صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۳۳

اخبار ویژه روزنامه‌ها 27 آبان

روزنامه کیهان **

برخورد گزینشی مدعیان اعتدال با مفاسد اقتصادی

برخی دولتمردان و حامیان آن با موضوع فساد به شکل گزینشی و دوگانه برخورد می‌کنند.

به نوشته الف، دولتمردان و کسانی چون آقای هاشمی از فسادهای گسترده در دولت قبل می‌گویند و مردم را با آب و تاب نسبت به خیانت‌هایی که بیت‌المال صورت گرفته آگاه می‌کنند.

استنادشان هم به زندان رفتن معاون اول دولت قبل است، کاری هم ندارند- یا نمی‌خواهند داشته باشند - به این که پرونده به مسئول بودنش در دولت ربط دارد یا نه، چنان اعلام برائت می‌کنند انگار همین آدم در دولت‌های قبل هیچ سمتی نداشته. یا استناد می‌کنند به فلان آدم که هنوز دادگاهی نشده! اما از کنار پرونده نفتی- اسمش را نبر- به راحتی می‌گذرند و به شما هم اجازه نمی‌دهند بپرسی چرا؟!

نویسنده می‌افزاید: اگر اتهام خیانت به بیت‌المال در دادگاه اثبات شد، نشانه خیانت است؟- که هست- و براساس منطق آقایان جرم یک یا چند عضو یک دولت نشانه فساد آن است. پس تکلیف دولت‌های اصلاحات و سازندگی که از دلشان پرونده نفتی- اسمش را نبر- بیرون می‌آید چه می‌شود؟!

یا جرم خیانت در بیت‌المال مهدی هاشمی که در دادگاه ثابت و مجرم شناخته شد، اما با دعای پدر و تأییدات وی راهی زندان شد! چطور می‌شود دادگاهی که مهدی هاشمی را مجرم شناخته سیاسی بوده- به نظر مادرش «پدر سوخته بازی»- اما دادگاهی که معاون اول دولت قبل را محاکمه کرده صالحه بوده؟! یعنی دزدی و خیانت در بیت‌المال بد است، اما استثناء دارد؟!

انتسابات فامیلی یکی از نقدهای وارد و پرحاشیه دولت قبل بود. جناب روحانی ضمن گلایه در این مورد می‌گوید «در اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم»، یعنی انتظار می‌رود که دولت یازدهم عاری از انتسابات فامیلی باشد. انگار که کسی خبر ندارد این دولت هیچ کدام از اعضای خانواده- برادر و برادرزاده و خواهرزاده و...- را در دولت بکار نگرفته است. گویی فرزندان جناب هاشمی بر اساس صلاحیت در دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند! نتیجه می‌گیریم انتساب فامیلی خوب است. مگر اینکه در خط سیاسی ما نباشد!

یکی از محورهای مورد نقد رئیس دولت یازدهم تورم بالای 40 درصد در دولت قبل بود. این نقد به دولت قبل وارد است اما دولت فعلی نیز با ایجاد شرایط رکود توانسته تورم را مهار کند، و در این خصوص اقدام مؤثری صورت نداده است. براساس نظرسنجی‌ها و اصول ابتدایی اقتصادی، اقتصاد پویای تورمی شرافت دارد به اقتصاد راکد دچار رکود. جناب هاشمی هم در حالی به تورم بالای 40 اعتراض می‌کند که در کارنامه دولت سازندگی تورم 49 درصد به چشم می‌خورد!

جیب روحانی را نزنید حمایت و پشتیبانی پیشکش!

محمدرضا خاتمی می‌گوید دولت روحانی تنهاترین دولت بعد از انقلاب است.

وی در مصاحبه با ایرنا با بیان این که در مجموعه حاکمیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی، دولت روحانی تنهاترین دولت بوده گفت: حجم مخالفت‌ها و جبهه‌گیری‌هایی که قوا و نهادهای دیگر در مقابل این دولت انجام دادند بی‌سابقه است.

اولین دبیر کل حزب منحله مشارکت درباره عملکرد دوساله گذشته دولت روحانی گفت: وقتی انبوه مشکلات کشور را می‌بینیم، توقعمان از دولت خیلی بالا می‌رود، اما وقتی واقعیات کشور را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که دولت آقای روحانی بسیار موفق بوده است.

نایب رئیس مجلس ششم گفت: امید داریم که برگزار کنندگان انتخابات از سختگیری و تفسیرهای شخصی از قانون و هر کاری که مردم را از شرکت در انتخابات زده کند، خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه برای این کار باید بین مثلث دو جناح و برگزارکنندگان انتخابات تعامل خوبی باشد تا مجلسی عاقل و خوب تشکیل شود، تصریح کرد: اولویت این مجلس باید منافع ملی باشد.

محمدرضا خاتمی ادامه داد: درصددیم به اصولگرایان کمک کنیم تا بتوانند جبهه واحد و متحدی را تشکیل دهند و با اصلاح‌طلبان رقابت کنند. مساعدت ما در این جهت خواهد بود که آنها دست به پالایشی از درون بزنند و تندروهایی را که باعث بدنامی آنها شده‌اند را از خود دور کنند و با کنار گذاشتن برخی اختلافات، هویت راستین خود را به مردم نشان دهند.

اظهار دلسوزی و حمایت افراطیون نسبت به رئیس جمهور در حالی است که این طیف به دفعات در طول 2 سال اخیر تصریح کرده‌اند «روحانی کاتالیزور است»، «دولت یازدهم رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان است»، «روحانی فاقد گفتمان است» و «اگر حمایت اصلاح‌طلبان نبود روحانی از خود رأی نداشت و انتخاب نمی‌شد». با این اوصاف به نظر می‌رسد باید به افراطیون گفت شما جیب روحانی را نزنید، حمایت و پشتیبانی پیشکش! به ویژه اینکه تذبذب طیف مذکور مسبوق به سابقه است چنان که به سید محمد خاتمی القابی نظیر اردک لنگ، شاه سلطان حسین بی‌کفایت، تدارکاتچی و... را نثار کرده و او را تهدید کردند از قطار اصلاحات پیاده می‌کنند. آنها همچنین هاشمی رفسنجانی را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای، غیر قابل اعتماد و... خوانده‌اند.

اما درباره حمایت نظام از دولت شایان ذکر است رهبر معظم انقلاب به رغم بی‌اعتمادی مطلق به آمریکا- که مستند به واقعیت‌هاست- مجال مذاکرات هسته‌ای در دور جدید را برای دولت فراهم کردند و مجلس و قوه قضائیه نیز بیشترین حمایت‌ها را به عمل آورده‌اند؛ هر چند که افراطیون مأموریت‌دار درصدد بودند دولت آقای روحانی را بدهکار آمریکا و غرب نشان دهند و دولت را از موضع ضعف پای مذاکره بفرستند.

اما درباره ادعای رضا خاتمی مبنی بر کمک به اصولگرایان جهت تشکیل جبهه واحد و پالایش درونی باید گفت موز اگر قوت داشت، کمر خویش راست می‌فرمود! مدعیان اصلاح‌طلبی اگر هنری دارند آن را در پالایش افراطیون و وطن‌فروشان از جمع خود نشان دهند، همچنان که باید گفت اگر عرضه‌ای دارند به روند طولانی مدت آویزان شدن از دیگران پایان دهند (چندان که یک بار بخت خود را در به صحنه آوردن و پنجم شدن در انتخابات سال 84) آزمودند، یادآور می‌شود به دنبال ردصلاحیت برخی افراطیون مجلس ششم در انتخابات مجلس هفتم، اتحادیه اروپا مدعی شده بود به خاطر این موضوع، انتخابات را مشروع نمی‌داند.

پوپولیسم مدعیان اعتدال صدای روزنامه حامی دولت را هم درآورد

برخی تصمیمات اقتصادی دولت، پوپولیستی است و با دغدغه‌های سیاسی گرفته شده است.

یک روزنامه حامی دولت با اذعان به مطلب فوق نوشت: آنچه از دولت که باشعار تدبیر به صحنه آمده انتظار می‌رفت، پرهیز از اتخاذ تصمیمات پوپولیستی بود، ولی در طول بیش از دو سالی که از عمر این دولت می‌گذرد در کمال تعجب و تأسف نمونه‌هائی از این قبیل تصمیمات گرفته و اجرا شده که به هیچ وجه با شعارها و وعده‌های آن همخوانی ندارد.

روزنامه جمهوری اسلامی می‌افزاید: یکی از بارزترین این تصمیمات اجرای مجموعه برنامه‌های کوتاه مدت تحت عنوان «برنامه تسریع خروج از رکود» است که چند وقتی است مردم را با خود مشغول کرده و از آن بیشتر، توان و وقت دولت را. ما معتقدیم این برنامه‌ها پوپولیستی و برخاسته از دغدغه‌های سیاسی دولت است. رئیس جمهوری به دفعات با استناد به نرخ مثبت رشد اقتصادی سال 93 از خروج اقتصاد کشور از رکود سخن گفت و این خروج را محصول عملکرد مثبت دولت یازدهم دانست، اما دیری نپایید که نشانه‌های بازگشت به شرایط رکودی در بهار 94 آشکار شد. با این حال و برخلاف وعده‌های متعددی که برای انتشار آمارهای اقتصادی به صورت منظم و شفاف داده شده بود، نرخ رشد اقتصادی سه ماهه نخست سال جاری منتشر نشد و هنوز هم نشده است، چرا که براساس شواهد و قرائن و به شهادت وضعیت بخش‌های پیشران اقتصاد، نرخ رشد اقتصادی منفی بوده ولی به همین خاطر نیز بانک مرکزی از اعلام آن پرهیز کرده است.

نویسنده با اذعان به تشدید رکود اقتصادی می‌نویسد: دولتمردان در اقدامی غیرمنتظره از اجرای طرح واکنش سریع برای خروج از رکود خبر دادند، طرحی که برای حفظ ظاهر پیشوند «تسریع» را نیز به آن اضافه کردند تا مشخص نباشد این برنامه به معنای پذیرش بازگشت مجدد به شرایط رکودی است! دولت برای کاستن از فشار منتقدان و حفظ مقبولیت خود در بدنه جامعه به دنبال راه خروجی سریع می‌گشت تا بتواند از آن طریق به طرف تقاضا شوک وارد کند. در چنین شرایطی طیف خاصی از دولت که عمدتاً در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت حضور داشتند، رئیس جمهوری را متقاعد کردند که با تزریق پول به جامعه، تقاضا را تحریک کنند. مقاومت بانک مرکزی و بخش‌هایی از وزارت اقتصاد نیز نتیجه نداشت وسرانجام رئیس دولت تدبیر و امید به راهکارهای سیاسی بخشی از مدیران صنعتی خود امید بست تا نتیجه آن تزریق هزاران میلیارد پول پرقدرت به اقتصاد باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشت «دام پوپولیستی برای اقتصاد» خاطرنشان شد: تنها با اجرای طرح فروش اقساطی خودرو و با فرض فروش صد هزار دستگاه با پرداخت 25 میلیون تومان تسهیلات برای هر خودرو رقمی در حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان [3750 میلیارد تومان] از منابع بانک مرکزی تحت پوشش خط اعتباری و به اسم مدیریت منابع بانک‌ها به جامعه تزریق شد. این تزریق، بدون شک ظرف چند ماه آینده آثار تورمی خود را نشان خواهد داد و این، علاوه بر پیامدهای ناگوار ورود بیش از صد هزار دستگاه خودروی بی‌کیفیت به خیابان‌ها است... انتظار از دولتمردان این بود که به جای بازی با کلمات و واژه‌سازی‌هایی مانند «خروج غیرتورمی از رکود»، «برنامه تسریع خروج از رکود» و نقض عهد و پیمان خود با مردم درباره انتشار و اعلام آمارهای اقتصادی و... مشکلات را صادقانه با جامعه در میان بگذارند و با تشریح شرایط، به دنبال ایجاد تقویت عزم ملی برای عبور از تنگه رکود باشند.

پروژه‌های عمرانی را تعطیل کردید نقدینگی را هم به 2 برابر رساندید!

براساس آمارهای بانک مرکزی، حجم نقدینگی در دولت یازدهم نزدیک به 400 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش مشرق آمار نقدینگی و پایه پولی که به طور شفاهی توسط مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی بیان شده به خوبی نشان می‌دهد که اوضاع مدیریت پولی در سال جاری به هیچ‌وجه مناسب نیست و دیگر از کنترل نقدینگی و پایه پولی به عنوان مصادیق انضباط پولی و بانکی مورد ادعای دولت خبری نیست.

به هر حال، بر مبنای همین اظهارات شفاهی مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان شهریورماه امسال به 872 هزار میلیارد تومان و پایه پولی به 5/137 هزار میلیارد تومان رسیده است.

براساس آمار بانک مرکزی دولت سابق اقتصاد کشور را با حجم نقدینگی 479 هزار میلیارد تومانی به دولت یازدهم تحویل داده است.

اما در حالی که در 8 سال دولت‌های نهم و دهم حجم نقدینگی مجموعا 406 هزار میلیارد تومان افزایش یافت، آماری که مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی گفته بیانگر آن است که حجم نقدینگی اضافه شده در 26 ماه عمر دولت تقریبا نزدیک به آمار 8 ساله دولت قبل است، یعنی 393 هزار میلیارد تومان.

اگر میانگین ماهانه حجم اضافه شده نقدینگی را مورد محاسبه قرار دهیم، در دولت‌های نهم و دهم ماهانه 4200 میلیارد تومان به نقدینگی افزوده شده، در حالی که در دولت یازدهم تاکنون هر ماه 15100 میلیارد تومان به نقدینگی اضافه شده است؛ یعنی چیزی بیش از سه و نیم برابر.

مسئولان بانک مرکزی ادعا کرده‌اند که حدود 80 هزار میلیارد تومان از نقدینگی که در این دو سال ایجاد شده ناشی از پوشش آماری 6 بانک و چهار موسسه مالی و اعتباری است. این ادعای عجیب در شرایطی مطرح شده که بسیاری از این بانکها و موسسات سالهاست که در سیستم پولی کشور فعالیت می‌کنند و حتی مجوز رسمی از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند و طبیعتا آمار آنها خارج از سیستم بانکی نبوده است.

گفتنی است بسیاری از بنگاه‌های تولیدی کشور در دو سال اخیر به دلیل مشکل کمبود نقدینگی تعطیل شده و یا تا آستانه تعطیل شدن پیش رفته‌اند، اما مسئولان بانک مرکزی کماکان به دنبال این هستند با این توجیهات غیرعلمی آدرس غلطی را به اقتصاد ایران بدهند. مسئولان دولتی به بهانه تورم‌زا بودن تزریق نقدینگی، بسیاری از پروژه‌های عمرانی را نیز متوقف کردند.

تقریبا نیمی از 80 هزار میلیارد تومان افزایش پایه پولی در دولت قبل صرف طرح مسکن مهر شد که همواره مورد انتقاد مسئولان دولت فعلی قرار دارد. اینک فرصت مناسبی است که مسئولان دولت یازدهم پاسخ دهند 7/41 هزار میلیارد تومان پایه پولی اضافه شده در 2 سال اخیر، کجا خرج شده است؟

از اتهام مطالعات ادعایی علیه ایران تا آزمایش بمب اتمی در آمریکا!

به موازات فضاسازی گسترده علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، رژیم آمریکا جدیدترین بمب اتمی خود را در صحرای نوادا آزمایش کرد.

اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا اعلام کرد این کشور سومین بمب «هسته‌ای» مدل «ب61-12» را بدون آنکه کلاهک هسته‌ای آن منفجر شود، آزمایش کرد. هدف از این عملیات، اجرای آزمایش پایانی این مدل از بمب‌های هسته‌ای بوده است. در این مدل از بمب‌های هسته‌ای، از دم جدیدی که شرکت بوئینگ ساخته بود، استفاده شده است.

در اطلاعیه NNSA ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان می‌شود این آخرین آزمایش بمب اتمی جدید آمریکا است که طی آن نمونه آزمایشی «ب61-12» از هواپیمای E‌15-F پرتاب گردید.

اداره ملی امنیت هسته‌ای (NNSA) و نیروی‌هوایی آمریکا روز 20 اکتبر سومین پرتاب نمونه آزمایشی بمب اتمی جدید «ب61-12» را بدون داشتن اورانیوم غنی‌ شده یا پلوتونیوم در میدان تونوپا در ایالت نوادا انجام دادند.

آزمایش اول بمب اتمی جدید آمریکا که در چارچوب برنامه تمدید مدت بهره‌برداری (از بمب اتمی ب61) (Extension Program-LEP Life) ساخته شده، در ماه ژوئیه سال جاری انجام گردید. «ب61-12»، دوازدهمین نمونه جدید بمب اتمی ب61 است که از سال 1960 تولید می‌شود.

انجام چنین آزمایش‌های روشنی در ارتباط با تسلیحات اتمی در حالی است که رژیم آمریکا و متحدانش، ایران را به صرف ادعای «مطالعه» درباره تسلیحات اتمی یا چاشنی انفجاری متهم می‌کنند همچنان که صرف تولید و آزمایش موشک‌های دوربرد را نشانه «تمایل» به تولید بمب اتمی می‌دانند!

*********************************

روزنامه قدس **

قشقاوی: احتمال ربوده شدن رکن‌آبادی ضعیف است

ایسنا: قشقاوی، معاون کنسولی و پارلمانی وزیرخارجه گفت: شخصاً احتمال ربوده شدن غضنفر اصل رکن‌آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان را ضعیف می‌دانم.

چیدن زعفران توسط خانم سفیر در ایران

فارس: خانم «اودیسه نورهیم» سفیر نروژ در ایران با حضور در روستای ارک از توابع خوسف در خراسان جنوبی در کنار زنان روستایی به چیدن زعفران پرداخت.

جزایری مهمان تلویزیون می شود

آفتاب: «شهرام جزایری» بعد از سال‌ها حبس در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی، امشب به برنامه «توقف ممنوع» در شبکه پنج می آید.

«بشار اسد» پیشنهاد ایران را نپذیرفت

خبرگزاری آنا: امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه گفت مقام‌های ایران دو سال پیش به بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه پیشنهاد کرده بودند که با ادامه بحران در این کشور، خانواده‌اش به ایران بیایند ولی وی این پیشنهاد را نپذیرفت.

فقط آوارگان مسيحي سوريه را بپذيريم

خبرگزاری صدا و سیما: جب بوش نامزد حزب جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به حملات پاریس گفت که باید فقط آوارگان مسیحی سوریه را بپذیریم.

بازگشت احمدی نژاد التهاب آفرین است

سایت نواندیش: غلامعلی دهقان سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاست، جامعه را دچار تلاطم والتهاب خواهد کرد زیرا احمدی‌نژاد در توجه به پوپولیسم مهارت خاصی داشته و دارد.

آزمایش سومین بمب هسته ای آمریکا

باشگاه خبرنگاران: جوانک آمریکا، سومین بمب هسته‌ای مدل «بی 61-12» خود را بدون آنکه کلاهک آن منفجر شود، آزمایش کرد.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* فرمانداران 26 ایالت آمریکا به اوباما گفته‌اند حق نداری پناهجویان سوریه را به ایالت هایمان بفرستی. به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان در پی حملات تروریستی اخیر به پاریس انتقادهای فرمانداران ایالت‌های آمریکا از طرح اوباما برای پذیرش 10 هزار پناهجوی سوری افزایش یافته است. فرمانداران 26 ایالت آمریکا – که 25 تن از آنان جمهوریخواه هستند - با اعلام موضع رسمی و یا ارسال نامه سرگشاده به اوباما با طرح او مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند اجازه نخواهند داد حتی پای یک مهاجر سوری به ایالت هایشان باز شود. ریک اسنایدر فرماندار میشیگان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: میشیگان ایالتی مهاجر پذیر است و ما به تاریخ خود در زمینه پذیرش مهاجران افتخار می‌کنیم اما اولویت نخست ما تامین امنیت ساکنان ایالت است. تا کنون تنها 7 ایالت آمریکا اعلام کرده‌اند با طرح دولت فدرال برای جذب 10 هزار پناهجوی سوری موافقت کرده‌اند.

* مرکز رسمی فتوای مصر در بیانیه شدید اللحنی از فتاوای افراط‌گرایانه علمای آل سعود انتقاد کرده و آنان را گمراه دانستند. دارالافتا مصر با تاکید بر فهم سطحی علمای سعودی از آیات قرآن، آورده است: شیخ «ابن عثیمین» مفتی سعودی، با استناد به آیه «فمن اعتدی علیکم فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم» گفته که «کشتن زنان و کودکان مباح است، چراکه باعث دلشکستگی دشمن می‌شود». مرکز رسمی فتوای مصر در ادامه با استناد به روایت حضرت رسول(ص) مبنی بر «لا تقتلن ذریه و لا عسیفا» تاکید کرد: اصل این حرف، مخالف تعالیم پیامبر گرامی اسلام(ص) و روایات است. این نهاد دینی مصر افزود: در روایات آمده است که رسول الله(ص) در جنگی، یک زن را دید که کشته شده و به خاک افتاده است و در همان حال قتل زنان و کودکان بدون گناه را نادرست اعلام کردند، ولی این مفتی سعودی صراحتاً بر کشتار زنان و کودکان تاکید دارد. این بیانیه می‌افزاید: فتاوای این فرد با آیه «ولا تزر وازره وزر اخری؛ و هیچ بردارنده بار گناهى بار گناه دیگرى را به دوش نمى‏گیرد» نیز مغایرت دارد. اگر مردان در جنگ شرکت می‌کنند، چرا زنان و کودکان آنان مجازات و کشته شوند؟! حساب هر کسی از دیگری جداست.

*********************************

روزنامه خراسان**

فردا نیوز مدعی شد :

شنیده ها حاکی از آن است که دکتر روحانی به دلیل مخالفت هایی که با برنامه ششم توسعه دارد و معتقد است چون دولت مجری این برنامه بوده طبعا باید با نظر وی این برنامه تدوین شود به نشانه اعتراض در جلسات اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نکرده است.

تابناک نوشت :

«آخوند چینی دات کام»، مستندی به کارگردانی محمدتقی رحمتی از زندگی یک روحانی است که زبان چینی آموخته و زندگی خود را وقف معرفی اسلام و ایران به چینی‌ها کرده است. حجت الاسلام آقایی معروف به آخوند چینی گفت: اگر یک بهایی در محله‌ای سکونت داشته باشد، دشمنان، آن قدر مانور می‌دهند که تصور می‌کنید،کل اهالی آن محله، بهایی هستند، با این حال، ما نسبت به ۱۷میلیون مسلمان چینی که محب اهل بیت هستند، بی‌توجهیم.

سایت دانا نوشت :

منوچهر محمدی اولین مجری قرارداد الجزایر اظهار داشت: در مسئله اموال و دارایی‌های ایران، ما دو نوع دارایی داشتیم قسمتی از دارایی‌های ایران نظامی و قسمتی از آن‌ها غیرنظامی بود. در مورد دارایی‌های غیرنظامی مشکلی نداشتیم، چه پول‌های نقد و چه کالاهایی که داشتیم آن‌ها به ایران منتقل شد اما در دارایی‌های نظامی، آمریکایی‌ها بهانه‌هایی آوردند مثلاً گفتند چون در جنگ ایران و عراق ما بی‌طرف هستیم و در طول جنگ نمی‌توانیم این اموال را به شما بدهیم، پس دادن این اموال را به بعد از جنگ تحمیلی موکول کردند که البته به این تعهدشان هم عمل نکردند و هنوز هم که هنوز است انباری در ویرجینیا به نام «ویکتوری ون» وجود دارد که مبالغ قابل‌توجهی هرساله اجاره از سوی ایران برای آن انبار پرداخت می‌شود این اموال هم اموال نو شامل موتورهای F14 و موشک‌های هاوک و ... هستند و برخی از آن‌ها هم موتورها و موشک‌هایی است که برای تعمیرات به آمریکا رفته بودند و در همان‌جا توقیف شدند.

عصر خبر مدعی شد:

روزنامه کیهان که بارها گزارش های مختلفی درباره شبکه های اجتماعی خارجی و همچنین مطالبی علیه مدیر نرم افزار تلگرام منتشر کرده، دیروز در صفحه اول خود تبلیغ کانال روزنامه کیهان در تلگرام را کرده است. این روزنامه چندی پیش از پشت پرده اقدامات تلگرام علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.

پارس نیوز مدعی شد:

گفته می شود یک تیم کارشناسی در حال تکمیل مستندات لازم طرح استیضا ح وزیر نفت است که در زمان مقتضی در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

انتخاب نوشت:

مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد: در موضوع اهدای سکه به تهیه کننده برنامه تلویزیونی "پایش"، برخی رسانه ها مسئله را وارونه جلوه داده و اهداء این سکه ها را به شخص آقای ترکان نسبت دادند. در حالی که هیچ هدیه ای برای هیچ فردی از جانب آقای ترکان یا روابط عمومی شورایعالی مناطق آزاد کشور قبل یا بعد از برنامه پایش ارسال نشده و برای هیچ برنامه دیگری نخواهد شد و شایسته این بود که دست اندرکاران این برنامه، بسته دریافتی را به همان کسانی که به ایشان داده بودند مسترد نمایند .

*********************************

روزنامه ایران**

ادعای گستاخانه «داعش»

«داعش» با انتشار فیلمی جدید، از سرکرده «القاعده» یمن به علت بیعت با سرکرده جدید «طالبان» انتقاد کرده و از آنان خواسته تا با «ابوبکر بغدادی» بیعت کنند. به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان» به نقل از پایگاه عربی «21»، در این فیلم سه نفر عضو یمنی تبار «داعش» در «دیرالزور» سوریه اعلام می‌کنند «القاعده» منحرف شده و به صف طاغوتیان پیوسته است.در این فیلم یکی از اعضای «داعش» مدعی شده که ««ملا اختر منصور» طاغوتی و سرکش، رابطه‌ای دوستانه با ایران مجوسی دارد. از مزارها که نماد شرک هستند، حمایت کرده و با دستگاه اطلاعاتی پاکستان همکاری می‌کند.» در پایان فیلم «ای القاعده یمن، به کجا می‌روید؟»، داعش هشدار داده است: «بشنوید و حواستان جمع باشد که این دولت نجات دهنده شماست. با شیعیان رافضی و سکولارها و دموکرات ها بجنگید. با کمیته‌های مردمی و منصور هادی بجنگید. با این ائتلاف ترسو بجنگید که تمامی آنها کافر هستند.»

روایت امیرعبداللهیان از رد دعوت ایران توسط «اسد»

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران گفت: مقام‌های ایران دو سال پیش به رئیس‌جمهوری سوریه پیشنهاد کرده بودند که با ادامه بحران در این کشور، خانواده‌اش به ایران بیایند ولی وی این پیشنهاد را نپذیرفت. به‌گزارش «آنا»، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه دوشنبه در دانشگاه صنعتی‌شریف اعلام کرد: در دیداری که با «بشار اسد» داشتم، پیشنهاد شد که خانواده‌اش به ایران بیایند ولی پاسخ «اسد» این بود که من تا آخرین لحظه در کشور هستم و همسرم مسئول رسیدگی به خانواده شهداست و از کشور خارج نمی‌شویم.

بازداشت هادی حیدری برای اجرای حکم محکومیت قبلی

برخی منابع خبری علت بازداشت هادی حیدری، کاریکاتوریست روزنامه «شهروند» را اجرای محکومیت قبلی وی اعلام کردند. به‌گزارش «تسنیم»، برخی منابع خبری اعلام کردند هادی حیدری در تماس با خانواده‌اش گفته برای اجرای محکومیت یک ساله قبلی خود به زندان منتقل شده است.

در عین حال، صالح‌نیک‌بخت وکیل این کاریکاتوریست در گفت‌وگو با «تسنیم» اعلام کرد: «بعد از بازداشت حیدری هیچ ارتباطی با وی نداشته‌ام و نمی‌دانم دلیل بازداشت وی چه بوده است؛ مسئولان قضایی باید در این خصوص اظهار نظر کنند.»

لغو سخنرانی مجوزدار زیباکلام در دانشگاه دزفول

استاد دانشگاه تهران از لغو سخنرانی خود در دانشگاه دزفول خبر داد. صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با «ایلنا» گفت: «در حالی که امروز (دوشنبه) قرار بود در دانشگاه دزفول و به دعوت انجمن اسلامی این دانشگاه سخنرانی داشته باشم، قبل از سوار شدن به هواپیما به من اطلاع دادند مسئولان دانشگاه به واسطه دلایل امنیتی این برنامه را لغو کرده‌اند. این‌ در حالی است که این برنامه به تصویب شورای نظارت دانشگاه رسیده بود.» وی افزود: «مسئولان ذیربط تا این لحظه هیچ توضیحی درباره علت اصلی لغو این مراسم ارائه نداده‌اند.»

قشقاوی: احتمال ربوده شدن رکن‌آبادی ضعیف است

حسن قشقاوی، معاون کنسولی و پارلمانی وزیر خارجه به ایسنا گفت: احتمال ربوده شدن غضنفر رکن‌آبادی سفیر پیشین ایران در لبنان ضعیف است. وی افزود امیدواریم امکان سفر خانواده ایشان به عربستان برای تطبیق دی‌ان‌ای فراهم شود.

*********************************

روزنامه جام جم **

تصاویر ماهواره‌ای از معاملات نفتی داعش با گروه‌20

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که 40 کشور از داعش حمایت مالی می‌کنند که در بین آنها کشورهایی از اعضای گروه 20 نیز هستند.

به گزارش تسنیم، پوتین در جلسه گروه 20 افزود: کشورش تصاویری ماهواره‌ای از صادرات نفت توسط داعش به اعضای گروه 20 را نشان داده و اطلاعاتی در مورد کانال‌های حمایت مالی از داعش ارائه کرده است.

تجمع عناصر ضدایرانی مقابل کنسولگری ایران در استانبول

در ادامه تحریکات تفرقه‌افکنانه ضدایرانی در شهر استانبول ترکیه، تجمعی مقابل کنسولگری ایران به بهانه اعتراض به برنامه فیتیله برگزار شد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صداوسیما و به نقل از پایگاه اینترنتی پالیگون، تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان، علیه ایران شعار می‌دادند. تجمع مشابهی نیز روز شنبه مقابل سفارت ایران در آنکارا برگزار شده بود.

اولاند: با ایران برای مبارزه با تروریسم گفت‌وگو می‌کنیم

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در پارلمان این کشور گفت: قربانیان حوادث تروریستی اخیر از 19 کشور جهان بوده و با همه کشورها از جمله ایران برای مبارزه با تروریسم گفت‌وگو می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، وی گفت: پارلمان این کشور قانونی را بررسی می‌کند که وضعیت اضطراری را در کشور تا سه ماه تمدید می‌کند.

میرتاج‌الدینی: احمدی‌نژاد برنامه‌ای برای انتخابات ندارد

معاون رئیس‌جمهور سابق با بیان این‌که احمدی‌نژاد فرد و گزینه‌ای برای انتخابات مجلس دهم نخواهد داشت، گفت: اکثر وزرای دولت دهم نیز قرار است به‌صورت مستقل و در چارچوب جبهه یکتا و تحت پرچم اصولگرایان فعالیت داشته باشند.

به گزارش مهر، محمدرضا میرتاج‌الدینی با بیان این‌که در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز نامزد می‌شود، اظهار کرد: من همراه با فهرست اصولگرایان در انتخابات شرکت خواهم کرد. وی در پاسخ به این پرسش که نزدیکان احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس دهم قرار است چه فعالیتی داشته باشند، خاطرنشان کرد: من ارتباطی با نزدیکان احمدی‌نژاد ندارم و این پرسش را آنها باید پاسخ دهند. البته آنها اعلام کردند در انتخابات مجلس حضور پیدا نمی‌کنند.

***************************************


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات