صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۸۴۲۷۵
فرماندهان نظامی و انتظامی کشورمان با اشاره به تهدیدات احتمالی گروه‌های افراطی تاکید کردند

پاسخ دندان‌شکن به تروریست‌ها

سال‌هاست که با وجود گسترش دامنه تروریسم در غرب آسیا، کشورمان کشوری با ثبات بوده که نه فقط تروریست‌ها قدرتی برای مانور در آن را ندارند، بلکه کشورهای دیگر نیز از تهران برای مبارزه با تروریسم کمک می‌گیرند.
در چنین شرایطی روشن است که گروه‌های تروریستی، دشمن خود را ایران دانسته و برای ناامن‌سازی آن تلاش می‌کنند؛ تلاش‌هایی که تاکنون بی‌نتیجه مانده است و فرماندهان نظامی و انتظامی در کشورمان تاکید می‌کنند که این تلاش‌ها برای تهدید امنیت ایرانیان چه در داخل و چه بیرون از مرزها، همچنان بی‌نتیجه خواهد ماند.
تلاش برای برقراری امنیت زائران حسینی
برهمین اساس و در آستانه اربعین حسینی و درحالی‌که برخی خبرها حکایت از تهدیدات تروریستی در شهرهای شیعه‌نشین منطقه دارد، جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سپاه با تمام توان در حال خدمات‌رسانی به زوار بوده و در مرز مهران با ایجاد اردوگاهی 6000 نفری، بیمارستان صحرایی و همچنین تدارک صدها دستگاه خودروی ترابری در هر لحظه از شبانه‌روز برای آسودگی زائران اربعین حسینی تلاش می‌کند. به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در جریان بازدید از مرز مهران با بیان این که امنیت برای زائران اربعین در کل کشور برقرار است، گفت: با تلاش‌ نهادهای امنیتی، انتظامی و سپاه، اشراف اطلاعاتی خوب و کافی در مرزها محقق شده است و در صورت هرگونه تحرک گرو‌ه‌های تکفیری، پاسخ ایران دندان‌شکن خواهد بود.
وی با بیان این که براساس گزارش های دریافتی در آن‌سوی مرز، در کشور عراق نیز مشکل خاصی وجود ندارد، ادامه داد: همه مجموعه‌ها در تلاش هستند تا ضمن ایجاد امنیت لازم، تکریم و احترام گذاشتن به زوار آن گونه که شایسته آنها بوده، انجام شود.
رصد تحرکات ضدامنیتی در خارج از مرز‌ها
همزمان فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز با تأکید بر این که کوچک ترین تحرک ضدامنیتی در خارج از مرز‌ها رصد می‌شود، گفت: ارتش با استفاده از پهپاد و گشت هوایی امنیت زائران اربعین را تضمین می‌کند.
به گزارش تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران اظهارکرد: فعالیت و اقدامات تمامی افرادی که در مرز‌ها به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، قابل تجلیل است. وی با بیان این که تمامی تحرکات ضدامنیتی در خارج از مرز‌ها رصد می‌شود، افزود: مرزهای ما در امنیت کامل به‌سر می‌برند و تحرکات ضدامنیتی به‌وسیله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نطفه خفه می‌شود. فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: با همکاری سپاه، ارتش و نیروی انتظامی امنیت کامل در مرز‌ها برقرار است و زائران در امنیت کامل در حال تردد به عراق هستند. وی با تأکید بر این که زائران نباید هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با امنیت داشته باشند، گفت: ارتش با استفاده از پهپاد و گشت هوایی امنیت زائران اربعین را تضمین می‌کند.
در مقابل هر تهدیدی می‌ایستیم
همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش روز گذشته در مراسم تجدید پیمان فرماندهان و پرسنل نداجا با آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت: در مقابل هر تهدیدی می‌ایستیم و به هیچ‌کس اجازه کوچک‌ترین جسارتی را نمی‌دهیم.
در اظهارنظر دیگری در همین ارتباط، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جریان سفر به سیستان و بلوچستان با اشاره به تهدیدآفرینی آمریکا در داخل کشورمان تاکید کرد: دشمن چند برابر پولی را که در عراق و سوریه خرج آموزش تروریست‎ها می‌کند در ایران به منظور نفوذ و تفرقه‌افکنی هزینه می‌کند، اما مردم استان هوشیار هستند و به خوبی ترفندهای دشمنان را درک کرده‌اند. وی با اشاره به این‌که امروز مردم این منطقه با بصیرت زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: شهدای اهل سنت که امروز در مقابل تکفیری‎ها تقدیم نظام و انقلاب می‌شود، نشانی از بصیرت مردم سیستان و بلوچستان است.
تمرین ضدتروریستی پلیس در تهران
همزمان با تاکید فرماندهان نظامی کشورمان بر امنیت مرزهای ایران، رئیس پلیس پایتخت نیز توضیحاتی را در‌خصوص افزایش شمار مأموران پلیس در سطح معابر و اماکن تهران ارائه کرد و گفت: این اقدام به‌منظور آمادگی پلیس برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی انجام شده و به نوعی تمرین عملیاتی محسوب می‌شود.
سردار حسین ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلیل افزایش حضور ماموران پلیس در سطح معابر و همچنین اماکنی چون ایستگاه‌های مترو اظهار کرد: حضور پلیس در سطح شهر باید سبب ایجاد آرامش و احساس امنیت در شهروندان شود و روزهای اخیر نیز پلیس برای مقابله با هر نوع تهدید احتمالی در سطح تهران تمرین‌های عملیاتی خود را آغاز کرده است. ساجدی‌نیا درباره این که این تمرین عملیاتی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: این اقدامات و تمرین‌های ضدتروریستی تا زمانی که لازم باشد، ادامه می‌یابد، اما این به این معنا نیست که اتفاقی در پایتخت رخ داده باشد بلکه تهران در امنیت کامل است. به گفته رئیس پلیس پایتخت، این اقدامات تنها برای برخورد با هرگونه تهدید احتمالی و پیشگیری از آن و همچنین تمرین افزایش مهارت عملیاتی انجام شده است. وی همچنین به تعداد افزایش گشت‌ها در سطح محلات نیز اشاره کرد و گفت: افزایش گشت‌های انتظامی نیز که به صورت خودرویی و موتوری انجام می‌شود به منظور اجرای طرح امنیت محله‌محور بوده و برای تامین امنیت شهروندان است. ساجدی‌نیا از شهروندان خواست گزارش‌های خود را از اقدامات مشکوک و مجرمانه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع داده یا به نزدیک‌ترین واحد انتظامی مراجعه کرده و آن را در اختیار ماموران قرار دهند.
قدردانی از اقدامات ضدتروریستی وزارت اطلاعات
برقراری امنیت در داخل کشور و نیز تامین امنیت زائران اربعین باعث شد تا در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد، گزارشی مصوّر از اشراف اطلاعاتی، اقدامات و عملیات امنیتی، نظامی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و نیروهای انتظامی و مسلح، علیه گروهک‌های تکفیری و تروریستی ارائه شود و مورد تحسین، قدردانی و تشکر اعضای مجمع قرار گیرد.
به گزارش روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه این جلسه علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص آخرین وضعیت سیاسی، نظامی و اقتصادی منطقه و تحرکات گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه و اروپا، گزارشی ارائه کرد. در جمع‌بندی مباحث تأکید شد: دشمنان جهان اسلام، اهداف بسیار شوم ایجاد تفرقه، تشتت و در نهایت جنگ و خونریزی میان مسلمانان، اعم از شیعه و سنی از یک سو و اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی میان دیگر مذاهب را از سوی دیگر دنبال می‌کنند و به همین دلیل مسلمانان و دیگر ادیان باید در قبال این سیاست‌ها هوشیار باشند و با عقلانیت، ضمن حفظ و تقویت وحدت و انسجام، توطئه‌های دشمنان و بدخواهان را خنثی کنند.
فرهنگ عمومی مبارزه با تروریسم در کشور حاکم شود
عباسعلی منصوری‌آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگو با جام جم با اشاره به مانور ضدتروریسم در تهران و برنامه‌های بلندمدت برای مبارزه با اقدامات ضدامنیتی گفت: انجام هر گونه مانور برای مقابله با تهدیدات و آمادگی برای مبارزه و مقابله در جامعه و انتقال تجارب و نمایش قدرت علیه تهدیدات، نشان‌دهنده اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است. نماینده کاشان افزود: درشرایط فعلی ‌که کشورهای اطراف ایران مانند پاکستان، عراق و ترکیه جولانگاه تروریست‌ها شده و غرب و شرق کشور تحت تاثیر تروریست‌های داعش قرار گرفته است، لذا باید نیروهای نظامی و دیگر نیروهای مسلح برای امنیت مرزهای کشور، اقتدار خود را به نمایش بگذارند.عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بر این مبنا برای آگاهی بخشیدن به مردم باید تلاش کنیم تا فرهنگ عمومی مبارزه با تروریسم در کشور ساری و جاری شود.
وزیر کشور: هیچ اقدام ضدامنیتی در مرزها نداشتیم
وزیر کشور با تاکید بر این‌که تمامی تحرکات تروریست‌ها رصد می‌شود گفت: تاکنون هیچ اقدام ضدامنیتی در مرزهای کشور نداشتیم و فقط دو نفر در کاروان‌های اربعین به‌دلیل تبلیغات انحرافی بازداشت شدند.
به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان نشست ستاد اربعین که دیروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: 50 نفر به صورت غیرمجاز از منطقه مرزی خارج شده بودند که در اولین بازرسی مرزی عراق شناسایی و سپس به کشور بازگردانده شدند. ما با موارد غیرقانونی برخورد حقوقی و قضایی خواهیم کرد. وی اظهار کرد: بیش از یک میلیون و 300 هزار ویزا توسط برادران عراقی ما صادر شده که این تعداد در 11 شهر، مناطق مرزی و دفاتر جدید بوده است.وزیر کشور در خصوص افزایش حضور نیروهای انتظامی در سطح شهر تهران گفت: حضور نیروهای انتظامی در قالب مانور است و قصد داریم شرایط را در خصوص تهدیدات، ارزیابی کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات