صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۸۳۶۳۶

پاسخ به یک تهدید

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگویی که به‌تازگی «آتلانتیک» آن را منتشر کرد، عرب‌های حوزه خلیج‌فارس و مصر را به عدم مقابله مؤثر با دشمنان‌شان متهم کرد و در ادامه ...
یادداشت: «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگویی که به‌تازگی «آتلانتیک» آن را منتشر کرد، عرب‌های حوزه خلیج‌فارس و مصر را به عدم مقابله مؤثر با دشمنان‌شان متهم کرد و در ادامه ایران و داعش را در کنار هم، دشمنان اعراب دانست! این سخنان اگرچه موضع متناقض غرب را علیه تروریست‌های داعش آشکارتر می‌کند، اما تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران را به همراه دارد.
در واکنش به این سخنان تهدیدآمیز، سردار دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح روز گذشته با بیان اینکه امروز دیگر شاخ غول شكسته است و كسي از قيافه و ژست حمله آمريكا نمي‌ترسد، گفت: «روزگاري آمريكا و ماشين جنگي آن، داراي اهميت و تأثيري بود، لكن امروز حتي بچه‌هاي كوچه و خيابان هم تهديدات و چنگ و دندان نشان دادن مسئولان نظامي آمريكا را به سخره مي‌گيرند و با آن هماوردي مي‌طلبند.»
اگرچه تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران چیز تازه‌ای نیست و «گزینه‌های روی میز» او برای مقابله با کشورمان نیز امروز بیشتر به یک حرف تکراری بدل شده است؛ اما موضع‌گیری اخیر کارتر شمای دیگری از تهدید است که نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها با شناختی که از معادلات منطقه‌ای و جایگاه و قدرت جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده‌اند، در ادامه پروژه «جنگ‌های نیابتی» و «ایران‌هراسی» به دنبال این هستند که برخی کشورهای منطقه را به مقابله با ایران تحریک کنند.  
این موضوع نشان از درماندگی آمریکا در برابر اقتدار و نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد، آنها به خوبی دریافته‌اند که با قدرت نظامی و تجهیزاتی خود، توان مقابله با ایران را ندارند و اگر غیر از این بود، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات