صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۸۴۷۴۹
دبیرکل حزب اسلامی کار:

اقتصاد بدون به سود

دبیرکل حزب اسلامی کار در بیان تحلیل شخصی خود گفت: کشورمان طی دهه های گذشته و حتی در عصر حاضر اقتصاد معطوف به سود نداشته است.
پایگاه بصیزت:حسین کمالی چهارشنبه شب در همایش کارگران استان گلستان در گرگان افزود: در صد سال اخیر روش های غلط برای اداره اقتصاد کشور انتخاب کردیم که غیرمزیتی و غیررقابتی بوده است.
وی اضافه کرد:در صد سال اخیر حدود دو هزار میلیارد دلار در آمد نفتی داشته ایم که در بخش های صنعت و خدمات و در مقیاس کمتر در کشاورزی سرمایه گذاری شده است.
وی اظهار کرد: ولی سرمایه گذاری های انجام شده از محل درآمدهای نفتی در صنعت کشورمان مولد و پربازده نبوده و در بسیاری موارد با عدم موفقیت روبرو شد که علت آن انتخاب غلط در سرمایه گذاری بوده است.
به گفته وی در بخش کشاورزی تولید شکل گرفته عمدتا معطوف به زیان و یا از سود کافی برخوردار نیست و بخش خدمات نیز به سوددهی سریع خودش فکر کرده است تا از طریق واردات در مدت کوتاه سود بالا برداشت کند.
وی افزود: به علت این که صنعت مولد و کشاورزی پیشرفته در کشور نداریم امروز با جمعیت بالای بیکار مواجهیم.
به گفته وی حدود 200 هزار بیکار با مدارک فوق لیسانس و دکترا در کشور داریم و این آمار نشان می دهد که در حوزه اقتصاد تصمیمات غلط زیادی گرفته شده است.
وی سرخوردگی، افزایش معتادان، خودکشی، طلاق و رشد آمار زندانیان را از آسیب های جامعه برشمرد و افزود: این مسائل و مشکلات در کشور به یک دولت خاص برنمی گردد بلکه سیاست های غلط اتخاذ شده مستمر است.
وزیر اسبق کار در دولت های سازندگی و اصلاحات گفت: نفت به عنوان ذخیره ملی انگاشته نشده بلکه به عنوان سرمایه بادآورده به آن نگاه کرده اند و هر چه توانستند از فروش آن به جیب زده و مردم نیز فقط نظاره کردند.
کمالی اضافه کرد: یک عده پول گرفتند تا به مردم خدمت کنند ولی به جیب زدند و فرار کردند؛ گویی هر چه درآمد نفت بود متعلق به خواص بود.
کمالی گفت: بعد از انقلاب نیز نفت فروخته شد و تحت عنوان سرمایه گذاری پول ها را گرفتند ولی خبری از اقدامات زیربنایی نشد.
وی افزود: نفت متعلق به دولت نیست بلکه متعلق به مردم است و دولت باید با اعمال مدیریت بر آن ملت را به رفاه و پیشرفت برساند.

*48 هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه معادل ایجاد 48 هزار کارخانه یا مزرعه 
دبیرکل حزب اسلامی کار به پرداخت یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: سالانه حدود 48 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت می شود که می توان با آن هزاران کارخانه یا مزرعه ایجاد کرد.
وی با انتقاد از مجلس شورای اسلامی و طرح این سوال که مجلس پرشور در برابر وقایع اتفاق افتاده از جمله پرداخت یارانه نقدی چه حرکتی انجام داد؟ گفت: اگر نمایندگان درست عمل می کردند منابع کشور هدر نمی رفت، مجلس ضمن برادر خواندگی با دولت در اتفاق های بد اقتصادی سهیم شد.
وی ادامه داد: مجلس حتی یک بار نپرسید 800 میلیارد دلار درآمد نفتی در کجای اقتصاد کشور هزینه شده است؟
*شفافیت مانع فساد در جامعه می شود
دبیرکل حزب اسلامی کار با بیان اینکه شفافیت از موانع اصلی شکل گیری فساد در جامعه است، افزود: در مملکت که آن قدر بورسیه دادند چرا نباید اسامی آن بیرون داده شود؟ اگر بورسیه واقعی باشد عار و ننگ نیست، بهتر است مردم بدهکاران کلان بانکی را بشناسند. 

*2 هزار نفر فعال اقتصادی اجازه خروج از کشور ندارند
کمالی بدون بیان دلیل و با اشاره تلویحی به بدهکاران مالیاتی گفت: اکنون 2 هزار نفر فعال اقتصادی اجازه خروج از کشور را ندارند، وجود این آمار حاصل سیاست های غلط و فقدان شفافیت کافی است.

*انتقاد از عملکرد صدا و سیما
وی گفت: متاسفم صدا و سیما به عنوان رسانه ملی به جای این که وقت خود را برای مشکلات مردم قرار دهد، با پخش فیلم های سرگرم کننده جامعه را به عقب می برد.

*انتخابات فرصت مغتنم برای مشارکت در سرنوشت آینده کشور 
دبیرکل حزب اسلامی به اهمیت انتخابات اسفند اشاره کرد و گفت: این فرصت مغتنم برای مشارکت در تعیین سرنوشت آینده کشور است .
کمالی افزود: باید در انتخابات آینده به شکلی مشارکت داشته باشیم تا آینده خوب را برای کشور ترسیم کنیم.
وی اضافه کرد: به طور قطع مردم فهیم ایران از فرصت به دست آمده نهایت بهره را برای ترسیم آینده خوب کشور خواهند برد.
در این نشست غلامرضا طالبا دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان به مسائل و مشکلات این قشر از جمله دستمزد پایین اشاره کرد و خواستار رسیدگی بیشتر دولت به معیشت کارگران شد.
وی همچنین پیشنهاد ادغام سازمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت و درمان را غیرعلمی خواند و گفت: اکنون 40 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات