تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۷۷۸۴۳
سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان:

اسرائيل مادر تروريسم است


به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان براساس کنفرانس هرتزلیا، در منطقه یک کشور تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌آید و آن هم ایران است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز قدس، ایران را تنها امید برای آزادی قدس و بازستاندن فلسطین دانست و تاکید کرد: مسلمانان نمی‌توانند با فلسطین باشند، مگر آن که در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرند.

وی در عین حال اسرائیل را مادر تروریسم توصیف کرد و دلایل مخالفت رژیم صهیونیستی با ایران را برشمرد.

به گزارش العالم، وی در ابتدای سخنان خود گفت: هدف از اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره) این بود که قدس در وجدان امت باقی بماند و هر روز که می‌گذرد، حکمت این تصمیم امام خمینی(ره) بیشتر مشخص می‌شود. وی با قدردانی از ملت‌های بحرین و یمن برای برگزاری تظاهرات روز قدس گفت: می‌خواهم به احترام شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز جهانی قدس در یمن و صنعا بایستم. با وجود حملات تجاوزکارانه به صنعا و مناطق اطراف آن ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها آمده و برای حمایت از قدس و فلسطین و مردم این سرزمین تظاهرات کردند. مردم بحرین نیز امروز برای بزرگداشت روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمدند تا بر پایبندی و التزام خود به عقایدشان تاکید کنند.

کنفرانس هرتزلیا

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: ماه قبل اسرائیل کنفرانسی را در هرتزلیا با حضور فرماندهان نظامی و امنیتی اسرائیلی و مهمانانی از مناطق مختلف دنیا برگزار کرد و نتیجه این کنفرانس این بود که محیط راهبردی اطراف اسرائیل خوب شده است؛ آن هم پس از چهار سال ترس از بهار عربی. متاسفانه سران رژیم صهیونیستی یک میلیارد و نیم مسلمان دنیا را تهدیدی برای خود نمی‌دانند و نظام‌های حاکم بر آنان و ارتش‌ها و جنگنده‌های آنان را هم تهدیدی تلقی نمی‌کنند. اسرائیل از حوادث یمن ابراز خشنودی می‌کند و از عربستان سعودی برای مقابله با تهدیدهایی که از یمن با آن مواجه است، حمایت می‌کند. تجاوز به یمن، بزرگ‌ترین خدمت عربستان سعودی به اسرائیل است. برخی از اسرائیلی‌های شرکت‌کننده در کنفرانس هرتزلیا خواستار ائتلاف عربی ـ اسرائیلی برای مقابله با ایران و محور مقاومت شدند و آن را مطابق نظر اسرائیل مقابله با تروریسم نامیدند و داعش را نیز به این دشمن اضافه کردند تا رسوا نشوند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اسرائیل منافق، مدعی است که از مصر در مقابله با حوادث سینا حمایت می‌کند و در مقابل بین مصر و غزه و حماس فتنه‌انگیزی می‌کند؛ در حالی که اسرائیل خودش مادر و اصل تروریسم است.

وی افزود: اسرائیل در حالی مدعی مبارزه با تروریسم شده که ماهیت و اصل اسرائیل، تروریسم است. اسرائیل در غزه مرتکب جنایات جنگی شد و سازمان‌های بین‌المللی با وجود همه ملاحظه‌هایی که برای حمایت از اسرائیل داشتند، نتوانستند این واقعیت‌ها را پنهان کنند. این در حالی است که اسرائیل می‌خواهد امروز خودش را به عنوان بخشی از طرح مبارزه با تروریسم معرفی کند.

تنها ایران

دبیرکل حزب‌الله لبنان به جایگاه ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: براساس کنفرانس هرتزلیا، در منطقه یک کشور تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌آید و آن هم ایران است. جنبش‌های مقاومت تهدیدی وجودی برای اسرائیل نیستند؛ بلکه تهدید آنها راهبردی است و این فقط ایران است که وجود اسرائیل را تهدید می‌کند، به همین دلیل این رژیم سعی می‌کند همه دنیا را ضد ایران تحریک کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: پرسشی که اینجا به وجود می‌آید، این است؛ چرا صهیونیست‌ها تا این اندازه علیه ایران دشمنی می‌ورزند و چرا چنین ترس و نگرانی و حساسیتی را از سوی اسرائیلی‌ها علیه عربستان یا هیچ کشور دیگری نمی‌بینیم؟ این در حالی است که ارتش‌های عربی میلیون‌ها دلار سلاح خریداری می‌کنند و اسرائیل هیچ نگرانی از آنها ندارد. اسرائیل اطمینان دارد و می‌داند که نظام رسمی کشورهای عربی، فلسطین و ملت فلسطین را فروخته‌اند. از یک سال قبل تاکنون هیچ‌کدام از خانه‌های غزه بازسازی نشده و کسی پیگیر مجروحان غزه نیست. آیا مردم غزه از اهل سنت و جماعت نیستند؟ و آیا آنان روزه ندارند؟ وی افزود: عرب‌ها فلسطین را فروختند و اسرائیل می‌داند طرح تکفیری که بعضی از کشورهای عربی از آن حمایت می‌کنند، به دنبال جنگ با اسرائیل نیستند؛ بلکه آنها به دنبال ویران کردن سوریه، عراق و یمن هستند و امت اسلامی و وحدت ملی را به صورت مجانی نابود می‌کنند.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: ایران تنها طرفی است که پرچم را بلند کرده و در مقابل همگان حرکت می‌کند و حتی در صورت شکست توافق هسته‌ای، وجود رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد. ایران هیچ گاه این موضوع را نمی‌پذیرد. ایران کشوری است که از محور مقاومت و جنبش‌های مقاومت حمایت می‌کند و این کاری است که بسیاری جرأت انجام آن را ندارند. بنابراین نمی‌توانید با فلسطین باشید، مگر آن که با ایران باشید و نمی‌توانید در حالی که دشمن ایران هستید، با فلسطین باشید، زیرا ایران تنها امید باقیمانده برای آزادسازی قدس و بازستاندن فلسطین است.

روزها را نشمارید

سیدحسن نصرالله گفت: برخی از پنج سال قبل به این موضوع دل خوش کرده‌اند که سوریه سقوط می‌کند. به آنها می‌گویم که روزها، ماه‌ها و سال‌ها را نشمارید. کسی که دنبال سقوط سوریه از راه نظامی است، به نتیجه نخواهد رسید. سوریه پایداری و مقاومت خواهد کرد و کسانی که با آن بوده‌اند، در کنارش باقی خواهند ماند. موضع روسیه و ایران در قبال سوریه قطعی است و هر طرفی که با سوریه بوده، در کنار آن باقی خواهد ماند. ما در گذشته در کنار سوریه بودیم و در کنار آن باقی خواهیم ماند. ما در سوریه زیر نور خورشید می‌جنگیم و وجود خود را پنهان نمی‌کنیم و جوانان ما به خاطر لبنان، سوریه و فلسطین در این کشور شهید می‌شوند. سیدحسن نصرالله گفت: راه قدس از جونیه نمی‌گذرد؛ زیرا ما دنبال حکومت یا سلطه نیستیم. راه قدس از قلمون، زبدانی و حسکه می‌گذرد؛ زیرا اگر سوریه از دست برود، فلسطین نیز از دست می‌رود و قدس گم می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات