تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۷۸۹۸۱

یادداشت: نکوهش پیروی بی‌مبنای اروپا از آمریکا


پایگاه بصیرت: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیدار «هاینس فیشر» رئیس‌جمهور اتریش که دیروز انجام گرفت به شکل کوتاه و گویا به چند نکته مهم پرداختند، از جمله:

1- دشمنی آمریکا با ایران؛ «انقلاب اسلامی، ایران را که به‌طور کامل در اختیار آمریکایی‌ها بود، از آنها گرفت». معظم‌له با اشاره به این موضوع علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران را تأکید کردند تا مشخص شود در این منازعه درازمدت حق با ایران است؛ زیرا مردم با انقلاب خود را از زیر یوغ شیطان بزرگ آزاد کردند که درنتیجه آن منافع بزرگی از آمریکا سلب شد و آمریکا که از رهگذر این انقلاب آسیب حیثیتی و منفعتی دیده بود، کینه‌جویانه به‌دنبال بازگرداندن وضعیت گذشته است.

2- دنباله‌روی غیرعقلانی اروپا از آمریکا؛ «دنباله‌روی برخی کشورهای اروپایی از آمریکا، غیرعقلایی و بی‌مبناست». از این بیان رهبر معظم انقلاب، مستفاد می‌شود اگر آمریکا برای دشمنی با ایران بهانه ناحق و نامشروع بازگرداندن وضعیت گذشته را دارد، اروپا حتی این بهانه را نیز ندارد و صرفاً در تبعیت کورکورانه از آمریکا منافع خودش را با آن گره زده است، حال آنکه با تحولات انجام‌گرفته در طی سال‌های طولانی کشورهای اروپایی دنباله‌روی آمریکا می‌توانند، مانند برخی از کشورهای اروپایی رفتار مستقل و عقلانی داشته باشند.

3- جداکردن اتریش؛ «البته اتریش جزء این کشورها (دنباله روی آمریکا) نیست». امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) این نکته را در ادامه فراز فوق فرمودند و این، یعنی اینکه سایر کشورهای اروپایی نیز می‌توانند مانند اتریش در خارج از چارچوب سیاست‌های تحمیل آمریکا قرار گیرند و مستقل عمل کنند و با ایران هم روابط خوب و روبه رشدی داشته باشند.

4- هدف انقلاب اسلامی؛ «هدف اصلی انقلاب اسلامی تأمین خیر و سعادت برای مردم ایران و تمام انسان‌ها در سایه پیمودن راه خدا، حاکمیت عقل و ایمان توأم با عمل است». رهبر انقلاب اسلامی با این تعریف از انقلاب اسلامی نشان دادند، این انقلاب دینی با تکیه بر منابع وحی به‌دنبال چیزی است که اندیشمندان غرب، سال‌ها آن را جست‌وجو می‌کنند و چون در تأمین نیازهای اصلی به خودمحوری،‌ یعنی انسان‌گرایی محض تکیه دارند و از منابع وحیانی زلال محرومند، به نقطه مطمئن و امیدوارکننده‌ای نرسیده‌اند و انقلاب اسلامی در تلاش است تا این گمشده دوران را برای انسان امروز بازآوری کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات