صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۸۳۸۶۷
سردار رضایی در جمع پاسداران دانشکده افسری

به فرمان آقا خود را برای حوادث سخت باید آماده کنید

سرلشکر پاسدار محسن رضایی در توصیه ای به پاسداران جوان گفت: عقبه شما پاسداران عقبه افتخارآمیزی است و به فرمان آقا خود را برای حوادث سخت باید آماده کنید. مخصوصا در منطقه، چون در آینده حوادث سختی در منطقه اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه بصیرت،سرلشکر محسن رضایی به مناسبت اربعین سرلشکر شهید حسین همدانی در جمع صمیمی پاسداران دانشگاه افسری و خطاب به جوانان گفت: سردار همدانی در پاسداری از انقلاب و در همان ایام جوانی خود را شناخت. وی به جو سرکوبی که قبل از انقلاب بود اشاره کرد و ساواک را سازمانی سرکوب‌گر خواندند که توانسته بود قیام 15 خرداد و اعتراضات دیگر را سرکوب کند. در چنین شرایطی هسته های کوچک مقاومت در مسجدها به راه افتاد که یکی از اولین کسانی که در این گروه فعالیت می کرد سردار همدانی بود(از سال 55 به بعد).

وی گفت:در سال 57 ارتش جاده همدان- تهران را بسته بود که شهید همدانی به همراه جوانان انقلابی سرانجام موفق می شوند جاده همدان- تهران را باز کنند. بعد انقلاب شکل می گیرد.

سردار رضایی به مشکلات تشکیل سپاه در بعد از وقوع انقلاب اشاره کرد. یکی از این مشکلات پیدا کردن مکانی برای چنین نهادی بود. تنها جایی که سرانجام هسته های اولیه سپاه در آن شکل گرفت پادگان امام حسین(ع) و همین دانشگاه افسری بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به ساده زیستی پاسداران در اوایل پیروزی انقلاب اشاره کرد که در اول کار نه بحث درجه ای بود و نه حقوق، بلکه تعدادی مردم انقلابی که برای شهادت در راه آرمان ها، آماده بودند که بزرگترین ارتش جهان را شکل دهند. شهید همدانی جزء 5 و 6 نفر اولیه تشکیل دهنده سپاه بود. اما این روند شکل گیری با قضیه کردستان دچار مشکل شد. دوهفته پس از انقلاب دشمنی دشمنان آشکار شد. درقضیه کردستان سردار همدانی با دو گردان و با کمک "سردار یاحی "توانست سنندج را آزاد کند. در سال 59 سردار همدانی جزء اولین کسانی بود که خود را با یک دسته از همدان و کرمانشاه به سرپل ذهاب رساند اما به اندازه افرادش سلاح نداشت. حتی به علت کمبود سلاح برای عملیات شبانه علیه نیروهای عراق دچار مشکل شد ولی با حداقل امکانات و با استفاده از بمب‌های دست ساز با نیروهای عراقی در سر پل ذهاب درگیر می شدند.

در پایان سرلشکر رضایی به جمع بندی از سخنانشان پرداخت و سردار همدانی را فردی خستگی ناپذیرمعرفی کرد که حتی پس از جنگ در امنیت سازی کشور بسیار موفق بود و حتی در 3 سال فعالیت در سوریه که هسته‌های مقاومت را تشکیل داد بدون تبلیغات و بی‌ادعا از سقوط دمشق جلوگیری کرد. همچنین در فتنه 88 با سیاست و با کمترین هزینه این غائله را خاموش کردند. در حالی که فتنه همراه با خشونت بوده است. سردار همدانی یک انسان کامل و بصیر و سیاسی بود. چه در حوادث داخلی، چه خارجی از بصیرت کامل برخوردار بودند. او در عین نظامی بودن یک سیاست‌مدار واقعی بود، یک انسان چند بعدی(نظامی، فرهنگی، سیاسی) بودند. شرح صدر شهید همدانی مثال زدنی بود. یعنی یک ظرفیت بزرگ برای رویارویی با مشکلات در وجود ایشان بود. با تمجید و تعریف تحت تاثیر قرار نمی گرفت. آدم با تحمل پذیری بالایی بود.از خود گذشتگی و ایثار و عشق به شهادت در این سردار موج می زد.

سردار رضایی در صحبت های پایانی و در نصحیت به جوانان گفتند: عقبه شما پاسداران عقبه افتخارآمیزی است و به فرمان آقا خود را برای حوادث سخت باید آماده کنید. مخصوصا در منطقه، چون در آینده حوادث سختی در منطقه اتفاق خواهد افتاد. وی در ادامه به دو فرمولی اشاره کردند که جوانان پاسدار باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

فرمول اول: آدم های بزرگ با انجام دادن کارهای کوچک بزرگ شده اند. یکی از این موارد اهمیت دادن به بیت‌المال است. حتی اگه خورده ای نان باشد نباید اسراف شود. همچنان که فرماندهان بزرگ به این نکات ریز توجه داشته اند. خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم.

فرمول دوم:یک مجاهد پشت هیچ دیواری متوقف نمی‌شود. یعنی ابتکار و نوآوری خلاقیت. پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: هیچ دو روزی نباید مثل هم باشد. نمونه اعلای چنین فردی را شهید همدانی معرفی کردند که در سوریه تروریست ها را زمین گیر کرده بود.

در پایان بر نقش خطیر پاسداران جوان در انتقال ارزش‌های نسل اول سپاه و فرماندهان شهید 8 سال دفاع مقدس به نسل های آینده سپاه تأکید کردند.

گزارش از :مجتبی محمدی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات