تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۷۷۸۱۰

فلسطین؛ کلید رمزآلود گشایش درهای فرج


سیدباقر پیشنمازی

اشاره کتاب های آسمانی و خصوصا قرآن کریم به سرنوشت تاریخ و سرانجام پیکار جبهه حق وباطل، و بیان نشانه های زمان فرا رسیدن آن از سوی امامان معصوم علیهم السلام به پیروان خود، اقدامی بی هدف و از سر تفنن نبوده است. علائمی که پیشوایان دینی در بیانی رمزآلود و گاهی صریح (به تناسب ظرفیت مخاطبان) در مورد رویدادهای بزرگ پیش رو بیان داشته اند، با هدف ایجاد هشیاری بیشتر در محاسبه شرایط و کسب آمادگی لازم در جبهه حق و غافلگیر نشدن مؤمنان در برابر فتنه ها و فراز و فرودهای آخرالزمان است.

از نشانه های اعلام شده در بیان امام باقرعلیه السلام، “یوم الابدال” است. (1) یعنی روزگار تبدیل شدن انسان ها و اوج گرفتن «ریزش ها و رویش ها». انسان هایی باسابقه ایمان و انقلابیگری و مبارزه، در ابتلائات الهی و فتنه های زمینی، راه را گم می کنند و طعمه شیطان می شوند (2) و عده ای هم که به بیراهه رفته بودند، در اثر برخی حوادث و کنار رفتن نقاب ها هشیار می شوند و به جمع مؤمنان می پیوندند. اگر چه گفته شده است که حجم ریزش ها در این دوره بیش از رویش هاست.

حوادث سال های اخیر منطقه علی رغم چهره خشن و نتایج  غم انگیز و تأسف بار خود یک اثر مثبت داشت و آن، اینکه نقاب از چهره بسیاری از دولت ها و گروه ها (و مذهب نماهای دست نشانده مدعی مسلمانی) انداخت و صف آرایی های حقیقی بر اساس ماهیت واقعی جریان ها، در منطقه شکل گرفت و ملت ها، دوستان و دشمنان واقعی خود را شناختند.

چه قدر دشوار بود در سال های گذشته متقاعد کردن افکارعمومی ملت های منطقه در اینکه دولت های آل سعود و ترکیه و قطر و اردن و بحرین و احزابی مثل القاعده و النصره و داعش و جیش الاسلام! و جندالشیطان، همه در جبهه رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و آبشخورشان یکی است و کاخ واشنگتن را به عنوان قبله خود انتخاب کرده اند!؟ و اینکه همه آنچه که وهابی های آل سعود با شعار «توحید» به تکفیر شیعه و سنی می پرداختند و جوانان مسلمان را در کشورهای مختلف منطقه با فریب، به حضور در زیر این شعار فرا می خواندند، سر  از  «توحید صفوف» با صهیونیسم جهانی درآورده است!

اکنون صهیونیست ها از جاهلیت آل سعود برای اهداف خود، مرکبی ساخته اند و با الهام از قرآن بر سر نیزه کردن عمروعاص، پرچم سیاه منقش به شعار توحید! را به داعش سپرده اند تا با استحمار عده ای، جنود شیطانی و سفیانی را سامان دهند و هر روز در یکی از  سرزمین های اسلامی، آتش جنگ و کشتار بیفروزند، هر چند خداوند این فتنه ها را خاموش می کند (3) اما عده ای با انتخاب جبهه حضور خود، سرنوشتشان را رقم می زنند.

خوشبختانه دیگر کسی نمی تواند نسبت تروریست های اجاره ای  با اسرائیل را انکار کند، چرا که علی رغم سرازیر شدن سود اصلی جنگ افروزی وهابی های جنایتکار به حساب رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر، رسانه ها بارها به تصاویر بستری شدن و مداوا و درمان آنان در بیمارستان های اسرائیل، دست یافته و آن را منتشر کرده اند!

در گرد و غبار جاهلیت جدید که می خواهد حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد تا عده ای راه را گم کرده و طعمه آنان شوند، روز جهانی قدس به عنوان نماد صف آرایی جبهه حق، پیش روی ملت های منطقه است تا به همه  نهیب زند که دشمن اصلی جهان اسلام، رژیم اشغالگر قدس است و لوله همه تفنگ ها باید به سوی او برگردد و فریب خوردگانی را که به فرقه های جنایت علیه مسلمانان پیوسته اند، بیدار سازد تا دست از برادرکشی بردارند.

دوراندیشی و ابتکار امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در تعریف مناسک روز جهانی قدس، پرچمی را به اهتزاز درآورد تا در پرتو آگاهی بخشی آن، انسان های مؤمن و حقیقت جوی جهان به یکدیگر بپیوندند و «جبهه بزرگ انتظار»، حرکت زمینه ساز خود را آغاز کند؛

-  «روز قدس ، مسئله درجه اول امروز دنیای اسلام است.» (4)

- روزجهانی قدس، الهام بخش تلاقی رودهای خروشان امت اسلامی و شکل گیری سیل بنیان کن «شجره خبیثه» (5) صهیونیستی است.

- روزپیام آور بیداری و هشیاری مسلمانان و افشای نیرنگ های اختلاف افکن و فتنه انگیز آمریکای ستمگراست.

- روز تمیز حق از باطل و صف آرایی «جبهه مقاومت و انتظار» در برابر جبهه کفر و نفاق در منطقه است.

آیه 82 سوره مائده به صراحت بیان می کند که یهود، شدیدترین عداوت و دشمنی را بامؤمنان دارد و این دلیل کافی است تا ملت بزرگ ایران که امروز هدف خصمانه ترین موضع گیری های رژیم صهیونیستی است، به عنوان شاخص مؤمن بودن و «روز جهانی قدس» به عنوان نماد صف آرایی جبهه ایمان، شناخته شود. مردم مسلمان و روزه دار ایران اسلامی برافروخته از نورانیت و معنویت ماه رمضان و شب های قدر در پیشاپیش ملت های منطقه راهپیمایی روز جهانی قدس را هر چه باشکوه تر برگزار نموده و برای روز موعود، اعلام آمادگی می کنند.

چرا که آزادی قدس شریف نیز یکی از وعده های صریح قرآن کریم است. (6) و شکست یهودیان اشغالگر فلسطین و قدس به دست مسلمانان نیز، از نشانه های اعلام شده در حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است. (7) در این عبارت سربه مُهر، از مقام معظم رهبری تأمل کنیم که فرمودند: «قضیه فلسطین “کلید رمز آلود” گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است. (8)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات