تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۷۸۵۱۲

اخبار ویژه روزنامه‌ها 3 شهریور


روزنامه کیهان **

تحریف‌کنندگان خط امام(ره) غریبه نیستند آقای روحانی!

رئیس جمهور گفت نگذاریم راه و مسیر امام(ره) توسط عده‌ای تفسیر نابه‌جا شود.

حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل اظهار کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره) انقلابی بودن یعنی قانونی بودن. یعنی اعتقاد به اخلاق اسلامی، خودباوری و احترام به دیگران. انقلابی‌گری به معنای افراطی‌گری از دیدگاه امام راحل مردود است.

وی افزود: ما وقتی به سیره و زندگی امام‌خمینی(ره) نگاه می‌کنیم باید مجموعه آن را الگو قرار دهیم. بعضی سخنان امام(ره) در پاسخ به یک موضوع خاص بوده است و ما باید مجموعه کلام و راه امام را مدنظر قرار دهیم. راه امام(ره) یعنی اسلامیت و جمهوریت. اگر بخواهیم با نام اسلامیت، جمهوریت را کنار بگذاریم و یا خدای نکرده با نام جمهوریت اسلامیت را کنار بگذاریم از مسیر و خط امام فاصله گرفته‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام در سیره و راه خود تشکیل نهاد دولت را برای ادامه نظام ضروری می‌دانست، تأکید کرد: حضرت امام نهاد قانون و مراجعه به آرای مردم را ضروری می‌دانستند و اینها از محکمات خط، راه و سیره امام است.

این اظهارات در حالی است که مواضع برخی دولتمردان یا حامیان حزبی و سیاسی آنها در تعارض و تناقض با راه و مکتب حضرت امام(ره) قرار دارد. عدم تمکین به قانون از جمله این تناقض‌هاست که به دفعات از سوی برخی دولتمردان یاحامیان آنها مکرراً دیده شده است. مخالفت اخیر رئیس جمهور با نقش شورای نگهبان و ادعای اینکه مجلس اول به رغم نبودن شورای نگهبان و حضور اعضای گروهک‌ها، بهترین مجلس بود، از جمله مواضعی است که در تعارض صریح با قانون اساسی و همچنین مواضع صریح حضرت امام(ره) قرار دارد و از جمله ایشان با حضور گروهک‌هایی مانند نهضت آزادی در مناصب اجرایی و تقنینی به شدت مخالفت کردند که در پاسخ نامه محتشمی وزیر کشور (سال 66) معلوم است. بنابراین تحسین مجلس اول به اعتبار حضور گروهک‌های مخرب و فقدان نظارت شورای نگهبان و منع بعدی معظم‌له از حضور گروهک‌ها، مصداق تحریف رویکرد امام به ماجرای گروهک‌ها است.

همچنین حضرت امام موضع صریح و روشنی نسبت به آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و مصداق استکبار دارند که با مواضع برخی دولتمردان در زمینه اصرار بر اعتماد به این رژیم استکباری و گشودن باب رابطه و تعامل در تعارض کامل قرار دارد. در حالی که امام بر مرگ بر آمریکا اصرار ویژه داشت طیف مذکور تا مرز انتساب دروغ به امام و القای اینکه این شعار باید حذف شود و امام هم دنبال حذف آن بود، پیش رفتند.

از زاویه سوم اگر حضرت امام به رأی مردم احترام ویژه قائل بود، برخی مدعیان امروز حمایت از دولت در فتنه 88 به روشنی نشان دادند که دشمن جمهوریت هستند. همچنان که از مقابله با اسلام و مقدسات ابایی ندارند. این طیف به ویژه پس از سال 84 به تقابل با دولت منتخب مردم پرداختند و حتی یکی از مقامات دولت فعلی صراحتاً تصریح کرد دل ما از اول با منتخب سال 84 صاف نشد!

نکته چهارم در تعریف افراط و تفریط و اعتدال است که با مقیاس جریان‌های تجدیدنظرطلب مواضع انقلابی حضرت امام، تند و افراطی تلقی می‌شود و کرنش در مقابل استکبار، عین میانه‌روی است. برخی اعضای این طیف نیز اتفاقاً مدعی شعار اعتدال دولت هستند.

 

اگر حرفی برای گفتن نباشد چی؟!

رئیس سازمان محیط زیست در توجیه مصاحبه خود با شبکه دولتی انگلیس مدعی شد اگر حرفی برای گفتن باشد، باید به مردم منتقل کنیم!

معصومه ابتکار در مصاحبه با ایلنا گفته است: معاون رئیس جمهور می‌تواند در مورد صلح و توافق هسته‌ای که می‌تواند تضمین کننده صلح در منطقه باشد، حرف برای گفتن داشته باشد. برخی بنده را مورد هجمه قرار دادند و انتقاد کردند که چرا با بی‌بی‌سی مصاحبه کردم؛ اولاً باید بگویم من درخواست مصاحبه از آنها نداشتم و آنها درخواست داشتند؛ دوم اینکه در مواردی که من فکر کنم می‌توانم حرفی را در جایگاه معاون رئیس جمهور به مخاطبان منتقل کنم، این کار را انجام می‌دهم.

وی همچنین می‌گوید عده‌ای معتقدند منشأ برخی آسیب‌ها در منطقه دارای ریشه زیست‌محیطی است و مباحث جمعیتی که گفته می‌شود در سوریه اتفاق افتاده است بنابر برخی تحلیل‌ها می‌تواند ریشه این جریان‌ها و درگیری‌های سوریه باشد.

ابتکار خاطرنشان کرد: مهاجرت‌های انسانی وسیع ناشی از خشکسالی و سوء مدیریت‌ها می‌تواند در بحران‌های یاد شده تأثیرگذار باشد. بنابراین موضوعات کاملاً با یکدیگر پیوند دارند و این ساده‌اندیشی است که فکر کنیم حوزه‌هایی از هم جدا هستند. سفر آقای فابیوس اساساً به خاطر همین مسائل بود، لذا باید بدانیم مسائل سیاسی و محیط زیستی کاملاً بهم وابسته هستند.

آنچه در این توجیهات بی‌پاسخ مانده، چند سؤال است؛ 1- توافق هسته‌ای و دیپلماسی چه ارتباطی به رئیس سازمان محیط زیست دارد؟ 2- آیا برای انتقال حرف به مردم، مجرایی جز شبکه دولتی انگلیس وجود ندارد که کودتای 62 سال پیش سیا و ام‌آی‌سیکس در ایران با اعلام اسم رمز عملیات توسط بی‌بی‌سی انجام شد؟ آیا انجام این مصاحبه آن هم درست در سالگرد کودتا تصادفی است؟ 3- این سخن که «توافق، اهرمی را در اختیار اصلاح‌طلبان در مقابل سایر گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد»، چه ربطی به مسائل ملی یا دغدغه‌های انگلیسی‌ها دارد؟ 4- این چه حرف مشترکی است که هم 62 سال پیش و هم این بار فقط از طریق بی‌بی‌سی می‌تواند منتقل شود؟!

 

هاشمی: با نامزدی من خدا نخواست راه امام منحرف شود!

هاشمی رفسنجانی نامزد شدنش در انتخابات 92 را نشانه مشیت الهی برای منحرف نشدن راه امام دانست!

وی در دیدار با یوسف صانعی در مشهد، انتخابات سال 92 را لطف خداوند در حق انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به افشاگری‌هایی که از جریان انحرافی شده است، گفت: حرف‌هایی که این روزها گفته می‌شود، تازه نیست و فقط ابعاد جدیدتری برملا شده است.

وی با تأکید بر لطف خداوند به مردم ایران در مراحل مختلف، به تصمیم خویش برای نام‌نویسی و اتفاقات پس از آن اشاره کرد و گفت: خداوند نخواست راهی را که امام به عنوان یک فقیه دینی در جایی مثل ایران باز کرده، به انحراف کشیده شود و کار من در مقطع انتخابات سال 92 در حد نام نویسی بود که دیدید چه تأثیری در کشور داشت و نتیجه‌اش انتخاب آقای روحانی بود که با انگیزه و انرژی بیشتری در حال فعالیت است.

یادآور می‌شود اوباش فتنه‌گر که تا مرز تظاهر به روزه‌خواری در معرکه‌گیری روز قدس 88 پیش رفتند و مورد حمایت آمریکا و اسرائیل و انگلیس قرار گرفتند، با وجود مخالفت صریح با جمهوری اسلامی و هتاکی به ساحت امام حسین(ع)، شعار می‌دادند «روحانی واقعی- منتظری، صانعی»!

از سوی دیگر شایان ذکر است که اگر صلاحیت آقای هاشمی در انتخابات سال 92 رد شد، همزمان صلاحیت نامزد حلقه انحرافی نیز - با وجود حمایت و فشار احمدی‌نژاد- رد شد و در حقیقت، نامزد اصلی حلقه‌های منحرف رد صلاحیت شدند. اما عجیب این است که آقای هاشمی انحرافات حلقه انحرافی را می‌بیند ولی انحرافات به مراتب بزرگ‌تر جریان فتنه و آشوب را که علناً شعار می‌دادند انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است و از سوی مقامات صهیونیست به عنوان سرمایه بزرگ و پیاده نظام اسرائیل معرفی شدند، کتمان می‌کند.

نکته جالب گره زدن مشیت‌الهی به نامزدی خود توسط هاشمی است که کمال تواضع را نشان می‌دهد به ویژه اینکه ضمناً با تحقیر رئیس جمهور ادعا شده، رأی روحانی رأی هاشمی است. البته در این میان کسی سؤال نمی‌کند که پس تکلیف رأی ندادن مردم به هاشمی در سال 84 و نامزد مورد حمایت وی در سال 88 چه می‌شود؟ در عین حال باید پرسید آیا همه رقبای روحانی خط انحراف بودند و فقط روحانی چون مورد حمایت هاشمی بود، منحرف محسوب نمی‌شود؟!

و بالاخره اینکه کدام شعار فتنه‌‌گران مزدور آمریکا، اسرائیل و انگلیس- و متأسفانه مورد حمایت آقای هاشمی- منطبق خط امام بود؛ «نه غزه نه لبنان»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «نه به جمهوری اسلامی»، «توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد» یا...؟!

 

راه ناهموار انگلیس به روایت سرپل سفارت با اصلاح‌طلبان

تحلیلگر سابق سفارت انگلیس می‌گوید: شرایط برای بهبود روابط دیپلماتیک انگلیس با ایران چندان آسان نیست.

حسین رسام مشاور وزارت خارجه انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: در فضای کنونی، شرایط برای بهبود روابط دیپلماتیک بین ایران و بریتانیا چندان آسان نخواهد بود و ممکن است بخشی از تنشهای بین دو کشور همچنان ادامه داشته باشد.

وی گفت: شکلی از تنش‌ها حتی ممکن است که در آینده هم ادامه پیدا کند، چه بر سر مسایل داخلی ایران که بریتانیا به تنهایی به عنوان متحد استراتژیک ایالات متحده و همچنین متحد استراتژیک برخی از کشورهای منطقه و عضو اتحادیه اروپا در مورد مسایل داخلی ایران خواهد داشت و چه از همه مهم‌تر موضوعات منطقه‌ای که قطعا اثرش اختلافات بین ایران و بریتانیا و موضع‌گیری و رویکرد آن‌ها وجود دارد و به هر حال شرایط راحتی نخواهد بود.

رسام افزود: اگر بخواهیم از بعد داخلی نگاه کنیم، بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران آن طور که تخت روانچی، معاون وزیر خارجه ایران اشاره کرد در سطح کاردار مقیم خواهد بود و این عملا به معنی توجه جدی به مصوبه پاییز سال 1390 مجلس شورای اسلامی است، که مجلس روابط دیپلماتیک بین ایران و بریتانیا را به سطح کاردار تنزل داد و عملا همان بازی‌ای است که دولت روحانی و وزارت خارجه‌اش و بریتانیا داخل همان زمینی که مجلس تعیین کرده، انجام می‌دهند.

او تصریح کرد: همه این‌ها زیر سایه تنش شدیدی است که بین دو کشور در فاصله سال‌های 1388 و تا 1390 وجود داشت، که نهایتا به بسته شدن سفارت و درگیری‌های دو کشور بر سر مناقشه هسته‌ای و هم‌چنین تحریم‌های اتحادیه اروپا و بخصوص تحریم‌های خود بریتانیا منتهی شد. به طور کلی راه همواری در پیش رو وجود ندارد.

یادآور می‌شود حسین رسام یکی از چند عضو سفارت انگلیس بودند که به خاطر نقش‌آفرینی در فتنه و آشوب سال 1388 برای مدتی بازداشت شدند. وی در جریان محاکمه در دادگاه (مرداد 88) با اشاره به جمع‌آوری 5 ساله اطلاعات برای سفارتخانه مذکور و جذب 50 نفر در این رابطه، از عطریانفر، لیلاز و شمس‌الواعظین به عنوان مرتبطین خود نام برده و گفته بود:‌ سفارت از این طریق اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می‌کرد. سفارت سالانه 300 هزار پوند برای کمک به سازمان‌های غیردولتی ایرانی هزینه می‌کرد. از حدود 4 ماه پیش از انتخابات جلسات مختلفی باحضور فعالان سیاسی به ویژه اصلاح‌طلبان تشکیل و اطلاعات لازم جمع‌آوری می‌شد.

پس از این افشاگری، محمود شمس‌الواعظین بالحنی عصبانی به العربیه گفته بود: دستگیری تحلیلگر سیاسی سفارت انگلیس، توهین به نظام است(!) وی همچنین گفته بود من او را به طور شخصی می‌شناسم. شمس در عین حال به توجیه عملکرد سفارت انگلیس پرداخت و گفت: کنترل و زیرنظر قرار دادن مردم ایران از لحاظ رفتار و فعالیت توسط سفارتخانه‌ها یک امر طبیعی است تا این سفارتخانه‌ها بتوانند نحوه برقراری مناسبات با کشور میزبان را تهیه کنند.

همچنین فائزه هاشمی که مدتی به بهانه تحصیل در انگلیس به سر برده بود، در واکنش به اعترافات رسام ادعا کرده بود:‌ اعترافات کارمند سفارت انگلستان چیزی نبود جز انجام وظیفه. هر سفارتی از اوضاع طرف مقابل گزارشی تهیه می‌کند تا سیاست‌هایش را بر مبنای شرایط واقعی آن کشور بریزد.

فائزه هاشمی که در جریان برخی اغتشاشات خیابانی بازداشت شد و سپس با برخی وساطت‌ها آزاد شد، همچنین تدارک کودتا در پوشش انقلاب مخملی از سوی دشمنان انقلاب را انکار کرد و گفت: انقلاب مخملی در مفهوم عام آن می‌تواند به معنای اصلاح‌طلبی و بیان مسالمت‌آمیز ضرورت اصلاحات و تلاش برای انجام آن باشد که چیز بدی نیست(!)

یادآور می‌شود روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز اواخر آذر 1389 در تحلیلی خاطرنشان کرده بود:‌ اصلاح‌طلبان در ایران، جای شاه را برای انگلیس گرفته‌اند. دولت انگلستان در سال 2005 (1384) می‌خواست نامزد مورد نظر اصلاح‌طلبان برنده انتخابات ریاست ‌جمهوری باشد هرچند که از عدم محبوبیت وی بین مردم مطلع بود. احمدی‌نژاد با موفقیت در سال 2005 به سمت ریاست‌جمهوری رسید. در این بین با عدم اقبال نامزد مطرح اصلاح‌طلبان و عدم محبوبیت وی در بین مردم، احمدی‌نژاد موفق شد اصلاح‌طلبانی را کنار بزند که تنها هشت سال وقتشان را بر مسائلی چون جامعه مدنی گذاشتند و توجه بسیار کمی را به مردم مبذول داشتند. در دور بعدی انتخابات نیز موسوی که امید زیادی به پیروزی وی به عنوان چهره مطرح اصلاحات می‌رفت بازنده انتخابات شد.

این روزنامه سپس با تاکید بر رویگردانی اکثریت مردم ایران از اصلاح‌طلبان می‌نویسد: آنچه که برای دیپلمات‌های غربی تعجب‌برانگیز بود تغییر حالت مردم ایران از روی آوردن به سوی اصولگرایان بود.

رولا خلف نویسنده این تحلیل با اشاره به وقایع پیش‌آمده درجریان انقلاب سال 57 و سقوط شاه می‌نویسد: برای انگلیس از سال 74 میلادی ایران رنگ و بویی دیگر داشت و متأسفانه سفیر وقت انگلیس در تهران قادر به پیش‌بینی سقوط شاه نگردید. بعد از آن بود که انگلیس متوجه خلأ کارشناسان خبره در امور ایران شد و بعدها طرح بکارگیری تحلیلگران ویژه ایران را گرفت. این درسی بود که از سقوط شاه برای انگلستان و دیگر کشورهای غربی گرفته شد. در سال‌های اخیر سفارت انگلیس با بکارگیری تحلیلگرانی ویژه چون «حسین رسام» سعی نمود خلأ کمبود اطلاعات را پر نماید هر چند که او نیز درجریان ناآرامی‌های انتخاباتی دستگیر شد.

*************************************

روزنامه قدس ***

واحد درسی «ایران» در رژیم صهیونیستی

فارس: رژیم صهیونیستی تصمیم دارد بزودی برخی موضوعات جدید را در آموزشهای مقطع متوسطه (دبیرستان) وارد کند و یکی از این موضوعات واحدهایی از ایران، امنیت و اطلاعات آن است.

 

ادعای مضحک «علاوی»

عصرایران: ایاد علاوی، نخست وزیر اسبق و رئیس فراکسیون ائتلاف العراقیه در پارلمان عراق در گفت‌وگو با روزنامه کویتی الرای با تأکید بر نقش ایران در عراق ادعا کرد: ایران، خط قرمزهای عراق را تعیین می‌کند و با قرار گرفتن ایالات متحده در کنارش، آنچه در عراق می خواهند انجام می شود و آمریکا نیز از این روند حمایت می کند.

 

پادشاهی قاچاقچیان!

تابناک: علی شمس اردکانی، بنیانگذار منطقه آزاد قشم با افشای زمین‎خواری در این جزیره و معضلات قاچاق به کشور گفت: صنایع ما در این مساله از بین رفته‌اند، چون توان رقابت ندارند. وی افزود: تخمین زده می‌شود سالانه حدود ١٥ میلیارد دلار سوخت قاچاق می‌شود و ٢٠ میلیارد دلار کالا قاچاق می‌شود. وی افزود: هر منطقه ایران هم یک پادشاه قاچاق دارد.

 

محافظان طبیعت کتک خوردند!

خبرگزاری صدا و سیما: دو مأمور منابع طبیعی فومن هنگام باز پس گیری اراضی طبیعی در روستای حیدر آباد منطقه قلعه رودخان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

 

افراطی های «داعش» در افغانستان 

ایرنا: «محمد علی احمدی»، معاون استاندار غزنی افغانستان از ظهور یک گروه مسلح افراطی در این کشور خبر داد که با داعش و القاعده ارتباط نزدیک دارد.

 

ورود نيروهاي آمريکايي به شهر ربيعه

قدس آنلاین: شبکه تلویزیونی الجزیره با اشاره به جنگ علیه داعش، گزارش داد، جنگجویان یگانهای حمایت از کردها در سوریه که کنترل شهر «ربیعه» در استان نینوای عراق را در دست گرفته بودند، از این شهر عقب نشینی کردند و نیروهای آمریکایی وارد این شهر شدند. گفته می‌شود، آمریکایی‌ها قصد دارند، پایگاه نظامی در شهر ربیعه نزدیک مرزهای عراق با سوریه ایجاد کنند.

 

درگیری خونین در دو کشور همسایه ایران

مشرق: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان خبر داد که در دفع حمله نیروهای ارمنستان در مناطق آق دام و خواجه‌وند، پنج نظامی ارمنی کشته و هشت تن زخمی شدند.

 

مراقبت از انگلیسی ها در تهران

مشرق: رودنی شکسپیر، فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج انگلیس و استاد دانشگاه درباره بازگشایی سفارت انگلیس در ایران گفت: واقعیت امر این است که حضور آمریکا و انگلیس به هر شکلی در قالب یک سفارت در تهران، به معنای دخالت‌های این کشورها در امور داخلی ایران است. همچنین می‌توانید مطمئن باشید که از طریق این سفارت‌ها، شنود و دستکاری ایمیل‌ها و ارتباطات الکترونیکی درون ایران صورت خواهد گرفت. ایران به هیچ عنوان نباید به انگلیس اعتماد کند.

************************************

روزنامه جمهوری اسلامی ****

* معاون رئیس پلیس دبی در جدیدترین اظهارنظر علیه حزب‌الله و مقاومت، دبیرکل حزب‌الله لبنان را به ترور تهدید کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی در امارات عربی متحده در صفحه توئیتر خود سید حسن نصرالله را به انبار کردن مواد منفجره در کشورهای عربی متهم کرد و با تهدید وی به ترور نوشت: اگر کشورهای عربی بخواهند او را ترور کنند، تمامش می‌کردند. اما این از اخلاق ما نیست[!]. همزمان، رژیم صهیونیستی به قدرت استثنائی سیدحسن نصرالله اعتراف کرد و ژنرال آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش این رژیم،‌ عملکرد و سخنرانی‌های نصرالله را موضوع پایان‌نامه ارشد خود قرار داد.

* مقامات عربستانی اعلام کردند از تعداد حجاج عراقی به میزان 20 درصد در حج امسال کاهش خواهد یافت. به گزارش رای الیوم، هر چند مقامات عربستانی تاکید می‌کنند این اقدام به دلیل بازسازی در حرم مکی بوده است اما منابع رسانه‌ای اقدام ریاض را مرتبط با تحولات سیاسی منطقه می‌دانند. هر چند پس از نخست وزیری حیدرالعبادی در عراق روابط دو کشور رو به بهبودی بود اما عربستان همچنان از معرفی سفیر در بغداد اجتناب کرده است. از 32 هزار حاجی که سهمیه عراق است، امسال 26 هزار نفر به زیارت بیت‌الله می‌روند. دولت عربستان از سه سال قبل، سفر حجاج سوری تبار را به دلیل نگرانی از حملات انتقام جویانه، متوقف کرده بود.

* خطیب مسجدالحرام در اظهاراتی خلاف واقع، نظام سوریه را مسئول جنایاتی دانست که تروریست‌ها در سوریه مرتکب می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صالح آل طالب در خطبه‌های نماز جمعه شدیداً از نظام سوریه انتقاد کرد و بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور را «جنایتکار» نامید. شیخ آل طالب در ادامه مدعی شد نظام سوریه با ذلت تمام، اختیار امور خود را به ایران واگذار کرده است و گفت: «سوریه و ایران دشمن امت اسلامی هستند.»! این مبلغ سعودی می‌داند که عربستان سعودی به دلیل حمایت مالی و تبلیغاتی و لجستیکی از گروه‌های مسلح و تروریستی، یکی از مسئولان اصلی بحران‌ها در منطقه است. همه می‌دانند که تعداد قابل توجهی از عناصر داعش سعودی هستند و جنایات اتباع این کشور در سوریه و عراق، هر روز در خبرها مطرح می‌شود.

* دفتر احمدی نژاد مطالبی را که به نقل از اسماعیل احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی به احمدی نژاد نسبت داده شده است را کاملاً نادرست و خلاف واقع دانست. در این تکذیبیه آمده است: «از آنجا که برخی از رسانه‌ها به نقل از آقای اسماعیل احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی، مطالب بی‌اساسی را در موضوع انتخابات سال 1388 و حوادث بعدی آن به دکتر احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق منتسب کرده‌اند، شایسته تاکید می‌داند که اینگونه مطالب، کاملاً خلاف واقع و نادرست است. ضمن تکذیب مطالب منسوبه که معلوم نیست با چه هدف و انگیزه‌ای اعلام شده است، تاکید می‌نماید که افرادی با مسئولیت‌های ایشان، اساساً در جایگاه ارائه مشورت به رئیس دولت‌های نهم و دهم در موضوعات سیاسی و انتخاباتی قرار نداشتند. گرچه سیاق مطالب نگارش شده نیز به روشنی حاکی از بی‌پایه و اساس بودن آن است.»

*************************************

روزنامه خراسان ***

لغو مجوز ويژه دولت سابق درباره برخي خانه هاي سازماني

در حالي که بر اساس ماده 8 قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسکن، دستگاههاي اجرايي موظف به فروش خانه هاي سازماني خود به کارکنان شاغل و بازنشسته آن دستگاه شده بودند، طبق ابلاغيه مسئولان سابق وزارت اقتصاد در سال 91، مقرر شده بود حسب تصميم هيئت دولت وقت، برخي خانه هاي سازماني متعلق به اين وزارتخانه از شمول دستور فوق مستثني شود که اين مجوز با شکايت ديوان محاسبات به دستگاه قضايي، توسط ديوان عدالت اداري باطل و اخيرا به وزارت اقتصاد ابلاغ شده است.

 

مجوز 50 هزار ميليارد ريالي دولت به طيب نيا

بر اساس ابلاغيه روزهاي اخير دولت به علي طيب نيا، اعلام شده است که حسب تصميم هيئت وزيران به استناد بندهاي تبصره 6 قانون بودجه سال 1394 کل کشور، وزارت امور اقتصادي و دارايي موظف است نسبت به انتشار اوراق مشارکت ريالي براي اجراي طرح هاي تملک دارايي هاي سرمايه اي انتفاعي نيمه تمام تا مبلغ 50 هزار ميليارد ريال اقدام کند و سهم هر يک از دستگاه هاي اجرايي از اوراق مشارکت موضوع اين مصوبه نيز توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور تعيين مي شود.

 

مشرق نوشت

اين سايت گزارش تصويري با عنوان «نقض قانون حجاب در سفارت ايران در لندن» از مراسم بازگشايي سفارت ايران در انگليس، منتشر کرد که در آن، يکي از زنان حاضر که از ميهمانان سفارت است ، بدون حجاب در مراسم حضور دارد.

 

پارس نيوز مدعي شد

روزنامه روسي کامرسانت در تحليلي نوشت: هيأت نمايندگي ايران به رياست سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، به مسکو سفر خواهد کرد. ايراني ها که هدفشان تبديل کشورشان به قدرت فضايي است، در نمايشگاه بين المللي هوا و فضا در شهر ژوکوفکسي (ماکس – سال 2015 ميلادي) شرکت خواهند کرد.در روز نخست برگزاري اين نمايشگاه، در خصوص خريد سيستم دفاع ضد موشکي «اس – 300» توسط تهران مذاکراتي انجام خواهد شد. حضور «هيأت ايراني» گواه آن است که روسيه به رغم عدم توانايي اش در تأمين نيازهاي کليدي ايران- در زمينه سرمايه گذاري هاي کلان و فناوري پيشرفته، مورد توجه ايران قرار گرفته است.براساس خبرهاي رسيده به پارس، از هم اکنون، برخي از اعضاي هيأت ايراني به روسيه سفر کرده اند و حتي، موفق شده اند از برخي از تأسيسات پيشرفته فضايي ديدن کنند.

 

ايسکانيوز خبرداد

خبر انتشار يک تصنيف با مضمون و محتواي خدمات و تلاش هاي آيت ا... هاشمي رفسنجاني توسط محمدرضا شجريان که در برخي از سايت ها منتشر شده، توسط موسسه دل آواز -شرکت انحصاري پخش آثار شجريان- تکذيب شد. برخي از سايت‌ها ادعا کرده بودند استاد محمدرضا شجريان در حال آماده سازي يک تصنيف باشکوه با مضمون و محتوايي درباره خدمات و تلاش هاي آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني است و اين کار موسيقايي به سفارش معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شده است.

 

تابناک نوشت

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه گفت اگر فاطمه هاشمي رفسنجاني در انتخابات مجلس حضور پيدا کند، با توجه به اينکه عضو شوراي مرکزي حزب اعتدال و توسعه است و ما نيز خود را جريان مستقل معتدل مي دانيم، قطعاً مي تواند سرليست ما باشد. غلامعلي دهقان افزود: اگر آقاي ناطق نوري بيايد، نقش روحاني که براي قوه مجريه بازي کردرا براي قوه مقننه بازي مي کند. همانطور که آقاي روحاني موفق شد در انتخابات ۹۲ از سه جريان اصلي کابينه تشکيل دهد، آقاي ناطق نيز مي تواند ۳ جريان اصلي را در درون مجلس مديريت کند و آنها نيز به مديريت وي راضي هستند. اگر احتمال دهيم که آقاي ناطق نوري نيايد، طبيعتاً انتظار داريم که برخي چهره هاي شاخص اعتدال و توسعه کانديدا و سرليست ما شوند.

 

جهان نيوز مدعي شد

غيبت معنادار اين روزهاي برخي از افراد نزديک به دولت يازدهم به رغم حضور فعال و رسانه اي شان در ابتداي شروع به کار دولت تدبير و اميد، سؤال برانگيز شده است. فردي به نام «ع» در اواخر دولت اصلاحات از طريق رانتي که برخي مسئولان دولت وقت براي وي ايجاد کردند بخش زيادي از زمين هاي کيش را به قيمت ۴۰ ميليارد تومان خريداري کرده است.گفته مي شود برخي افراد در دولت فعلي همچون «م.ص» نيز در اين‌پرونده نقش داشته و طرح مجدد اين پرونده موجب شده است تا اين فرد در حاشيه قرار گرفته و حضورش در رسانه‌ها کمرنگ شود.بررسي هاي خبرنگار جهان نشان مي دهد که خريد اين زمين ها در دولت اصلاحات تخلف بوده و با رقم خيلي ناچيز در اختيار برخي افراد نزديک به دولت قرار گرفته است.اما ظاهرا تخلفات افراد مرتبط با اين پرونده به دولت اصلاحات ختم نشده و در دولت هاي نهم و دهم نيز ادامه داشته است.

************************************

روزنامه ایران******

حمایت رهبر اقلیت دموکرات‌های سنا از توافق

«هری رید»رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنای امریکا حمایت خود را از توافق هسته‌ای با ایران به طور رسمی اعلام کرد. به گزارش «عصر ایران» به نقل از «رویترز» هری رید یکشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «من قویاً از توافق تاریخی با ایران حمایت می‌کنم و هر چه در توان دارم انجام خواهم داد تا این توافق پا برجا بماند». او همچنین با صدور بیانیه‌ای تأکید کرده است: «تضمین امنیت اسرائیل از بیشترین اهمیت برای من برخوردار است. من از این توافق حمایت می‌کنم چون بر این باورم این توافق بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و حفاظت از امنیت اسرائیل است». «هری رید» بیست و هفتمین سناتور دموکرات است که از توافق هسته‌ای با ایران اعلام حمایت می‌کند.

 

هاموند: اصلاً معنا ندارد ایران و عربستان با هم حرف نزنند

وزیر خارجه انگلیس خواستار گفت‌و‌گوی ایران و عربستان شد. «فیلیپ هاموند» پس از مراسم بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به «بی بی‌سی» گفت: «امیدوارم همان‌طور که توافق هسته‌ای اجرا و تحریم‌ها بتدریج برداشته می‌شود و ایران به طور مؤثرتری دوباره درون اقتصاد بین‌المللی جذب می‌شود، ما شاهد بهبود روابط بویژه میان عربستان و ایران باشیم.» وی افزود: «البته این اتفاق یک شبه نخواهد افتاد و بی‌میلی زیادی در هر دو طرف وجود دارد اما اصلاً معنا ندارد که بزرگترین و مهمترین قدرت‌ها در این منطقه بسیار متزلزل و بی‌ثبات، با یکدیگر حرف نزنند و بشدت خصومت داشته باشند.» وزیر خارجه انگلیس گفت: «آنها لازم است دیپلماسی صبورانه‌ای را درباره یکدیگر اتخاذ کنند همان‌طور که ما این کار را می‌کنیم و همان‌طور که ما نیز قبول داریم، آنها نیز قبول خواهند کرد که معنای آن این نیست که قرار باشد درباره همه چیز اتفاق نظر داشته باشند و یک دفعه درباره همه چیز نظراتشان یکی شود. اما مسأله این است که گفت‌و‌گو می‌کنیم.»

 

دومین نامه به قوه قضائیه برای دیدار با زنجانی

عضو کمیته بررسی پرونده بابک زنجانی در مجلس از تهیه و تنظیم نامه دوم نمایندگان متقاضی دیدار با زنجانی به قوه قضائیه خبر داد. به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان» امیرعباس سلطانی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه لزوم نگارش نامه دوم مبنی بر دیدار با بابک زنجانی به قوه قضائیه چیست؟ تأکید کرد: «ما همچنان نامه نگاری خود را با قوه قضائیه مبنی بر درخواست دیدار با بابک زنجانی ادامه خواهیم داد تا اینکه پاسخ مشخصی از این قوه دریافت کنیم.»

 ************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات