سیاسی >>  تاریخ معاصر >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۸۵۱۱۱

آيت الله حسيني بوشهري: 9 دي يکي از امتحانات بزرگ الهي بود

به طور طبيعي جريان نفوذ احساس مي‌کند که حماسه 9 دي و 9 دي‌هايي که در تاريخ اين کشور اتفاق افتاده مانع و سد محکمي در مقابل هر نفوذ و حتي فکر هر نفوذي که توسط دشمن طراحي مي‌شود است. در حقيقت 9 دي يک دژ تسليم ناپذير در برابر تمام طراحي‌هاي دشمن و جريان‌هاي نفوذي است.
پایگاه بصیرت / گفتگو با آيت الله حسيني بوشهري

آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه‌هاي علميه کشور در گفت و گو با خبرنگار پايگاه بصيرت به شرح جايگاه و اهميت روز 9 دي پرداختند. ايشان در ابتداي سخن اظهار داشتند: 9 دي يکي از امتحانات بزرگ الهي بود، و مردم ما از اين امتحان سربلند بيرون آمدند، شرايطي که در سال 88 پيش آمد شرايطي بود که حتي اگر در مراحل اوليه اين جريان دست دشمن در کار نبود اما در ادامه راه قطعا با برنامه‌ريزي و همراهي دشمن بود و عده‌اي در دام دشمن گرفتار شدند.

آيت الله بوشهري گفت: زماني که رهبر معظم انقلاب با بصيرت و آگاهي توطئه دشمن را براي مردم برملا کرد و زماني که مردم شرايط را با هدايت‌ها و راهنمايي‌هاي رهبر معظم انقلاب به درستي درک کردند ديگر نتوانستند تحمل کنند و به صورت خودجوش به صحنه آمدند و دست رد به سينه دشمن زدند.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور با بيان اين نکته که آزموده را آزمودن خطاست تصريح کرد: دشمن براي چندمين بار ملت ايران را آزمايش کرد و اين بار هم ملت ايران از اين آزمايش سربلند و پيروز بيرون آمدند.

وي گفت: حماسه 9 دي را مي‌توان به عبارتي پيروزي ملت ايران در يک امتحان بزرگ و شکست مفتضحانه دشمن و عوامل داخلي دشمن نام نهاد. 9 دي در حقيقت روز بصيرت و آگاهي ملتي است که قبل از پيروزي انقلاب همراه امام بودند و در ادامه راه انقلاب همواره بيعت و وفاداري‌شان نسبت به رهبر معظم انقلاب را اثبات کرده‌اند.

آيت الله حسيني بوشهري در پاسخ به اين سوال که چرا امروز در فضاي سياسي کشور صحبت‌هايي از احياء فتنه و شکست حصر سران فتنه حتي براي بازگشت به انتخابات پيش‌رو مطرح مي‌شود، بيان کرد: از اين نوع حرف‌ها زياد گفته مي‌شود اما برداشت من اين است که ملت ايران با توجه به شناختي که نسبت به امام، انقلاب و رهبر معظم انقلاب دارند در هر مقطعي که لازم باشد به صحنه خواهند آمد.

وي در ادامه افزود: مردم ايران حرف‌هايي که با ديدگاه و آرمان‌هاي انقلاب تفاوت داشته باشد را نمي‌پذيرند، اگر چه ممکن است گاهي مردم ما سکوت کنند، اما هر زمان که لازم بدانند بايد در صحنه باشند دريغ نخواهند کرد.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور عنوان کرد: اين حرف‌ها و صحبت‌ها براي ملت ايران که از امتحانات و ابتلائات بسياري سربلند بيرون آمده، ارزش و اعتباري ندارد و اين حرف‌ها را از جانب دشمناني مي‌دانند که سالهاست براي نفوذ در مردم و انقلاب طراحي و برنامه‌ريزي مي‌کنند.

وي در پاسخ به اين مطلب که جريان نفوذ چه نگاهي به بزرگداشت حماسه 9 دي دارد، اظهار کرد: حماسه 9 دي و شرايطي که در سال 88 به وجود آمد پرده از چهره دشمني برداشت که درصدد بود با تمام ابزار و امکانات تبليغاتي بر مردم ما تاثيرگذار باشد.

آيت الله حسيني بوشهري خاطر نشان کرد: به طور طبيعي جريان نفوذ احساس مي‌کند که حماسه 9 دي و 9 دي‌هايي که در تاريخ اين کشور اتفاق افتاده مانع و سد محکمي در مقابل هر نفوذ و حتي فکر هر نفوذي که توسط دشمن طراحي مي‌شود است.

وي اضافه کرد: در حقيقت 9 دي يک دژ تسليم ناپذير در برابر تمام طراحي‌هاي دشمن و جريان‌هاي نفوذي است.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور عنوان کرد: ملت با استفاده از تجربه‌هاي تاريخي همچون عاشورا، مي دانستند که اگر اينجا هم شانه خالي کنند ممکن است عاشوراي ديگري ايجاد شود.

وي افزود: از همان روزهاي نخست پيروزي انقلاب توطئه‌هاي دشمنان شروع شد و هدفشان از بين بردن و انحراف مسير انقلاب اسلامي ايران بود اما همان گونه که رسول گرامي اسلام (ص) با مقاومت موانع را برداشتند، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز يکي پس از ديگري موانع را کنار زدند.

آيت الله حسيني بوشهري بيان کرد: همه آحاد مردم هنگامي که پاي تماميت اسلام و انقلاب و توهين به عاشورا پيش آمد براي حفظ نظام با نداي 'هيهات منه الذله' به صحنه آمدند تا نشان دهند که خداوند حافظ اين انقلاب است و مردم نيز پشتيبان آن هستند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات