صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۸۴۴۳۴

انتخاب سالم می‌خواهید؟ از آقای تقلب یاد بگیرید!

وزیر کشور دولت اصلاحات می‌گوید، دولت یازدهم برگزاری انتخابات را از آنها یاد بگیرد و به شیوه وزارت کشور اصلاحات انتخابات را برگزار کند.

عبدالواحد موسوی‌لاری در مصاحبه با ایلنا گفت: متاسفانه فضای امروز و فضای انتخابات مجلس ششم تفاوت زیادی دارد، ولی با همه اینها معتقدم دولت باید رسالت خود را جدی تلقی کند. مسئولیت دولت تنها برگزاری انتخابات در هفتم اسفندماه نیست، دولت باید ضمن فراهم کردن مقدمات انتخابات، فضای باز سیاسی و نشاط اجتماعی را ایجاد کند. این از کارکردهای دولت است.

وی یادآور شد: در سال 76 علاوه بر استانداران و فرمانداران ما که در مناطق مختلف فعال بودند، خود بنده و معاون سیاسی وقت یعنی آقای تاج‌زاده به شکل فعال با شورای نگهبان در تماس بودیم و درخواست داشتیم افرادی که به ناحق حقشان ضایع شده بود، بتوانند به فعالیت‌شان ادامه دهند لذا تقریبا می‌توانم بگویم در ماه رمضان من در هفته سه روز در شورای نگهبان بودم و در جلسات رسمی با افراد و شخصیت‌ها شرکت داشتم.

وی افزود: الان هم فکر می‌کنم آقای روحانی و همکارانش در دولت باید همین روند را دنبال کنند و طی تماس‌های مداوم، با شورای نگهبان ارتباط برقرار کنند و فکر نکنند که همه واقعیت‌ها به شورای نگهبان و تصمیم‌گیرندگان حوزه نظارت منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: توصیه من این است که دولت از همان روش انتخابات سال 78 استفاده کند و امیدوارم بتوانیم انتخاباتی کاملا در تراز جمهوری اسلامی و رقابتی داشته باشیم.

موسوی‌لاری ادامه داد: اگر ما قانون را مبنا قرار دهیم و شورای نگهبان، هیئت‌های اجرایی و دولت روی قانون و پایبندی به آن تاکید کنند، قطعا ما مشکلی نخواهیم داشت. اما گاهی اوقات تفسیرهای سلیقه‌ای از قانون می‌شود و آن بحث دیگری است و ما آنها را قبول نداریم و معتقدیم همه باید واقعیت‌های قانونی را ملاک عمل قرار دهند.

ادعای قانونگرایی موسوی‌لاری در حالی است که طیف متبوع وی با یاغی‌گری در سال‌های 78 و 88 مقابل قانون‌ گردن‌کشی کرده و کشور را به کام آشوب و بی‌ثباتی و ناامنی بردند.

اما درباره الگوسازی از انتخابات مجلس ششم در سال 78 و نقش تاج‌زاده و اصلاح‌طلبان باید گفت، غیر از ترور شخصیت هاشمی‌رفسنجانی توسط این طیف و عالیجناب سرخپوش از وی ساختن، ماجرای دیگری نیز قابل تأمل است و آن نقش افراطیون مدعی اصلاحات در ستاد انتخابات وزارت کشور برای انجام تقلب در انتخابات تهران است که شورای نگهبان مجبور به ابطال آرای برخی صندوق‌ها شد. محسن هاشمی در این زمینه و در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار (9دی 1391) ضمن متهم کردن مسئولان وزارت کشور اصلاحات به تقلب گفته بود: «نمی‌توان خیلی از مسائل را واضح مطرح کرد چون باعث کدورت اصلاح‌طلبان می‌شود... آیت‌الله هاشمی در انتخابات مجلس ششم بیستم شد، اگر صندوق‌ها را باز می‌کردیم شاید انتخابات تهران باطل می‌شد. کتابی هست به نام «انصراف» که حاج‌آقا دلایل انصراف‌شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته‌اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را می‌خواند ولی اسم ایشان را نمی‌خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمی‌خوانید؟ گفت: ما هنوز به رأی آیت‌الله هاشمی شک داریم، بعد شکایت شد و یک بساطی راه انداختند که اگر یادتان باشد کاریکاتور «آقاسی» را کشیدند. من آن موقع رئیس دفتر حاج آقا بودم، به شورای نگهبان شکایت شد. برخی از صندوق‌ها را باز کردند و هر صندوقی که باز می‌شد آرای آن مخدوش بود و باطل اعلام می‌شد. تا 30 درصد بازشماری شد و حاج‌آقا بیستم شد، بعد گفتند دیگر ادامه ندهید چون مجبور می‌شوند انتخابات تهران را باطل کنند. وقتی از 30 به 20 رسیدند دیدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطی‌های اصلاح‌طلبان و اجرایی‌های آنها تقلب کرده بودند».

آن زمان معاونت سیاسی وزارت کشور و ریاست ستاد انتخاباتی برعهده مصطفی تاج‌زاده بود!

منبع : کیهان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات