صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۴۶

گرفتاری مسئولین در دام نفوذ

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: اگر مسئولی در حوزه باورها در دام نفوذ گرفتار شود، در عین احساس خدمت کردن به ملت و کشور، تا مرزهای خیانت پیش خواهد رفت.
پایگاه بصیرت:منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با اشاره به پروژه نفوذ دشمن در جمهوری اسلامی ایران، گفت: نفوذ در بین سناریوهای دشمن برای تاثیرگذاری و ضربه زدن به کشورمان از مهمترین پروژه ها محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه در دنیای کنونی، نفوذ پنهان موجب می شود که یک نظام یا حکومت متوجه نشود که این سناریو از کدام جهت اجرا می شود، افزود: در گذشته، نفوذ در حکومت ها به طور سخت افزاری صورت می گرفت، سعی می کردند در موقعیت هایی افرادی را جاسازی کرده تا مجری برنامه های دشمن بوده و زمینه مناسب را فراهم کنند. اما امروز نفوذ نرم افزاری است.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه هدف از نفوذ پنهان تغییر رفتارها و در نهایت تغییر باورها است، ادامه داد: شرایط جدید نفوذ دشمن، متفاوت با ۳۰ سال گذشته است.
متکی گفت: در زمانی که بنده مسئولیت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه را داشتم، در جریان ملاقات های عمومی، برخی ایرانیان مراجعه کرده و عنوان می کردند که از من درخواست شده تا علیه ایران کاری انجام دهم و یا در موارد مشابه برخی دانشجویان ما را در خارج از کشور تحریک می کردند که علیه وزارت نفت ایران یا سایر مجموعه های آن، مطالب غیر واقع نقل کنند.
وی با بیان اینکه این نفوذها، نفوذهای بسیط و ساده بود، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با پروژه پیچیده نفوذ از سوی دشمن مواجه است.
وزیر اسبق خارجه کشورمان گفت: آنچه امروز به عنوان دغدغه رهبری مطرح است، نفوذ به عنوان تغییر باورهاست که از مسئولین آغاز می شود.
متکی افزود: دشمن سعی می کند در قالب مذاکرات، گفتگوها، اطلاع رسانی ها و پیام دادن ها ما را در مواضع فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، به باورهای خودش نزدیک کند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اگر مسئولی در حوزه نرم افزاری و باورها در دام نفوذ گرفتار شود، مشکلات عدیده ای را برای کشور به وجود خواهد آورد. زیرا در عین احساس خدمت کردن به ملت و کشور، تا مرزهای خیانت پیش خواهد رفت.
وی یادآور شد: دغدغه مقام معظم رهبری با تاکید بر پروژه نفوذ دشمن، دغدغه بسیار جدی است که باید جوانانمان را در دانشگاه ها و در حوزه های مطالعاتی و اطلاع رسانی، آگاه کنیم.
وزیر اسبق خارجه کشورمان با بیان اینکه نمونه های تاریخی بسیاری وجود دارد که تحت تاثیر پروژه نفوذ در قالب تغییر باورها قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: پدیده نفوذ مصرِ جمال عبدالناصر ملی کننده کانال سوئز را به مصرِ انورسادات توافق نامه کمپ دیوید تبدیل می کند.
متکی گفت: اگر در کشور ما همه توطئه های دشمن در عرصه نفوذ تا به حال نتوانسته است تاثیرگذاری های بنیادین بر انقلاب اسلامی داشته باشد، ناشی از هوشمندی رهبری بوده که باید قدردان آن باشیم.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات