صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۸۴۴۶۶

اخبار ویژه روزنامه‌ها ۱7 آذر

روزنامه کیهان **

هشدار درباره احتمال تکرار تورم دوره سازندگی

مشاوران اقتصادی رئیس جمهور گزارش اقتصادی سال 74 و 73 را بازخوانی کنند تا به باز تولید سیاست‌های تورم‌زا دست نزنند.

فرشاد مؤمنی استاد اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبایی در تحلیلی نوشت: رکود موجود در اقتصاد باعث تحرک تیم اقتصادی دولت به ایجاد یک بسته اقتصادی شد. در شرایط فعلی برای توجیه بسته جدید این گونه توجیه شده بود که مردم برای تأمین نیازهای مورد تقاضای خود هیچ مشکل خاصی ندارند اما چون منتظر کاهش‌های معنی‌دار در قیمت کالاها پس از برجام هستند خرید نمی‌کنند، در صورتی که به نظر می‌رسد این یک خطای نابخشودنی و راهبردی بود. بهتر بود به آقای رئیس جمهور صادقانه می‌گفتند که ماجرای اقتصاد ایران ماجرای بحران تقاضای مؤثر است و وقتی که در ادامه سیاست‌های دولت قبلی راهبرد افزایش هزینه‌های تولید را در دستور کار قرار داده‌اند درباره بخش اعظم کالاها و خدمات موردنیاز مردم به هیچ وجه کاهش قیمتی قابل تصور نیست و از آنجایی که نظام مالیات‌گیری کشور هم عمدتاً فشارهای خود را روی حقوق‌بگیران و تولیدکنندگان اعمال می‌کند اتفاقاً در شرایط کنونی با رویکردی که دولت در دستور کار قرار داده احتمال افزایش نابرابری‌ها به مراتب افزایش پیدا می‌کند. آنچه باید در حال حاضر آقای رئیس جمهور به آن توجه کند این است که چرا رئیس بانک مرکزی و بقیه مسئولان اقتصادی که کاهش 200 تومانی نرخ ارز را برنتافتند و حال که قیمت ارز بین 500 تا 700 تومان نسبت به آن نرخی که همراه نرخ ثبات اعلام کرده بودند تغییر می‌کند، چرا رئیس بانک مرکزی هیچ گونه حساسیتی به آن نشان نمی‌دهند و چرا رئیس بانک مرکزی نسبت به شرایط پیش آمده اظهار نارضایتی نمی‌کند.

وی در این یادداشت که از سوی روزنامه آرمان منتشر شده، خاطرنشان می‌کند: آنچه به نظر خیلی تکان‌دهنده‌تر است و شخصاً به تمامی مقامات سیاستگذار اقتصادی گوشزد می‌کنم این است که تیم اقتصادی دولت فکر می‌کند که از طریق بسترسازی برای افزایش قیمت ارز سودی از محل درآمدها نصیب دولت می‌کنند اما بارها و بارها گوشزد شده است و مجدداً تکرار می‌شود و این امید وجود دارد که مشاوران اقتصادی رئیس‌جمهور که صفحات 34 و 74 گزارش اقتصادی سال 1373 را مطالعه کنند در صفحه 34 به صراحت اعلام شده در حالی که مانده بدهی‌های شرکت‌های دولتی در سال 1367 حدود 128 میلیارد ریال بوده و کل بدهی‌های شرکت‌های دولتی در پایان جنگ حدود 102 میلیارد بوده طی دوره‌های 1367 و 1373 که شوک درمانی درباره نرخ ارز در ایران اجرا شده، مانده بدهی‌های شرکت دولتی به سیستم بانکی چیزی حدود 9 برابر افزایش پیدا کرده و به رقم 9734 میلیارد رسیده است. منطق این ماجرا کاملاً روشن است؛ وقتی که دولت خودبزرگ‌ترین تقاضا کننده در اقتصاد است با اتخاذ سیاست‌های تورم زا و با منطق هر که بامش بیش برفش بیشتر، خود بیشتر آسیب می‌بیند و این دقیقاً مسئله‌ای است که در صفحه 74 این گزارش مطرح شده است. در این صفحه تصریح شده که شاخص ضمنی هزینه‌های مصرفی دولت در سال 1372 نسبت به سال 1371 بالغ بر 70 درصد رشد داشته است. در این زمینه گزارش تصریح می‌کند که مهم‌ترین عامل افزایش شاخص ضمنی هزینه‌های مصرفی دولت در این سال فروش بخش بزرگ‌تری از درآمدهای ارزی دولت به نرخ شناور در این سال بوده است، یعنی به وضوح در این گزارش اعلام شده که دولت از طریق افزایش نرخ ارز زیان می‌کند.

در اتخاذ سیاست‌های تورم‌زا مانند دستکاری قیمت‌ارز و حامل‌های انرژی و نرخ بهره دولت، ملت و تولید کنندگان بیشترین آسیب را می‌بینند اما در طرف دیگر سوداگران و رباخواران با بیشترین و بی‌سابقه‌ترین رونق‌ها مواجه می‌شوند.

یادآور می‌شود نرخ تورم در سال 74 تا 49/4 درصد صعود کرد.

مؤمنی همچنین می‌نویسد: آقای رئیس‌جمهور باید از کارشناسان صاحب صلاحیت بازار کار و به ویژه از کارشناسانی که در معاونت اشتغال وزارت کار مشغول به کار هستند بخواهند که ایده اولویت شغل بر یارانه را برای ایشان صورت‌بندی دقیق و برنامه‌ای کنند و راه پیشرفت اقتصاد از طریق بازگرداندن اعتماد به تولیدکنندگان و بازآرایی ساختار نهادی در جهت مصالح تولید است و نه در جهت منافع کسانی که از طریق رانت و فساد و ربا منافع خود را حداکثر می‌کنند و با محور قرار دادن خلق فرصت‌های شغلی مولد راه پیشرفت اقتصاد ایران را دنبال کنند. اگر این تغییر رویکرد اتفاق نیفتد با وجود آنکه شیب فشارهای وارده بر مردم کاهش نسبی پیدا کرده اما چون قدر مطلق این فشار همچنان با ابعاد بسیار سنگین‌تر در حال افزایش است بر مدار ترقی و پیشرفت قرار نمی‌گیرد.

وزیر اگر غصه کشاورزان را داشت نباید هزاران تن سیب‌زمینی دفن می‌شد

بی‌اعتنایی دولت به کشاورزی در حد دفن و نابودی هزاران تن سیب‌زمینی انتقاد رسانه‌های حامی دولت را نیز برانگیخته است.

روزنامه شرق با اشاره به اختصاص بودجه هنگفت برای پرداخت وام خودروی 25 میلیون تومانی نوشت: به چه علت برای خرید اتومبیل‌های دپوشده در انبار کارخانجات ماشین‌سازی وام با بهره 16 درصد اختصاص دادید تا این کارخانجات مجددا به روش سابق و حال خود ماشین غیراستاندارد بسازند؟ چرا توجه نمی‌کنید بخش کشاورزی هم جزئی از مملکت است؟ بخشی که همه تولیدات آن ارزش افزوده است. نه ارزی خارج می‌شود نه در عالم رقابت، محصول خارجی بهتر و مرغوب‌تر از تولیدات داخلی کشاورزی است. نمی‌دانم چه کسی برای تنظیم بازار سیب‌زمینی، هزار و 700 تن سیب‌زمینی را زیر خاک مدفون کرد؟ مگر آمار خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) را ندارید؟ مگر نمی‌دانید همین 455 هزار ریال پول یارانه‌ای که به عده‌ای می‌دهید تنها نقدینگی‌ای است که وارد بسیاری از روستاهای ما می‌شود؟ نمی‌شد سیب‌زمینی را که به دلایل عجیب معدوم کردید، به این خانواده‌ها بدهید؟

نویسنده ادامه می‌دهد: نمی‌دانم با تولید هر اتومبیل داخلی چه میزان از خروج ارز جلوگیری می‌شود. اما این را می‌دانم که صنعت پسته ایران عمری به بلندای تاریخ ایران دارد و لب خندان یار را شعرا به پسته تشبیه کرده‌اند. این محصول در جهان با همین نام- پسته- شناخته می‌شود و سالانه 250 هزار تن تولید داخلی آن است. اگر دولت نیم‌نگاهی به اندازه صنعت ارزبر خودروسازی، بلکه گوشه چشمی موقت و گذرا به این محصول بیندازند، می‌توان با توجه به قیمت جهانی 12/5 دلار در هر کیلو، سه میلیارد دلار ارز وارد کشور کرد که همه آن ارزش افزوده است. نه لازم است «موتور» برای درخت از چین، کره و فرانسه وارد کنیم و نه لاستیک برای حرکت درختان! همه مراحل کاشت، داشت و برداشت بدون دیناری ارز خارجی در داخل کشور تولید می‌شود و بازار متنوع اشتغال را هم در پی دارد. کشاورزان آمریکایی که چند سالی است که از رقابت با ما جلو زده و بیشترین تولید را دارند با تکیه بر مدیریت صحیح صادرات و پشتوانه مالی و حضور سیستم بانکی قدرتمند که پول با بهره دو تا 2/5 درصد در اختیارتولیدکننده و صادرکننده می‌گذارند، محصول خود را کمتر از 12/5 دلار نمی‌فروشند. اما باغدار ایرانی به علت نیاز به نقدینگی و صادرکننده هم به علت نداشتن نقدینگی و اخذ نقدینگی از تجار هندی و چینی یا حضور تجار هندی و چینی در بازار پسته و خرید آن به زیر قیمت جهانی، متضرر می‌شوند و همه سود به جیب خارجی می‌رود.

این روزنامه خاطرنشان کرد: آیا نمی‌شد کمکی که به صنعت خودروسازی کردند و می‌دانیم و می‌دانید که انبوهی از دعاوی حقوقی از فردای روزی که شروع به پرداخت اقساط می شود، برای دادگستری درست کرده‌ایم. بخشی از همین ضرر 800 میلیون دلاری را برای جلوگیری از وقوع آن، نقدینگی در اختیار بخش صادرات پسته قرار می‌دادیم؟ زمانی طولانی نه فقط شش ماه به اندازه کافی نقدینگی در اختیار سازمان‌های مربوط به پسته- مثلا انجمن پسته یا تعاونی‌هایی که در این رشته فعالند- قرار می‌دادیم و پسته خریداری شده از باغداران، ضمانت بازپرداخت وام آنها می‌شد‍؟ ساده است! می‌شد و می‌شود این کار را کرد؛ خصوصا وقتی وزیر کشاورزی خود باغدار پسته و تولیدکننده آن است.

شاید وزیر محترم حرفه باغداری خود را میان دیگر مشاغل خود به چشم نمی‌بیند؛ چرا که اگر می‌دید، مانع از ضرر 800 میلیون دلاری صنعت پسته می‌شد.

گرگیجه سرویس جاسوسی و دولت آلمان درباره خطر آل‌‌سعود

دو روز پس از انتشار ارزیابی انتقادی سرویس اطلاعاتی آلمان در مورد نقش ویژه عربستان سعودی در تنش‌های منطقه، سخنگوی دولت و وزارت خارجه آلمان به حمایت از نقش مثبت این کشور در حل کشمکش سوریه برخاستند!

به گزارش دویچه‌وله سخنگویان دولت و وزارت خارجه آلمان کوشیدند از تحلیل سرویس اطلاعاتی آلمان از نقش مداخله‌جویانه عربستان در منطقه فاصله بگیرند. اداره امنیت داخلی آلمان در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، تصریح کرده بود که عربستان سعودی در بی‌ثباتی منطقه نقش دارد.

اشتفان زیبرت و مارتین شفر، در سخنانی جداگانه اعلام کردند که عربستان سعودی یک فاکتور بسیار بسیار مهم در منطقه است. زیبرت سخنگوی دولت گفت: «ما متعهدیم با توجه به این عامل بس مهم، مناسباتی سازنده با عربستان داشته باشیم.»

مارتین شفر، سخنگوی وزارت خارجه نیز تاکید کرد که دولت آلمان از مساعی عربستان سعودی در متحد ساختن گروه‌های سنی مخالف اسد در سوریه پشتیبانی می‌کند.

سرویس اطلاعاتی آلمان روز چهارشنبه گذشته تحلیلی را منتشر کرد که خط‌مشی عربستان سعودی در منطقه را به طور جدی مورد انتقاد قرار می‌داد. در این تحلیل به ویژه به جاه‌طلبی‌های محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان اشاره شده و این که ممکن است او «برای تثبیت موقعیت جانشینی پادشاه، مناسبات عربستان با دیگر پادشاهی‌های خلیج‌فارس را با مخاطره روبرو سازد.»

آنتون هوف‌رایتر، رئیس فراکسیون سبزها در مجلس آلمان از این استقبال کرده که سرویس امنیت داخلی آلمان مستقل از نگرانی و اعتراض وزارت خارجه، تحلیل درستی از مواضع و نقش عربستان سعودی در منطقه ارائه داده است.

آنتون هوف‌رایتر گفت عربستان سعودی یکی از خطرات بزرگ منطقه است و ایدئولوژی عربستان سعودی خطری برای صلح جهانی است.

رولف مونتزنیش، جانشین دبیر فراکسیون حزب سوسیال دمکرات در مجلس آلمان نیز ایدئولوژی دولتی عربستان را بخشی از بستر نمو داعش خواند. حزب چپ آلمان خواستار آن شده که دولت بیش از این به عربستان سعودی تجهیزات نظامی ارسال نکند.

یادآور می‌شود وزیر خارجه آلمان 2 ماه پیش به ایران سفر کرد و مورد استقبال عجیب و غریب مقامات وزارت خارجه قرار گرفت اما بلافاصله به ریاض عزیمت کرد و در آنجا به جای نام خلیج‌فارس از عنوان جعلی خلیج‌عربی استفاده کرد! گفته می‌شود سعودی‌ها رشوه‌های سنگینی به برخی مقامات دولت آلمان پرداخت می‌کنند.

نقش پسر اردوغان در پولشویی و معاملات نفتی داعش

یک روزنامه آلمانی تاکید کرد دستهای «بلال اردوغان» پسر رئیس‌جمهور ترکیه به قاچاق نفت سرقت شده توسط داعش آلوده است.

روزنامه «هندلز بلات» تاکید کرد با وجود تلاشهای بلال اردوغان برای ارائه چهره‌‌ای مثبت از خود، گذشته او سرشار از لکه‌های سیاهی است که درستی اتهامات روسیه علیه او درخصوص همکاری با داعش در قاچاق نفت را ثابت می‌کند.

این روزنامه آلمانی، به مشکوک شدن دادستانی کل ترکیه به بلال اردوغان در سال 2013 به خاطر دست داشتن در پول‌شویی و همکاری او با پدرش در این جرم اشاره کرد.

به گزارش العالم این روزنامه آلمانی تاکید کرد که دادستانی ترکیه مدارکی را در این زمینه جمع‌آوری کرده بود که شامل عکسها و مکالمات ضبط شده تلفنی اردوغان با پسرش می‌شد، و اردوغان در این مکالمات از بلال خواسته بود « از همه پولهای موجود در خانه خلاص شود».

این روزنامه آلمانی خاطر نشان کرد: در اوایل سال 2014 مکالمه‌ای تلفنی در خصوص تحویل 10 میلیون دلار ضبط شد، اما مشخص نشد که چه کسی باید این پول را فراهم می‌کرد، به همین دلیل این احتمال مطرح شد که این ماجرا مربوط به خطوط لوله نفت است.

هندلزبلات به سخنان «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در نوامبر گذشته اشاره کرد که گفته بود، نفت سرقت شده توسط داعش به وسیله کامیونهای نفت‌کش شرکت «بلال اردوغان» منتقل می‌شود. بلال اردوغان نفت‌خام و آثار باستانی سرقت شده سوریه را خریداری می‌کند.

این روزنامه آلمانی تاکید کرد، اردوغان همچنین به قاچاق نفت سرقت شده از عراق توسط داعش، به کشورهای آسیایی متهم است؛ به صورتی که عراقی‌ها به دلیل همین اتهامات او را «وزیر نفت» داعش می‌نامند.

رسانه‌های ترکیه نیز بارها این سوال را مطرح کرده‌اند که کشتی‌های وابسته به بلال اردوغان نزدیک آبهای سوریه چه می‌کنند؟

*********************************

روزنامه قدس **

«برجام» شکست بخورد، گزینه نظامی روی میز می‌آید

فارس: هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا می‌گوید که اگر برجام شکست بخورد یا ایران از اجرای آن سر باز بزند، گزینه نظامی آمریکا روی میز می‌آید.

سپاه و بسیج، ارکان مهم دفاع از نظام ایران هستند

اندیشکده آمریکایی «صلح» با تمرکز بر نیروهای بسیج نوشت: وظیفه بسیج با توجه به گستردگی بسیار، قابلیت‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران، دفاع از کشور، کمک به مردم در مقابله با بلایای طبیعی و رویدادهای غیرمترقبه است.

عذرخواهی ایران از عراق صحت ندارد

فارس: امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه اخبار منتشر شده مبنی بر عذرخواهی سفیر ایران از نخست‌وزیر عراق در موضوع بی نظمی در مرز مهران را رد کرد و گفت: این اخبار صحت ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی: بخش هایی ازگزارش آژانس ناقص و مردود است

تسنیم: شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: گزارش آژانس در پاره‌ای موارد ناقص، غیر قابل قبول و مردود است.

«ابتکار» در اندیشه رفع حصر!

جهان نیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پس از بازگشت از پاریس به استان یزد رفت و در حالی که طرفداران محیط زیست منتظر بودند از تلاش دولت برای حل مشکلات زیست‌محیطی استان بگوید، این بار نیز ترجیح داد از تلاش دولت برای رفع حصر سران فتنه سخن بگوید.

هدیه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف به «روحانی»

تسنیم: ایرانمنش، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز در مراسم روز دانشجو که با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در این دانشگاه برگزار شد، یک جاکلیدی به رئیس‌جمهور هدیه داد.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* سخنرانی دیروز رئیس‌جمهور روحانی در دانشگاه صنعتی شریف تهران که به مناسبت 16 آْذر، روز دانشجو، صورت گرفت، با حاشیه‌هائی همراه بود. سر دادن شعار «اصلاحات زنده باد روحانی پاینده باد» و شعارهائی مبنی بر ضرورت آزادی افرادی که در حصر هستند، شعار «مرگ بر فتنه‌گر» را توسط مخالفان در پی داشت. رئیس‌جمهور روحانی که صدایش گرفته بود،‌ گفت: استقلال و آزادی دانشگاه برای ما مهم است. آیا سال 91 هم می‌توانستید در دانشگاه آزادانه برنامه داشته باشید؟ رئیس جمهور، خطاب به دانشجویانی که شعار می‌دادند گفت: «شما شعار می‌دهید ولی صدای من گرفته است».

* مولودچاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، جمهوری اسلامی ایران را به داشتن سیاست‌های فرقه‌ای متهم کرد! وزیر امور خارجه ترکیه گفت: با ایران بر سر سیاست‌ها در سوریه و عراق اختلافات شدیدی دارد و سیاست‌های فرقه‌ای ایران خطری برای منطقه محسوب می‌شود. وی که با کانال 24 ترکیه مصاحبه می‌کرد افزود: «البته بحرانی میان ایران و ترکیه وجود ندارد و ترکیه همواره از ایران حمایت کرده و خواستار روابط خوب با تهران بوده است.» رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز هفته گذشته ادعا کرده بود به رئیس‌جمهور ایران درباره تبلیغات رسانه‌های ایرانی علیه ترکیه هشدار داده و بعد از آن رسانه‌ها عقب‌نشینی کردند! ولی سخنگوی وزارت خارجه ضمن تکذیب ادعای اردوغان گفت: «همسایه‌های ایران نزاکت را رعایت کنند.» با اینکه سران دولت ترکیه رویای احیاء امپراطوری عثمانی را در سر می‌پرورانند، ایران را به سیاست‌های فرقه‌ای متهم می‌کنند!

*********************************

روزنامه ایران**

انتصاب هشت بخشدار زن در خوزستان

برای نخستین بار هشت زن طی احکام جداگانه‌ای از سوی استاندار خوزستان در سمت بخشدار منصوب شدند. به گزارش «ایران»، پس از صدور حکم توسط عبدالحسن مقتدایی، خانم مریم عیوض‌زاده (بخشدار مرکزی اهواز)، سحر احمدی آرپناه (بخشدار مرکزی لالی)، اعظم شنبدی (بخشدار مرکزی هندیجان)، بلقیس حسینی (بخشدار مرکزی ماهشهر)، حمیده آلبوعشیره (بخشدار مرکزی خرمشهر)، بتول سعیدی‌زاده (بخشدار مرکزی آبادان)، لیلا مسحنه (بخشدار مرکزی شهرستان شوش) و معصومه خنفری (بخشدار مرکزی کارون) آغاز به کار کردند. همچنین افسمن طیبی هم به معاونت اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی منصوب شد.

حذف شعارهای مراسم دانشگاه صنعتی شریف

اگرچه تلویزیون، سخنان رئیس جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت روز 16 آذر را پخش مستقیم کرد، اما شعارهای دانشجویان را سانسور کرد. به گزارش «خبرآنلاین»، در مقاطع متعددی که سخنان رئیس جمهوری با تشویق دانشجویان روبه‌رو می‌شد، صدای محیط از سوی فرستنده‌های صدا و سیما بشدت کم می‌شد. به گونه‌ای که شعارهای دانشجویانی که فریاد می‌زدند «روحانی، روحانی، حمایتت می‌کنیم» و «روحانی، روحانی، دوستت داریم» به سختی شنیده می‌شد. «اعتدال، اعتدال، اعتدال» شعار دیگر دانشجویان در این مراسم بود. رئیس جمهوری در واکنش به دانشجویانی که رو به یکدیگر شعار می‌دادند، به شوخی گفت: «شما شعار می‌دهید اما صدای من گرفته!»

امیرعبداللهیان عذرخواهی ایران از عراق را تکذیب کرد

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر عذرخواهی ایران از عراق به دلیل هرج و مرج ایجاد شده در مرز مهران (زرباطیه) توسط زائران ایرانی، با بیان اینکه «مراسم اربعین سال جاری با نظم و شکوه ستودنی برگزار شد»، گفت: «مقامات مسئول و دولت عراق در هماهنگی کامل با مقامات ذیربط ایرانی، سهم مهمی در برگزاری باشکوه این مراسم داشتند.» به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»، حسین امیرعبداللهیان افزود: «برخی اخبار منتشر شده مبنی بر ارسال پیام اعتراض آقای العبادی به ایران یا عذرخواهی سفیر ایران از نخست‌وزیر عراق در ملاقات اخیر و در موضوع بی نظمی در مرز مهران؛ صحت ندارد.» سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز شب گذشته با صدور بیانیه‌ای، اخبار منتشر شده مبنی بر عذرخواهی ایران از عراق را تکذیب کرد.

اعلام تمایل روسیه برای فروش سلاح به ایران

دستیار نظامی- فنی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: «ایرانی‌ها علاقه زیادی به خرید تسلیحات نظامی روسی و تجهیز و نوسازی قوای نظامی خود با تسلیحات روسی دارند.» به گزارش «عصر ایران» به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «ولادیمیر کوژین» در گفت‌وگو با روزنامه روسی «ایزوستیا» افزود: «با توجه به بزرگی کشور و قوای نظامی ایران، به طور طبیعی قراردادهای تسلیحاتی چند میلیارد دلاری با ایران منعقد خواهد شد.»

ادعای ضد ایرانی وزیر خارجه ترکیه

«مولود چاووش اوغلو» در سخنانی ضد ایرانی مدعی شد: «ترکیه با ایران بر سر سیاست‌ها در سوریه و عراق اختلافات شدیدی دارد و سیاست‌های فرقه‌ای ایران خطری برای منطقه محسوب می‌شود.» به گزارش «انتخاب»، وزیر خارجه ترکیه افزود: «البته بحرانی میان ایران و ترکیه وجود ندارد.» وی گفت: «ترکیه همواره از ایران حمایت کرده و خواستار روابط خوب با تهران بوده است.»

*********************************

روزنامه خراسان **

تابناک مدعی شد :

در روزهای اخیر مأموران یک نهاد امنیتی با حضور ناگهانی در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال، نامه‌ها و مدارک موجود در میز کار و کارتابل‌های اتاق کار علی کفاشیان را جمع‌آوری و ضبط کردند. مأموران مذکور وجه نقد و ارز موجود در اتاق علی کفاشیان را نیز صورتجلسه کرده و فعلاً ضبط کردند تا بررسی‌های لازم انجام شود.علی کفاشیان سه سال پیش نیز بر سر رسیدگی به یک پرونده، برای چند ساعت در حالت بازداشت به سر می‌برد که با ضمانت افراد معتبر و قید کفالت لازم در آن مقطع آزاد شد.

انتخاب نوشت :

دکتر علی اکبر صالحی در گفت وگو با نشریه دیپلمات گفت: در اجلاس اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی در ریاض به گونه ای از آقای احمدی نژاد استقبال شد که برخی گمان می کردند این اجلاس دو میزبان دارد؛ یکی ملک عبدا... و دیگری دکتر احمدی نژاد. شبی پیش از شام، ملک عبدا...، به عصایش تکیه داده بود و حدود ۱۵ تا ۲۰دقیقه با آقای احمدی نژاد در این حالت صحبت کرد. گمان کردیم راجع به لبنان، بحرین، سوریه و... صحبت خواهد کرد، در حالی که در حد یک کلمه هم به هیچکدام از این کشورها اشاره نکرد. تعجب کردیم. تمام این ۱۵-۲۰دقیقه می گفت چرا اینقدر در رسانه هایتان به من بی حرمتی می کنید. مثلا می گفت:«عکس و فیلم من را در حال خوردن مشروب نشان می دهید؛ آیا من مشروب می خورم؟»

جهان نیوز مدعی شد :

اقدام مسئولان دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در دعوت از ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت تحت عنوان "مشاور امام" برای سخنرانی در میان دانشجویان این دانشگاه به مناسبت روز ۱۶ آذر، اقدامی تعجب برانگیز و قابل تامل است.باتوجه به قاطعیت حضرت امام(ره) در مطرود کردن اعضای خودفروخته و لیبرال مسلک نهضت آزادی، باید از مسئولان دانشگاه تهران پرسید با چه توجیهی، از ابراهیم یزدی با عنوان "مشاور امام" دعوت به سخنرانی کرده‌اید؟

خبرآنلاین نوشت:

مصطفی فقیهی کارشناس خاورمیانه می گوید آنچه در خصوص آزادسازی شهر سنجار گفته و تبلیغ می شود نادرست است و در واقع داعش طی توافقی از این شهر عقب نشینی کرد.وی می گوید: بر اساس «اطلاعات موثق» شهر سنجار در شمال عراق که به تازگی فقط ظرف چند ساعت با همکاری پیشمرگه و آمریکا به اصطلاح آزاد شد و با پوشش وسیع رسانه ای نیز همراه بود، نوعی توافق بین طرفین بوده نه عملیات نظامی!

فردا خبر داد :

صدها تن از مسلمانان شیعه در اعتراض به جنایات گروه های تروریستی و دولت های حامی آنها مقابل کاخ سفید تجمع کرده و پرچم "یا حسین" را به اهتزاز درآوردند. به گزارش پایگاه خبری "ایندیپندنت"، شیعیان عزادار همزمان با اربعین حسینی مقابل کاخ سفید در آمریکا تجمع کردند و به عابران شیر کاکائو و شیرینی تعارف کردند.

*********************************

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عبدالله منتقد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
1
1
ما نمي دانيم دولت به اصلاح تدبير و اميد در انتصاب 8 نفر زن به عنوان بخشدار در استان خوزستان و موارد اين چنيني به دنبال چيست ؟ دولت به جاي اين كار تدبيري براي حل مشكل بيكاري ، مبارزه با تبعيض و فساد بكند . تدبير در اين دولت با از بين بردن صد ها تن سيب زميني معنا پيدا مي كند !!!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات