صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۸۴۲۵۷

هدایای پادشاه سابق عربستان به اوباما و خانواده اش

گزارش سال 2014 وزارت خزانه داری آمریکا از هدایایی که کارمندان دولت این کشور از مقامات خارجی دریافت کرده اند، نشان می دهد ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان، به باراک اوباما و خانواده اش هدایایی به ارزش یک میلیون و 300 هزار دلار داده است.
وزارت خزانه داری آمریکا هر سال گزارشی از هدایایی که مقامات کشورهای دیگر به کارمندان فدرال اهدا می کنند منتشر می کند و گزارش سال 2014 آن در تارنمای «فدرال ریجیستر» ژورنال روزانه آنلاین، منتشر شده است.
در این گزارش، اسامی هدیه دهندگان، نوع هدیه، بهای آن و مناسبت یا مراسمی که کارمندان دولت آمریکا آنها را دریافت کرده اند، در قالب جدولی درج می شود. آنچه که در گزارش سال 2014 جلب نظر می کند، فهرست و بهای هدایایی است که مقامات کشورهای خارجی به شخص باراک اوباما و خانواده اش اهدا کرده اند.
«الیور ناکس» خبرنگار یاهو نیوز در واشنگتن در این باره نوشته است: رئیس جمهور اوباما معمولا از مقامات کشورهای خارجی هدیه های عجیب و غریبی دریافت می کند. یک بار از «علی محمد شین» رئیس جمهوری زنگبار، 20 کلاه بیس بال دریافت کرد که چهره اوباما روی آنها نقش بسته بود. یک بار دیگر دونالد تاسک نخست وزیر لهستان بسته ای 500 دلاری از یک بازی ویدئویی پرطرفدار به وی هدیه داد اما در گزارش اخیر وزارت خزانه داری از این هدایا، آنچه که جلب نظر می کند نوع هدایا نیست بلکه بهای آنهاست و در این میان بهای هدایای ملک عبدالله شاه سابق عربستان که به رئیس جمهوری آمریکا اعطا کرده، بسیار قابل توجه است. در واقع، طی سال 2014 شخص پادشاه و مقامات عالی رتبه عربستان ثروت کلانی را برای هدیه دادن به اوباما اختصاص دادند که یک میلیون و 300 هزار دلار بوده است!
ملک عبدالله در 14 ژانویه سال 2014 یک ساعت مچی طلایی و نقره ای با بند چرمی به قیمت 18 هزار و 400 دلار به اوباما هدیه داد. در 15 آوریل نیز رئیس جمهوری آمریکا یک ساعت مچی دیگر از طلای سفید به قیمت 67 هزار دلار از پادشاه عربستان دریافت کرد. اوباما همچنین در 28 مارس نیز یک مدل 48 اینچی طلایی از برج ساعت مکه با پایه مرمری دریافت کرد که ارزش آن بالغ بر 57 هزار دلار بود که تقریبا معادل درآمد سالانه یک خانواده متوسط آمریکایی است.'
ناکس همچنین افزود: خانواده اوباما نیز در سال 2014 از هدایای پادشاه سابق عربستان بی نصیب نماندند. میشل اوباما یک سرویس الماس و زمرد شامل گردن بند، گوشواره، انگشتر و دستبند از ملک عبدالله هدیه گرفت که بهای آن 560 هزار دلار بود. همسر اوباما در ماه مارس هدیه دیگری درست مثل قبلی دریافت کرد که ارزش آن 570 هزار دلار بود. ملک عبدالله دختران اوباما را نیز فراموش نکرد و سرویس جواهرات الماس و یاقوت، عطر، سنجاق سینه و ساعت مچی به آنها هدیه داد که ارزش آنها به 80 هزار دلار می رسید.
به نوشته ناکس، دستیاران پرشمار اوباما نیز از ملک عبدالله هدیه گرفته اند. از جمله 'سوزان رایس' مشاور امنیت ملی آمریکا، یک ساعت مچی از طلای سفید و گردن بندی دریافت کرد که بهای آن 5 هزار و 370 دلار بود. تمامی دستیاران مرد نیز هدایای مشابهی دریافت کردند که قیمت هرکدام 8 هزار و 170 دلار بود.

منبع : جام حم آنلاین
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات