صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۸۴۷۹۰

بازار با خبرهای تبلیغاتی دیگر هیجانی نمی‌شود

روزنامه دولتی ایران درباره واکنش منفی بازار بورس و ارز بر هیاهوی بسته شدن ‌پی‌ام‌‌دی نوشت: واکنش بازارها به دیپلماسی هیجانی نیست.

این روزنامه نوشت: در ادامه موفقیت‌های دولت در پیگیری پرونده هسته‌ای روز سه‌شنبه این پرونده به آخرین برگ‌های خود رسید و با رأی شورای حکام آژانس این پرونده برای همیشه مختومه شد و بر همین اساس از دو هفته آینده فرآیند لغو تحریم‌ها آغاز خواهد شد ولی بازارهای ارز، طلا و بورس واکنش مثبتی به آن نشان ندادند و حتی بورس پس از رشد ابتدایی در میانه روز منفی شد. نرخ ارز نیز اندکی با افزایش همراه شد. این در حالی است که سال گذشته به واسطه انتشار هر خبری این بازارها به سرعت واکنش نشان می‌دادند.

ایران از قول رئیس‌ اتحادیه طلا و جواهر اذعان کرد: بازار در مقابل اخبار واکسینه شده است و واکنش مثبت نشان نمی‌دهد. از ماه‌ها قبل تمام شواهد حکایت از به سرانجام رسیدن پرونده هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها داشت و بر همین اساس در همین دوره‌ قیمت‌ها در بازارهای ارز و طلا بر مبنای این پیش‌بینی مثبت تعیین شده است و اتفاق تازه‌ای نیفتاده است. محمد کشتی آرای تأکید کرد: طی ماه‌های اخیر بازارهای ایران نسبت به اخبار واکسینه شده است و تنها به واقعیات قابل لمس واکنش نشان می‌دهد. این در حالی است که در گذشته با انتشار هر خبر مثبت و منفی بازارهای ارز، طلا و بورس واکنش نشان می‌داد و به این اتفاق‌های هیجانی پاسخ می‌داد، ولی هم‌اکنون بازارها تا زمانی که اتفاق عملی نیفتد به روال طبیعی خود حرکت می‌کنند.

منبع: کیهان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات