صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۸۴۸۴۰

ترکیه نیروهایش را از عراق خارج می کند

وزارت خارجه ترکیه در پی درخواست 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، اعلام کرد، نیروهایش را از عراق خارج می کند.
پایگاه بصیرت: وزارت خارجه ترکیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به حساسیت های طرف عراقی، ترکیه به روند از پیش شروع شده خروج نیروهایش از استان نینوا ادامه می دهد. 
به گزارش ایرنا، این بیانیه ، تنش و بحران در روابط میان آنکارا و بغداد را که به شکایت عراق از دولت ترکیه کشیده شد و در نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفت، یک سوء تفاهم خوانده است. 
وزارت خارجه ترکیه با عنوان اینکه آنکارا برای حاکمیت عراق احترام قائل است، افزوده است: ترکیه تصمیم دارد نیروهای خود را به تدریج از منطقه بعشیقه در استان نینوا و در 110 کیلومتری عمق خاک عراق خارج کند. 
در این بیانیه بر آمادگی ترکیه برای همکاری با دولت عراق درمبارزه با داعش تاکید و ادعا شده، هدف از حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق، آموزش نیروهای داوطلب برای جنگ با داعش بوده است. 
بحران در روابط دو کشور از سوم دسامبر جاری (12 آذرماه) با ورود بیش از هزار و 200 نظامی ترکیه به پایگاه زلیکان در بعشیقه در حدود 40 کیلومتری شمال شرق موصل آغاز شد و دولت عراق آن را ناقض حاکمیت این کشور اعلام کرد. 
ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق در نشست روز جمعه شورای امنیت، از این شورا خواسته بود به مسئولیت قانونی خود عمل کرده و قطعنامه ای در محکومیت آنکارا صادر کند و از ترکیه بخواهد بدون قید و شرط و فوری خاک عراق را ترک کند. 
باراک اوباما نیز روز شنبه از 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه خواست تا به منظور رفع تنشی که با بغداد بر سر استقرار نیروهای ترکیه در عراق ایجاد شده است، نیروهایش را از این کشور خارج کند.
بولتن نیوز
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات