صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۸۴۵۰۱

اسرارکتابچه راهنمای داعش

کتابچه راهنمای بیست و چهار صفحه ای که اخیرا روزنامه انگلیسی گاردین آن را منتشر کرد بر این موضوع تاکید دارد که گروه تکفیری- صهیونیستی داعش واقعا درپی ایجاد یک خلافت به اصطلاح اسلامی است و باید همه کشورها از جمله کشورهای سنی مذهب با کمک یکدیگر با این گروه تروریستی مبارزه کنند.
به گزارش بصیرت،پایگاه اینترنتی کریستین ساینس مانیتور با تصریح به این مطلب نوشت :کارشناسان می گویند پیدا شدن این کتابچه راهنما باید پاسخ کشورهای غربی به یک مبارزه به طور فزاینده جهانی علیه تروریسم را در داخل و خارج کشورهایشان با دقت هدایت کند.
ژنرال بازنشسته استنلی مک کریستال در این باره تصریح کرده است :« اگر غرب،دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش ) را یک گروه تقریبا کلیشه ای از قاتلان دچار بیماری های روحی تلقی کند، خطر آنها را به طور چشمگیری دست کم گرفته است.»
وی راهبردهای این گروه را با مائو تسه تونگ و ویت مین مقایسه کرد.
برنامه های دقیق این سند برای تشکیل یک حکومت تمام عیار که در آن برنامه آموزشی، تبلیغات و اقتصاد مبتنی بر نفت و گاز، بین ژوئیه تا اکتبر 2014 برای مدیران نوشته شده است ، اندکی پس از آن تدوین شد که ابوبکر البغدادی رهبر جنگجویان دولت اسلامی ایجاد خلافت اسلامی در شمال عراق و سوریه را اعلام کرد.
پیامهای دولت اسلامی ( گروه تکفیری- صهیونیستی داعش ) افراد بسیاری را متقاعد کرده است تا به آن سرزمین نقل مکان کنند. این گروه ،افرادی را متقاعد کرده است که به جای «بی خانمانی» در خارج از کشور، در این بخشی از سرزمین های دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش )در خاورمیانه،« با قدرت و افتخار » زندگی کنند.
در این کتابچه راهنما فاش شده است جنگجویان پس از ورود به این سرزمین ، وارد یک سیستم سازمان یافته از اردوگاه های نظامی، از جمله اردوگاههای « یادآوری » برای کهنه سربازان خواهند شد.
در عین حال ، وزارتخانه ها تقریبا برای تمام جنبه های زندگی غیر نظامی از جمله خزانه داری، مراقبت های بهداشتی و خدمات اشتغال وجود خواهند داشت.
در این سند همچنین بر قصد دولت اسلامی ( جنگجویان دولت اسلامی ) برای تلقین جهاد به کودکان بر اساس مواد درسی و آموزش به برخی پسر بچه ها تاکید شده است.
یکی از مقامات امنیتی کردها در مصاحبه با نیویورک تایمز این تاکید آنها بر آینده را « یک بمب ساعتی » توصیف کرده است .
ایمن التمیمی استاد دانشگاهی که به سرعت به یک متخصص برجسته در خصوص دولت اسلامی ( گروه تکفیری- صهیونیستی داعش ) تبدیل شده است به گاردین گفته است :« این خلافت خود خوانده اسلامی ، پروژه ای است که می کوشد حکومت کند. در اینجا فقط مسئله یک نبرد بی پایان مطرح نیست.» آقای تمیمی این کتابچه راهنما را پس از دریافت آن از یک منبع ناشناس،در اختیار روزنامه انگلیسی گاردین قرار دارد.
تحلیلگران می گویند این موضوع «کشور سازی» است که بیشتر از خشونت فوق العاده، دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی دداعش ) را از گروههای تروریستی یا گروههای قبلی مانند القاعده متمایز می کند.»
با این حال، ماشین تبلیغاتی دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش ) ممکن است در خارج از کشور موجب تحسین بیشتری نسبت به داخل شود.بسیاری از کسانی که فرار کرده اند از یک نظام درهم شکسته صحبت می کنند که با کمبود پزشکان و متخصصان دیگر روبروست و مالیات هایی سنگین برای جبران تجارت ناپایدار نفت و قاچاق وضع می کند. امنیت نسبی و عدالت سریع که این گروه وعده اش را به شهروندان خود می دهد تنها برای کسانی تضمین شده است که جنگجویان را خشمگین نکنند.
گرام لمب ژنرال انگلیسی که سند گاردین را بررسی کرده است بر اهمیت وارد کردن دیگر کشورهای مسلمان سنی به مبارزه با تروریسم دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش ) به منظور رد ادعای افراط گرایان که آنها از طرف اهل سنت در سراسر جهان صحبت می کنند تاکید دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات