تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۷۸۱۵۰

ظریف با نصرالله دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد.

 به گزارش بصیرت به نقل از (ایسنا) در این دیدار حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، محمد فتحعلی سفیر ایران و دیگر اعضای هیات ایرانی همراه ظریف در سفر به لبنان حضور داشتند.

 وزیر خارجه کشورمان و سیدحسن نصرالله در دیدار با یکدیگر آخرین تحولات ناشی از توافق ایران و 1+5 مسایل سوریه لبنان و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 ظریف در این دیدار با اشاره به نتایج توافق هسته‌ای اظهار کرد: توافق هسته‌ای آثار مثبتی بر تحولات منطقه خواهد گذاشت.

 وی اظهار کرد: با گفت‌وگو و دیپلماسی می‌توان مشکلات جاری کشورهای منطقه که ناشی از سیاست‌های تفرقه‌افکنانه رزیم صهیونیستی و رویکردهای افراطی گروه‌های تروریستی را به سوی امنیت و آرامش و وحدت تمامی طیف‌های سیاسی رهنمون ساخت.

 وی با تبیین نقش سازنده مقاومت و تعایش ادیان و مذاهب در برقراری صلح و و توسعه خاطرنشان کرد: مقاومت موجب اعتلای عزت لبنان و منطقه بوده است. همزیستی و تعایش قابل احترام بین تمامی اقشار و طوایف لبنانی است. ما امیدواریم در مرحله جدید با افزایش رایزنی و گفت‌وگو بتوان راه‌ های برون رفت از مشکلات جاری لبنان و منطقه را با خرد جمعی منطق و همکاری هر چه بیشتر محقق ساخت.

 سیدحسن نصرالله نیز با ارزیابی نتایج توافق هسته‌ای گفت: دستاورد دیپلماتیک ایران در توافق هسته‌ای را به وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و نتایج دستاوردهای این رخدادها را برای لبنان و منطقه مثبت و سازنده می‌دانیم.

 وی با اشاره به تلاش‌های مقاومت و حزب‌الله برای رفع مخاطرات آسیب‌رسان بر مردم منطقه خاطرنشان کرد: مقاومت در صدد صیانت از لبنان و منطقه در برابر خطرات اصلی دشمنان بوده که هدف از آن متلاشی ساختن همبستگی امنیت و زیرساخت‌های بشری و همزیستی مسالمت‌آمیز بوده است.

 محمدجواد ظریف عصر سه شنبه هم‌چنین با تمام سلام نخست وزیر لبنان نیز دیدار و گفت‌وگو داشت.

 وی در دومین روز سفرش به لبنان با گروه‌های فلسطینی دیدار خواهد داشت.

 وزیر خارجه کشورمان عصر امروز بیروت را به مقصد دمشق ترک می‌کند.

 دیدار با بشار اسد رییس‌جمهور و ولید معلم وزیر خارجه سوریه از جمله برنامه‌های ظریف در سفر به سوریه خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات