تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۷۷۵۵۴

هدف حمله ترکیه به سوریه چیست؟


دبیر نشریه کهنه سربازان تاکید کرد حملات ترکیه علیه کردها در حمایت از داعش بوده است.
به گزارش بصیرت به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، جیم دین در گفتگو با این شبکه درباره ناآرامیهای ترکیه گفت ترکیه بارها و بارها حریم هوایی سوریه و عراق را نقض کرده است و به بهانه هدف قرار دادن مواضع پ ک ک، مناطق مرزی عراق و سوریه را بمباران کرده است.
البته کردها واکنش چندانی به حملات ترکیه نشان نداده اند و فعالیت آن ها بیشتر علیه داعش بوده است و آنها با حملات خود علیه داعش عملا راههای ارتباطی داعش را از طریق ترکیه به داخل سوریه و عراق مختل کرده اند.
بنابراین حملات هوایی ترکیه به مواضع کردها مشکوک به نظر می رسد و احتمال دارد اقدامی در حمایت از داعش باشد که هدف حملات کردها بوده اند. البته قبلا نیز ترکیه از داعش و گروههای تروریستی دیگر داخل سوریه حمایت می کرده است و به همین علت هم به شدت هدف انتقاد مخالفان خود بوده است.

در همین حال شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کردجنگنده های ترکیه یک روستای تحت تسلط نیروهای کرد در سوریه را بمباران کردند.

 الجزیره هم گفت که توپخانه ارتش ترکیه منطقه در تسلط ارتش سوریه را در شمال استان لاذقیه این کشور هدف قرار داد. ارتش ترکیه علت این اقدام را تیراندازی نیروهای ارتش سوریه به طرف خاک ترکیه اعلام کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات