صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۸۳۵۲۳

حماقتهای دوران ما

کسانی که فکر می‌کنند اگر فروشگاه‌هایی چون مک‌دونالد در ایران راه اندازی شود ایرانی‌ها یک سر و گردن بزرگ می‌شوند، خودشان احمق هستند و مردم را احمق فرض کرده‌اند.
پایگاه بصیرت: مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد دوقطبی مخالفان و طرفداران آمریکا گفت: هیچ اصول‌گرای انقلابی دندان طمع برای نشستن پای سفره وابستگی به آمریکا تیز نکرده است و آن لجن‌زار ارزانی خودتان.
محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح امروز در راهپیمایی 13 آبان پیشوا و در جمع مردم این شهر سخن می‌گفت، با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، اظهار داشت: 13 آبان یک روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید ابتدا دلیل گرامی‌داشت این روز را بررسی کرد.
وی با اشاره به ماجرای کاپیتولاسیون و سخنرانی امام راحل تصریح کرد: رژیم شاه امام را به‌دلیل سخنرانی علیه کاپیتولاسیون تبعید کرد و روز 13 آبان را مردم مسلمان و ولایی را به‌دلیل مخالفت با تبعید امام از یاد نمی‌برند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در سالروز گرامیداشت 13 آبان در سال 57 بود که جمعی از دانش‌آموزان و دانشگاهیان تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند اما با گلوله‌های رژیم شاه که بر سینه‌شان نشست پاسخ گرفتند.
صفارهرندی با توجه به وقایع 13 آبان سال 58 گفت: در سالروز 13 آبان در سال 58 دانشجویان انقلابی اقدامی جانانه را انجام داده و در راستای اقدامی که خواسته تمام آزادی‌خواهان بود سفارتخانه‌ای را که تبدیل به جاسوسخانه شده بود تسخیر کردند و از آن زمان است که ما 13 آبان را به روز مبارزه با استکبار می‌شناسیم.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی روز 13 آبان را به‌عنوان روز مبارزه با استکبار تصویب و قانونی کرد، گفت: با مصوبه مجلس در سال 67 این مرگ بر آمریکا گفتن‌های مردم ایران صبغه قانونی هم پیدا کرد، البته انگیزه‌های اعتقادی و الهی مردم ایران کمتر از آن مصوبه نبود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها مداخله در امور دیگر کشورها را دنبال کرده و می‌کنند، افزود: آنها قبول نکردند که ملت‌ها و کشورها در چارچوب یک نظام جهانی که حق اداره کشور را برای آنها به رسمیت شناخته کشورشان را اداره کنند.
صفارهرندی گفت: آمریکایی‌ها مداخلات زیادی در 50، 60 سال گذشته در کشور ما انجام داده‌اند که کودتای 28 مرداد از جمله آن بود.
وی تصریح کرد: مقوله نفوذ با تجربیاتی که ما از گذشته داشته‌ایم بسیار مهم است چرا که جریان استکباری با ورود به سازوکارهای رسمی و قانونی کشورها و با جایگیر کردن افراد نفوذی ضربه‌های بزرگی به آنها زده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نفوذ دشمنان به بدنه کشور در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: از همان روزهای اول انقلاب ما شاهد نفوذ عوامل آمریکا بودیم که اسناد آن در پرونده‌های لانه جاسوسی موجود است، حتی سخنگوی دولت موقت فردی بود که با سفارت آمریکا در ارتباط بود و تمام اقدامات محرمانه نظام از جمله مفاد جلسه شورای عالی انقلاب، مفاد گفتگوهای دولت و رهبری و برخی مباحث مهم و سری را تحویل سفارت آمریکا می‌داد.
صفارهرندی با تأکید بر اینکه خطر عضو نفوذی این است که سرّ نانوشته‌ای بین خودی با دشمن باقی نمی‌ماند و اسرار نظام در اختیار دشمن قرار می‌گیرد، اظهار داشت: عنصر نفوذی ــ امنیتی که با پنهان کردن چهره واقعی خود به دفتر حزب جمهوری اسلامی نفوذ کرده بود موجب شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب شد و این نفوذ نفوذ مهمی است؛ آن نفوذی‌ها که موجب شهادت شهید بهشتی شدند امروز هم نوکری آمریکا را می‌کنند و از آمریکایی‌ها مواجب می‌گیرند که امنیت داشته باشند، اما الحمدلله امروز می‌بینید که با اقدامات مردم و گروه‌های انقلابی عراق این جرثومه‌های فساد امنیت هم ندارند.
وی درباره ماجرای شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: عامل نفوذی دیگر فردی بود که موجب شهادت شهیدان رجایی و باهنر شد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای نگهبان را مهمترین جایگاه و نهاد برای مقابله با حضور نفوذی‌ها در بدنه سیاسی کشور اعم از مجلس و دولت خواند و با توصیف این اقدام به یک مأموریت بزرگ گفت: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افراد مرتبط با بیگانگان به دولت و مجلس راه یابند که ما باید این جایگاه را عزیز بشماریم چرا که مانع نفوذ سیاسی و امنیتی می‌شود.
صفارهرندی در ادامه به نفوذ از بعد فرهنگی اشاره کرد و با خطرناک توصیف کردن این نفوذ گفت: در جاسوس‌خانه آمریکا اسنادی کشف شد که نشان می‌داد کسانی که مرتبط با آمریکا بودند با آنها بده بستان می‌کردند و حتی در سطح رئیس جمهوری که از مردم رأی گرفته بود در اوایل انقلاب جاسوسی می‌کردند، به‌طوری که این فرد اسم رمزی برای خود در سفارت آمریکا تعیین کرده بود که این پدیده‌ها ما را آگاه می‌کند که جلوی ارتباط‌های مشکوک افراد با سفارتخانه‌ها را بگیریم تا جلوی نفوذ گرفته شود، اما باید بگویم که جلوی نفوذ فرهنگی را نمی‌توان به‌راحتی گرفت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نفوذ فرهنگی را به‌معنای دستکاری کردن در باورهای مردم، مسئولین و مقامات کشور با هدف وارونه جلوه دادن واقعیات و حقایق دانست و افزود: برخی امروز این‌گونه القا می‌کنند که ما پیشرفته نمی‌شویم و پیشرفت نمی‌کنیم مگر به استخدام آمریکا و غرب دربیاییم که این یک اقدام فرهنگی و نفوذ است که باید افراد صاحب نظر در حوزه، دانشگاه، اهالی قلم و کسانی که تریبون دارند نسبت به این موضوعات آگاهی داشته باشند و اجازه نفوذ را ندهند.
صفارهرندی با بیان اینکه برخی‌ها براساس القائات غلط جاده‌صاف‌کن آمریکا شده‌اند که این نوع نگاه، نگاه خطرناکی است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم جلوی نفوذ را بگیریم می‌توانیم ظرفیت‌های واقعی کشور را بالا ببریم که جوانان و دانشمندان ما ثابت کرده‌اند که می‌توانند این ظرفیت‌ها را افزایش دهند؛ از افتخاراتی که در کشور ما رخ داده ارسال ماهواره به فضا بود که حدود 10 کشور قدرتمند جهان چنین توانایی دارند یا در بحث فناوری هسته‌ای، نانوتکنولوژی و دیگر بخش‌های علمی و برخی موفقیت‌ها که شاید گفتن آن به‌دلیل احتمال شنیدن گوش‌های نامحرم لازم نباشد، دستاوردهای خوبی داشته‌ایم.
وی با اعلام اینکه برخی نفوذی نیستند اما نفوذپذیرند، تأکید کرد: اکنون در کشور ما تحرکاتی سامان داده‌اند تا جای خادم و خائن و دوست و دشمن را تغییر دهند و به کسانی که مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا مقاومت می‌کنند برچسب‌هایی مانند افراط بزنند و به او بگویند تندرو. اینها به کسانی که معتقدند کشور باید با دانش و توانایی داخلی اداره شود افراطی می‌گویند، اما کسانی را که به‌دنبال پیوند زدن سرنوشت کشور با اجنبی‌ها هستند عنصر مطلوب و موجه نشان می‌دهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از برخی اقداماتی که در راستای فرشته جلوه دادن شیطان و بزک کردن آمریکا صورت می‌گیرد، انتقاد کرد و گفت: عده‌ای می‌خواهند کشور را به دوقطبی طرفداران و مخالفان آمریکا تبدیل کنند، اما بدانند که آمریکا نزد کل ملت ایران منفور است. در نظرسنجی‌ها بیش از 70 درصد گفته‌اند که از آمریکا و سیاست‌های آمریکا متنفرند، حتی زمانی که ما با آمریکایی‌ها وارد مذاکره‌ای که مقام معظم رهبری آن را تأیید کرده بود، شده بودیم نیز مردم باز هم می‌گفتند که از سیاست‌های آمریکا متنفرند.
صفارهرندی همچنین گفت: کسانی هستند که 13 آبان، روز قانونی برای ابراز تنفر از سیاست‌های استکباری را به روز مهرورزی به آمریکا تبدیل کنند.
وی با بیان اینکه برخی نفوذی‌ها با تندرو توصیف کردن حزب اللهی‌ها در صدد اختلاف و انشقاق میان جریان انقلاب هستند، گفت: من به آنها می‌گویم که این راه را ادامه ندهند چون تأثیری ندارد و ما یک موی گندیده کسانی را که با آمریکا مبارزه می‌کنند و شما آنها را تندرو خطاب می‌کنید به کسانی که با کلمات قشنگی چون اعتدال و اصلاح به‌دنبال وابستگی کشور به بیگانگان هستند، نمی‌دهیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: البته اشتباه نشود. ما برجامی را که با چندین قید در مجلس تصویب شده و به شورای عالی امنیت ملی رفته و با ذکر قیودی به تأیید رهبری رسیده است محترم می‌دانیم و حتی برای اجرا شدنش حاضریم جانمان را نیز اهدا کنیم، اما برجامی را که برخی به‌گونه‌ای دیگر از آن تعریف می‌کنند، قبول نداریم و زیر بار چنین برجامی نمی‌رویم.
صفارهرندی گفت: برخی شرکت‌های توزیع کننده آشغال در صف ایستاده‌اند تا جنس‌های بنجل خود را وارد کشور کنند و فروشگاه‌های مواد غذایی و ساندویج فروشی‌های خود را راه اندازی کنند که ما این را قبول نداریم و می‌گوییم: اگر می‌خواهید به‌طور منطقی و معقول در بازار ایران مشارکت کنید، بیایید و در پروژه‌های زیرساختی من‌جمله شرکت‌های نفتی ما سرمایه گذاری کنید.
وی تلاش برخی برای فریب دادن مردم و تغییر ذهنیت‌های مردمی نسبت به آمریکا را بی‌نتیجه خواند و گفت: کسانی که فکر می‌کنند اگر فروشگاه‌هایی چون مک‌دونالد در ایران راه اندازی شود ایرانی‌ها یک سر و گردن بزرگ می‌شوند، خودشان احمق هستند و مردم را احمق فرض کرده‌اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه برخی تلاش می‌کنند با نفوذ به نهادهای رسمی و غیررسمی شیطنت‌ها و توطئه‌های آمریکا را توجیه کنند، گفت: البته ما بارها گفتیم همان‌طور که امام فرمود غیر از رژیم نامشروع و پلید صهیونیستی حاضریم با همه کشورها ارتباط داشته باشیم  و اگر می‌گوییم مرگ بر آمریکا منظورمان مردم آمریکا نیستند بلکه سیاست‌های آمریکاست.
صفارهرندی با اشاره به موضع گیری‌های آمریکایی‌ها بعد از برجام اظهار داشت: آن مقام دولتی آمریکا در کنگره به‌صراحت گفت: "ما با ایران توافق کردیم، چرا که از راه توافق می‌توانیم براندازی کنیم"، لذا برخی نباید به‌بهانه‌های واهی چهره شیطانی آمریکا را بزک کنند.
منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات