صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۸۳۶۶۰
گیت‌استون

رویای تغییر نظام ایران سراب است

""هر زمانی که احساس می‌شد انقلاب در حال تبدیل شدن به یک نظام نرم‌تر و لطیف‌تر است، اتفاقاتی خلاف تصور رخ دادند!"
پایگاه بصیرت: اندیشکده گیت‌استون (gatestoneinstitute) در جدیدترین یادداشت ضدایرانی خود به قلم لاورنس فرانکلین، این بار با تمرکز بر موضوع "رویای تغییر نظام در ایران" و دولت‌های اصلاح‌طلبی که تاکنون بر سر کار آمده‌اند تصریح کرد که تغییر نظام ایران سرابی بیش نبوده و تحقیر بیشتری در انتظار آمریکا و دولت اوباماست.
در ابتدای این مقاله با اشاره به این مسئله که مقام معظم رهبری همه تصمیمات حیاتی در کشور را می‌گیرند؛ ادعا شده است که نظر مردم، دولت و یا حتی موسسات مذهبی جایی در منافع طولانی مدت ایران نداشته و از نظر دیپلمات‌ها، سیاستمداران و تجار امریکایی مشوق‌های هنجاری مانند پول، لغو تحریم‌ها و روابط خارجه بهتر در سیاست‌های نظامی مانند جمهوری اسلامی مهم نیستند.
 لکن باید آگاه بود که اگر این ادعا بر فرض محال درست باشد، چگونه است که مردم با رای دادن دولت مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند؟! و چگونه برخی دولت‌ها و دولتمردان هر عملی را که صحیح بداند انجام داده و هر کلامی را به زبان می‌رانند؟! چگونه حتی یک روزنامه یا موسسه می‌تواند یک موج عمومی درجهت یا خلاف سیاست‌های کلان کشور به راه بیاندازد؟! 
فرانکلین درباره توهمات درخصوص تغییر و نرم شدن رفتار انقلاب اسلامی در برخی برهه‌های زمانی مدعی است: "هر زمانی که احساس می‌شد انقلاب در حال تبدیل شدن به یک نظام نرم‌تر و لطیف‌تر است، اتفاقاتی خلاف تصور رخ دادند! زمانی که انتخاب شدن رئیس دولت اصلاحات به ریاست جمهوری، تحلیلگران اطلاعاتی امریکا و بریتانیا را بهت‌زده کرد، آنها تغییرات انقلابی را اجتناب ناپذیر دانستند ولی اتفاقات بسیار بدی در همان دوره در ایران رخ داد!"
 در ادامه یادداشت گیت‌استون ضمن بیان اینکه ایران از فتنه جنبش سبز در سال 88 که پایه‌های نظام را هدف گرفته بود، نیز سربلند و سالم بیرون آمد؛ آورده شده است: "و اکنون سراب روحانی-ظریف است که نظام به غرب نشان می‌دهد! ظاهر متمدنانه این دو مرد برای ایجاد توهم اینکه بالاخره ایران نیز تغییر می‌کند، کافی بود. ولی صرف نظر از هرمقدار چای یا بستنی ایرانی که میان ظریف و کری تعارف شد، نمی‌توان برنامه جامع اقدام مشترک را نادیده گرفت." 
دکتر لاورنس فرانکلین در زمان تصدی وزارت دفاع آمریکا بوسیله دونالد رامسفلد، مسئول بخش ایران این وزارتخانه بوده و همچنین بعنوان سرهنگ نیروی هوایی ارتش آمریکا و وابسته نظامی در سفارت این کشور به رژیم صهیونیستی حضور داشته است؛ اما لحن بی‌ادبانه و توهین‌آمیز مقاله مورد نظر هرگز بگونه‌ای بنظر نمی‌رسد که یک دکتر و دیپلمات با سابقه آن را نوشته باشد! 
این اندیشکده در پایان با اشاره به اقدامات ضد آمریکایی اخیر مانند ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از ایالات متحده و بازداشت شدن دو جاسوس اطلاعاتی (سیامک نمازی و نزار زکا) نوشت: "ضربه نمادین دیگری که ایران به آمریکا زد، بستن اولین شعبه رستوران‌های کی‌اف‌سی در تهران بود. تحقیر‌های بیشتری برای دولت اوباما در راه خواهد بود. دیپلمات‌های آموزش ندیده رئیس جمهور (آمریکا) و کارشناسانش در زمینه ایران، عملکرد ضعیفی در خدمت به او داشتند."
 منبع: بولتن نیوز
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات