صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۸۳۱۱۴

اخبار ویژه روزنامه‌ها 28 مهر

طبق متن برجام، روز 26 مهرماه، روز تصویب این توافق بود و از این روز، زمان اجرای تعهدات مختلف ایران در زمینه از کار انداختن و جمع کردن 14هزار سانتریفیوژ، خارج کردن 98 درصد ذخایر اورانیوم غنی‌شده از کشور، توقف غنی‌سازی در فردو، تغییر کاربری رآکتور آب سنگین اراک، اجرای پروتکل الحاقی و... فرا می‌رسد. در این روز در مقابل فقط آمریکا و اروپا اعلام می‌کنند که بخشی از تحریم‌ها را پس از عمل به همه تعهدات و تأیید و اعلام رضایت آژانس، متوقف یا تعلیق می‌کنند، اما برخی روزنامه‌ها تیترهای انحرافی و غلط‌انداز برای این مقطع انتخاب کردند و طبق معمول آدرس‌های غلط به افکار عمومی دادند.

روزنامه کیهان **

تحریم‌ها باز هم فرو پاشید باور نمی‌کنید؟ ببینید!

روزنامه‌های مختلف دیروز به شیوه‌های متفاوت فرا رسیدن روز اجرای تعهدات یکطرفه ایران را در صفحات اول خود منتشر کردند.

طبق متن برجام، روز 26 مهرماه، روز تصویب این توافق بود و از این روز، زمان اجرای تعهدات مختلف ایران در زمینه از کار انداختن و جمع کردن 14هزار سانتریفیوژ، خارج کردن 98 درصد ذخایر اورانیوم غنی‌شده از کشور، توقف غنی‌سازی در فردو، تغییر کاربری رآکتور آب سنگین اراک، اجرای پروتکل الحاقی و... فرا می‌رسد. در این روز در مقابل فقط آمریکا و اروپا اعلام می‌کنند که بخشی از تحریم‌ها را پس از عمل به همه تعهدات و تأیید و اعلام رضایت آژانس، متوقف یا تعلیق می‌کنند، اما برخی روزنامه‌ها تیترهای انحرافی و غلط‌انداز برای این مقطع انتخاب کردند و طبق معمول آدرس‌های غلط به افکار عمومی دادند.

تیتر روزنامه‌های مختلف به این شرح است:

- جام جم: آزمون لغو تحریم‌ها

- رسالت: منتظر اقدام آمریکا و اروپا برای لغو تحریم‌ها هستیم

- جوان: ‌لغو تحریم‌ها فعلا روی کاغذ

- قدس: لغو تحریم‌ها، شاید 2 ماه دیگر...

- وطن امروز: آغاز تخریب هسته‌ای، وعده تعلیق تحریم‌ها

- آفتاب یزد: دستور لغو تحریم از سوی آمریکا و اروپا

- بهار: ‌رژیم تحریم‌ها فرو ریخت

- شرق: آغاز لغو عملی تحریم‌ها

- شهروند: تمام شد (دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کردند)

- ایران: دستور آمریکا و اروپا برای لغو تحریم ایران

- روزنامه اعتماد هم تیتر بزرگ تمام صفحه خود را به کلمه «تحریم» در حال تکه‌تکه شدن و فروریختن اختصاص داد.

- آرمان: روز تصویب، روز گام بزرگ برجام. فهرست لغو تحریم‌ها اعلام شد.

یادآور می‌شود نشریات زنجیره‌ای و برخی محافل دولتی ظرف 2 سال گذشته دست‌کم 3 بار مدعی شده‌اند تحریم‌ها فرو پاشیده و رژیم تحریم‌ها درهم شکسته است! از جمله پس از توافق موقت ژنو در آذر 92 گفته شد می‌دانید این توافق یعنی چه، یعنی فروپاشیدن تحریم‌ها.

ایل جورناله: جنگ نرم علیه ایران مدت‌هاست که شروع شده است

یک روزنامه ایتالیایی نوشت جنگ نرم علیه ایران مدت‌هاست که آغاز شده و جنبش سبز نمونه‌ای از این جنگ نرم بود.

روزنامه ایل‌جورناله می‌نویسد: جنگ نرم علیه ایران مدت‌هاست که آغاز شده است. کسانی، تلاش «انقلاب سبز» به هدایت واشنگتن، لندن و پاریس جهت واژگونی دولت اسلامی ایران را به یاد می‌آورند. برنامه این بود که بلافاصله پس از انتخابات 2009، یک بسیج توده‌ها از خارج با استفاده از «اتهام تقلب» توسط برندگان انتخابات ایجاد و سپس یک دولت انتقالی به ریاست میرحسین موسوی تشکیل شود، فردی که باید بخش نفت را خصوصی‌سازی می‌کرد و پسر شاه سابق را نیز بازمی‌گرداند.

این روزنامه می‌افزاید: هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا نیز در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفته بود ما از پشت صحنه فعالیت می‌کنیم و برای تقویت تظاهرکنندگان، خیلی کار کرده‌ایم.»

ایل جورناله نوشت: با وجود تلاش رسانه‌های غربی، این مخالفت‌ها محدود به طبقات شمال شهر تهران به ویژه جوانان شد بدون اینکه بتواند به عمق ایران نفوذ پیدا کند.

این روزنامه خاطرنشان می‌کند: انقلاب سبز، شبحی است که همواره به ویژه در این ماه‌ها و در پی توافق هسته‌ای دیده می‌شود. اجرای این تفاهم شامل از میان برداشتن تحریم‌ها در دو مرحله می‌شود و تاکنون تنها امتیازی که ایران داده است ورود ناظران آژانس هسته‌ای به سایت پارچین بود اما همه این برگشت‌پذیر است، چه زمانی که ایران به توافق هسته‌ای احترام نگذارد و چه زمانی که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌ها را مجددا و بدون توجیه اعمال کنند.

ایل جورناله افزود: قبلا غربی‌ها ایران را یک «شر مطلق» تصور می‌کردند ولی امروز ناگهان یک تمدن هزاره‌ای به شمار می‌رود که با او می‌توان گفت‌وگو کرد. هرگز نباید به پشتک‌های دیپلماتیک و روزنامه‌نگاری اطمینان کرد. آیت‌الله علی خامنه‌ای به‌عنوان یک سیاستمدار واقع‌بین، مانع هیجان شد و در این خصوص هشدار داد. وی اخیراً در طی دیدار با مدیران رادیو و تلویزیون ایران اظهار داشت که یک جنگ نرم در حال انجام است که هدف آن استحاله جمهوری اسلامی ایران و واژگونی اصول انقلاب است. وی همچنین بر نقش اساسی رسانه‌ها به‌عنوان ابزار مبارزه علیه این دشمن نامرئی، تاکید کرد.

ایل جورناله افزود: خطاب آیت‌الله خامنه‌ای بیشتر رو به جوانان بود. او گفت که هدف جنگ نرم، القا نظریات نادرست مربوط به دنیای غرب میان جوانان با انتشار تصاویر جذاب از کشورهای ثروتمند که ظاهرا امن و بدون مسائل اجتماعی هستند است. این‌گونه القا می‌شود که اوضاع کنونی ایران شرم‌آور است و باید پیشرفت کنند.

روزنامه ایتالیایی با اشاره به ترویج مظاهر سبک زندگی غربی از طریق شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای و رستوران‌ها و مغازه‌های لوکس می‌نویسد: چنین محیط‌هایی در زندگی شمال شهری، دیگر ایران نیست بلکه غرب است. جنگ نرم‌ مدتی است که آغاز شده است.

قرار بود 30 هزار میلیارد تومان به تولید اختصاص داده شود!

بسته جدید دولت برای حمایت از تولید و خروج از رکود درحالی رونمایی می‌شود که پیش از این سهم یارانه بخش تولید از افزایش حامل‌های انرژی پرداخت نشده است.

روزنامه فرهیختگان ارگان دانشگاه آزاد اسلامی در گزارشی نوشت: براساس وعده‌های جدید رئیس‌جمهور، بسته خروج از رکود رونمایی می‌شود. آن‌طور که پیش‌بینی شده، قرار است در این بسته 7/5 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی تزریق شود اما موضوع مورد بحث این است که این میزان اعتبار به چه بخش‌هایی از اقتصاد اختصاص یابد تا اقتصاد کشور از رکود خارج شود. در این میان برخی از فعالان بخش خصوصی معتقدند که این تسهیلات مشکلی از اقتصاد کشور حل نمی‌کند و برخی دیگر بر این باورند که این 7/5 هزار میلیارد تومان بهتر است در بخش تولید هزینه شود.

«تسهیلات 7/5 هزار میلیارد تومانی گره‌ای از مشکل اقتصاد باز نمی‌کند.» اینها بخشی از اظهارات مسعود دانشمند، یکی از اعضای اتاق بازرگانی در پاسخ به هزینه‌کرد این میزان تسهیلات برای اقتصاد کشور است. وی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تأکید می‌کند که «اصولاً این میزان رقمی نیست که بتواند در مجموعه اقتصاد کشور تحرکی ایجاد کند.»

این عضو اتاق بازرگانی علاوه بر این اضافه می‌کند: «در گذشته همچنین تسهیلاتی به واحدهای تولید داده شد اما اتفاق خاصی ایجاد نشد و عملاً این تسهیلات بدون اینکه نتیجه‌ای داشته باشد، از بین رفت. موضوع دیگر این است که قرار بود 30 درصد از وجوه پس‌انداز شده از افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی 30 تا 35 هزار میلیارد تومان به تولید داده شود، اما پرداخت نشد؛ حال این 7/5 هزار میلیارد تومان رقمی نیست که بتواند مشکلی از اقتصاد کشور و بخش‌های آن حل کند.»

وی می‌گوید: «این تسهیلات، عددی نیست که بخواهیم درباره اولویت بخشیدن آن به بخش‌های اقتصادی صحبت کنیم. به نظر شما چنین رقمی باید به کدام بخش تخصیص داده شود؟ بخش نساجی، خانگی، پتروشیمی، ساختمانی، خودرو، کدام یک؟ بنابراین تا زمانی که اهداف و برنامه دولت در این‌باره مشخص و جزئیات این بسته تشریح نشود، نمی‌توان به روشنی درباره آن سخن گفت.»

هشدار بنیاد آمریکایی عربستان بر لبه پرتگاه است

یک مقام سابق آمریکایی گفت شاه سعودی و پسرش، عربستان را به سمت پرتگاه نابودی می‌برند.

جان هانا از مقامات دولت بوش از اعضای بنیاد دفاع از دموکراسی اخیرا گزارشی را تهیه کرده و در جمع کارشناسان این بنیاد ارائه کرد. به گزارش شبکه خبری المیادین جان هانا گفته است: پیچیدگی و تشدید اوضاع امنیتی در منطقه عربی می‌تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد که قبل از همه می‌تواند عربستان سعودی را در معرض خطر قرار دهد و امنیت و ثبات آن را تهدید کند. شاید بتوان گفت که عربستان به سمت پرتگاه در حرکت است.

وی افزود: عربستان با مشکلات متعددی روبه‌رو است بدون این که راه حلی برای آن‌ها داشته باشد، این مشکلات فقط محدود به مشکلات اقتصادی نیست، بلکه بیش از همه منازعات داخلی است که در درون خانواده سلطنتی جریان دارد که به قضایای مختلفی کشیده شده و می‌تواند کشور را به پرتگاه ببرد.

هانا گفت: جنگ در یمن بدون این که راه حلی در افق دیده شود، ادامه خواهد یافت و به دنبال آن عاملی به تقسیم‌بندی‌‌ها و چند دستگی‌‌های داخلی در عربستان تبدیل خواهد شد.

وی نسبت به حکومت ملک سلمان و پسرش نیز هشدار داد و گفت: «این دو، کشور را به سمت ویرانی سیاسی و اقتصادی و نظامی خطرناکی هدایت می‌کنند.»

هانا سپس به اوضاع اقتصادی عربستان پرداخت و گفت: «کسری بودجه‌ای که دامنگیر عربستان شده نتیجه جنگ یمن، کاهش قیمت نفت، افزایش نرخ بیکاری و کاهش ذخایر ارزی است که باعث نگرانی‌ بازارهای جهانی نیز شده و این مسئله سهم بسزایی در فرار سرمایه از عربستان ایفا می‌کند.»

هانا خاطرنشان کرد: مشروعیت پادشاه عربستان در پی حوادث منا به شکل بی‌سابقه‌ای مورد تهدید قرار گرفته است.

تاکنون مشروعیت هیچ پادشاهی به اندازه او در محاق نبوده است. این مسئله می‌تواند عواقب وخیمی بر مشروعیت سیاسی و دینی نظام پادشاهی حاکم بر عربستان بگذارد.

دلالی و فسادهای نفتی بزرگ‌تر از کرسنت و استات اویل؟!

وزیر نفت شرکت‌های خارجی از دلالان فاصله بگیرند، این افراد حقه بازند.

بیژن زنگنه در همایش نفت و نیرو، اظهار داشت: شرایط تحریم اقتضائات خاصی را داشت که تمام شد اما در پساتحریم باید با شفافیت کامل، معاملات دولتی و نفتی را انجام داد.

وی با بیان اینکه افراد فاسد شاید به شرکت‌های خارجی بگویند که حرف‌های زنگنه برای تبلیغات است و تا زمانی که حق حساب و پورسانت دلالی را نپردازند، کارشان انجام نمی‌شود، تصریح کرد: اما من به شرکت‌های خارجی می‌گویم که این حرف‌ها را باور نکنند من دسترسی به خود و مدیران نفتی را در آینده راحت‌تر می‌کنم تا اگر مشکلی وجود داشته باشد به ما مراجعه کرده و به سراغ دلالان نروند.

وی ادامه داد: این افراد فاسد هیچ توانی جز حقه بازی ندارند و متاسفانه در دوران تحریم تعدادشان بالاتر رفته است.

زنگنه خطاب به شرکت‌های نفتی اضافه کرد: کار فاسد در نهایت یک روزی آشکار می‌شود که باعث از بین رفتن اعتبار شرکت‌ها شده و گرفتاری‌های حقوقی را به دنبال دارد.

شایان ذکر است برخی پرونده‌های مهم فساد و دلالی نفتی از جمله کرسنت و استات اویل در دوره وزارت زنگنه در دولت اصلاحات رخ داده که از جمله یک قلم خسارت کرسنت بنابر اعلام علی جنتی وزیر ارشاد برابر 14/5 میلیارد دلار برای کشور است. در پرونده کرسنت برخی مسئولان ارشد وزارت نفت در دولت اصلاحات نقش داشتند.

بنابر این به نظر می‌رسد ضرورت دارد آقای زنگنه فهرست دلالان مذکور را باید منتشر کند.

*********************************

روزنامه قدس **

هشدار ستاد بحران

گروه سیاسی: سازمان مدیریت بحران کشور در اطلاعیه‌ای به تمامی سازمان‌های مسؤول، در خصوص پیش‌بینی‌های لازم برای وقوع زمستان بسیار سرد، پدیده النینو و سیل شدید در کشور هشدار داد.

باد خوشی که ادامه ندارد...

مهر: محمد غرضی، وزیر اسبق نفت با بیان اینکه با تزریق ریال و دلار به جامعه، مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود، گفت: ممکن است با تزریق پول در جامعه اعم از ریال و دلار، یک باد خوشی در اقتصاد بوزد، ولی تداوم پیدا نمی‌کند.

اتهام زدن «جبیر» به ایران

باشگاه خبرنگاران: عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اشتاین مایر همتای آلمانی خود با طرح ادعاهایی کذب، ایران را کشوری اشغالگر در سوریه دانست.

ماجرای یک اتفاق در اصفهان

تابناک: شنیده‌ها بیانگر این است، در حفاری‌هایی که برای تکمیل خط یک مترو اصفهان اطراف ورزشگاه تختی رخ داده است، تعدادی کوزه سفالی پیدا شده و پس از این اتفاق این کوزه‌ها از این منطقه خارج شده است.

امامزاده‌ سازانِ زمین خوار در دادگاه

ایسنا: خداکرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از معرفی پرونده زمین‌خوارانی که قصد داشتند با ساخت امامزاده جعلی در یکی از روستاهای لواسانات کوچک، اراضی ملی و منابع طبیعی را تصرف کنند، به دادگاه خبر داد.

«حاج نادر حمید» به یاران شهیدش پیوست

مشرق: حاج «نادر حمید» بسیجی خوزستانی مدافع حرم که بر اثر اصابت گلوله توسط تکفیری‌ها در سوریه مجروح شده بود، پس از چند روز به فیض شهادت رسید.

بازداشت صیادان ایرانی توسط سعودی‌ها

خلیج فارس: نیروهای نظامی سعودی یک فروند قایق صیادی گناوه و 3 خدمه آن را توقیف و بازداشت کردند. این اتفاق بامداد جمعه گذشته و در نزدیکی سکوهای میدان نفتی فروزان رخ داده که بین ایران و عربستان مشترک است.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* از چهارمحال و بختیاری خبر می‌رسد که برخی مسئولین ارشد این استان، یکی از مدیران کل ادارات استان را تحت فشار قرار داده‌اند تا از تخلف محرز یک فرد خاطی که اقدام به توزیع غیرقانونی و خارج از شبکه برخی اقلام که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و توسط یک نهاد نظارتی این استان به تعلیق 6 ماهه محکوم شده است چشم پوشی و اعلام رضایت نماید! مدیر کل یاد شده نیز که دستگاه تحت مدیریت وی، شاکی این پرونده بوده تحت فشار مسئولین یاد شده در نامه‌ای به این نهاد نظارتی ناچار به اعلام رضایت شده و خواستار خودداری این نهاد از اجرای حکم فرد خاطی شده است!

* یک پایگاه خبری عراقی نوشت سرکرده گروه تروریستی داعش هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های شهر آنکارا بستری است و بعد از مداوا به سوریه بازنگشته است. به گزارش خبرگزاری میزان؛ پایگاه خبری النخیل به نقل از یک منبع اطلاعاتی نوشت «ابوبکر البغدادی» از بیمارستان آنکارا عملیات جنگی و کشتار داعش را هدایت می‌کند. وی همچنین افزود: سرکرده داعش دستور قطع گردن بیش از 50 تن از عناصر این گروه تروریستی را در استان موصل پس از اینکه مشخص شد این افراد عامل افشای محل برگزاری نشست مهم فرماندهان داعش بودند صادر کرده است. جنگنده‌های ارتش عراق هفته گذشته خودروی سرکرده گروه تروریستی داعش را در منطقه الکرابله استان الانبار هدف قرار دادند که در پی آن ابوبکر البغدادی به شدت زخمی شد و شمار زیادی از فرماندهان این گروه به هلاکت رسیدند.

* روزنامه گاردین از آزار جنسی گسترده زنان پناهجو و حتی همکار توسط مردان عضو نهادهای خیریه و کمک رسان در سرتاسر جهان خبر داده است. زنانی که در این بنیادها کار می‌کنند علاوه بر خطرهای کاری و جانی که پیش رویشان است، با مشکل پنهان و بزرگتری نیز دست به گریبان هستند وآن آزار جنسی از طرف همکاران مرد و روسای خود است. گاردین از مصاحبه با زنانی خبر می‌دهد که از خشونت جنسی مردان همکار خود در نهادهای کمک رسان سازمان ملل و بنیادهای خیریه کوچک دیگر در نقاط مختلف جهان خبر می‌دهند. آنها فاش کرده‌اند که در مورد این آزارها نمی‌توانند چیزی بگویند چون برچسب عنصر نامطلوب به آنها زده می‌شود. بنیاد بین‌المللی حقوق زنان در کانادا به تازگی در حال جمع آوری آمار و اطلاعات این نوع حوادث است و اعلام کرده بیش از 1000 زن کارمند بنیادهای خیریه جهانی مستندات خود را به این پروژه ارسال کرده‌اند.

*********************************

روزنامه ایران**

ابطال یک ضمانتنامه دیگر بابک زنجانی

بابک زنجانی در ۳ سال گذشته برای پرداخت نکردن بدهی کلان خود به شرکت ملی نفت، بارها از ترفند وقت‌کشی استفاده کرده است.به گزارش «ایلنا»، پس از آن که مشخص شد ادعای بابک زنجانی مبنی بر واریز ۴ میلیارد یورو از وجوه حاصل از فروش نفت به حساب بانک مسکن، واهی است، در ادامه پیگیری‌ها برای وصول مطالبات، بابک زنجانی یک فقره ضمانت‌نامه بانکی، برعهده مؤسسه مالی و اعتباری توسعه به مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال به نفع شهرداری تهران ارائه کرد و اظهار داشت که شهرداری متعهد شده در قبال این ضمانتنامه، بدهی به شرکت ملی نفت را تضمین کند.از وی خواسته شد، ضمانتنامه به نام شرکت ملی نفت ایران صادر شود. همچنین تأکید شد ضمانتنامه بانکی مؤسسه مالی و اعتباری توسعه، باید مورد تأیید بانک مرکزی قرار بگیرد. در پیگیری برای تأیید ضمانتنامه مشخص شد، بانک مرکزی این ضمانت‌نامه را تأیید نمی‌کند و ضمانتنامه صادر شده به نام شهرداری تهران نیز باطل شد و ارائه این ضمانتنامه نیز بخشی از وقت‌کشی‌های بابک زنجانی برای واریز نکردن پول نفت‌ فروخته شده توسط وی است.

ادعاهای ضد ایرانی عربستان

«عادل الجبیر» بار دیگر ضمن بیان سخنان ضدایرانی، ادعاهایی را علیه تهران مطرح کرد. به گزارش «انتخاب»، وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با «فرانک والتر اشتاین مایر »همتای آلمانی خود در «ریاض» گفت: «ما امیدواریم ایران شیوه رفتار خود را در منطقه تغییر دهد و از دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله لبنان، عراق، سوریه و یمن خودداری کند. ما خواهان بهترین روابط با ایرانی ها هستیم. ما روابط خوبی با این کشور در دهه های شصت و هفتاد داشتیم، اما داشتن روابط مثبت با ایران در شرایطی که تجاوزگری علیه دولت و ملت عربستان ادامه دارد، دشوار است.» «عادل الجبیر» گفت: «ما رفتارهای ایران، تعامل آن با کشورهای همسایه و چگونگی استفاده آن از اموالی را که پس از لغو تحریم ها به دست خواهد آورد زیر نظر داریم و پس از آن درباره گسترش روابط با ایران تصمیم گیری خواهیم کرد.»

نقل قول صالحی از حسینیان

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره دلیل رفتن به عیادت حسینیان گفت: من برای رضای خدا این‌کار را انجام دادم؛ هیچ تبلیغات و چیز دیگری در کار نیست. به گزارش آنا، علی‌اکبر صالحی افزود: در آن دیداری که با ایشان داشتم، آقای حسینیان چند نکته‌ای را که مربوط به جلسه تصویب برجام بود، بیان کرد؛ از جمله اینکه بعد از اتمام جلسه خدا را شکر کردم که طرح برجام تصویب شد. گفتند که این از الطاف خفیه الهی بود که این برجام تصویب شد؛ عین عبارت ایشان بود که خدمت شما عرض می‌کنم.

صالحی همچنین گفت: جا دارد که اینجا خاطره‌‌ای را بیان کنم. خدا بیامرزد پدرم را؛ یادم هست یک‌بار در عالم بچگی به یکی گفتم پدرسوخته که پدرم خیلی به ما تغیر کرد و آمد گفت چرا گفتی پدرسوخته؟ ما در خانواده‌ای بزرگ شدیم که حتی حق یک پدرسوخته گفتن را نداشتیم چه برسد به حرف‌ها و رفتارهای دیگر که خیلی از موارد را زیر سؤال می‌برد.

«پدیده شاندیز» واگذار می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در جلسه کمیسیون اقتصادی که با حضور مسئولان بانک مرکزی برگزار شد، با درخواست اعضا مقرر شد انحلال سرمایه‌گذار قبلی «پدیده شاندیز» انجام شده تا با مصوبه شورای پول و اعتبار پدیده شاندیز واگذار شود. به گزارش فارس، مصطفی افضلی‌فرد ادامه داد:‌ با وجود پیگیری مسئولان تاکنون این اقدام انجام نشده و باید در کمترین فرصت زمینه این امر فراهم آید.

*********************************

روزنامه جام جم **

گمانه‌زنی‌ها درباره سخنگوی جدید وزارت خارجه

سایت انتخاب نوشته است که مرضیه افخم، سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه به‌زودی به عنوان سفیر ایران در مالزی راهی این کشور خواهد شد و پس از آن محمدحسن شیخ الاسلامی ریاست کنونی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه به عنوان سخنگوی جدید معرفی می‌شود.

تکذیب خروج هماهنگ سفرای عربی

خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد این کشور اعتقاد دارد گفت‌‌وگو با ایران مسائل را حل می‌کند و امیدوار است ایران پاسخی مثبت به دعوت کویت برای آغاز گفت‌وگو بدهد.

به گزارش فارس، او به روزنامه «الحیات» چاپ لندن گفته است که گفت‌وگو با ایران بهتر از درگیری با آن است. جارالله وجود برنامه هماهنگ میان کشورهای حاشیه خلیج فارس برای فراخواندن سفرایشان از ایران بعد از اقدام بحرین در این زمینه را تکذیب کرد. در واکنش به این اظهارات، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از مواضع این مقام کویتی استقبال کرد.

سفر روحانی به پاریس نقطه عطف روابط ایران و فرانسه

علی آهنی، سفیر ایران در پاریس در گفت‌وگو با رادیو فرانس کولتور درباره سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاریس که اواخر آبان انجام می شود، گفت: این سفر که براساس دعوت رسمی رئیس جمهور اولاند انجام می‌شود، یک سفر تاریخی است که می‌تواند نقطه عطفی را در روابط دوجانبه ایجاد کند.

به گزارش فارس، آهنی افزود: این اراده سیاسی در هر دو طرف وجود دارد تا روابطی مستحکم‌تر، متنوع‌تر و مثمر ثمرتر ایجاد شود؛ به‌خصوص که ما نه فقط در زمینه دوجانبه بلکه در زمینه منطقه‌ای و بین‌المللی، دارای منافع مشترکی هستیم.

*********************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات