صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۸۴۹۵۲

تاجرنیا: روحانی اصلاح‌طلبان را فربه کرد

آقای روحانی نقش یک فیزیوتراپیست را برای جریان اصلاحات بازی کرد. در شرایط کنونی آقای روحانی سبب فربه شدن جریان اصلاح‌طلبی شده است. این در حالی است که خود ایشان نیز دچار یک دگردیسی سیاسی شده و فارغ از خاستگاه اصولگرایی که داشتند در شرایط کنونی در گفتمان اصلاحات مستحیل شده‌اند.
عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت گفت روحانی محصول جریان اصلاح‌طلبی است نه محصول ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان.
 علی تاجرنیا در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ این سؤال که آقای روحانی نیز در شرایط غیرقابل پیش‌بینی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، آیا وی موفق شد مدیریت مناسبی در این زمینه داشته باشد؟ اظهار داشت: آقای روحانی این شرایط را مدیریت نکرده است. این جریان‌های سیاسی حامی آقای روحانی بودند که نشان دادند به درجه‌ای ‌از رشد و بلوغ سیاسی رسیده‌اند که بتوانند فضای سیاسی کشور را به صورت مثبت و مفید اداره کنند.
 وی اضافه کرد: من اعتدال را یک جریان یا گفتمان سیاسی قلمداد نمی‌کنم و اعتقاد دارم اعتدال فاقد هارمونی و تأثیرگذاری یک گفتمان است. اعتدال یک مشی فکری و رفتاری است که با رفتار برخی از شخصیت‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب همخوانی دارد. آقای روحانی و نزدیکان ایشان دارای تشکیلات و حزب مشخصی نبوده و در شرایط کنونی نیز فاقد چنین مسئله‌ای هستند. آقای روحانی محصول جریان اصلاح‌طلبی است. ایشان محصول ائتلاف جریان اصلاحات و جریان اعتدالگرایی نیست. برخی از این مسئله برداشت اشتباهی دارند و گمان می‌کنند آقای روحانی محصول ائتلاف جریان اصلاحات و جریان اعتدالگرایی است. این در حالی است که اصلاً چنین ائتلافی شکل نگرفته و آقای روحانی محصول مستقیم جریان اصلاح‌طلبی است.
 وی همچنین با انکار حزب اعتدال و توسعه گفت: شاید برخی گمان کنند حزب اعتدال و توسعه خاستگاه آقای روحانی بوده و ایشان با کمک این حزب به قدرت رسیده‌اند. این در حالی است که حزب اعتدال و توسعه تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری عملاً تعطیل بود و پس از پیروزی آقای روحانی نیز موفق نشده از نظر گفتمانی و برنامه‌ریزی به آقای روحانی کمک کند و همه حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها توسط اصلاح‌طلبان به شکل‌های مختلف انجام شده است.
 تاجرنیا تصریح کرد: «بنده معتقدم حزب اعتدال و توسعه فاقد دو عنصراصلی حزبی است. نخست اینکه در شرایط کنونی اعتدال و توسعه فاقد تشکیلات سازمان‌یافته در استان‌های کشور است. مسئله دیگر اینکه حزب اعتدال و توسعه فاقد گفتمان خاص و مشخص و تأثیرگذار است. این حزب فاقد برنامه جامع، مدون و کاربردی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. به همین دلیل هم من معتقدم باید مرزهای هویتی اصلاح‌طلبی و اعتدالگرایی مشخص شود. تداخل بین جریان‌های سیاسی سبب بی‌اعتمادی مردم و افکار عمومی نسبت به جریان‌های سیاسی خواهد شد. در چنین وضعیتی مردم احساس بلاتکلیفی می‌کنند و گمان می‌کنند عده‌ای برای رسیدن به قدرت و منفعت حاضر هستند از بسیاری از مرزبندی‌های خود عدول کنند.»
 وی در ادامه گفته است: آقای روحانی نقش یک فیزیوتراپیست را برای جریان اصلاحات بازی کرد. در شرایط کنونی آقای روحانی سبب فربه شدن جریان اصلاح‌طلبی شده است. این در حالی است که خود ایشان نیز دچار یک دگردیسی سیاسی شده و فارغ از خاستگاه اصولگرایی که داشتند در شرایط کنونی در گفتمان اصلاحات مستحیل شده‌اند. مواضع آقای روحانی در شرایط کنونی با مواضع ایشان در چهار سال گذشته تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است. اغلب مواضع ایشان مواضع اصلاح‌طلبان است و نزدیکی ایشان به اصلاح‌طلبان بیش از گذشته مشهود و چشمگیر شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات