صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۸۴۳۲۹

اخبار ویژه روزنامه‌ها 10 آذر

روزنامه کیهان **

اوباما با حمایت از رشدی هتاک آن روی شیطان را نشان داد

دم خروس حمایت جبهه استکبار از عناصر هتاک به مقدسات اسلامی این‌بار به واسطه رئیس‌جمهور آمریکا بیرون زد.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا، جدیدترین کتاب «سلمان رشدی» نویسنده انگلیسی-هندی‌تبار کتاب «آیات شیطانی» را با عنوان «دو سال، هشت ماه و بیست و هشت شب» خریداری کرد. این کتاب به زندگی مخفیانه رشدی پس از صدور حکم ارتداد و اعدام وی می‌پردازد. این روزنامه آمریکایی نوشت: «اوباما در خرید سالانه خود در روز Businees Saturday Small (نخستین شنبه بعد از «روز شکرگزاری» که روز تعطیلی آمریکایی‌ها برای خرید کردن است)، به کتابفروشی‌ها سر زد و 9 جلد کتاب خرید که یکی از آنها جدیدترین کتاب «سلمان رشدی» نویسنده کتاب «آیات شیطانی» بود.

براساس این گزارش، سلمان رشدی در حساب کاربری خود در «توئیتر» درباره دلیل احتمالی این کار نوشت: «آیا اگر فکر کنم دلیل خریدن کتاب من به خمینی ربطی ندارد، اشتباه کرده‌ام؟» نیویورک تایمز نوشت «جفری گلدبرگ خبرنگار و تحلیلگر سرشناس آمریکایی دراین‌باره به رشدی جواب داده است: «اوباما با خرید کردن در کنار عموم مردم، به رهبران ایران دهن‌کجی کرده است.» مهرماه سال 1367 کتاب «آیات شیطانی» به قلم «سلمان رشدی» در قالب رمانی که آکنده از اهانت‌ها و افترائات زشت و ننگین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و خانواده و اصحاب شریف ایشان بود، و اسلام و قرآن را با تعابیر سخیف توصیف کرده بود، در لندن توسط انتشارات وایکینگ وابسته به موسسه پنگوئن انتشار یافت و حضرت امام خمینی(ره) در پی انتشار این کتاب، در حکمی تاریخی مرتد بودن سلمان رشدی را اعلام کرد و از آن پس، روزهای زندگی جهنمی رشدی آغاز و وی مخفی شد.

اصرار اوباما بر حمایت سیاسی و علنی از یک نویسنده هتاک به پیامبر اعظم(ص) در حالی است که برخی محافل سیاسی و رسانه‌‌ای آلوده در داخل اصرار داشته با بزک سیمای رئیس دولت شیطان بزرگ، او را معتدل و میانه‌رو و اهل تعامل و احترام به اسلام و مسلمانان نشان دهند.

احسنت بر ایران! آیت‌الله خامنه‌ای به هدف زد

رهبر معظم انقلاب در این پیام خطاب به جوانان غربی تاکید کردند «اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانه‌های خود پناه می‌گیرند و از حضور در مجامع ومراکز پرجمعیت پرهیز می‌کنند، یک خانواده فلسطینی دهها سال است که حتی در خانه خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیست در امان نیست».

در کمتر از چند ساعت بالغ بر یک میلیون نفر فقط در شبکه العالم،این پیام را مرور کردند. شمار قابل توجهی از مخاطبان شبکه العالم از کشورهای مختلف عربی علاوه بر اعلام حمایت از سخنان رهبری آن را بازنشر داده‌اند. در کنار صدها کامنت و نظر منتشر شده از سوی مخاطبان در حمایت از سخنان رهبر انقلاب، برخی از آنها جملات جالبی را نوشته‌اند:

«سلامی علی» نوشت: خداوند رهبری و ملت و کشور ایران را پاینده بدارد... همه از کمکها و حمایت‌های ایران از انقلاب فلسطین و نوک پیکان مبارزه با رژیم صهیونیستی آگاهند.

«خیری خلف» هم خاطر نشان کرد: ایران همواره در یاری رساندن به مظلوم پیشتاز بوده است.

«الحاج ابو عمار» نوشت: سیدعلی تنها حامی فلسطین و ملت آن است... این در حالی است که اعراب به خودشان مشغولند و به یکدیگر دشمنی می‌ورزند. ... یمن نمونه این رفتارها است...

یکی از کاربران به نام «حسن الشاعر» تاکید کرد: احسنت... به هدف زدید... این دقیقا همان مشکلی است که جوامع غربی از آن رنج می‌برند.

حسن الشاعر افزود: برادران، ما باید پیام امام خامنه‌ای دامت برکاته را با دقت مطالعه کنیم...

کاربری به نام «ماجد عبدالرازق» نوشت: از شما و جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک به همسایه خود عراق تشکر می‌کنیم... خداوند شما را حفظ کند.

کاربر دیگری تاکید کرد: از ایران می‌خواهم که نقش خود را در ایجاد آگاهی فکری و فرهنگی ایفا کند...

احمد محلاوی هم نوشت: بله... واقعا صحیح است... این سخن حق، آگاهانه و امانت‌دارانه است.

قیافه حق به جانب دبیرکل که حزبش از نفوذ آبکش شده بود

نایب رئیس بدسابقه مجلس ششم می‌گوید نفوذ مهم است و باید مراقب باشیم دشمن در بین مسئولان نفوذ نکند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خاتمی در نشست انجمن اسلامی جامعه پزشکی با بیان اینکه باید نسبت به مسئله نفوذ هوشیار باشیم، افزود: اگر کسی بخواهد نفوذ کند چه می‌کند؟ آیا مداخله نظامی، اقتصادی یا جاسوسی جایی دارد؟ اگر آمریکا، سوریه یا اسرائیل بخواهند نفوذ کنند چه می‌کنند؟ آنها اگر بخواهند نفوذ کنند در بین مسئولان نفوذ می‌کنند. آیا نفوذ دشمن غیر از این بود که رئیس‌جمهوری را روی کار بیاورد که 700 میلیون دلار را به باد فنا بدهد و منابع کشور را غارت کند و همه دنیا را علیه ما متحد کند؟

خاتمی با اشاره به اینکه نفوذ دشمن یک واقعیت است تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم از نفوذ استفاده جناحی کنیم. باید به صورت علمی مسئله نفوذ را بررسی کنیم. هشت سال گذشته نشان داد که چگونه دشمن می‌تواند در کشور نفوذ کند.

وی خاطرنشان کرد: در کشوری که شفافیت وجود نداشته باشد، نفوذ به وجود می‌آید. ما اگر می‌خواهیم راه نفوذ را ببندیم باید شفافیت داشته و مردم را غریبه ندانیم.

اظهارات رضا خاتمی از جنس فریاد حرفه‌ای‌هایی است که برای رد گم کردن داد می‌زنند «آی دزد»! و گرنه اولین دبیرکل حزب منحله‌ای که شماری از اعضای نفوذی آن پس از لو رفتن از کشور گریخته و در آمریکا و اروپا پناهندگی گرفته‌اند، بهتر از هر کس می‌داند که امثال وی متهم ماجرا هستند و نه مدعی آن.

درباره رئیس‌جمهور قبلی که رضا خاتمی مدعی است به واسطه نفوذ ذشمن روی کار آمد باید گفت این سخن اهانت به مردمی است که در سال‌های 84 و 88 به وی رأی دادند و آن رأی حاصل خیانت‌ها، فسادها، غارت‌ها و دهن‌کجی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی به مردم در طول 10-12 سال قبل از آن بود، از سوی دیگر احمدی‌نژاد وقتی به واسطه عملکرد حلقه انحرافی از اصول و آرمان‌ها فاصله گرفت، در ابتدای مسیری قرار گرفت که مدعیان دروغین اصلاح‌طلبی (امثال خاتمی و...) تا ته آن خط را رفته‌اند. درباره فساد اقتصادی شایان ذکر است که از شهرام جزایری گرفته تا بابک زنجانی همه یار غار مدعیان اصلاح‌طلبی و برخی دست‌اندرکاران دولت‌های سازندگی اصلاحات بودند. در همین مجلس ششم، و در کنار رضا خاتمی، نایب رئیس دیگری از مدعیان اصلاح‌طلبی (بهزاد نبوی) حضور داشت که به شکل غیرقانونی رئیس هیئت مدیره شرکت نفتی پتروپارس بود و توانسته بودند از رانت 8 میلیارد دلاری در اخذ برخی قراردادهای نفتی برخوردار شوند اما همان زمان امثال رضا خاتمی بی‌هیچ اعتراضی، مشغول وطن‌فروشی و ایجاد تحصن و پروژه‌ نیابتی استعفا و تهدید به خروج از حاکمیت بودند و به همین دلیل هم مورد حمایت آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار گرفتند که می‌گفتند ما از اصلاح‌طلبان در ایران حمایت می‌کنیم. البته باید تصریح کرد که امثال رضا خاتمی صرفا ملعبه و سپر بلای برخی نفوذی‌های اصلی در میان افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی محسوب می‌شوند.

یادآور می‌شود در دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان در مجلس برخی محورهای کلی حرکت این جریان عینا اجرای مطامع و مطالبات دشمن بود؛ از جمله؛ تحریف خط امام و اصول کلی انقلاب، القای ترس نسبت به استکبار و قوی نشان دادن دشمن به موازات تحقیر ملت و کشور و جبهه خودی، دادن اطلاعات پنهانی به بیگانگان و همچنین دادن گراهای دقیق به دشمن برای ضربه زدن نظیر کاری که در تحریم اقتصادی کردند، زد و بندهای سیاسی و انتخاباتی با دشمنان نظیر کاری که در آشوبگری سال 78 و 88 مرتکب شدند و...

ژنرال صهیونیست فهمید بهانه‌جوها نفهمیدند یا خود را به نادانی زدند

ژنرال ارشد اسرائیل به تغییرات عمده در منطقه و اعمال دکترین جنگ نیابتی از سوی ایران را موجب نگرانی بیش از پیش نیروهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، نامیر شایون از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل گفت: خاورمیانه‌ای که ما امروزه شاهد آن هستیم، با گذشته تفاوت بسیار زیاد دارد. تفکرات مقام‌های مذهبی ایران، منطقه را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی افزود: ایران تلاش می‌کند با استفاده از دکترین جنگ نیابتی، درگیری‌ها را تا آنجا که امکان دارد از مرزهای خود دور نگاه دارد. نیروها و هم پیمانان ایران در سراسر خاورمیانه فعال هستند و این بسیار نگران کننده است.

اظهارات این نظامی صهیونیستی درباره دور شدن تهدیدها از مرز ایران در حالی است که برخی عناصر کج فهم یا مأموریت‌دار داخلی مدعی‌اند مسئله سوریه و لبنان و فلسطین به ما ربطی ندارد و چرا باید ایران در منطقه هزینه کند؟ همین طیف در فتنه آمریکایی- صهیونیستی 88 شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند، حال آن که نیروهای مجاهد در منطقه با کشیدن ترمز آمریکا و اسرائیل در حقیقت به تأمین امنیت ما کمک می‌کنند. البته این واقعیت غیر از مسئولیت اسلامی و انسانی در دفاع از مظلومان و حرم اهل بیت علیهم‌السلام در سوریه و عراق است.

نحوه انتشار آمار دولتی کارشناسان و مردم را بی‌اعتماد می‌کند

«نحوه اطلاع‌رسانی و انتشار آمار از سوی دولت موجب کاهش اعتماد مردم و کارشناسان شده است.»

روزنامه دولتی شهروند در تحلیلی نوشت: در طول چند سال گذشته شاهد بودیم که هر بار با ارائه آمارهایی نظیر نرخ تورم، بیکاری، رشد اقتصادی و... موجی از بی‌اعتمادی و دلخوری مردم به راه می‌افتاد. باید بپذیریم که ارایه آمار درست، ارائه درست آمار را نیز می‌طلبد. انبوه اطلاعات منتشره نیاز به تخصص کافی برای استفاده و بکارگیری آمارها دارد. چند روز پیش شاهد بودیم که مرکز آمار ایران به یکباره اعلام کرد که رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست امسال یک درصد بوده است. این رشد یک درصدی در حالی از سوی مرکز آمار اعلام شد که شواهد موجود در بازارهای کشور و رکود موجود، پذیرش این رقم را برای کارشناسان کمی دشوار می‌کند.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که نرخ رشد اقتصادی در 6 ماهه نخست 94 حداکثر صفر درصد بوده است.

براساس ماده 54 قانون برنامه پنجم توسعه کشور مرکز آمار ایران تنها مرجع رسمی تهیه، اعلام و انتشار آمارهای رسمی است و در راستای تبعیت و پیروی از قانون بر مراجع، نهادها و سایر استفاده‌کنندگان از آمارهای رسمی لازم است تنها به استفاده از آمارهای رسمی تهیه شده توسط مرکز آمار ایران بپردازند. نکته مهم در تمام دنیا پایگاه‌های داده‌های اطلاعات آماری است که باید هر چه زودتر این پایگاه‌های اطلاعات آماری را در کشورمان راه‌اندازی کنیم. این که هر دستگاهی به دلخواه خودش آماری تولید کند و بعد هم آن را در جامعه ارایه می‌کند یا این که هر فردی هنگام سخنرانی یک سری اعداد و ارقامی را اعلام می‌کند و در اثبات آنها هیچ مستنداتی وجود ندارد، اصلا درست نیست و ما باید این رویکرد را از جامعه خودمان خارج کنیم. جامعه ما باید عادت کند زمانی که یک عددی گفته می‌شود از گوینده مستندات را بخواهد. اگر بانک مرکزی نمی‌تواند مستندات خود را شرح دهد، می‌توانیم سند همان اطلاعات را از مرکز آمار پیگیری کنیم. اصلا قابل درک نیست که افراد با چنین استدلالی این آمارها را مطرح کنند و در ذهن خود بگویند من پنج سوال از مردم کردم و از این سوالات اندک خودم متوجه شدم که مردم فلان کالا را می‌خواهند یا نمی‌خواهند، حساسیت آمارها به قدری زیاد است که هم کارشناسان مرکز آمار و هم مسئولان این سازمان خودشان می‌دانند که به هیچ‌وجه نباید رویکردشان سیاسی شود و عملکردشان باید مستقل از افکار سیاسی در کشور باشد. به هر حال باید این استدلال را به هر شکلی حفظ کنند تا اعتماد مردم به آنها سلب نشود.

*********************************

روزنامه قدس **

۶۰ فریب‌خورده امان‌نامه گرفتند

مشرق: مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ نفر از فریب خوردگان توسط گروهک‌های تروریستی در این استان پس از اظهار ندامت و پشیمانی از اعمال گذشته خود، در مدت دو سال گذشته امان نامه دریافت کردند.

جدایی جریان اعتدال و اصلاح طلبان خواب‌و خیال است

آفتاب: غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه «دایره اعتدال‌گرایی و اصلاحات وسیع‌تر از گذشته شده است»، تأکید کرد: جدایی جریان اعتدال و اصلاح‌طلبان خواب و خیالی بیش نیست.

سعودی در یمن دست به دامان روس‌ها شد

خبرگزاری دانشجو: یک منبع آگاه در مسکو از تلاش عربستان برای کمک گرفتن از روسیه به منظور خروج آبرومندانه از باتلاق جنگ یمن خبر داد.

دستگیری اعضای گروهک «جیش‌الحق»

جهان: فرمانده مرزبانی کشور گفت: سه نفر از اعضای گروهک «جیش‌الحق» در مرزهای شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند.

زاکانی:«آمانو» سیاسی گزارش می دهد

مهر: علیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون برجام مجلس با بیان اینکه آمریکا بر سر مواضع خود در مذاکرات ژنو باقی نخواهد بود، افزود: همچنان شاهد ارایه گزارش‌های سیاسی از سوی آمانو هستیم.

تهدید «بانوی وحشت» انگلیسی

تابناک: «سالی جونز» زن انگلیسی که مادر دو کودک است و به «بانوی وحشت» شهرت دارد، اعلام کرد، قصد دارد نخستین بمبگذار انتحاری زن برای گروه تروریستی داعش باشد.

معادل جمعیت بحرین در آمریکا کشته شده‌اند

فارس: سردار نقدی، رئیس بسیج مستضعفین گفت: رئیس‌جمهور آمریکا، چند هفته پیش در یک سخنرانی و مصاحبه اعلام کرد، از سال ۲۰۰۱ تاکنون، ۴۰۰ هزار نفر در آمریکا با شلیک گلوله از پای درآمده‌اند. این تعداد معادل جمعیت بحرین است.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* احمد داود اوغلو، هنوز هم به اشتباه بزرگی که با جنگ افروزی در سوریه مرتکب شده، پی نبرده است. نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به بحران سوریه گفت: ورود ایران، روسیه و حزب‌الله به جنگ در سوریه نشانه ضعف ترکیه نیست بلکه این وضعیت ناشی از قدرتمندی ترکیه است. وی افزود: «البته در ترکیه گروهی عقده‌ای وجود دارد که می‌خواهند ترکیه در منطقه حتماً بازنده شود.» این سخنان نشان می‌دهد داود اوغلو از مشکلاتی که برای سوریه پیش آمده هنوز عبرت نگرفته ودر انتظار گوشمالی‌های سخت‌تری است که تاریخ به او و اردوغان خواهد داد. ژنرال ایلکر باشیوغ، رئیس سابق ستاد ارتش ترکیه برخلاف داود اوغلو می‌گوید هرچه سریع‌تر باید روابط خود را با دولت سوریه برقرار کنیم.

* شیوخ خلیج فارس وجدان‌های نویسندگان عرب را می‌خرند. خلیل نعیمی نویسنده سوری به روزنامه الشروق گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس با پول نفت خود، وجدان‌های نویسندگان و اندیشمندان عرب را از طریق برگزاری مسابقات فرمایشی و تعیین جوایز بزرگ مالی و دادن امتیازات ویژه به آنان خریداری می‌کنند. وی از نویسندگان با وجدان عرب خواست این جوایز را نپذیرند تا شیوخ مرتجع خلیج فارس نتوانند با پول مردم، واقعیت‌ها را تحریف کنند.

* فتوای مفتی «منظر حسن» روحانی پرنفوذ اهل سنت هندوستان (ساکن بنگلور) علیه گروه تروریستی داعش علاوه بر آنکه توسط علمای مسلمان این کشور حمایت شد، مورد استقبال دولت هند هم قرار گرفت. دفتر نخست وزیری هندوستان با انتشار اعلامیه‌ای از سوی نخست‌وزیر نریندرا مودی اعلام کرد نخست‌وزیر از این اقدام علما ستایش کرده و آن را مایه مباهات هندوستان می‌داند. این اعلامیه افزوده است: اکنون وزارت خارجه می‌تواند با اقتدار با این گروه تروریستی و افراد مرتبط با آن مبارزه کند.

* یکی از نمایندگان مسلمان حزب کنگره هند، از قانون ممنوعیت کشتار گاو حمایت کرد. او گفت: به خاطر ملی گرایی باید از قانون ممنوعیت کشتار گاو حمایت کرد. حسین دلوایی افزود:‌ «تنها افراد تهیدست و مستمند ازگوشت گاو استفاده می‌کنند و من به هر حال مخالف کشتار گاو هستم و خواهان اجرای این قانون در تمام کشور هند می‌باشم». موضوع کشتار گاو که به معضلی بین مسلمانان و دولت هندوستان تبدیل شده، به خاطر پافشاری دو طرف لاینحل به نظر می‌رسد. مسلمانان میانه‌رو سعی دارند با پا در میانی به این مشکل پایان دهند.

*********************************

روزنامه خراسان**

سایت امید مدعی شد :

رسانه ملی که باید در برابر جریانات مختلف سیاسی بی طرفی خود را حفظ کند در بخش خبری 20:30 به بهانه انعکاس خبر آماده شدن دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای انتخابات مجلس به صورت مبسوط مبادرت به پخش اظهارات علی اکبر ولایتی درباره فعالیت انتخاباتی اصولگرایان کرده است.این در حالی است که فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح طلبان به خصوص تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از دید این رسانه نادیده گرفته می‌شود.

خبرآنلاین نوشت :

سریال معمای شاه علاوه بر خطاهای فراوان تاریخی و نگاه جانبدارانه، حتی ظاهر ماجرا را هم رعایت نکرده است و پیرمردی بالای 65 و 70 سال را به جای روح‌ا... خالقی 35 ساله به خورد تماشاگر داده است. سید ابوالحسن مختاباد در خبرآنلاین نوشته است: مشکل در اینجاست که روح‌ا... خالقی در آن تاریخ (سال 1320) بیش از 35 سال نداشت و قالب کردن مردی با گریم بالای 65 سال به جای خالقی عملاً نوعی دیگر از تحریف تاریخ است که به سراغ این سریال آمده است.

تابناک خبرداد:

به گزارش «دیلی تلگراف» استرالیا، چهار فرد پناهنده به استرالیا، متهم هستند که اقدام به قاچاق محموله های مواد مخدر به ارزش میلیون ها دلار به سیدنی کرده اند. این افراد، بخشی از یک سندیکای جنایی هستند که به یک ورزشکار سابق المپیکی مرتبط است. ا-ن هم که عضو تیم بوکس ایران در المپیک سیدنی بود نیز به دلیل ارتباط با این شبکه قاچاق در مظان اتهام قرار دارد.

خبرآنلاین نوشت :

محمد دامادی نماینده ساری در مجلس با اشاره به اتفاقی که برای خود وی در یکی از شهرهای مازندران رخ داد و کتکی که از تندروها خورده است، گفت: من از امضا کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور وقت (محمود احمدی نژاد) بودم اما یک بار که قصد حضور در مراسم نماز جمعه قائم شهر را داشتم، در نزدیکی محل برگزاری این مراسم معنوی، عده ای با حمله فیزیکی با الفاظ بسیار رکیک از من استقبال کردند که حتی دوست ندارم توهین های آن ها را دوباره بازگو کنم!

جهان نیوز مدعی شد :

شکل گیری "دولت مسیحی اورشلیم و کانا" در اروپا الهام گرفته از گروه تروریستی داعش، دست پرورده غرب و برخی کشورهای وابسته منطقه از جمله ترکیه و عربستان، با هدف تشدید رویکرد اسلام هراسی است.روزنامه "دیلی اکسپرس" در گزارشی نوشت: این دولت مسیحی در نامه ای تهدیدکننده اعلام کرده است که در پاسخ به جنایات گروه تروریستی داعش، مسلمانان را خواهد کشت. این نامه به مسجدی در شهر مولنبیک، بلژیک ارسال شده بود.

مشرق نوشت:

باید بگوییم هاشمی و احمدی‌نژاد، بر اساس نقشه سیاسی و ذهنی خود، حمله به قوه قضائیه را در دستور کار قرار داده‌اند، یکی به همراه فرزندش فیلم وداع درست می‌کند و به خانواده خود اعم از دختران و پسرانش اجازه می‌دهد هر آنچه می‌توانند به قوه قضائیه نسبت دهند، آن‌هم بدون مدرک، دیگری با الفاظ خاص به‌اضافه لبخند اعلام می‌کند رحیمی انسان مظلومی بوده است و مشخص نمی‌کند کسی که به این فرد محکوم در فساد اقتصادی ظلم کرده، کدامین شخص یا نهاد است.

*********************************

روزنامه ایران**

تکذیب شایعه‌ها در مورد تخلف سازمان انرژی اتمی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:« کماکان منتظریم که پرونده PMD بسته شود و پس از آن در چارچوب تعهداتی که در برجام داریم، عمل کنیم.» عباسعلی منصوری‌آرانی در گفت‌وگو با«ایلنا»، درخصوص بازید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تأسیسات هسته‌ای نطنز، اظهار داشت: «بنابر آن‌چه در مجلس مقرر شد، جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از تأسیسات هسته‌ای نطنز بازدیدی به عمل آوردیم که ضمن بررسی روند کار، از فعال‌بودن سانتریفیوژ‌ها مطمئن بشویم.» وی افزود: «بنابر مشاهدات ما حدود ۶۰۰۰ سانتریفیوژ غیرفعال جمع‌آوری شده‌ و فعالیت‌ها در چارچوب‌هایی که مشخص شده ادامه دارد و برخی شایعه‌هایی که درمورد تخلف‌های سازمان انرژی اتمی مطرح شده، صحت ندارد و این سازمان کاملاً بر اقدام‌ها اشراف دارد.»

انتقاد ایران از خبر «عجولانه و غیر سازنده» کنیا

سفارت جمهوری اسلامی ایران در «نایروبی» طی اطلاعیه‌ای هرگونه ارتباط افراد دستگیر شده کنیایی با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایرانی را تکذیب کرد و انتشار این خبر را «عجولانه و غیر سازنده» خواند. به گزارش «ایسنا»، در این اطلاعیه آمده است: «این سفارت آمادگی دارد تا با مقامات ذیربط کنیایی جهت روشن شدن موضوع همکاری نماید.»

وکیل احسان مازندرانی: منتظر طی مراحل قانونی هستیم

علیزاده طباطبایی با تأکید بر اینکه بازپرس پرونده هنوز تصمیمی برای قبول وثیقه و آزادی احسان مازندرانی، مدیر مسئول روزنامه «فرهیختگان» نگرفته؛ درباره آخرین وضعیت موکل اش به «ایران» گفت: «از آن جایی که مراحل تحقیقات محرمانه است، از اینکه تحقیقات پایان یافته است یا نه، اطلاعی نداریم.» وی که وکالت برخی از روزنامه نگاران بازداشت شده اخیر را بر عهده دارد با بیان اینکه منتظر ادامه مراحل قانونی این پرونده هستیم، افزود: «با این حال امیدواریم که این روند با سرعت بیشتری طی شده و درباره قبول وثیقه تصمیم‌گیری شود».

*********************************


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات