تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۷۹۱۱۰
تجلیل ویژه سیدحسن خمینی از خدمات دولت و ظریف

انقلابی بودن یعنی قانونی بودن


گروه سیاسی: روز گذشته به مناسبت آغاز هفته دولت حسن روحانی به همراه اعضای هیئت دولت در حرم مطهر حضرت امام حضور یافت . در این دیدار حاج حسن خمینی نیز حضور داشت . نوه بنیانگذار انقلاب در اظهاراتی در همین دیدار به تجلیل از تلاش های دولت پرداخت . وی همچنین اظهار امیدواری کرد که دولت در سال سوم خود بتواند وعده‌های داده شده را به سرانجام برساند. حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند که خدا لعنت کند کسی را که باب نعمت و کرامت را در یک جامعه مسدود می‌کند.

از حضرت سوال می‌شود این افراد چه کسانی هستند و امام پاسخ می‌دهد آنهایی که در جامعه به آنها خدمت و محبت می‌شود و شکرگزار نیستند، باعث می‌شوند دیگر کسی در جامعه خوبی نکند.وی افزود: کسی که خوبی می‌بیند و چشم روی آن می‌بندد و نسبت به کارهای بزرگ شکرگزار نیست باب خوبی را در جامعه مسدود می‌کند. ما باید نسبت به تلاش‌های دوستان در دولت تدبیر و امید در دو سالی که از عمر این کابینه می‌گذرد شکرگزار خداوند باشیم و از تلاش‌های آقایان قدردانی کنیم.یادگار امام با اشاره به پیروزی مردم ایران در توافق هسته‌ای اظهار کرد: ما به خصوص در کار بزرگی که آقای ظریف و دوستانشان در مسئله هسته‌ای انجام دادند و باب بزرگی را باز کردند باید تشکر کنیم و امیدواریم در آستانه سال سوم تشکیل دولت شاهد تحقق شعارها و وعده‌هایی باشیم که دولت تدبیر و امید کار خود را با آنها شروع کرد.وی اظهار کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره) انقلابی بودن یعنی قانونی بودن.

یعنی اعتقاد به اخلاق اسلامی، خودباوری و احترام به دیگران. انقلابی‌گری به معنای افراطی‌گری از دیدگاه امام راحل مردود است.وی افزود: ما وقتی به سیره و زندگی امام خمینی(ره) نگاه می‌کنیم باید مجموعه آن را الگو قرار دهیم. بعضی سخنان امام(ره) در پاسخ به یک موضوع خاص بوده است و ما باید مجموعه کلام و راه امام را مد نظر قرار دهیم. راه امام(ره) یعنی اسلامیت و جمهوریت. اگر بخواهیم با نام اسلامیت، جمهوریت را کنار بگذاریم یا خدای ناکرده با نام جمهوریت اسلامیت را کنار بگذاریم از مسیر و خط امام فاصله گرفته‌ایم.

امام میزان را رای مردم می دانست

رئیس جمهور نیز در این دیدار با بیان اینکه امام در سیره و راه خود تشکیل نهاد دولت را برای ادامه نظام ضروری می‌دانست، تاکید کرد: حضرت امام نهاد قانون و مراجعه به آراء مردم را ضروری می‌دانستند و اینها از محکمات خط، راه و سیره امام است. امام(ره) با مردم انقلاب کرد، با مردم جلو توطئه‌ها و تروریست‌ها را گرفت. با مردم انتخاب و انتخابات شکوهمند را انجام داد. با مردم و جوانان در مقابل تجاوز ایستادگی کرد و در دفاع 8 ساله به پیروزی رسید و با مردم با استبداد و استعمار جنگید.وی ادامه داد: امام(ره) همه جا کنار مردم بود و میزان را رای مردم می‌دانست. ما همه باید تلاش کنیم خط و راه امام را از یاد نبریم. امام به همه‌ اقشار مردم احترام می‌گذاشت اما به اقشار کم درآمد توجه ویژه و خاصی داشت.

امام نسبت به جوان‌ها نیز توجه ویژه داشت و تا پایان زندگی از نظر فکری جوان بود. همچنین حقوق بانوان جامعه همواره مورد احترام ایشان بود. امام به این سه فکر توجه ویژه داشت و ما نباید بگذاریم راه و مسیر امام توسط عده‌ای تفسیر نابجا شود.روحانی همچنین بیان کرد:‌ وظیفه‌ ماست که اسلام عزتبخش و سیاسی را که امام برای مردم تفسیر کرد و به ارمغان آورد تبیین کنیم و نباید بگذاریم در انزوا قرار گیرد. امام در سالهای پایانی عمر خود به خوبی قدرت و توان دولت را تعیین کرد.

وی با بیان اینکه امام هیچ‌گاه در امور دولت مداخله نمی‌کرد، افزود: امام(ره) هیچ‌گاه در امور دولت مداخله نمی‌کرد بلکه همواره هدایت می‌کرد، درست مانند مقام معظم رهبری که امروز هدایتگر هستند.روحانی در ادامه گفت: دولت در آستانه سال سوم می‌تواند به مردم بگوید که در طول این دو سال گذشته تلاش کرده تا وعده‌های خود را عملی کند. امسال سالی است که دولت باید از فضای به وجود آمده پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها برای رشد جامعه و توسعه کشور استفاده کند تا این کشور در بلندای قدرت و ثروت در جایگاه بین‌المللی خود قرار گیرد.

امسال دولت بايد يك انتخابات شكوهمند اجرا كند

رئيس‌جمهور اضافه كرد: امسال دولت بايد يك انتخابات شكوهمند اجرا كند و به مردم در يك انتخابات سالم، رقابتي و قانوني با حمايت‌هاي مقام معظم رهبري كمك كند. روحاني در پايان اظهار كرد: در پيشگاه خداوند به خاطر انقلابي كه امام براي مردم هديه آورد و براي عزت خود باوري و فضايي كه عليه استبداد، استعمار و استثمار  توسط امام در اين كشور به وجود آمد شكر‌گراريم. خدا را شكر مي‌كنيم كه دولت هم از حمايت مردم و هم از حمايت مقام معظم رهبري برخوردار است و اميدواريم در سال سوم فعاليت دولت بتوانيم خادمان خوبي براي مردم و  رهروان خوبي براي امام عزيزمان باشيم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات