صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۸۳۲۴۲
معاون وزیر راه و شهرسازی:

پروژه مسکن اجتماعی کلید خورد

پایگاه بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس:
حامد مظاهریان امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه راه و شهرسازی اظهار داشت: در بحث سرمایه‌گذاری خارجی حدود 100 پروژه در زمینه فعالیت‌های مرتبط با مسکن و ساختمان مطرح و پیشنهادی دریافت شد که می‌تواند در ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید متبلور شود.
وی افزود: توسعه سواحل مکران جزو شرایط محوری است.
مظاهریان با بیان اینکه شرکت‌های خارجی در ساخت و ساز مسکن مهر حضور دارند، افزود: هفته آینده شرکت‌های سرمایه‌گذار کره‌ای به ایران می‌آیند و مذاکراتی در این باره خواهیم داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مسکن اجتماعی بیان کرد: طرح جامع مسکن، مسکن اجتماعی را هدف قرار داده است؛ در مسکن اجتماعی برنامه مشترک اقدام و تهیه شده است و به امضای وزرای راه و تعاون رسیده است.
وی گفت. در این برنامه مشترک اقدام فرآیند ساخت مسکن، تخصیص زمین، تأمین و نظارت مطرح شده است.
مظاهریان افزود: در مسکن اجتماعی، سیاست حمایت از گروه‌هایی است که توان ارائه هیچ آورده‌ای ندارند، حتی بانک‌پذیر نیستند و اندوخته‌ای ندارند که در رهن بانک قرار دهند.
وی با بیان اینکه ساخت مسکن اجتماعی در همه دنیا جزو وظایف دولت‌ها است، گفت: مسکن اجتماعی برای گروه‌هایی است که توانایی خانه‌دار شدن از محل پس‌انداز و دریافت تسهیلات ندارند. افرادی نظیر معلولان، زنان بی‌سرپرست و دهک‌های اول و دوم جامعه.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در برنامه مشترک اقدام مسکن اجتماعی که بین دو وزیر راه و تعاون، کار و رفاه منعقد شده است اعتبارات در نظر گرفته شد اما در شرایط فعلی بانک‌ها توان ارائه تسهیلات ندارند و می‌دانید که در کشور ما اقتصاد متکی به بانک‌محوری است.
مظاهریان افزود: با مشکل جاری بانک‌ها، دو وزارت راه و تعاون تصمیم گرفتند از محل منابع داخلی خود برای ساخت مسکن اجتماعی تا حد امکان هزینه کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: دو وزارتخانه بر مبنای اعتبار داخلی طرح مسکن اجتماعی را پیش می‌برند و در این باره پروژه شروع شده است.
وی اظهار داشت: سازمان ملی زمین و مسکن زمین مورد نیاز را اختصاص داده و بنیاد مسکن نیز وظایف خود را آغاز کرده است و تلاش می‌کنیم منابع بیشتری از سوی دو وزارتخانه به این پروژه اختصاص یابد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات