تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۸۵۱۱۴
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام:

افراطيون به دنبال تأمين منافع سياسي خود هستند

(روزنامه مردم سالاري - 1394/06/21 - شماره 3851 - صفحه 2)

 رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: برجام براي مردم درس خوبي است، چراکه آنها متوجه خواهند شد چه کساني دلسوز نظام، انقلاب، کشور و مردم و چه کساني با افکار افراطي به دنبال تأمين منافع شخصي، باندي و سياسي خود هستند.

به گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر پنجشنبه در ديدار اعضاي شوراي مرکزي و عمومي انجمن فرهنگ و سياست دانشجويان دانشگاه شيراز، به تفاوت‌هاي نسل ديروز با امروز از لحاظ آگاهي، رشد و پيشرفت روزافزون جوانان در شرايط فعلي اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر با استفاده از ابزار و تجهيزات مدرن آموزشي، ارتباطي و خبري، راه يادگيري علم و دانش و آگاهي براي همه علاقه‌مندان در سطح کشور هموار است و با اين همه وسايل ارتباط جمعي که روز به روز بر تعداد آنها افزوده مي‌شود، دايماً سطح اطلاعات و معلومات افراد به ويژه جوانان در حال افزايش است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، با بيان اينکه ايران جزو سه کشوري است که از تمامي منابع طبيعي به ويژه منابع انساني مستعد و مکتب اهل بيت برخوردار است، گفت: ايرانيان چه در شهرها و چه در روستاها، افرادي باهوش و تحصيلکرده هستند و خوشبختانه شرايط کشور هم به خوبي از لحاظ سطح آگاهي و تحصيل دختران و پسران و وجود جوانان مستعد تغيير کرده و آينده خوبي در انتظار ملت ايران است.

وي افزود: دسترسي آسان به شاهراه اطلاعاتي، وسايل ارتباط جمعي و رشد آگاهي و تحصيل جوانان، وجه تمايز جوان امروز با ديروز حتي در مناطق روستايي و دورافتاده کشور است و به همين دليل نسل جديد به ويژه دانشگاهي به راحتي به طور سطحي قانع و راضي نمي‌شود. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با تأکيد بر اينکه استبداد و استعمار در جوامع امروز به دليل آگاهي مردم ديگر جايگاه و زمينه رشد ندارند و رو به اضمحلال هستند، گفت: مسير کلي حرکت جوامع بشريت به طرف حاکميت انسان‌ها پيش مي‌رود و دير زماني است که دژ استبداد شکسته و بساط حکومت‌هاي موروثي و نظامي برچيده شده است يا مي‌شود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه مشکلات و مصائب اکثر کشورها نشأت گرفته از دو بليه استعمار و استبداد است، خاطر نشان کرد: دردهاي جوامع به خاطر اين دو پديده شوم است که اجازه رشد و بالندگي را به ملت‌ها نمي‌دهد.

وي در پاسخ به سوال يکي از حاضرين در مورد مباني فکري و اعتقادي خود از جواني تاکنون، با اشاره به اينکه تمام اصولي که از قرآن، روايات و مدرسين خود به ويژه امام راحل ياد گرفته‌ام، شيوه اعتدال‌گرايي است، اظهار داشت: مطالعات ديني، تجربيات سياسي و مديريتي‌ام از دوران نوجواني در روستا، طلبگي در قم، مبارزه و مسؤوليت‌هاي مختلف کشور نيز بر اعتدال در تمامي زمينه‌ها و مراحل زندگي بشر صحه مي‌گذارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: امام راحل نيز در زندگي شخصي، علاوه بر اينکه از زهد فروشي و ريا به شدت پرهيز داشتند و به طور کامل مشي اعتدال گرايانه را رعايت مي‌کردند، همواره به شاگردان خود نيز به حفظ حالت اعتدال تأکيد داشتند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اينکه روش افراط و تفريط مقطعي، ناکارآمد و نهايتاً بي‌تأثير بوده و براساس آموزه‌هاي ديني و قرآني، اعتدال در امور، تنها راه کارگشا براي کشور است، در پاسخ به سوال ديگري در مورد علل برخوردهاي دوگانه اصلاح‌طلبان و اصولگرايان با ايشان در مقاطع زماني مختلف، گفت: لفظ‌هايي چون محافظه‌کار، راديکال و معتدل هميشه وجود داشته و به گروه و جناح خاصي اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب تعلق ندارد.

وي افزود: من در اصول و مباني فکري اعتدالي خود همواره ثابت بوده‌ام و به همين دليل هم در مقطعي از زمان اصلاح طلبان افراطي و در مقطعي ديگر اصولگرايان افراطي به دليل حبّ و بغض‌هاي افراط‌گرايانه‌شان رفتاري دوگانه با من داشته‌اند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينکه اين مردم بودند که در اوج خفقان رژيم شاه دست به مبارزه زدند و پيروز شدند، گفت: رژيم گذشته تصور مي‌کرد با سرکوب و خفقان مردم مي‌تواند به اهداف خود دست يابد، اما نمي‌دانست که با افراط و تفريط راه به جايي نخواهد برد. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد: ما به عنوان مسلمان بايد راه و عقيده‌مان، اسلام و اصولش باشد و هر جا بر اساس اسلام، صداقت و در جهت خدمت و رفاه مردم حرکت کرديم، موفق خواهيم بود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين با تأکيد بر اينکه اتکا به قدرت مردم از اول اسلام تاکنون همواره با موفقيت همراه بوده است، گفت: در طول تاريخ پيوستن به اقيانوس مردم نتيجه‌اي جز پيروزي به همراه نداشته است و ما بايد مردم را حفظ کنيم.

وي در پايان با اشاره به موفقيت‌هاي سياست خارجي دولت يازدهم تأکيد کرد: برجام براي مردم درس خوبي است، چرا که آنها متوجه خواهند شد چه کساني دلسوز نظام، انقلاب، کشور و مردم و چه کساني با افکار افراطي به دنبال تأمين منافع شخصي، باندي و سياسي خود هستند.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=228392

ش.د9402418

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات