صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۸۳۵۰۴
سناتور آمریکایی:

دعوایی که منجر به آزمایش موشک شد

"تیم کین" ضمن مطرح کردن این ادعا که آزمایش موشکی اخیر ایران به دلیل فضای سیاسی داخلی بوده است، گفت آمریکا باید به این آزمایش واکنش شدیدی نشان بدهد.
پایگاه بصیرت:به نقل از شبکه تلویزیونی سی اسپن، سناتور تیم کین، عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت ویرجینا، در سخنانی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا  درباره راهبرد آمریکا در خاورمیانه گفت:«گروه داعش در حال قدرت گرفتن  است بطوریکه دامنه حضور خود را در کشورهای آفریقایی نیز گسترش داده و حتی به افغانستان نیز رسیده است. این گروه سبب بروز مشکلات بسیاری شده است که دامنه آن نیز به شکل آوارگان و پناهجویان سوری به اروپا نیز رسیده است.»
وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما شاهد تشدید درگیری ها میان نیروهای نظامی ترکیه و شبه نظامیان کرد در مناطق شمالی سوریه هستیم. اخیرا نیز شاهد افزایش حضور و نقش آفرینی روسیه در سوریه هستیم. مشکل آوارگان و پناهجویان سوری بسیار جدی است و باید برای آن چاره اندیشی جدی کرد. مقامات آمریکایی می گویند در حال شکست دادن داعش هستیم. اما سوال واقعی مطرح این است که آیا این سخن درست است؟ در عمل شاهد آن هستیم که دامنه اقدامات  گروه داعش گسترش پیدا کرده است.
وی در ادامه افزود: درباره تحولات اخیر خاورمیانه باید به آزمایش موشکی اخیر ایران نیز توجه داشت. اقدامات آمریکا درمقابله با آزمایش های موشکی ایران بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادعایی مضحک اعلام کرد: «به نظر من، این آزمایش موشکی اخیر ایران بیش از آنکه به تهدید کردن آمریکا مربوط باشد، به علت دعوای داخلی در فضای سیاسی داخلی ایران بوده است. در ایران برخی به شدت طرفدار توافق هسته‌ای هستند؛ اما برخی، از توافق هسته ای متنفرند.»
تیم کین در ادامه گفت: در مجموع باید بگویم به نظرمن، باید بلافاصله در واکنش به این آزمایش موشکی ایران اقدام کنیم تا نشان بدهیم آنها نمی توانند بر ما فشار وارد کنند. این واکنش ما، آزمایشی در مسیر اجرای توافق هسته ای است.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات