صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۸۳۲۱۶

مقتدا صدر به سعودی ها هشدار داد

رهبر جریان صدر ضمن درخواست لغو حکم اعدام شیخ «النمر» به عربستان هشدار دارد که چنین اقدامی به شعله‌ور شدن آتش اختلافات مذهبی منجر می‌شود.
«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر، در پیامی به سران عربستان سعودی، از آنها خواست تا از اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی معارض شیعی که در زندان است، خودداری کنند.
به گزارش وبگاه خبری «وردنا» عراق، صدر در این نامه به سران عربستان هشدار داده است که اعدام شیخ نمر، «شعله‌ور کردن اختلافات مذهبی» است.
او در این پیام همچنین از مقامات سعودی خواسته است که مساجدی را که شیوخ آن به «قتل شیعیان» فتوا می‌دهند، تعطیل کنند.
پیام مقتدا صدر سه روز پس از انتشار خبر تایید حکم اعدام شیخ نمر در وزارت کشور عربستان و یک روز پس از انفجار انتحاری در مسجدی در نجران عربستان منتشر شد که در آن چند شیعه کشته و زخمی شدند.
وی اعلام کرد که تایید حکم اعدام شیخ النمر نه تنها موجب شعله‌ور شدن آتش اختلافات مذهبی می‌شود که نوعی حمایت از افکار افراطی و تروریستی است که کشتار و منفجر کردن پیروان اهل بیت «ع» را مجاز می شمارد.
رهبر جریان صدر در ادامه به حادثه دیروز در «نجران» علیه شیعیان اسماعیلی اشاره کرد و گفت که این مسئله بعید نبود.
وی از ملک سلمان، پادشاه عربستان خواست تا از امیر کویت الگو بگیرد که به شیعیان می‌گوید: شما از خانواده من هستید. به راستی عربستان چه زمانی می‌خواهد، مهمترین بازیگر در عرصه وحدت اسلامی شود؟ ضمن اینکه تشدید اختلافات مذهبی تنها به نفع استعمارگران است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات