صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۸۳۸۷۸
نخست‌وزیر فرانسه:

داعش و حملات جدید در سراسر اروپا

نخست‌وزیر فرانسه طی اظهاراتی از تدارک و برنامه‌ریزی انجام حملات جدید توسط گروه تروریستی داعش در سراسر اروپا خبر داد و اعلام کرد که حملات پاریس از سوریه طرح‌ریزی شده بوده است.
پایگاه بصیرت: نخست‌وزیر فرانسه امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رادیو آر.تی.ال در اظهاراتی اعلام کرد: «ما میدانستیم که داعش برای حمله آماده می‌شود و الان هم در تدارک و برنامه‌ریزی انجام حملات تازه‌ای است، آن هم نه فقط در فرانسه بلکه در کل اروپا.»
«مانوئل والس» افزود: «احتمال دارد تروریسم طی روزها و هفته‌های آینده بار دیگر ما را هدف قرار دهد. من اینها را برای ایجاد ترس و وحشت نمی‌گویم بلکه می‌گویم تا فرانسویان هشیار و آگاه باشند. ما از مدت‌ها پیش با این تهدید‌های تروریستی زندگی کرده‌ایم و باید خود را برای اقدامات جدید آماده کنیم.»
وی ادامه داد: «در برابر مبارزه با تروریسم ما هیچ گزینه و ابزاری را برای حفاظت از فرانسویان کنار نخواهیم گذاشت. ما می‌دانیم که داعش در حال برنامه‌ریزی حملاتی جدید است و این حملات به فرانسه خلاصه نمی‌شود بلکه تمام کشورهای اروپایی را شامل می‌شود و می‌دانیم که حملات اخیر پاریس از سوریه سازماندهی شده، فکر شده و طرح‌ریزی شده بوده است.»
نخست‌وزیر فرانسه در ادامه گفت: «فرانسه همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار داد. ما در عراق در کنار سایرین مشغول مبارزه با داعش هستیم و به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. ما در شرایطی بسیار پیچیده تصمیم گرفتیم که جنگنده‌های میراژ خود را بکار گیریم.»
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدام دیرهنگام فرانسه در مبارزه با تروریسم گفت: «برای مبارزه با تروریسم فرانسه همواره در خط مقدم قرار دارد؛ اما این جامعه بین‌الملل است که باید برای مبارزه با تروریسم وارد عمل شود و همه باید نسبت به خطرات و تهدیدهای این گروه تروریستی آگاه باشند.»
والس تصریح کرد: «ما از ماه‌ها پیش می‌دانستیم که داعش برای حمله آماده می‌شود و برای ممانعت از وقوع چنین حملاتی در حال آماده‌باش بودیم و تمامی سرویس‌های اطلاعاتی ما در وضعیت آماده‌باش قرار داشتند و همین هشیاری‌ها و آماده‌باش‌ها بود که باعث شد پنج حمله از تابستان گذشته تاکنون خنثی شود و باید بدانیم که هنوز هم حملاتی علیه فرانسه و اروپا در حال تدارک و برنامه‌ریزی است.»
وی همچنین فرانسویان را به هشیاری حداکثری فراخواند و افزود: «این اعلام جنگ جدید ایجاب می‌کند که ما بسیار هشیار باشیم و با حفظ خونسردی بر امور تسلط داشته باشیم. داعش به دنبال تضعیف و ایجاد اختلاف در میان ماست اما نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود. ما تاکنون بیش از 150 مورد عملیات بازرسی و تجسس انجام داده‌ایم و این عملیات ادامه خواهد داشت که البته ده‌ها مورد از این جستجوها ارتباط مستقیمی با تحقیقات درباره حملات پاریس نداشته و طی روز گذشته در مناطق پرجمعیت فرانسه صورت گرفت است.»
نخست‌وزیر فرانسه ادامه داد: «نیروهای پلیس و ژاندارم‌های فرانسه باید به طور ویژه‌ای هشیار باشند اما مبارزه با داعش باید پیش از هر چیز در سوریه و عراق صورت گیرد و به همین جهت است که من می‌گویم این مبارزه مبارزه‌ای طولانی و دشوار است.»
والس در خصوص علت عدم بسته شدن مرزهای کشور گفت: «بسته شدن مرزها جلوی رفت و آمد مردم را می‌گیرد. تدابیر نظارتی و کنترلی بر مرزهای ما برقرار شده و این کنترل‌ها باید تا جایی که امکان دارد مؤثر باشند.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات