صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۸۴۵۵۹

امام مگر با منتظری تعارف کرد که با فتنه‌گران تعارف بکند؟

اگر امام خمینی(ره) امروز حضور داشتند با فتنه‌گرانی مانند میرحسین موسوی چه برخوردی می‌کردند؟
روزنامه جوان با طرح این پرسش، به ارزیابی برخی تحرکات انحرافی در مراسم ۱۶ آذر امسال پرداخت و نوشت: در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی که محمدرضا خاتمی و علی مطهری به عنوان سخنران حضور پیدا کرده بودند، این شعار سر داده شد: «اگر امام زنده بود موسوی تنها نبود!» البته در کنار این شعار، شعارهای ساختارشکنانه هم سر داده شد. در بعضی از مراسم امسال روز دانشجو نیز، عکس‌های سران فتنه از سوی یک جریان خاص بین دانشجویان توزیع شد.
بدیهی است که از چنین مراسم‌هایی با عنوان روز دانشجو در ایران، آمریکایی‌ها و دیگر مستکبران، نه تنها به خشم نمی‌آیند بلکه ضمن خوشحال شدن، نسبت به آینده تحولات در ایران، بعضاً امیدوار هم می‌شوند، اما در خصوص این شعار گفتنی‌های فراوانی وجود دارد و از آن جمله است:
۱- کسانی این شعار را سر می‌دهند که در سال ۸۸ و در جریان فتنه عمیق، عکس حضرت امام(ره) را پاره کرده و آتش زدند. در سال ۸۸ و در جریان فتنه عمیق، شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند. در سال ۸۸ و در جریان فتنه عمیق، شعار نه غزه نه لبنان سر دادند. در سال ۸۸ و در جریان فتنه عمیق، شعار جمهوری ایرانی سر دادند. آیا این افراد که امروز این شعار را می‌دهند، به امام اعتقاد دارند؟ به کدام امام؟ امام حقیقی یا امام تحریف شده؟
یدالله جوانی در ادامه این تحلیل می‌افزاید: کسانی که شعار مذکور را سر می‌دهند، در شناسنامه خود و پیشینه خود، ادعای اصلاح‌طلبی دارند و همان مدعیان اصلاحات که پس از دوم خرداد سال ۱۳۷۶، با تشکیل جبهه اصلاحات با صراحت دوران امام خمینی(ره) را پایان یافته تلقی کردند و معتقد بودند از این پس باید خمینی را در تاریخ مطالعه کرد. آیا اینان که می‌گویند اگر امام زنده بود، منظورشان همان امامی است که می‌خواستند روانه موزه تاریخ کنند، یا منظورشان امامی است که با تحریف مکتب، شخصیت و خطوط فکری امام اصلی به عنوان یک امام بدلی و قلابی در حال ساختن او هستند؟ واقعاً اگر امام(ره) زنده بود، با موسوی چگونه رفتار می‌کرد؟ با این مختصات از امام واقعی و اصیل، می‌توان حدس زد که اگر امام(ره) زنده بود با موسوی چگونه رفتار می‌کرد؛ حضرت امام(ره) حفظ جمهوری اسلامی را اوجب واجبات می‌دانست و بر همین اساس با هیچ کس تعارف نداشت و عقد اخوت دائمی نبسته بود. حضرت امام(ره) بر این مبنا با نوه خودش سید حسین خمینی که از صراط مستقیم منحرف شده بود برخورد جدی و حتی دستور حبس خانگی او را صادر کرد. امام(ره) باهمین مبنا با مرحوم منتظری که به تعبیر خود آن عزیز سفر کرده، حاصل عمرشان به حساب می‌آمد، آن برخورد صریح و قاطع را نمود و وی را از قائم مقام رهبری عزل کرد. حال که در سال ۱۳۸۸ آقای موسوی در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاد، اگر امام زنده بود، با وی چگونه رفتار می‌کرد؟
حضرت امام(ره)، می‌فرمود، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشورتان آسیب نرسد. حضرت امام خمینی(ره)، ولایت فقیه را همان ولایت رسول‌الله(ص) و در امتداد ولایت الهی دانسته، اطاعت از ولی فقیه را بر هر مسلمان واجب می‌دانستند. حال که موسوی در سال ۱۳۸۸، برخلاف ادعای قبل از انتخاباتش که بر ولایتمداری تأکید داشت، رو در روی ولایت ایستاد و کشور را با این ایستادگی در برابر ولایت با چالش و بحران رو به رو ساخت، اگر امام زنده بود با وی چگونه رفتار می‌کرد؟
حضرت امام خمینی(ره) بارها بر این نکته تأکید داشتند که ملاک حال فعلی افراد است. براین اساس حضرت امام خمینی(ره)، یک ملاک اساسی را هم به همگان برای سنجش این حال ارائه فرمودند که به درد امروز ما می‌خورد. ایشان می‌فرمودند، اگر روزی دشمن از شما تعریف کرد، به خودتان شک بکنید. ببینید چه کاری کرده‌اید که به خاطر آن کار دشمن دارد از شما تعریف می‌کند. از سال ۱۳۸۸ به این طرف، رفتار آقای موسوی، تعریف و تمجیدهای دشمنان را در پی داشته، یا آنان را به خشم و غضب درآورده است؟ پاسخ خیلی روشن است. با وضوح در این پاسخ، اگر امام(ره) زنده بود، با موسوی چگونه رفتار می‌کرد؟ آیا این دلایل مختصر، ما را به این وادی جهت نمی‌دهد که اگر امام(ره) زنده بود، موسوی حتی عمرش به پایان سال ۱۳۸۸ هم نمی‌رسید؟

منبع : روزنامه کیهان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات