تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۷۹۳۲۱

مقام صهیونیستی ادعا کرد ایران آمانو را تهدید به مرگ کرد


 پایگاه بصیرت؛سخنگوی رژیم صیهونیستی در گفتگو با« وی او ای» ادعا کرد ایرانیها اومانو را تهدید کردند اگر مذاکرات محرمانه نماند و اطلاعات به بیرون درز کند او را خواهند کشت.
تلویزیون وی او ای در گفتگوی اختصاصی با اوفر گندلمن سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار توضیح موضع این رژیم نسبت به برجام شد.
گیتا آرین خبرنگار صدای آمریکا در ابتدای این گفتگو گفت:‌ کوچکترین تغییری در موضع اسرائیل نسبت به توافق بین المللی اتمی با ایران بوجود نیامده و کماکان مصرانه می گوید که باید مذاکره دوباره از سر گرفته شود تا طرفین به یک توافق بهتری برسند.
خبرنگار شبکه اضافه کرد:‌ در ابتدای گفتگو با آقای گِندِلمَن من اشاره کردم به ملاقات جان کِری وزیر امور خارجه آمریکا با همتای بریتانیایی خودش فیلیپ هَموند که روز گذشته در لندن بود. آنجا هَموند به کِری تبریک گفت که توافق به سلامت از کنگره آمریکا خارج شد. این نشان می دهد حداقل بریتانیا و مسلماً دیگر اعضای گروه پنج بعلاوه یک آماده اجرای این توافق هستند و همچنین نشان می دهد که اینها آمادگی ندارند، حاضر نیستند، دوباره به میز مذاکره بر گردند و این که اصرار کنند اسرائیل روی این مسئله که این کار انجام شود، اصلا اتحاد این گروه پنج بعلاوه یک را از بین ببرد اما مثل این که اسرائیل در واقع اصلا گوش شنوایی برای این مسایل ندارد.
خبرنگار در ادامه گفتگو با گندلمن را پخش کرد و به نقل از وی گفت: گندلمن می گوید توافق اتمی گروه پنج بعلاوه یک با ایران فقط یک هدف دارد و آن هم نظامی است و با این توافق هدف ایران تحقق می یابد.
گندلمن گفت:گزینه دیگری هم وجود دارد آن هم مذاکره دوباره است. توافق بهتر یعنی این که ایران توانایی تولید سلاح اتمی نداشته باشد. ما مخالف این نیستیم که ایران یک برنامه مسالمت آمیز داشته باشد.
گزارشگر شبکه اضافه کرد: گِندِلمَن از مکانیزم بازرسی توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز انتقاد دارد. به آقای گِندِلمَن یاد آوری می کنم که گفته می شود اسرائیل خود دارای سلاح اتمی است! پس چرا این کشور به توافق دو جانبه آژانس با ایران اعتراض داشته و آن را پنهانی می داند در حالی که به گفته آژانس این گونه توافق ها استاندارد ومحرمانه ماندن شان عرف است؟
گِندِلمَن در پاسخ ادعا کرد: خود ایرانی ها گفتند که توافق پنهانی است. علاوه بر این آمانو مدیر کل آژانس را تهدید کردند که اگر محتوای توافق دو جانبه را افشا کند او را به قتل خواهند رساند، این در رسانه های ایران بود.
وی ادامه داد: من می خواهم فقط یک سوال کنم، آن هم از مردم ایران، آیا فکر می کنید رژیم آیت الله ها تا یکی دو سال دیگر ناپدید می شوند؟ آنها می خواهند برای همیشه در قدرت بمانند اما به نظر من در نهایت آنها ناپدید خواهند شد، زیرا ما در قرن بیست و یک هستیم و مردم خواهان حقوق بشر، کرامت انسانی و دمکراسی هستند، نه سرکوب و زندگی زیر رژیمی بسیار بی رحم اما تا آن موقع نباید ایران حتی ساختار زیر بنایی سلاح اتمی داشته باشد.
گزارشگر شبکه به نقل از این سخنگو ادعا کرد: گِندِلمَن می گوید اسرائیل دشمنی با مردم ایران ندارد به گفته او دو کشور از قرن ها پیش تا انقلاب اسلامی رابطه خوب داشته اند، از زمان کوروش کبیر. او اشاره می کند که اخیرا اسرائیل تمبری به مناسبت بزرگداشت آن پادشاه منتشر کرده و حتی نامگذاری خیابانی در مرکز اورشلیم نشانه دوستی دیرینه است .
این سخنگو ادعا کرد : به هیچ وجه ما دشمنی با مردم ایران نداریم و به نظر من می شود این رابطه قدیمی هنگامی که دیگر ملاها ایران را در کنترل نداشته باشند، تجدید شود.
وی اضافه کرد:‌ پیام من به مردم ایران این است که ما دشمن شما نیستیم. رژیم شما اسرائیل و یهودیان را دشمن خود می داند ما نمی خواهیم بجنگیم اما در مقابل این رژیم بسیار خطرناک که خواهان انهدام ماست، از خود دفاع خواهیم کرد. ایدئولوژی آنها نقاط مشترک زیادی با نازی ها دارد اما بر خلاف سال های 1930 و 1940 که ما مسلح نبودیم اکنون ارتش بسیار توانا و قدرتمندی داریم .
گزارشگر شبکه در پایان به نقل از این صهیونیست ادعا کرد: سخنگوی نخست وزیر اسرائیل بارها تکرار کرد که اسرائیل دشمن مردم ایران نیست . اسرائیل جنگ نمی خواهد. منطقه به اندازه کافی خودش بحران شده و شلوغ هست و اکنون صلح می خواهد اما در عین حال تلاش خودش را هم خواهد کرد که به هر حال طرفی به یک توافق بهتری دست پیدا کنند.
گزارشگر صدای آمریکا در پایان گفت: در مورد حمله نظامی سخنگو گفت که در این مورد صحبت نمی کند. و در پاسخ به این سئوال که آیا ایران واقعا جرات می کند که به اسرائیل حمله کند؟ حالا چه بخواهد اتمی باشد، چه با سلاح های متعارف؟ گِندِلمَن جوابش این بود که الان مدت هاست که ایران دارد به اسرائیل حمله می کند اما به طور غیر مستقیم، از طریق حزب الله لبنان از طریق حماس در نوار غزه و دیگر گروههای اسلامی در کل منطقه و این که به هر حال اسرائیل حق خودش می داند که از خودش دفاع کند ولی در عین حال باز هم به دنبال صلح خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات