تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۷۸۹۸۶

بالماسکه از اشرف تا پاریس؛ از پاریس تا فیس بوک


 بررسی وضعیت سیاسی - امنیتی سازمان مجاهدین خلق (منافقین)

الف- تاریخچه و ساختار سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین):
سازمان مجاهدین خلق ایران(گروهک منافقین)، در شهریور ماه سال 1344 به وسیله سه تن از اعضای نهضت آزادی ایران به نام های محمد حنیف نژاد، سعید محسن و علی اصغر بدیع‌زادگان پایه‌گذاری شد. مجاهدین (منافقین)همگی از جناح مذهبی جبهة ملی و نهضت آزادی ایران بودند. هنگامی که سران نهضت آزادی، پس از محاکمه در دادگاه‌های نظامی دوران پهلوی، محکومیت خود را در زندان طی می‌کردند؛ بنیانگذاران سازمان مجاهدین(گروهک منافقین)، خبر تشکیل سازمان را به سران نهضت دادند. کسانی که به سازمان پیوستند غالباً تفکر مارکسیستی داشتند. از اواسط سال 1352 برخی از رهبران و کادرها به بحث و گفتگو در زمینه ترکیب ایدئولوژی مارکسیسم و تعالیم اسلامی پرداختند. سرانجام در مهرماه 1354 گروهی از مجاهدین(منافقین) بیانیه ای مبنی بر تغییر مواضع ایدئولوژیک سازمان انتشار دادند. در این بیانیه گفته شده بود سازمان مجاهدین(گروهک منافقین) به مارکسیسم گرایش پیدا کرد و دیگر مکتب اسلام را مناسب برای اجتماع و رهایی‌بخشی نمی داند. این گرایش، مایه شکاف در سازمان مجاهدین شد و دو سازمان پدید آمد. یکی همان مجاهدین مسلمان با همان نام و عنوان اصلی و دیگری مجاهدین مارکسیست با نام «سازمان مجاهدین خلق ایران» (گروهک منافقین)که در جریان انقلاب و پس از آن، علیه انقلاب اسلامی و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، اقدامات متعددی انجام دادند و به طور علنی به مبارزه مسلحانه علیه نظام اسلام پرداختند.
انتشار بیانیه اعلام مواضع ایدئولوژیک، موجی از بدبینی و سرخوردگی از مبارزات مسلحانه را پدید آورد؛ زیرا محافل مبارزاتی مسلمان، پس از آگاه شدن از این که اعضا و مرکزیت سازمان مدتهای مدید بی اعتقادی خود به اسلام و مارکسیست شدنشان را مخفی نگه داشته اند و از احساسات پاک اسلامی آنان سوءاستفاده کرده اند، این جریان را «منافق» نامیدند و به این ترتیب سازمان مجاهدین خلق به «منافقین» تغییر نام داد. در اواخر سال 1355 ، از سازمان جز چند تن نیروی پراکنده و دچار تشتّت و اختلاف و گریخته به خارج یا منفعل در داخل، چیزی باقی نمانده بود.

ب- بازسازی سازمان در زندان :
پس از اعلام تغییر ایدئولوژی، عده ای از اعضای باقیمانده در زندان شروع به بازسازی سازمان با همان ساخت فکری التقاطی کردند. بیشتر این عده به شخصی به نام «مسعود رجوی» گرایش یافتند. او تنها عضو باقیمانده از مرکزیت اولیه سازمان بود و در موج‌های اولیه دستگیری اعضای سازمان در سال 1350 دستگیر شده بود و ولی از اعدام جان به در برد. واقعیت آن بود که رجوی در همان آغاز دستگیری با ساواک همکاری کرده و تمام اطلاعات خود را در اختیار آنها گذاشته بود. به این ترتیب، او توانست رهبری جمع زندانیان سازمان مجاهدین خلق(گروهک منافقین) را برعهده بگیرد و در حقیقت «سازمان مجاهدین خلق ایران» را بار دیگر پایه‌گذاری کند.
اولین اقدام سازمان در اوضاع پرتلاطم روزهای اولیه پیروزی، ایجاد خانه‌های تیمی نیمه مخفی و مخفی در سراسر کشور و جمع آوری اسلحه و مهمات و اختفای آنها بود.

ج- مخالفت گروهک منافقین با انقلاب اسلامی:
علت اصلی مخالفت گروهک منافقین با نظام جمهوری اسلامی آن است که ایدئولوژی درست و رهایی‌بخش را ایدئولوژی مارکسیستی می‌دانستند و معتقد به کنار زدن ایدئولوژی اسلامی از صحنه اجتماعی هستند. یعنی سازمان مجاهدین از بنیان با انقلاب اسلامی ایران مخالفت دارد و البته تأیید نشدن این سازمان توسط امام خمینی(ره) و جلوگیری از آنان برای سوق‌دهی انقلاب اسلامی به یک انقلاب مارکسیستی از عوامل دیگر خشم آنان و مبارزه مسلحانه آنان با نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.


د-حملات مسلحانه منافقین علیه نظام جمهوری اسلامی:
در 27 خرداد 1360 ، مجلس شورای اسلامی به دلیل بی کفایتی بنی صدر دو فوریت طرح عدم کفایت سیاسی وی را تصویب کرد. فردای آن روز سازمان منافقین با صدور اطلاعیه ای ، آغاز رسمی حملات مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی و مردم عادی را اعلام کرد.
به طوری که با گذشت بیش از سه دهه هنوز اقدامات ننگین این گروهک تروریستی ادامه دارد. سازمان تروریستی منافقین گروهی است که هزاران بیگناه را در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها ترور می‌کردند.آمار شهدای ترور تا زمان شهادت آخرین شهید هسته‌ای در ایران، 17 هزار و یک‌صد و شصت نفر است!!!

ه- استقرار منافقین در پاریس و بغداد:
در پی استقرار تشکیلات مجاهدین خلق (گروهک منافقین)در فرانسه، ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور مخلوع و مسعود رجوی مدتی به همکاری با یکدیگر پرداختند. بنی صدر که هنوز خود را رئیس جمهور قانونی می‌دانست، طی حکمی رجوی را به سمت نخست وزیر شورای مقاومت منصوب کرد. در همین دوران ، رهبر مجاهدین که همسرش در ایران کشته شده بود، با فیروزه دختر بنی صدر ازدواج کرد اما به زودی میانه رجوی و بنی صدر به هم خورد و رجوی نیز فیروزه را طلاق داد و بعد از آن با مریم قجر عضدانلو، همسر مهدی ابریشم چی، نفر دوم سازمان، ازدواج کرد.
رهبر نوین با این تحلیل که ابرقدرتها نخواهند گذاشت ایران پیروز جنگ باشد و عراق بازنده نخواهد بود، تصمیم گرفت رودربایستی را کنار بگذارد و علنا و رسما در کنار صدام قرار گیرد.
پس از مذاکرات مقدماتی رجوی و طارق عزیز در پاریس، وی در 17خرداد 1365وارد بغداد شد و بلافاصله تشکیلات به بغداد منتقل و در اردوگاه های موسوم به اردوگاه اشرف مستقر شدند و در آنجا به فراگیری فنون نظامی و جنگهای کلاسیک پرداختند.
در سال 1377 و با طمع سوء استفاده از شرایط حاد سیاسی داخل کشور، موج جدیدی از تخریب و ترور به دستور صدام توسط سازمان مجاهدین (گروهک منافقین)در ایران آغاز گشت. بمبگذاری و خمپاره اندازی در تهران با عنوان سرآغاز مقاومت مسلحانه انقلابی، ترور سید اسدالله لاجوردی ، دادستان اسبق دادگاه‌ها‌ی انقلاب و سرلشگر صیاد شیرازی و به شهادت رساندن هزاران نفر از مردم ایران...
پس از سقوط حکوت صدام، گروهک منافقین سعی کرد تا ارتباطش را با مسوولان آمریکایی حفظ کند و به همین منظور با تعدادی از مسوولان آمریکا که سابقا در واشنگتن فعالیت داشتند، ارتباط برقرار کرد . اگر چه آمریکا همکاری با این گروهک تروریستی را انکار می کند اما اعضای این گروهک در نوادا آموزش می‌دیدند و در زمان رویارویی بین تهران و واشنگتن در خصوص برنامه‌ی هسته‌یی ایران، سازمان اطلاعات آمریکا به جذب اعضای این گروهک می‌پرداخت. گواه حمایت آمریکا از این گروهک، افتتاح دفتر گروهک تروریستی منافقین در واشنگتن در فروردین ماه 1392 بود!!!

و- نمایش منافقین در پاریس :
بیش از سه دهه است که منافقین با حمایت امنیتی دولت فرانسه، در شهر کوچک اورسورواز در استان سرژی پونتواز فرانسه و در نزدیکی پاریس پادگانی تروریستی به راه انداخته‌اند. منافقین هر ساله به مناسبت سالگرد 30خرداد1360(آغاز عملیات مسلحانه در تهران) مراسمی را در پاریس ترتیب می‌دهند و برای پرجمعیت نشان دادن این مراسم با روش‌ها ی مختلف به دعوت از پناهندگان، دانشجویان و حتی کارتن خواب‌های اروپایی در ازای پرداخت مقداری پول و غذا می‌پردازند و با دعوت از حامیان دیرینه خود به خوش خدمتی برای آنان می پردازند.
دولت فرانسه با وجود شعارها و ادعاهای ضدتروریستی، میزبان فعالیت های آزادانه گروهک تروریستی منافقین و سرکرده آن است.
قانون‌گذاران آمریکایی هم در این تجمع حضور دارند و نسبت به تغییر نظام ایران، ابراز امیدواری می کنند!
در نشست امسال منافقین که با شعار تغییر جمهوری اسلامی برگزار شد، شماری از مسئولان کنونی و سابق آمریکا ، اروپا ، رئیس تکفیری ها و معارضان سوری نیز شرکت داشتند.

ز- خروج از لیست تروریست ها :
نام گروهک منافقین در دی ماه سال 1387 در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه ایالات متحده قرار گرفت ولی در تیر ماه سال 1389، پس از مدت‌ها لابی‌گری و صرف هزینه‌های کلان، یک دادگاه استیناف در واشنگتن‌دی‌سی‌ رأی داد که حکم پیشین اشتباه بوده است و منافقین تروریست نیستند. وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه ای مدعی شد: تصمیم وزیر امور خارجه آمریکا براساس اقدام گروهک منافقین در علنی محکوم کردن خشونت، تایید نشدن انجام هرگونه اقدام تروریستی به دست این گروه در یک دهه اخیر و همکاری مسالمت‌آمیز آن در بستن اردوگاه شبه نظامی اشرف اتخاذ شده است!
روشن است که فلسفه این نوع ارتباطات و حمایت‏های ‏مادی و معنوی آمریکا از گروهک‏های ‏تروریستی، این است که دولت آمریکا از تروریست‏ها در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده ابزاری می‏کند.


ح- حضور منافقین در فضای مجازی :
در تازه‌ترین اقدام، مریم رجوی و هم‌کیشان پلیدش، فیس‌بوک را به عرصه یارکشی تبدیل کرده است، به نحوی که آن‌ها در چهره خبرنگار ایرانی خارج از کشور وارد عمل شده و از مخاطبان خود می‌خواهند به صورت پاره‌وقت با آن‌ها همکاری و کسب و مخابره خبر کنند.
منافقین گویا تور خود را این بار در اینترنت و در شبکه‌های اجتماعی که مورد استفاده میلیون‌ها ایرانی هستند گسترانیده‌اند تا بتوانند صیدی باب دندان داشته باشند. بنابراین یک توصیه جدی به کاربران ایرانی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آن است که مراقب خوش رقصی‌های جبهه نفاق باشند و به قول علی مرادی عضو سابق منافقین، شرافت میهنی خود را به مشتی اوباش فرصت‌طلب نفروشند.


ط- نکات قابل توجه:
- عضو وهابی و ضدشیعه پارلمان بحرین با شرکت در جلسه گروهک تروریستی منافقین در تیرماه امسال، از اعتقاد خود مبنی بر سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و برگزاری جسله آینده گروهک منافقین در تهران سخن گفت.
- دیدارهای مخفیانه برخی از سرکردگان ائتلاف ملی مخالفان نظام سوریه و گروهک منافقین در پاریس در راستای هماهنگی دو طرف در اقداماتشان در داخل خاک سوریه صورت گرفت.
- گروهک تروریست منافقین در پاریس برای کمک به جنگ عربستان اعلام آمادگی کردند.
- گروهک تروریستی منافقین به داعش پیوستند.
- منافقین تحت حمایت مالی و تجهیزاتی موساد هستند.
- الازهر از گروهک تروریستی منافقین حمایت کرد.
- مسیح علی‌نژاد از تروریست‌های منافقین و کومله حمایت کرد.

ی- حمایت هنرمندانه از منافقین :
عملیاتی که منافقین در سال 1367 با حمایت ارتش متجاوز بعث عراق پس از پذیرش قطعنامه با هدف تصرف تهران انجام دادند با هنرمندی عماد رام به سرود عملیات به اصطلاح فروغ جاویدان منافقین انجامید. عماد رام خواننده و نوازنده، از مخالفان نظام جمهوری اسلامی بود و برای مقابله با اندیشه‌ حضرت امام، شرکت صدا طنین را تاسیس می‌کند. این تروریست عضو منافقین، در سال 1382 به علت بیماری سرطان، در آلمان فوت کرد.
گفتنی است شهریور 1393، گروه موسیقی چکاوک برای اجرای آثار منسوب به «عماد رام» در تالار وحدت تهران از وزارت ارشاد مجوز گرفتند!!!
«اشرف السادات مرتضایی» معروف به مرضیه، خواننده دوران طاغوت نیز بعد از انقلاب اسلامی سال 57 از ایران خارج شد و به شورای ملی مقاومت منافقین پیوست. وی در سال 1389 از دنیا رفت.
«ارمینا» یا همان اورینب مشایخی نیز با حضور در شبکه من و تو با ظاهری با حجاب بنابر دستور سازمانی این گروهک آوازه خوانی کرد. البته فائقه آتشین معروف به گوگوش، قبلا هنرنمایی او را در جشن اربیل در دیدار با سرکردگان منافقین ملاحظه کرده بود!
«شاهین نجفی»، همجنس باز و خواننده کلیپ موهن علیه امام هادی(ع) بود که در سال 1384 از ترس مجازات سنگین کیفری به آلمان گریخت و از سال 1387با پسمانده‌های گروهک‌های ترویستی سازمان فدائیان خلق و سازمان مجاهدین پیوند خورد و با پیوستن به گروه «تپش 2012» در تجمعات این گروهک‌های تروریستی علیه ایران در شهرهای استکهلم در سوئد و اسن در آلمان حضور یافت و به اجرای کنسرت در میتینگ‌های منافقین مشغول شد.


ک- نمایی از حقوق اعضای منافقین در پاریس :
- افراد حاضر در پادگان مریم در فرانسه، صددرصد تحت کنترل کامل مریم رجوی بودند و حق هیچ گونه تصمیم‌گیری و رفتار آزادانه فردی را نداشتند و کاملاً تحت کنترل و مراقبت می‌باشند.
- افراد حاضر در این پادگان، به هیچ عنوان حق خروج انفرادی از این پادگان را ندارند مگر در قالب تیم‌های چند نفره و با دستور و اجازه مسئولان درجه اول پادگان.
- افراد اسیر فرقه در این مرکز، حق دسترسی به هیچ رسانه آزادی را ندارند جز دسترسی به تلویزیون اختصاصی منافقین و برخی نشریات این فرقه، ضمن اینکه تیم‌های سیاسی حاضر در این پادگان که مسائل و تحولات سیاسی را بررسی و تحلیل می‌کنند نیز در قالب تیم‌های چند نفره فقط حق دسترسی به شبکه‌های رادیو تلویزیونی و روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی خاصی را دارند که از قبل لیست آنها توسط مسئولان رده بالا تعیین شده است.
- افراد حاضر در این پادگان مثل سایر اعضای این فرقه در عراق، حق ازدواج، تماس با خانواده و بستگان خویش را به هیچ وجه ندارند و تنها فرد متأهل حاضر در این پادگان مریم رجوی، همسر مسعود رجوی می‌باشد.
- هیچ مرد و زنی در این پادگان حق گفت‌وگوی انفرادی با نفر دیگری را در باره مسائل اجتماعی و سیاسی که مربوط به فرقه نمی‌باشد را ندارد.
- به گفته برخی جداشده‌ها از این فرقه، به دلیل اینکه روابط زناشویی در فرقه منافقین ممنوع اعلام شده است، روابط جنسی مخفیانه و فساد اخلاقی به وفور در این پادگان مشاهده می‌شود که در این خصوص، کادرهای بالاتر این سازمان در میان خود و نیروهای رده پایین نیز به نوعی دیگر به فساد اخلاقی مشغول‌‌اند اما سرکردگان این فرقه،‌ نمای بیرونی رفتارهایشان را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که گویی تمام مناسبات موجود میان زنان و مردان در این پادگان، سالم و بدور از عیب و نقص است!
- تمامی 24ساعت شبانه روز افراد حاضر در پادگان مریم برنامه‌ریزی شده و افراد باید در قالب این برنامه رفتار کنند و هیچ گونه وقت آزاد و اختیاری برای این افراد در نظر گرفته نشده است ، به گونه‌ای که فرد فرصت فکر کردن به چیز دیگری غیر از تشکیلات و ایدئولوژی فرقه را ندارد .
- اسرای ذهنی فرقه تروریستی منافقین محصور در این مقر، اکثراً به دلیل انواع فشارهای روحی ، روانی و جسمی وارد شده بر آنان از مسئولین ارشد فرقه، دارای اختلال روحی و روانی بوده و نیاز فوری به مراقبت‌های روانکاوانه دارند، به گونه‌ای که باید مدت زیادی تحت کنترل و مراقبت روان پزشکان قرار بگیرند.
- افرادی در درون این پادگان قرار دارند که سال‌هاست از این مکان بیرون نرفته و به نوعی در این پادگان زندانی هستند.
- افراد حاضر در پادگان مریم هر شب باید در نشستی تحت عنوان عملیات جاری شرکت کرده و گزارش کارهای 24 ساعت گذشته خویش را ارائه کنند و نسبت به موارد کم کاری و یا احتمالاً سهل انگاری خویش پاسخگو باشند و وفاداری مجدد خویش را به اصول و ضوابط فرقه اعلام کنند.
- نشست‌های شستشوی مغزی و عملیات جاری که به طور روزانه در پایگاه مریم برگزار است معمولاً با خشونت و فحاشی همراه است و افراد در این نشست ، حتی مورد ضرب و شتم نیز قرار می‌گیرند!
- هر هفته یکبار ، در روزهای جمعه نشست غسل هفتگی در پادگان مریم برگزار می‌شود که در این نشست فرد باید به دور از هرگونه شرم و حیائی، موارد و لحظه‌های احساسی جنسی خویش را در حضور سایر افراد حاضر در نشست بیان کند!
- علی‌رغم اینکه گرداگرد پادگان مریم توسط پلیس فرانسه محافظت می‌شود اما مسئولان فرقه به دستور مریم رجوی از ترس فرار نیروها دیوارهای پادگان را با سیم‌های خاردار، پوشانده‌‌اند.
- فرمانده اصلی پادگان مریم، شخص مریم رجوی بوده است و تمامی افراد حاضر در این مقر ، کاملاً باید مطیع و فرمانبردار وی باشند، ضمن آن که وی در این پادگان شخصیتی خداگونه دارد و هیچ کس حق مخالفت با وی را ندارد.
- بسیاری از افراد این پادگان به دلیل مشکلات روحی روانی و به انگیزه خلاص شدن از اوضاع دهشتناک پادگان، آماده انجام عملیات انتحاری و یا خودسوزی در فرانسه و یا سایر نقاط اروپا هستند.




...........
پی نوشت
- قدرت نمایی منافقین در پاریس با مزدوران اجاره ای
- فساد اخلاقی گسترده و مشکلات روحی منافقین در پاریس
- مشارکت نماینده پارلمان بحرین در جلسه «منافقین» در پاریس
- منافقین از " پاریس " نسخه دموکراسی می‌پیچند/ " مریم رجوی " به دنبال چیست؟
- سرکردگان " مخالفان نظام سوریه " و " منافقین " در پاریس دیدار کردند/هلاکت ده تن از منافقین در " حلب "
- خوش رقصی سرکرده منافقین برای آمریکا و اسرائیل در کارناوال پاریس
- وزارت خارجه فرانسه مدعی شد؛ پاریس ارتباطی با منافقین ندارد!؟
- حضور قانون‌گذاران آمریکایی در تجمع منافقین و ابراز امیدواری نسبت به تغییر نظام ایران
- نقطه مشترک منافقین و وهابیت
- خواننده ضد انقلاب، از آوازه خوانی بر روی تانک های سازمان منافقین تا حضور در سایت شیخ مهدی کروبی
- فیس بوک؛ تله انسانی منافقان/ دست و پا زدن‌های قماش رجوی در فضای مجازی!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات