صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۸۵۲۸۰
عزت الله ضرغامی:

«۹ دی» سیلی محکم واقعیت بر گونه توهم بود

عزت الله ضرغامی اظهار داشت: برخی مدعیان نامزدی انتخابات هنوز حاضر نیستند مرزبندی خود را با فتنه روشن کنند.
پایگاه بصیرت: فتنه ۸۸ به روشنی برآمده از اراده دشمنان پنهان و آشکار و نیروهای برانداز داخلی و خارجی در مصاف با انقلاب و نظام و ملت بود؛ در بررسی دوران فتنه اما یک نقطه عطف سترگ به چشم می‌آید؛ فرازی که بی‌شک به دلیل پیام‌هایش برای همیشه در تقویم انقلاب و تاریخ ایران ثبت شده است: حماسه نهم دی‌!
با توجه به اهمیت و درپیش بودن سال‌روز حماسه ۹ دی با «عزت الله ضرغامی» رئیس سابق رسانه ملی در خصوص چگونگی به وجود آمدن فتنه ۸۸ و خلق حماسه ۹ دی به گفتگو نشسته ایم.
 
رئیس سابق رسانه ملی  با بیان اینکه وقتی بحث اقتصاد، توسعه و  پیشرفت می کنید همه بر پایه امنیت است و اگر امنیت نباشد پیشرفت و توسعه شکل نمی گیرد، گفت: قیام ۹ دی سیلی محکم واقعیت برگونه توهم بود.
وی تصریح کرد: آنهایی که فتنه گر بودند پرچم فتنه را در کشور بلند کردند و این کشور را تا مرز براندازی به خیال خودشان بردند اما ۹ دی سیلی محکم توده ها و مردم محروم بود به کسانی که دارای توهم بودند و دشمن را با سیلی بیدار کردند که حواستان را جمع کنید.
وی در ادامه  به ۴ محور فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: فتنه ۸۸ با نقش خواص، تحریک احساسات عمومی، همراهی ضدانقلاب و پشتیبانی رسانه ای خارجی شکل گرفت و عملیات پروژه براندازی با رمز تقلب آغاز شد که هدف آن گسترش ناامنی و نمایش بی ثباتی و نارضایتی در سطح کشور بود.
رئیس سابق رسانه ملی بر همین اساس گفت که مدل انقلاب های رنگین با مطالعات تطبیقی برای ایران، طراحی و مقطع انتخابات بهترین زمان برای اجرای آن تعیین شد.
ضرغامی بر همین اساس گفت که ۹ دی را باید انقلاب سوم نامید، ۹ دی خروش توده های خاموش و فصل الخطاب خط امام و رهبری بود، ۹ دی سیلی واقعیت بر گونه توهم و حرکتی خودجوش و فراگیر بر پایه افزایش بصیرت عمومی و نمایش پیوندهای عمیق رهبری و ملت بود.
وی با تأکید بر اینکه ۹ دی رویارویی جبهه انقلاب با جبهه ضدانقلاب بود، گفت: پایه دوم فتنه انجام کارهای عاطفی و احساسی و تبلغات فراوان روی آنها بود که یک مقدار تاثیرات سطحی در بخشی از جامعه گذاشت.
ضرغامی در عین حال پایه سوم را همراهی ضدانقلاب و دشمنان انقلاب عنوان کرد و گفت: مورد آخر هم به نظر من همراهی جدی دشمن خارجی به ویژه به لحاظ رسانه ای بود به طوری که یکی از شبکه های ماهواره ای اعلام کرد که ۲۴ ساعته خواهد بود البته ما با این فضا مقابله کردیم.
وی با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای مثل یک اتاق جنگ وارد درگیری ها شدند، گفت: این ۴ پایه فتنه را تشکیل داد و آثار زیان بارش نصیب کشور شد اما آنچه که منجر به خروش ملی در ۸ و ۹ دی شد، بی احترامی به سیدالشهدا در عصر عاشورا بود.
ضرغامی با بیان اینکه باید با کسانی که این کار را کردند مرزبندی کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب از همان روز اول فرمودند با ضدانقلاب و مجرم فراری مرزبندی کنید.
رئیس سابق رسانه ملی با بیان اینکه بنده در موقعیتی بودم که کاملا در کوران حوادث و اتفاقات قرار داشتم و برحسب وظیفه ای که داشتم یکی از بازیگران صحنه بودم، تصریح کرد: انقلاب در خطری که برایش در حوادث ۸۸ پیش آمد، دارای چند پایه بود، اول بحث خواص بود (یعنی فتنه را فتنه خواص می دانم)، به مردم مربوط نمی شد، خواصی که آمدند به میدان و مقابل انقلاب و آرمان های امام  ایستادند، می‌دانستند که امام در مقابل براندازها چه موضعی داشت.
وی تصریح کرد: بنده خط رهبری را ادامه خط امام می بینم، وقتی فرمایشات امام را مرور می کردم گفتم بعضی از آنها را پخش کنید تا روشن شود امام با نمونه های مشابه چه کار می کردند.
ضرغامی در ادامه سخنان خود با توجه به درپیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: معیار و محک سلامت سیاسی افراد برای حضور در انتخابات، نسبت آنان با مسأله فتنه است، چراکه برخی مدعیان نامزدی انتخابات هنوز حاضر نیستند مرزبندی خود را با فتنه روشن کنند.
رئیس سابق سانه ملی در ادامه این گفت‌وگو به موضوع نفوذ اشاره کرد و گفت: پروژه نفوذ، استهاله فکری، گمراهی مردم و مایوس کردن آنها از مباحث دینی و انقلابی با حجم بسیار سنگین در حوزه فضای مجازی صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: بنده معتقدم که این دوره در انتخابات مجلس، دشمن یک سرمایه گذاری جدی در حوزه فضای مجازی انجام داده است و سعی می کند که بهره برداری اش را به لحاظ سیاسی در مقطع مجلس انجام دهد.
ضرغامی با تأکید بر اینکه گونه‌ای از نفوذ هست که مخفیانه انجام می گیرد و الان هم در کشور ما کم نیست، گفت: یک وقت هست که زمینه ای ایجاد می شود که جدی ترین اقدامات نفوذی برای از بین بردن پایه های شناختی و معرفتی و دینی یک کشور و یک ملت و استهاله کرد آن صورت بگیرد، البته باید دانست که نفوذ با بزک می آید نفوذ از چهره های خودی می آید نفوذ حق و باطل را در هم می آمیزد و از مطالبات و مشکلات مردم آگاه است.
منبع: نماینده
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات