نخواهد شد.

 

ادعای  بی خبری  صهیونیستها ا ز مذاکرات

فارس: یک مقام رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه هاآرتص مدعی شده است که در 12 روز گذشته هیچ مقام آمریکایی تلاش نکرده تل‌آویو را در جریان روند مذاکرات با ایران قرار دهد.

 

پرنده‌های دریایی جدید ایران در راهند

فارس: وبگاه سوئیسی «آفیزیر» در گزارشی پیرامون ساخت پرنده دریایی جدید ایران
 (شناور پرن‍‍‍‌‍‍‌‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ده اثر سطحی و پنهانکار)  نوشت: تصاویر ماهواره‌ای نشاندهنده این هستند که بخش صنایع ساحلی، دریایی ایران جتهای پرنده جدید دریایی را ساخته است.

************************************

روزنامه خراسان ***

نداي ايرانيان نوشت

شهربانو اماني نماينده اصلاح طلب مجلس ششم و مشاور فعلي رئيس سازمان محيط زيست گفت: بدنه تاثير گذار دولت قبلي که در واقع بر بي قانوني و رشوه هاي کلان به بهانه هاي مختلف چشم پوشي کردند و با تاراج افسانه اي منابع مالي کشور نهادها را در گير؛ و ديوان سالاري مملکت را آلوده کردند بايد کنار گذاشته شوند. اين هشداري است براي دولت آقاي روحاني که بايد از منابع مالي کشور صيانت و مراقبت جدي به عمل آورد و بصورت جدي ايستادن و افشا ي اسناد را از اکنون آغاز وتمرين کند.

 

پارسينه نوشت

يک مفتي سعودي در ادعايي عجيب، گفته است که قبر ابن ملجم در تهران قرار دارد!

 

عصر ايران نوشت

وب سايت شبکه خبري سي ان ان آمريکا در گزارشي ميداني از روستاي ابيانه ، نظر مردم اين خطه از ايران درباره مذاکرات هسته اي و روابط ايران و آمريکا را انعکاس داد و نوشت: "عسل اميري" 74 ساله درباره ايالات متحده  مي گويد : ما مردم آمريکا را دوست داريم، ما اوباما را دوست داريم اما کنگره آمريکا را دوست نداريم."او اين سخنان را با پوزخند تحويل ما مي دهد. دوست او "فاطمه جمال " 80 ساله ، مي افزايد: "ما شنيده ايم که  اوباما مي گويد گزينه نظامي  روي ميز است، ما از تهديدها هراسي نداريم." 

 

اعتدال نوشت

حميد رسايي؛ نماينده گروه پايداري مجلس براي تبليغ دين اسلام به هلسينکيِ فنلاند رفته است و همزمان با اين سفر، صادق زيباکلام، پژوهشگر و تحليل‌گر سياسي، در نامه‌اي از او خواسته "اگر متاعي در جهت تبليغ اسلام و دين اسلام دارد بهتر بود آن را در کشورش ارائه مي‌کرد تا مردم بيشتري طرفدارش شوند".

 

انتخاب خبرداد

نشريه آمريکايي وال استريت ژورنال اعلام کرد واشنگتن تلاش مي کند درگيري هايي که در منطقه وجود دارد بر اساس تدوين راهبرد جديد براي منطقه خاورميانه(غرب آسيا) حل و فصل شود. اين راهبرد جديد تاکيد مي کند مذاکره با ايران بهترين راه براي موفقيت راه حل سياسي در سوريه است و بر اساس اين راه حل بشار اسد متحد اصلي ايران در سوريه از قدرت خارج خواهد شد.

 

رجا نيوز مدعي شد

پس از قطعي شدن حکم نيلي احمدآبادي بر رياست دانشگاه تهران در کميته ۵ نفره شوراي عالي انقلاب فرهنگي که شبهات و اعتراضاتي نسبت به غيرقانوني بودن آن مطرح گرديد، وي دامنه فعاليت‌هاي راديکالي خود را وارد فاز جديدي کرده است.نيلي بلافاصله يک روز پس از سخنراني مقام معظم رهبري در مورد لزوم پرهيز از آلودن محيط دانشگاه به سياسي کاري، يکي از مديران متعهد دانشگاه تهران را از سمت خود برکنار نمود.دکتر فضل ا... موسوي که رياست دانشکده حقوق و علوم سياسي را بر عهده داشت با حکم نيلي برکنار و دکتر تخشيد که رياست اين دانشکده را در زمان دولت اصلاحات بر عهده داشت و به حمايت از فتنه گران مشهور است جايگزين وي شد تا سنگرهاي علمي دانشگاه تهران يکي پس از ديگري در اختيار جريان راديکال اصلاح طلب قرار گيرد.

************************************

روزنامه ایران******

استقبال امریکا از بهبود رابطه با ایران در صورت توافق

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه تمدید گفت‌و‌گوها درباره برنامه هسته‌ای ایران، فرصتی را برای پرداختن به اختلافات مهم میان دو طرف فراهم آورده است، گفت: درصورتی که توافق موجب شود روابط‌مان با ایران بهتر شود، از آن استقبال خواهیم کرد.

به گزارش انتخاب، وی در ادامه با این ادعا که ایران هم اکنون در حال برهم زدن ثبات در منطقه است، گفت: درصورتی که  ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد،اوضاع در خاورمیانه را شکننده تر می‌کند.

 

خشم «نتانیاهو» از پیشرفت مذاکرات هسته ای

نخست وزیر اسراییل در ادامه تلاش های مذبوحانه برای جلوگیری از آنچه که وی «توافق بد» با ایران می خواند مدعی شد ایران دارد از قدرت های جهانی اخاذی می کند.به گزارش «انتخاب»، بنیامین نتانیاهو ، روز سه شنبه هشدار داد « توافقی که ایران بر پایه امتیازگیری از قدرت های جهانی بر سر آن چانه زنی می کند ، راه را برای مسلح شدن این کشور به سلاح هسته ای هموار خواهد کرد و با توسعه برنامه موشکی اش ، روند دستیابی به سلاح هسته ای را سرعت خواهد بخشید».

 

ممنوع‌الکاری برخی هنرپیشگان که تکذیب شد

عضوناظرمجلس در شورای عالی نظارت بر صداوسیما گفت:‌ درجلسه این شورا مصوب شد که از همکاری رسانه ملی با هنرمندانی که عکس خلاف شرع از خود در فضای مجازی منتشر کرده‌اند جلوگیری شود.

به ‌گزارش تسنیم سید رمضان شجاعی کیاسری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود:  بسیاری از هنرپیشه‌ها در صفحات اجتماعی خود عکس خلاف شرع منتشرمی‌کنند. اینها کسانی هستند که چون می‌خواهند از طریق صداوسیما نان بخورند با پوشش مناسب در رسانه ملی ظاهر می‌شوند ولی در صفحات اجتماعی ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند و حرمت همکاری با رسانه جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند. به گفته وی همه جای دنیا مرسوم است کسانی که می‌خواهند با رسانه ملی همکاری کنند باید اصولی را رعایت کنند و آزاد نیستند هرکاری انجام دهند. سخنان شجاعی کیاسری البته با تکذیب مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما همراه شد.

نعمتی انارکی با تأکید بر اینکه  هیچ گونه تصمیم یا بخشنامه‌ای در این خصوص توسط رسانه ملی صادر نشده است، به خبرگزاری صدا و سیما گفت: آنچه در برخی سایت‌ها در این باره نقل شده کذب محض است و به‌کلی عاری از صحت می‌باشد.

 

نامه فوتبالی بابک زنجانی به دادستان تهران

بابک زنجانی میلیاردر نفتی که پرونده اش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در دادگاه انقلاب تحت رسیدگی است، به دلیل سقوط باشگاه « راه آهن » به دسته یک،به عنوان سهامدار این باشگاه  نامه‌ای به جعفری دولت آبادی  دادستان تهران  نوشته و از او درخواست کمک کرده است تا حقی از باشگاه ضایع نشود.

به گزارش میزان،در بخشی از نامه وی با اشاره به رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال مبنی بر انتقال باشگاه راه آهن به لیگ یک فوتبال کشور آمده است: «کمیته استیناف باید بداند اگر فکر می‌کند صاحب سهام (باشگاه راه آهن)  در زندان است و دستش کوتاه است بتواند با همدستی با یک باشگاه سقوط کرده، چون پیکان اتفاقاتی را رقم بزند، کاملاً در اشتباه است و از دادستان محترم تقاضای پیگیری دارم».

 

پاسخ سخنگوی وزارت ارشاد به منتقدان کنسرت‌ها

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر آیت‌الله علم‌الهدی و سایر مخالفان برگزاری کنسرت‌های موسیقی، گفت: «کسانی که به سالن‌های موسیقی می‌آیند، خانواده‌های محترمی هستند که تصمیم گرفتند اوقات خود را با تفریحات فرهنگی هنری سپری کنند.

همین خانواده‌ها در این شب‌های ماه رمضان به مراسم‌های مذهبی می‌روند. ما هم با موسیقی مبتذل مخالفیم اما معتقدیم که موسیقی می‌تواند سازنده باشد و همواره به این مسأله دقت کردیم که عده‌ای از فضاهای هنری سوء‌استفاده نکنند». 

به گزارش «ایلنا»، حسین نوش‌آبادی با بیان اینکه بزرگان ما با ملایمت و ملاطفت رفتار کنند، ادامه داد: «اظهارات بزرگان در مخالفت با موسیقی همواره ناشی از نگرانی آنها بوده و ما به آن احترام می‌گذاریم اما همان‌طور که پیشتر گفته شد، خانواده‌های محترمی به کنسرت می‌آیند که نشان می‌دهد فضایی که ترسیم می‌شود واقع‌بینانه نیست. ما باید به تمام سلیقه‌ها احترام بگذاریم تا کشور به سمت فضای فرهنگی پیش برود».

************************************

 

***********************************

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات