صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۵۸

به نام تروریسم به کام نژادپرستی!

حوادث تروریستی جمعه شب گذشته در پایتخت فرانسه، سبب بروز واکنش‌های تهاجمی ضداسلامی در آمریکا و اروپا شده است.» این «تحلیل» برساخته [...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان

یادداشت: «حوادث تروریستی جمعه شب گذشته در پایتخت فرانسه، سبب بروز واکنش‌های تهاجمی ضداسلامی در آمریکا و اروپا شده است.» این «تحلیل» برساخته در قالب «خبر» با مضامین مختلف خبری، گزارشی و تحلیلی، رویکرد رسانه‌ای جدید غرب به‌ویژه رسانه‌های فرانسه، آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و چند کشور دیگر اروپایی در روزهای پس از حوادث تروریستی پاریس است که موجبات نگرانی جوامع مسلمان ساکن اروپا و آمریکا از اقدامات نژادپرستانه و انتقام‌جویانه کور را فراهم کرده است. بدون شک، اقدامات تروریستی پاریس محکوم است، همان‌طور که اقدامات تروریستی لبنان، سوریه، عراق و هر جای دیگری از کره زمین که عده‌ای زبان خشونت و ترور را از روی جهل و ناتوانی به زبان تفاهم و گفت‌وگو ترجیح می‌دهند، محکوم است؛ اما رویه و روند خطرناکی که در غرب و رسانه‌های آن در حال پیگیری است، گرفتار شدن در دور تسلسل باطلی است که خود موجد این وضعیت است.

حوادث پاریس به اعتقاد بسیاری از کارشناسان علوم مختلف، محصول تقسیم بی‌خردانه تروریسم به خوب و بد است؛ لذا اگر به جای مبارزه با علت یا علل آن، به‌گونه‌ای به مدد رسانه‌ای انبوه بذر نفرت، وحشت و اختلاف را در سرزمین قلوب جریحه‌دار بکاریم، در واقع اشتباهی بزرگ‌تر مرتکب شده و اسلام‌هراسی نوین و در عین حال خونینی بازتولید می‌شود که تبعات پیش‌بینی‌ناپذیر آن دامن مردم بی‌گناه بیشتری در پهنه گیتی را خواهد گرفت؛ نگاه و روندی که امروز از سوی افراطیون و راست‌های رادیکال در آمریکا و اروپا به جد پیگیری می‌شود. در حالی که ترور و تروریسم ذاتاً محکوم و شر است و هدف، انگیزه و ایدئولوژی‌ای جز مزدوری ندارد و به قطع و تجربه، روزی هم دامن حامیانش را به آتش خواهد کشید.

راه‌حل ریشه‌کنی تروریسم، وحدت و همدلی جهان برای نابودی آن با هر ویژگی‌، تفکر و دیدگاهی است. رسانه‌های غربی از دمیدن در تنور نژادپرستی و ایجاد محدودیت‌های بی‌شمار برای مسلمانان به نام مبارزه با تروریسم سودی نمی‌برند، آنها به تجربه باید دریافته باشند که در نگاه سودمحورانه معادله هزینه- فایده این رویکرد برای آنها مقرون به صرفه نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات