تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۷۸۵۲۵
صهیونیست‌ها هم نخست‌ وزیر اسرائیل را نمی‌خواهند

10 دلیل منتقدان برای نفرت از نتانیاهو


در روزهای اخیر فشار‌ها بار دیگر بر بنیامین نتانیاهو افزایش یافته است مقامات مختلف اسرائیل در حالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را آماج حملات خود قرار داده‌اند که نتانیاهو در سخت‌ترین دوران سیاسی خود قرار گرفته است.

«مئیر داگان» رئیس سابق سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل (موساد) اعلام کرد که اسرائیل دشمنانی دارد اما از آنها نمی‌ترسد. کسی که اسرائیل باید از او بترسد نتانیاهو است که اکنون ریاست کابینه را بر عهده دارد و  از هر دشمنی دشمن‌تر است.

این اظهار نظر یک مقام صهیونیستی است که سال‌ها در خدمت منافع نامشروع رژیم صهیونیستی بوده و جاسوسی‌های این رژیم را برنامه‌ریزی و هماهنگ کرده تا اسرائیل بتواند به حیات ننگین و جعلی خودش بیشتر  ادامه دهد، با این حال داگان از سیاست‌ها و عملکرد نتانیاهو انتقاد می‌کند و می‌گوید: شش سال است نتانیاهو نخست‌وزیر است و در این شش سال اسرائیل بیش از همیشه دچار بحران بوده است .

«یوئل هاسون» یکی دیگر از نمایندگان کنست‌ (پارلمان) اسرائیل ابراز امیدواری می‌کند کابینه نتانیاهو هرچه سریع‌تر  سقوط کند و یک کابینه  جدید جایگزین آن شود.

وی می‌گوید: خوشبختانه ائتلاف شکننده و ضعیف نتانیاهو، مدت زمان طولانی دوام نخواهدآورد چرا که  ما با همه قدرت با آن خواهیم جنگید.

«یائیر لاپید» رهبر حزب «یش‌عاتید» نیز کابینه نتانیاهو  را مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید: این کابینه از احزابی تشکیل شده که به زور پول مردم را می‌گیرند و همین طور از نخست وزیری تشکیل شده که مایل است اسرائیل را برای حفظ جایگاهش بفروشد.

 وی اضافه  می‌کند یش‌عاتید در همه جبهه‌ها با این کابینه فاسد خواهد جنگید.انتقادهای این چنینی در بین احزاب، شخصیت‌ها و صهیونیست‌ها بسیار زیاد است  به خصوص پس از بحران‌های پی‌درپی  داخلی و خارجی که این رژیم را در آستانه فروپاشی کشانده است اسرائیلی‌ها خواستار تغییر در سیاست‌های اسرائیل  و کناره‌گیری نتانیاهو شده اندچرا که وی را مسبب بدبختی‌های این رژیم می‌دانند.

اما چرا مخالفان خواستار کناره گیری نتانیاهو هستند و تاکید می‌کنند که او باید برود؟

کارشناسان و تحلیلگران عوامل زیر را برمی‌شمرند و معتقدند که به این دلایل باید نتانیاهو هرچه سریع‌تر استعفا کند.

1- رسوایی رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به غزه به ویژه آنکه این رژیم به اهدافی که در نظر داشت نرسید و مجبور شد با قبول شکست مفتضحانه از  نوار غزه عقب‌نشینی کند. در جریان جنگ 51 روزه غزه علاوه بر کشته شدن دست کم 100 نظامی تعداد زیادی از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده یا مجروح شدند و تاسیسات زیر بنایی این رژیم منهدم شد.

2- حمله به غزه نه تنها از شلیک موشک‌های مقاومت جلوگیری نکرد و امنیت اسراییلی‌ها تامین نشد بلکه صهیونیست‌ها از ترس حملات موشکی مقاومت ،شهرهای مجاور نوار غزه را تخلیه کردند و شمار بسیاری نیز راه مهاجرت به خارج از سرزمین‌های اشغالی را در پیش گرفتند. اقدامی که موجب وحشت رژیم صهیونیستی شد چرا که این رژیم با بحران کمبود جمعیت روبه‌رو است و در صورت مهاجرت بی‌رویه با فروپاشی مواجه خواهد شد.

3- سیاست‌های جنگ افروزانه و تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی به خصوص قتل عام گسترده فلسطینی‌ها و کشتن کودکان بی‌گناه موجب انزجار جهانی از این رژیم کودک‌کش شده و تظاهرات و تجمعات گسترده‌ای در سطح جهانی نسبت به اسرائیل برگزار می‌شود.

4- همزمان با موج گسترده اعتراضات جهانی، مجامع علمی، اتحادیه‌های تجاری، دانشگاه‌ها و محافل مختلف خواستار تحریم کالاهای اسراییلی شدند. به نحوی که در آمریکا نیز اتحادیه صهیونیست‌های طرفدار صلح خواستار تحریم محصولات اسراییلی از سوی جهانیان شدند.

5- توسعه شهرک‌سازی از سوی اسرائیل موجب اعتراض و مخالفت کشورهای اروپایی شد و رژیم صهیونیستی را تهدید کردند که در صورت ادامه شهرک‌سازی روابط خود را قطع کرده و اسرائیل را تحریم خواهند کرد.

6- محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه از سوی سازمان‌ملل رسوایی دیگری برای این رژیم به همراه داشت و باعث خشم مقامات مختلف این رژیم شد. سازمان‌ملل درصدد بود که نام اسرائیل را در لیست ننگ قرار دهد که با تهدید آمریکا این اقدام صورت نگرفت.

7- به موازات افزایش تنفر و انزجار جهانی از رژیم صهیونیستی، مردم جهان به مظلومیت مردم فلسطین  پی‌بردند و خواستار احقاق حقوق فلسطینیان شدند. تظاهرات و تجمعات حمایت از ملت فلسطین و اعلام همبستگی با فلسطینیان ترس و دلهره زیادی در دل صهیونیست‌ها به وجود آورد و پایه‌های رژیم پوشالی خود را لرزان‌تر از پیش دیدند.

8- اختلاف و دودستگی میان احزاب و مقامات رژیم صهیونیستی و نداشتن استراتژی مشخص در رابطه با سیاست خارجی  از دیگر عوامل  ضعف دولت صهیونیستی است. تصمیمی که شب در رژیم صهیونیستی  گرفته می‌شود ممکن است تا فردا دوام نداشته باشد.

9- نارضایتی اسراییلی‌ها از نتانیاهو به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی به‌ویژه بی‌عدالتی و تبعیض‌نژادی، همچنین مشکلات مهاجران اتیوپیایی‌تبار علت دیگری برای برکناری نتانیاهو است که استعفای او را سرعت می‌بخشد.

10- ناکامی نتانیاهو در عدم دستیابی ایران و 1+5 به توافق هسته‌ای، دلیل مهم دیگری است که مخالفان از آن برای فشار به نتانیاهو استفاده می‌کنند چرا که نتانیاهو در سال‌های گذشته همواره بر این موضوع موج‌سواری کرده است.

مجموعه این عوامل موجب شده که فشارهای داخلی و بین‌المللی نسبت به نتانیاهو افزایش یابد و عمر کابینه او مدت زیادی به طول نینجامد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات