تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۷۷۵۵۷

یادداشت: اقدام ارزشی جوان‌های ارزشگرا


پایگاه بصیرت:روز گذشته جمعی از بسیجیان مدال‌آور المپیادهای علمی کشوری و جهانی در دیدار با امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نشان‌های علمی خود را به ایشان تقدیم کردند. 22 نشانی که تقدیم معظم‌له شد، حاصل تلاش آنها در رقابت‌های علمی رشته‌های ریاضی، فیزیک و کامپیوتر در داخل و خارج بود.

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با تشکر و قدردانی از این نخبگان جوان در بیانی کوتاه کسب رتبه‌های برتر علمی را نشانه استعداد و پیشرفت‌های علمی فرزندان انقلاب خواندند و فرمودند: «این نشانه‌ها و پیشرفت‌ها همان چیزی است که به ‌قدرت و اقتدار درونی کشور می‌افزاید»رویداد شیرین فوق دارای دو نکته اساسی است:

1- جایگاه سرمایه‌های علمی در ساختار بنیادی نظام

 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با بیانی که داشتند، مانع شدند تا این حرکت ارزشمند در چارچوب ارزش‌های علمی محدود بماند و با پیوند زدن آن به‌قدرت و اقتدار درونی کشور به ارزش افزوده‌ای اشاره کردند که نظام اسلامی در وضعیت حاضر در ابعاد مختلف به آن نیاز دارد و پیشرفت‌های علمی می‌تواند رکن اصلی ایجاد ارزش‌های افزوده باشد.

2- اقدام ارزشی جوان‌های ارزشگرا

اصل تلاش در دستیابی به مراتب علمی بسیار قابل تمجید است؛ اما زمانی که جوانان ارزشگرای بسیجی دست به این تلاش می‌زنند و به وصف بسیجی‌بودن موفق به کسب این مراتب می‌شوند و نتیجه این تلاش را که از منظر دینی مقدس تلقی می‌شود، به رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌کنند، تحسین‌برانگیز هم می‌شود و این پیام خطیر را نیز به مسئولان و دست‌اندرکاران امور این جوانان می‌دهد که باید با مراقبت همه‌جانبه از آنها و فراهم آوردن تسهیلات لازم، آنها را به افق روشنی که پیش‌رو دارند، هدایت کنند تا ضمن هر چه بیشتر شکوفا شدن استعدادها و توانایی‌های آنان، بر قدرت و اقتدار درونی کشور که ضرورتاً باید نقطه اصلی اهتمام همه باشد، بیش از پیش افزوده شود. ان‌شاء‌الله

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات