تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۷۸۲۳۶
دیدگاه اساتید

تبلیغ طاغوتیان در سایت‌های زنجیره‌ای


حسن ملک‌زاده / استاد دانشگاه

چندی پیش یکی از سایت‌های زنجیره‌ای که ید طولایی در انتشار و انعکاس اخبار و تحلیل‌های مغرضانه و تحریک آمیز علیه ارزش‌های مورد وثوق انقلاب و نظام دارد، در اقدامی مشکوک و سؤال برانگیز اقدام به انتشار تبلیغی و ترویجی عکس‌های بجا مانده از سران فاسد و فاسق رژیم پهلوی نمود. گزینش و چینش عکس‌های هدفمند و معنا‌دار شماری از سران خاندان منحوس پهلوی آن هم از سوی سایتی که با پول بیت المال اداره می‌شود، به روشنی مبین و مؤید این ظن قریب به یقین می‌باشد که گردانندگان این سایت و دیگر رسانه‌های همسو با آن درصددند در سایه اهمال کاری و سهل‌انگاری برخی نهادهای نظارتی، بسترها و زمینه‌های لازم جهت احیاء و بازسازی چهره‌های بدنام رژیم طاغوت را فراهم سازند.

تحلیل تبارشنا‎سانه محتوای این سایت زنجیره‌ای به وضوح گویای این امر است که عموم اخبار، عکس‌ها و تحلیل‌های منتشره در این سایت، سویه‌ای ضدارزشی دارند. از جمله اقدامات ضد‌فرهنگی این سایت، انتشار گاه و بی‌گاه عکس‌های هنرپیشه‌های هالیوودی و انعکاس اخبار فستیوال‌های هنری مغرب زمین است که هدف عمده از این اقدامات، ترویج فرهنگ منحط غربی و استراتژی القای برتری فرهنگی جهان غرب نزد جوانان و دانشجویان کشور می‌باشد.

گفتنی است که اقدامات ایذایی و تخریبی رسانه‎های زنجیره‌ای، دامنه و گستره‌ای وسیع و چند وجهی دارد. گردانندگان سایت‌های زنجیره‌ای، تمامی وجهه همت خویش را بر این امر قرار داده‎اند که ضمن انعکاس تحولات و وقایع فرهنگی کشورهای غربی، در قالب تحلیل‌هایی نیز به تمجید از فرهنگ غربی و حامیان این فرهنگ در ایران زمین بپردازند. شوربختانه، در سایه مدیریت لیبرالی برخی مسئولین فرهنگی کشور، شاهد و ناظر این امر هستیم که شمار کثیری از روزنامه نگاران و عناصر فعال در فتنه 88، آزادانه و با فراغ بال سرگرم عقده گشایی و کینه توزی علیه ارزش‌های مورد وثوق امام و رهبری هستند و در این میان، متولیان فرهنگی کشور نه تنها اقدام جدی در خصوص پاکسازی عرصه فرهنگی کشور از لوث وجود عناصر منحط و منحرف به عمل نمی‌آورند بلکه به صورت پیدا و پنهان از این جریانات حمایت می‌کنند.

نگاهی هر چند گذرا به مطالب منتشره از جانب سایت‌های زنجیره‌ای بر این امر دلالت دارد که تمامی هجمه‌ها  و تحرکات ایذایی زنجیره‌ای‌ها علیه ارزش‌ها و اصول خدشه ناپذیر انقلاب، به صورتی مهندسی شده و هدفمند از جانب برخی جریان‌های معلوم الحال سیاسی که سابقه دور و درازی در فتنه گری و نفاق دارند مدیریت می‌شود و جای ساده لوحی بسیار است اگر این تصور را کرد که این تحرکات، به صورتی اتفاقی و تصادفی رخ می‌دهد. نباید از خاطرمان رود که در دوران اصلاحات، عموم نشریات وابسته به جریان اصلاحات، اتاق فرماندهی واحدی داشتند و تمامی تیترها و مطالب منتشره از سوی زنجیره‌ای‌ها، خط فکری و سیاسی مشخص و واحدی را دنبال می‌کردند.

هم اکنون نیز تحلیل محتوای عموم سایت‌ها و روزنامه‌های زنجیره ای، گویای این حقیقت است که این رسانه‌ها به صورتی سیستماتیک و هدفمند، درصدد تطهیر سران فتنه و به تبع آن میدان دادن به چهره‌های فعال در فتنه 88 هستند و درست از این روست که در تناظر با سیاست غسل تعمید دادن جریانات و عناصر وابسته به فتنه 88، چند صباحی است که پروژه ترویج و تبلیغ بی‌سروصدای سران رژیم طاغوتی در رسانه‎های زنجیره‌ای کلید خورده است. استراتژی توهین و اهانت به روحانیون مدافع حریم ولایت، تمسخر نیروهای ‎ارزشی، انعکاس تقطیع و تحریف شده سخنرانی‌های شخصیت‌های مطرح و خوش نام انقلاب، سیاه‌نمایی در خصوص مشکلات و معضلات کشور و حمایت آشکار از چهره‌های هنری و فرهنگی حامی فتنه از جمله رویکردهای اصلی و بارز گردانندگان سایت‌های زنجیره‌ای است.

حاجتی به گفتن نیست که بسیاری از روزنامه نگاران و خبرنگاران فعال و حاضر در سایت‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای از فعالین و محکومین امنیتی فتنه 88 هستند و حزن انگیزتر اینکه مقامات امنیتی نه تنها اقدامی جهت مقابله با هجمه‌های سنگین پادوهای ناتوی فرهنگی انجام نمی‌دهند، بلکه به سهو و به عمد از کنار جرایم امنیتی فتنه گران عبور می‌کنند و یا بدتر اینکه به یاری فتنه گران می‌شتابند. امروز می‌باید به این حقیقت تلخ اذعان کرد که مدیریت بسیاری از سایت‌ها و روزنامه‌های کشور به دست جریاناتی افتاده است که دل در گرو نظام ندارند و یا دست کم اینکه نسبت به تحرکات ایذایی فتنه گران هیچ اقدام جدی به عمل نمی‌آورند.

اگر امروز می‌بینیم که سایت‌های زنجیره ای، آشکارا به ترویج رژیم منحوس پهلوی و وابستگان آن می‌پردازند، این امر، درست، نتیجه تجاهل و تغافل مسؤولین بی‌مسؤولیتی است که به جای آنکه دل نگران رخنه ضدانقلاب در رسانه‎های کشور باشند، سرگرم دلجویی از هنرپیشگان و هنرمندان ضد انقلاب هستند. یادمان باشد که در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88، تنها این فتنه گران داخلی نبودند که علیه جمهوریت نظام کودتا برپا نمودند بلکه تمامی گروهک‌های ضد انقلاب از سلطنت طلب‌ها گرفته تا منافقین، از سران فتنه حمایت به عمل آوردند.

امروز نیز همین جریانات در صف واحدی سرگرم دسیسه چینی علیه انقلاب هستند و قصد دارند بر تنور غرب‌گرایی بدمند و این تصویر کژتاب را به افکار عمومی پمپاژ کنند که تو گویی تنها  از طریق همگرایی و تعامل با غرب است که می‌توان به ساحل رفاه و سعادت رسید.

برخی فتنه گران چنبره زده به دور دولتی‌ها قصد دارند با تظاهر به حمایت از دولت، از پشت به دولت و به نظام خنجر بزنند و دولتی‌ها را به سمت تصمیمات و اقدامات افراطی و ساختارشکنانه سوق دهند. واقع امر این است که افراطیون حامی فتنه، دولت اعتدال را تنها سکوی پرشی جهت برآوردن نیات خویش می‌بینند و از ته دل، هیچ اعتقادی به دولت و نظام ندارند ولی چون در شرایط فعلی چاره‌ای جز تظاهر به حمایت از دولت ندارند، ترجیح می‌دهند که دست کم در برهه فعلی به حمایت از دولت بپردازند ولی تمامی شواهد و قرائن حاکی از آن است که به مجرد اینکه این جریانات بتوانند موقعیت مستحکم تری در بدنه اجرایی و دیگر نهادهای نظام پیدا کنند، پشت دولت و رئیس جمهور محترم را خالی خواهند کرد و بار دیگر به آشوبگری و تبهکاری مبادرت خواهند ورزید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات