صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۸۳۰۱۱

دشمنان به قدرت نیروی دریایی سپاه باور دارند

مشاور فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار صبح‌صادق گفت: دشمنان به قدرت نیروی دریایی سپاه باور دارند.
پایگاه بصیرت / مشاور فرمانده نیروی دریایی سپاه
سردار قاسم یساول‌گفت: دشمنان می‌دانند که نیروی دریایی سپاه توان برد عملیاتی فراتر از مرزهای ایران را دارد و در هر نقطه‌ای می‌تواند به منافع آمریکا ضربه بزند.
وی افزود: یکی از سلاح‌هایی که امروز نیروی دریایی در اختیار دارد، موشک زیر آبی است. شاید دو سه کشور در دنیا این محصول را داشته باشند. در رزمایش دو سال پیش زمانی که نیروی دریایی سپاه همین یک محصول را ارائه داد، تمام پیش‌بینی‌های دشمنان‌مان را به هم زد.
سردار یساول گفت: مین‌های هوشمند که قابل مین‌روبی و امحا نیستند نیز یکی دیگر از توانایی‌های نیروی نظامی ماست، این فناوری متناسب با نیازی که داریم و تهدیداتی که متوجه ماست طراحی شده است.
وی درباره مأموریت‌های دفتر نیروی دریایی تهران گفت: این مجموعه به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد. سال گذشته که ایشان به بندرعباس تشریف آوردند، گزارش‌هایی از روند کارهای نیروی دریایی سپاه به ایشان داده شد، ایشان تدبیر فرمودند که ستاد نیروی دریایی یک مجموعه قوی در تهران تشکیل بدهد تا بدین وسیله مصوبات و اموری که نیروی دریایی در تهران دارد را پیگیری کنند.
سردار یساول افزود: ما حسب دستور سردار فدوی به تهران آمدیم و این مجموعه ستاد را تشکیل دادیم تا بتوانیم پشتیبانی خوبی از نیروی دریایی سپاه که در حال حاضر در مناطق جنوبی کشور استقرار دارند، انجام دهیم.
سردار ابوذر رشیدی، مسئول بازرسی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در گفت‌وگو با صبح‌صادق گفت: دشمنان ما در این دهه اخیر چندین مرحله ایران را تهدید کردند و تقریباً نزدیک بود که این تهدیدات خود را به منصه ظهور و بروز برسانند؛ اما از آنجایی که به توان دفاعی جمهوری اسلامی پی بردند جرئت مقابله با ایران را در خود ندیده و پا پس کشیدند.
سردار رشیدی افزود: دشمنان ما افزون بر اینکه به توانمندی‌های تجهیزاتی و تسلیحاتی ما پی برده‌اند، بالاتر از آن ایمان رزمندگان و دلاورمردان‌مان در هشت سال دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف رویارویی را دیده‌اند و می‌دانند که اگر تهدیدی متوجه ایران عزیز شود همین پاسداران و نیروهای نظامی آموزش‌دیده و مؤمن ما هستند که وارد میدان خواهند شد و در عرصه جهاد و دفاع، پاسخ دندان‌شکنی به آنها خواهند داد.
وی همچنین درباره انتقال فرماندهی نیروی دریایی سپاه از تهران به بندرعباس گفت: منطق نظامی می‌گوید که ما هر چه به صحنه نبرد نزدیک‌تر باشیم مدیریت و فرماندهی بهتری خواهیم داشت. در دوران دفاع مقدس نیز تمام فرماندهان لشکر تقریباًً در خط مقدم بودند و به همین دلیل بود که ما نتایج حیرت‌انگیزی در صحنه عمل و عملیات‌ها به‌دست آوردیم و امروز نیز این تجربیات را در صحنه‌گردانی وقایع پیاده می‌کنیم، در حالی که در جنگ‌های جهان فرماندهان در قرارگاه‌هایی پشت خط می‌مانند و از همان جا عملیات‌ها را هدایت می‌کنند. در تفکیک وظایف، مأموریت دفاع از خلیج‌فارس و تنگه هرمز که بر عهده نیروی دریایی سپاه قرار داده شد، از این جهت بود که حضرت آقا فرمودند: نیروی دریایی برود و در جنوب مستقر شود.
سردار رشیدی گفت : همان‌طور که مستحضر هستید خلیج‌فارس و تنگه هرمز یکی از حساس‌ترین نقاط راهبردی جهان است. زمانی که یازده نقطه راهبردی دریایی جهان را نام می‌برند، دو منطقه از این یازده منطقه متعلق به ایران است؛ یکی جزایر سه‌گانه و دومی تنگه هرمز است.
وی افزود:بیش از 40 درصد انرژی جهان از همین منطقه خلیج‌فارس و از تنگه هرمز صادر می‌شود. با توجه به نقشی که انرژی در اقتصاد جهان دارد؛ میزان اهمیت مأموریت‌های محوله به نیروی دریایی سپاه برای برقراری امنیت انرژی و امنیت جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود.
سردار رشیدی در ادامه گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به‌راحتی نمی‌تواند از این منابع انرژی چشم‌ بپوشد، از همین روست که سعی می‌کنند به طرق مختلف در منطقه حضور پیدا کنند و طبعاًً به‌دنبال متشنج کردن اوضاع منطقه هستند تا بتوانند منافع بیشتری از ثروت‌های خدادادی منطقه ببرند؛ به همین جهت نیروی دریایی سپاه نیز به‌منظور مقابله با تهدیدات احتمالی در منطقه مستقر شد و الحمدلله تاکنون نقش مؤثر و مطلوبی در برقراری امنیت و مهار شیطنت‌های آمریکا و عواملش در منطقه داشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات