پایگاه بصیرت: «پیتر هارل» عضو ارشد اندیشکده آمریکایی «مرکز امنیت آمریکای جدید» با درج مطلبی درباره آنچه دولت آمریکا پس از «برجام» باید درباره ایران انجام دهد، پیشنهادهایی ارائه کرد، ازجمله: «آمریکا باید یک استراتژی تهاجمی ترویج اصلاحات سیاسی و اجتماعی در ایران را دنبال کند. آمریکا در این موضوع که پیش از انقضای توافق هستهای، شاهد اصلاحات سیاسی در ایران باشد، منفعت و به آن علاقه زیادی دارد. آمریکا باید با سرمایهگذاریکردن روی توافق هستهای به ترویج اصلاحات در ایران کمک کند تا تعامل بیشتر مؤسسات غیردولتی آمریکایی و بینالمللی و نهادهای جامعه مدنی در ایران تسهیل شود و نیز (واشنگتن) به باقیماندن در کنار فعالانی در ایران که بهدنبال اصلاحات سیاسی در کشور هستند، ادامه دهد». شاید اصلیترین رویکرد اتاقهای فکر آمریکا پس از اعلام جمعبندی مذاکرات هستهای یا همان «برجام» که به رسانهها هدایت شده و در آن بازتاب داده میشود و برخی از مقامات آمریکا نیز در اشکال گوناگون به آن اشاره داشتهاند، استفاده از «برجام» برای برهمزدن ساختار مستحکم ذهنی و باور ایرانیان باشد که سالهای طولانی توانسته است ملت ایران را پای آرمانهای انقلاب و رویارویی سرافرازانه در برابر آمریکا، نگه دارد. اجرای این رویکرد «جنگ نرممحور» شیطان بزرگ از سهراه اصلی امکانپذیر است: 1- دولت؛ 2- گروههای سیاسی موسوم به اصلاحطلب؛ 3- رسانهها. از اینرو، دولت که در عرصههای گوناگون وظیفه و حضور دارد و تمام مراودات رسمی خارجی را انجام میدهد، باید لحظهای از این مهم غفلت نکند و گروههای سیاسی موسوم به اصلاحطلب که آمریکا چنین طمعورزانه آنها را نواخته، بدانند بیش از پیش زیر ذرهبین مردماند و دشمن آنها را گذرگاه آسیب به نظام میداند و درنهایت، تمام کارشناسان و مسئولان دخیل در امر رسانه و آگاهسازی بهدنبال راههایی باشند که با هجوم پیامهای مخرب رسانههای دشمن که بیشتر و دقیقتر سازماندهی میشوند، به شکل کارآمد و مؤثر مقابله کنند. انشاءالله