سیاسی >>  انتخابات >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۸۵۲۲۵

اصلاح طلبان و لشکر نامزدهاي ايذايي

آمار و اخبار حکايت از آن دارد که اصلاح طلبان براي اين دوره از انتخابات تاکتيک «سونامي ثبت نام» را در پيش گرفته اند. براساس اين تاکتيک تعداد زيادي از افراد وابسته به اين جريان به عنوان نامزد ثبت نام کرده‌اند، و اين در حالي است که اغلب آنها به دليل پيشنه و مواضع خود، مي دانند ردصلاحيت خواهند شد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / رضا علوي نژاد

در حالي که ثبت نام نامزدهاي انتخابات مجلس پايان يافته است، آمار و اخبار حکايت از آن دارد که اصلاح طلبان براي اين دوره از انتخابات تاکتيک «سونامي ثبت نام» را در پيش گرفته اند. براساس اين تاکتيک تعداد زيادي از افراد وابسته به اين جريان به عنوان نامزد ثبت نام کرده‌اند، و اين در حالي است که اغلب آنها به دليل پيشنه و مواضع خود، مي دانند ردصلاحيت خواهند شد. فائزه هاشمي در سخنراني خود در دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو گفته بود اصلاح طلبان بايد بصورت گسترده ثبت نام کنند، چرا که با سونامي رد صلاحيت مواجه مي شوند!

سوالي که در اينجا مطرح مي شود آن است که اين افراد با وجود اطمينان از رد صلاحيت با چه نيتي وارد اين عرصه شده‌اند؟ پاسخ به اين سوال را بايد در قرار و مدارهاي پشت پرده کانون هاي ثروت- قدرت با اين افراد جست. اعطاي کمک هاي مالي و وعده پست هاي مديريتي از جمله اين قرارهاي پشت پرده است.

اين تاکتيک اصلاح طلبان ابعاد و تبعات گسترده اي درپي دارد؛

1- فشارها بر شوراي نگهبان را افزايش مي دهد.

2- اصلاح طلبان اميد دارند با اين تاکتيک موج اول را قرباني کرده و افرادي را که در اصل مد نظر دارند وارد گود انتخابات کنند.

3- به لحاظ تبليغاتي يک نوع مظلوم نمايي را در پي دارد که انتخابات عادلانه نيست و اصلاح طلبان تحت فشار هستند.

پشت پرده و گرداننده اصلي اين بازي را بايد در جاي ديگري جست. مصاحبه چند روز پيش آقاي هاشمي رفسنجاني با روزنامه آرمان (چهارشنبه 2 دي ماه) پرده از واقعيت آن برمي دارد و ابعاد ديگري از اين تاکتيک را افشا مي‌کند. آقاي هاشمي در اين مصاحبه بصورت تقريبا علني نظام را تهديد مي‌کند اگر انتخابات با معيار هاشمي و دوستانش برگزار نشود، کشور دچار بحران ناامني خواهد شد! وي خطاب به جريان اصولگرا و نهادهای قانونی موثر در انتخابات مي‌گويد: «اميدوارم در آن طرف هم عقلانيتي حاكم شود كه فضاي خوب و امن حاضر را به جهت خيالات واهي ناامن نكنند و بگذارند هر چه مردم مي‌خواهند، اتفاق بيفتد. چون اگر اين اتفاق بيفتد، امنيت ما پايدار مي‌شود. شما ببينيد الان در آذربايجان، تركيه، عراق، سوريه، در جنوب يمن، بحرين و در اين طرف افغانستان و پاكستان چه خبر است! واقعا ما جزيره امن منطقه هستيم. اين فقط تصور نيست، بلكه حقيقت قضيه است. نبايد اين حالت را با ناراضي كردن افكار عمومي و مخصوصا جوان‌ها و تحصيلكرده‌ها ـ چون الان اينها مرجع شدند ـ به هم زنند و ناامن كنند. مسئولان نظارت هم اين را درك مي‌كنند و مي‌دانند. اميدم از انتخابات گذشته بيشتر است.»

برخي کارشناسان اين مصاحبه را نسخه شماره دو نامه معروف هاشمي به رهبر انقلاب در سال 88 مي دانند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
هدی
-
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
0
8
این خانواده کی میخواهند دست از فتنه گری واخلال بردارند ....
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات